Betinget frakendelse til Lene Espersen
Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-10-06 15:19

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4043212/

Justitsminister Lene Espersen (K) accepterer betinget frakendelse af
kørekortet og en bøde efter færdselsuheld, hvor hun kørte knallertkører ned.

Fra : BJ

Dato : 26-10-06 15:26

meddelelse news:4540c3c3$0$49207$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Justitsminister Lene Espersen (K) accepterer betinget frakendelse af
> kørekortet og en bøde efter færdselsuheld, hvor hun kørte knallertkører
> ned.

Der må klappes i de små tykke hænder og gnides selvtilfreds på den velnærede
vom..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Anders Majland

Dato : 26-10-06 15:33

Standardtaksten for at forårsage et uheld forårsaget af at vigepligten ikke
overholdes ...

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-10-06 10:14

BJ wrote:

> Der må klappes i de små tykke hænder og gnides selvtilfreds på den
> velnærede vom..;)

Hænderne er stadig lange nok? :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Dr. Hansen

Dato : 28-10-06 14:15

> Hænderne er stadig lange nok? :)

*ROFLMAO*

--
Dr. Hansen

Fra : BJ

Dato : 28-10-06 15:13

KLIP

> Hænderne er stadig lange nok? :)

Jep, mine er, men er dine lange nok til at klø dig i pnumsen, når dine
sokker nu
er krøbet i vask..?..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Uffe Ravn

Dato : 26-10-06 19:27

Morten Fruergaard wrote:

> Justitsminister Lene Espersen (K) accepterer betinget frakendelse af
> kørekortet og en bøde efter færdselsuheld, hvor hun kørte
> knallertkører ned.

Hvis hun er smart, sørger hun for at benytter sig mest muligt af
ministerbilen i frakendelsesperioden.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Jens

Dato : 26-10-06 21:48

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote:

> Hvis hun er smart, sørger hun for at benytter sig mest muligt af
> ministerbilen i frakendelsesperioden.

Prøv at læse "betinget" én gang til ...
--

Jens F

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 26-10-06 22:06

spam@finds.dk (Jens) writes:

> Prøv at læse "betinget" én gang til ...

Og? Ellers havde hun vel lissom ikke haft noget valg, vel?

(Det bliver ubetinget hvis hun klokker i det igen indenfor 3 år.)

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 26-10-06 23:44

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev
> (Det bliver ubetinget hvis hun klokker i det igen indenfor 3 år.)

Ja, eller hvis hun ikke består køreprøven.....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jens F

Dato : 27-10-06 10:06

Peter Dalgaard wrote:

> Og? Ellers havde hun vel lissom ikke haft noget valg, vel?
>
> (Det bliver ubetinget hvis hun klokker i det igen indenfor 3 år.)

I sammenhængen betyder "betinget" at der ikke sker en frakendelse.
Derfor er "frakendelsesperioden" uden mening.

Valget af ministerbilen ligger da lige til højrebenet, så længe det ikke
kræver kørekort at sidde på bagsædet og lade sig transportere.
--

Jens F

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 27-10-06 10:14

Jens F <spam@finds.dk> writes:

> I sammenhængen betyder "betinget" at der ikke sker en frakendelse.
> Derfor er "frakendelsesperioden" uden mening.

Clutching at straws, man, clutching at straws...

Fra : Jens

Dato : 27-10-06 20:49

Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote:

> Clutching at straws, man, clutching at straws...

Hvor længe var det nu frakendelsen varede?
--

Jens F

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 27-10-06 23:43

spam@finds.dk (Jens) writes:

> Hvor længe var det nu frakendelsen varede?

En betinget frakendelse varer vel ikke evigt? Den gælder i en vis
periode som man kalder... ja hvad kalder man den?

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-10-06 10:15

Jens F wrote:

> I sammenhængen betyder "betinget" at der ikke sker en frakendelse.
> Derfor er "frakendelsesperioden" uden mening.

Helt uden mening er den nu ikke. Hun skal op til køreprøve igen ..

--
Per, Esbjerg

Fra : Jens

Dato : 27-10-06 20:49

Per Henneberg Kristensen <phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

> Helt uden mening er den nu ikke. Hun skal op til køreprøve igen ..

Før eller efter frakendelsesperioden?
--

Jens F

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-10-06 07:10

Jens wrote:

> Før eller efter frakendelsesperioden?

Før den betingede frakendelsesperiode udløber. Ellers er det knapt så
betinget mere ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Elmand

Dato : 28-10-06 08:03

> Før den betingede frakendelsesperiode udløber. Ellers er det knapt så
> betinget mere ;)
>
> --
> Per, Esbjerg
Er det nu rigtigt.- Frakendelsen er betinget, d.v.s hvis personen ikke
laver andre ting inden
for den betingede frakendelsestid har man stadig et kørekort. Dog indkaldes
man til en orienterende køreprøve, der skal aflægges 3 mdr. efter
domsafsigelse.

Med venlig hilsen
Kurt Bjerretoft Espersen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-10-06 12:11

Elmand wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
> meddelelse news:4542f429$0$20310$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Er det nu rigtigt.-

Ja da :)

> [...]
> for den betingede frakendelsestid har man stadig et kørekort. Dog
> indkaldes man til en orienterende køreprøve, der skal aflægges 3 mdr.

Man skal til køreprøve inden 3 måneder. Gør man ikke det mister man
kørekortet..

--
Per, Esbjerg

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 27-10-06 10:54

Jens F wrote:

> [...]
>
> Valget af ministerbilen ligger da lige til højrebenet, så længe det
> ikke kræver kørekort at sidde på bagsædet og lade sig transportere.

Jo, det giver mening. Ministerbilen må jo ikke bruges til privatkørsel.
F.eks. ville det indbringe en øjeblikkelig forside på Ekstrabladet hvis LE
havde brugt ministerbilen til at hente sin mor i lufthavnen (hvilket var
hvad hun var på vej til da uheldet skete).

Ebbe

Fra : Jens

Dato : 27-10-06 20:49

Ebbe Kristensen <ebbe@ekologic.dk> wrote:

> [...]
> havde brugt ministerbilen til at hente sin mor i lufthavnen (hvilket var
> hvad hun var på vej til da uheldet skete).

Hvilken del af ovenstående giver mening i forhold til
"frakendelsesperioden" ? (som ikke eksisterer i en betinget straf)
--

Jens F

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 26-10-06 23:27

> Prøv at læse "betinget" én gang til ...

Mon ikke det er med chauffører på ministerbilen der menes :)

Emil

Fra : Uffe Ravn

Dato : 27-10-06 08:21

Jens wrote:

> Prøv at læse "betinget" én gang til ...

Ved en betinget frakendelse er der en prøveperiode på vistnok 3 år.

I den periode kan hun risikere at mist kortet helt, hvis hun begår alvorlige
fejl i trafikken,

Hvis hun derimod benytter sig af ministerbilen, der jo altid er ført af en
ministerchauffør, undgår hun jo at begå trafikale fejl.

Mvh. Uffe Ravn