Tidspunkt for køb af vinterdæk
Fra : the j's

Dato : 26-10-06 11:45

Hej

Jeg er i den situation at jeg først får min bil til januar, så mit
spørgsmål er derfor hvornår er det mest optimalt at købe
vinterdækkene, nu hvor alle andre gør det eller kan jeg håbe på
lidt rabat i december hvor de fleste formentlig har købt vinterdæk?

Med venlig hilsen
Thejs

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 26-10-06 11:49

the j's wrote:
> [...]
> vinterdækkene, nu hvor alle andre gør det eller kan jeg håbe på
> lidt rabat i december hvor de fleste formentlig har købt vinterdæk?

Til Januar vil det formentlig være umuligt at opdrive vinterdæk (af
fornuftig kvalitet) på grund af den store efterspørgsel fra
Tyskland.
Jeg ville købe dem nu.

Du skal huske folk kommer tit først i tanke om at de skal have
vinterdæk på når sneeen ligger der. Det er som regel først i
slutningen af december eller i januar

Mikael

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 26-10-06 11:54

Hej

the j's wrote:
> [...]
> vinterdækkene, nu hvor alle andre gør det eller kan jeg håbe på
> lidt rabat i december hvor de fleste formentlig har købt vinterdæk?

Den største rabat jeg nogensinde har fået på vinterdæk fik jeg i April
sidste år.

Jeg vil dog give Mikael ret. Køb dem nu eller forhandle dig frem til at
dækkene _skal_ medleveres fra enten Brigdestone, Goodyear, Continental
eller Michelin.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-10-06 15:25

Karsten Feddersen wrote:
> Jeg vil dog give Mikael ret. Køb dem nu eller forhandle dig frem til
> at dækkene _skal_ medleveres fra enten Brigdestone, Goodyear,
> Continental eller Michelin.

Også de mærker, som jeg vil holde mig til...

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-06 16:06

meddelelse news:4540c557$0$49199$14726298@news.sunsite.dk...

> Også de mærker, som jeg vil holde mig til...

hmmm Nankang skulle også være temmelig godt
http://www.nankang.dk/

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-10-06 17:25

Tom wrote:
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:4540c557$0$49199$14726298@news.sunsite.dk...

> hmmm Nankang skulle også være temmelig godt
> http://www.nankang.dk/

Dette er dk.fritid.bil - IKKE dk.snak.VITTIGHEDER....

Nankang er og bliver et budgetdæk.

Fra : the j's

Dato : 26-10-06 12:10

MikLarsen@gmail.com wrote:

> [...]
>
> Du skal huske folk kommer tit først i tanke om at de skal have
> vinterdæk på når sneeen ligger der. Det er som regel først i

Hej

Tak for tippet, jeg køber dem med det samme.

Hilsen thejs

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-10-06 15:27

the j's wrote:
> [...]
> vinterdækkene, nu hvor alle andre gør det eller kan jeg håbe på
> lidt rabat i december hvor de fleste formentlig har købt vinterdæk?

Kommer an på, hvor du vil købe dem...

Hvis du vil have dem billigst, så er det næsten med sikkerhed over nettet,
hvor du skal købe dem nu, da "vi" normalt ikke har kvalitetsdæk i januar.
Hvis du vælger at vente, så kan du kun finde dem hos en "rigtig" dækmand,
hvor de måske kan give lidt ekstra rabat, men de kommer normalt ikke ned i
de priser, som netbutikker kan...

Fra : T. Hartung

Dato : 26-10-06 20:41

meddelelse news:4540c5be$0$49202$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> hvor de måske kan give lidt ekstra rabat, men de kommer normalt ikke ned i

Dæk købt på nettet skal desværre ofte tillægges 6-700 kr for montage,
afbalancering, ventiler og miljøafgifter for 4 stk futter hos en "rigtig"
dækmand - der ofte er incl. i hans dækpris - desuden hvis der er problemer
med vibrationer er det så dækket eller afbalanceringen det er galt med?

Mon der ligger nogle undersøgelser/registrering på om de biler der køre galt
om vinteren er med/uden vinterdæk?

En differentieret selvrisiko på forsikringen eks. 3.000,- med vinterdæk /
6.000,- uden vinterdæk gav folk en valgmulighed og en risiko.

En bil på sommerdæk som ikke kan forcere sneen p.g.a. dækmonteringen er til
gene og ulempe for dem der så må holde bagved og ikke kan komme frem for ham
tros vinterdæk.

Mange biler forsynes/udstyres med sikkerhedsudstyr af enhver tænkelig art -
men hvad er det værd når man triller rundt på plastikposer i glat føre?

Desuden FDM anbefaler ikke billige "netto"dæk - de konkludere man får hvad
man betaler for.

Har selv lige valgt Conti WinterContact TS810 205/55-R16 som ligger klar på
sine nye alu-basser til montage hos forhandler.
--
mvh.
T. Hartung

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-10-06 21:59

T. Hartung wrote:
> Dæk købt på nettet skal desværre ofte tillægges 6-700 kr for montage,
> afbalancering, ventiler og miljøafgifter for 4 stk futter hos en
> "rigtig" dækmand - der ofte er incl. i hans dækpris

Men normalt er der langt mere end 6-700 kr. at spare...

> En differentieret selvrisiko på forsikringen eks. 3.000,- med
> vinterdæk / 6.000,- uden vinterdæk gav folk en valgmulighed og en risiko.

Tja. Men lad være med at sige det for højt - "DE" lytter måske med...

> Har selv lige valgt Conti WinterContact TS810 205/55-R16 som ligger
> klar på sine nye alu-basser til montage hos forhandler.

Godt valg. Har selv kørt på dem og var 100 % tilfreds...

Fra : TDN

Dato : 28-10-06 10:36

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Har selv lige valgt Conti WinterContact TS810 205/55-R16 som ligger klar
> på sine nye alu-basser til montage hos forhandler.

Jeg skal da kun give 400 incl, montage, afbalancering, ventiler moms osv.
for at montering af fire vinterdæk på stålfælge hos en af de montører
Daekonline anviser og jeg har talt med ham og priserne er rigtige.

Mvh
Thomas

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 26-10-06 17:34

Morten Fruergaard wrote:

> Nankang er og bliver et budgetdæk.

Min fætter påstår at på hans tidligere arbejde solgte de disse
dæk. Indkøbsprisen var 75kr. stk. og de solgte dem til 595,- kr. stk.
695,- kr. stk da efterspørgelsen var størst.

Mikael

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-10-06 16:47

MikLarsen@gmail.com wrote:

> Min fætter påstår at på hans tidligere arbejde solgte de disse
> dæk. Indkøbsprisen var 75kr. stk. og de solgte dem til 595,- kr. stk.
> 695,- kr. stk da efterspørgelsen var størst.

Morten - hvad er fortjenesten egentlig på et dæk?

Jeg bemærker mig at dækforhandlerne rask væk giver op til og måske endda
over 40% i rabat på listeprisen, og jeg tænker ikke at de ... du .. forærer
dem væk af den grund.

--
Per, Esbjerg

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 31-10-06 19:28

Per Henneberg Kristensen wrote:
> Morten - hvad er fortjenesten egentlig på et dæk?

Det varierer...
Hvor meget får du mig ikke til at sige, men på personvognsdæk er
fortjenesten IKKE stor.

> Jeg bemærker mig at dækforhandlerne rask væk giver op til og måske
> endda over 40% i rabat på listeprisen, og jeg tænker ikke at de ...
> du .. forærer dem væk af den grund.

Nu skal jeg ikke tjene så meget på et dæk, som en dækforhandler med
udstilling osv.