Thansen fælge igen igen - Del 2 : dækstør~
Fra : Thomas

Dato : 25-10-06 20:31

Hej igen

Thansen tilbyder deres billigste, rimelige pæne ,simple 5 egers fælge, med
enten 195/50-15 "budget" vinterdæk til 2999,- kr eller 185/60-15 Michelin
Alpine A3 dæk til 3399,- kr (men med 5% større rulle omkreds)

Det lyder som det bedste tilbud med Michelin, men hvad med den større
rulleomkreds, jeg mener at 5 % er lovligt ? Men risikerer jeg allerede her
at dækket vil bide på et eller andet sted i skærmkasserne ?

Mvh

Thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-10-06 20:41

In article <ehoe1t$ko9$1@news.net.uni-c.dk>,
"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> wrote:

> Thansen tilbyder deres billigste, rimelige pæne ,simple 5 egers fælge, med
> enten 195/50-15 "budget" vinterdæk til 2999,- kr eller 185/60-15 Michelin
> Alpine A3 dæk til 3399,- kr (men med 5% større rulle omkreds)

Det er "kun" 4,7% forskel i rulleomkreds.

Jeg kender ikke til deres budget dæk.. men jeg ved at Alpin dækket er
klasse.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Brian

Dato : 25-10-06 21:05

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> rulleomkreds, jeg mener at 5 % er lovligt ? Men risikerer jeg allerede
> her at dækket vil bide på et eller andet sted i skærmkasserne ?

De 5% er omkredsen, det er ca 1.5% i diameter... det er sgutte meget! Det
_burde_ ikke have noget at sige

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 25-10-06 21:17

"Brian" <Suzuki@cool.dk> writes:

> De 5% er omkredsen, det er ca 1.5% i diameter... det er sgutte meget! Det
> _burde_ ikke have noget at sige

Øh, det der er da vist en _noget_ alternativ udlægning af

omkreds = pi x diameter

De to størrelser er proportionale, så den procentvise ændring er den
samme.

"Jow, hele mit liv har jeg købt ting for 100 kr og solgt dem for 200,
og jeg skal si' dig: De to procent har jeg levet ganske godt af!"

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-06 22:05

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse

> Øh, det der er da vist en _noget_ alternativ udlægning af
>
> omkreds = pi x diameter

Du mener vel omkreds = 2pi x radius

(buelængden på en enhedscirkel er 2pi, og ved at gange den med radius får
man omkredsen)

Arealet af cirklen er forøvrigt pi x radius^2.

Mvh
Jimmy_K

Fra : Thomas

Dato : 25-10-06 22:09

"Jimmy_K" <jimmy_k76SnabelAhotmail.com> wrote in message

> [...]
> man omkredsen)
>
> Arealet af cirklen er forøvrigt pi x radius^2.

nu er 2 pi x radius nok også det samme som pi x diameter ?????

Mvh

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-06 22:28

> nu er 2 pi x radius nok også det samme som pi x diameter ?????

Nixenbixen I mit fag arbejder vi aldrig i diameter.
Kald mig bare miljøskadet. Læser til maskiningeniør...
Ej, jeg er vist ikke vågen mere, selvf er det nøjagtig det samme. Bare ikke
så "pænt" formuleret.

Mvh
Jimmy_K

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 25-10-06 22:13

"Jimmy_K" <jimmy_k76SnabelAhotmail.com> writes:

> "Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse

> Du mener vel omkreds = 2pi x radius
>
> (buelængden på en enhedscirkel er 2pi, og ved at gange den med radius får
> man omkredsen)

Også det, men hvis du nu benytter at diameter = 2 x radius og at
faktorernes orden er ligegyldig....

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-06 22:21

> Også det, men hvis du nu benytter at diameter = 2 x radius og at
> faktorernes orden er ligegyldig....

Ja sorry, er vist ikke helt vågen mere, læste det som noget andet

Mvh
Jimmy_K

Fra : Kell Petersen

Dato : 25-10-06 23:41

Og med lidt større rullefelt kommer man op på de 80 , når man kører 80..
Der er utroligt mange , som kører mellem 72-76, i virkeligeheden , når de
tror at de kører 80 km/t hehehe

Troede også at mit speedometer viste for lidt i forhold til hvad jeg faktisk
kørte , men en GPS viste mig at mit speedometer viser rigtigt nu
kører med 195/65x15
Standard var 175/80x13

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 26-10-06 05:52

Hej

Thomas wrote:
> Thansen tilbyder deres billigste, rimelige pæne ,simple 5 egers fælge, med
> enten 195/50-15 "budget" vinterdæk til 2999,- kr eller 185/60-15 Michelin
> Alpine A3 dæk til 3399,- kr (men med 5% større rulle omkreds)

Husk blot, at de 185/60-15 er i forhold til standardmonteringen på din
bil og ikke hvad du havde på i forvejen.

Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk