/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvordan undgår man myldretiden?
Fra : Ukendt


Dato : 25-10-06 19:54

Af forskellige grunde måtte bilen med til hovedstaden i dag. Jeg havde
lige noget andet der skulle klares også, så det var indad forbi Køge
ved 9.15-tiden. Det gik meget godt, men oppe ved vejarbejdet ved Greve
gik det ned i stop og kør, men OK, ikke så længe. Det var så det, men
hvordan kommer man nu hjem. Jeg fik den ide, at afgang fra
Frederiksberg kl. 14.30 måtte være løsningen. Dooooooh!!
Første hurdle - Ishøj sammenfletningen, stop og kør et kort stykke
tid, faktisk kom vi ikke over 50 før vejarbejdet var slut, men så gik
der også en hel kilometer med de 110, før vi alle måtte teste bremser.
Der havde åbenbart været et trafikuheld længere fremme, så det blev
lige fra kort syd for Greve Syd til syd for Solrød Syd med stop og
kør. Jeg kan ikke forklare, hvordan jeg var endt i midterbanen,
formodentlig i forbindelse med overhaling da den gik med 110, men der
blev man så heeeele vejen. Vognbaneskift kunne jo kun udføres ved at
"klemme", ikke at det generer nogen særligt - er der en der efterlader
5 m bliver det hul fyldt ud *suk*. Iøvrigt så jeg så lastbilers helt
specielle opfattelse af at "flette" ind i en stribe - de bliver sq
bare ved med at køre og så skal de små nok bremse. Den der med at en
fra den ene bane og en fra den anden bane - nope! We have a convoy!!
Nå, vi begyndte at sætte farten op, ham foran syntes dog at 70 var
yderst passende, selv om der blev fuldstændig tomt foran ham -
lastbilerne pev højre om os og bagfra flaksede de fortvivlet ud til
venstre, når de nåede "bremseklodserne" Sådan føltes det i hvert
fald, først prøver man at overbevise ham om, at der er en bane længere
til højre - men ikke se, ikke høre, ikke forstå , så uden om - og
så fik han alligevel lidt ret, vi måtte ned i fart en gang til, men
kun et kort øjeblik )
Iøvrigt var det sjovt at observere en bil med bøjet forskærm, som
først overhalede mig venstre om, så overhalede jeg den, hvor den var
inde til højre, så var den bag mig, så var den foran mig - han fik sq
skiftet bane. Der var et par stykker mere, som var nemme at spotte der
lavede de samme numre - men de kom ikke hurtigere frem af den grund.
Så er det man kommer hjem og tænker - gad vide hvordan det skal gå,
når den daglige morgentur hedder Borup-Hørsholm om en uges tid? Jeg
gætter på at det er smartest at køre nordpå forbi Roskilde op til
Slangerup og så på tværs, men der er sikkert også andre ude at køre
der om morgenen. At hoppe på ved Borup - holde i kø fra Køge til Greve
og igen hele vejen op ad Motorring 3 tiltaler mig ikke. Det ender sq
nok med, at HUR må stå for transporten - så kan jeg da få læst nogle
bøger undervejs )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

 
 
Carsten Hjorth (25-10-2006)
Kommentar
Fra : Carsten Hjorth


Dato : 25-10-06 20:06


<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
news:16bvj2d7oqgbjq3ufkftlg7dekb9r8stbs@4ax.com...

Klip>>Det vi andre ser hver dag!!!

Løsningen er da klar... Et spor mere til Frederikshavn..

/Carsten



Ole (25-10-2006)
Kommentar
Fra : Ole


Dato : 25-10-06 20:36


> Løsningen er da klar... Et spor mere til Frederikshavn..
>
> /Carsten

Hvad er det lige folk har så undt i røven af ?
En af de vigtigste forudsætninger for at en landsdel kan udvikle sig er, at
der er en ordentlig infrastruktur.

/Ole



Finn Guldmann (28-10-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 28-10-06 11:25

Carsten Hjorth skrev:
> Klip>>Det vi andre ser hver dag!!!
> Løsningen er da klar... Et spor mere til Frederikshavn..
>
Det kan de sikkert godt bruge, men jeg tror nok at et krav om mindst to
personer i hver personbil ville hjælpe meget mere på Køge Bugt.

--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have
lige så travlt med at undskylde selvmordsbomber i religionens navn som
de har med at fordømme tegninger og paver?

Niels Pein (25-10-2006)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 25-10-06 20:45

Hvis man er tilpas træt af det, så er løsningen at flytte og/eller få et nyt
job.

Jeg gjorde begge dele for nogle år siden, efter i 3 år at have pendlet til
Københavns centrum, hvor jeg kunne konstatere at der ikke findes nogle små
fikse smutveje uden trafik, for der er for mange der søger det samme.

Tag kontrol over dit liv, i stedet for at affinde dig med ting der irriterer
dig.
Den tid jeg i dag sparer alene på kørsel til/fra arbejde, svarer til 18 døgn
pr. år. Det er alligevel en del, og en mængde tid jeg er villig til at
betale for (i form af lønnedgang). At jeg så oven i købet var heldig at
finde et endnu bedre job end det jeg havde i København, er bare en ren
bonus.
--
Mvh. Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX



Torben Scheel (26-10-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 26-10-06 06:59

Hvorfor mener folk at offentlig transport altid er et ringere alternativ?

Nuvel, jeg ser ikke generende myldretid når jeg kører Hillerød -
Frederiksberg med afgang 6:30. Hjemad igen kl 14:30 - 15:00 er også OK.

--
vh
Torben

Thomas Rasmussen (26-10-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 26-10-06 07:33

Torben Scheel wrote:
> Hvorfor mener folk at offentlig transport altid er et ringere alternativ?

Det er det heller ikke _altid_ men ofte syntes jeg prisen for den
infleksibilitet det offentlige har er for høj. Jeg er med mellemrum en
'smut-tur' i København (Ballerup eller Brøndby) fra Århus og jeg er
begyndt at tage bilen altid fordi toget giver længere transporttid og
hvis jeg ikke lige kan nå toget i Høje Tåstrup så har man den dejlige
oplevelse af at stå og vente på det næste i lang tid.

Med bilen kan jeg tage færgen mellem Sj. Odde og Århus, det giver også
noget infleksibilitet men uden de store problemer kan færgen kl. 18 nås
hvis man kører kl. 16. Ellers kan man jo bare tage turen over broen, så
er jeg hjemme på ca. 3 timer. Toget tager typisk 4 timer + 2 x taxatur
på 15-25 minutter.

I det daglige tager jeg bilen på arbejde (12-13km) og det tager ca.
15-20 minutter omkring myldertiden i Århus. Hvis jeg skulle tage bussen
tager det 40-45 minutter antaget at jeg kan fange en connecting-bus (og
det er rimelig tæt, de ankommer med 30sek mellemrum og venter IKKE på
den anden bus), ellers tager det 10-15 minutter ekstra. Denne bustur kan
kun lade sig gøre 2 gange i timen uanset tidspunkt på døgnet.

Så bilen er og bliver et nemt og hurtigt alternativ og ofte også
billigere end det offentlige.

Thomas

Uffe Ravn (26-10-2006)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 26-10-06 22:04

Torben Scheel wrote:

> Hvorfor mener folk at offentlig transport altid er et ringere
> alternativ?

Her i gruppen er Harry helten og Bahnsen antihelten

I news:dk.fritid.jernbaner er det lige omvendt.

Mvh. Uffe Ravn



Torben Scheel (27-10-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 27-10-06 07:06

Uffe Ravn wrote:
> Torben Scheel wrote:
>
>> Hvorfor mener folk at offentlig transport altid er et ringere
>> alternativ?
>
> Her i gruppen er Harry helten og Bahnsen antihelten
>
> I news:dk.fritid.jernbaner er det lige omvendt.
>
Det forstås. Jeg er også rimeligt vild med egentransport, om det så er
på cykel, i bil eller på MC. Stavgang har dog aldrig helt fanget mig,
jeg synes man savner skiene

Men f.eks. debatten om parkeringspladser ved amager strandpark fatter
jeg ikke - typisk er der nogle folk som ikke kan tænke i alternativer,
selvom der helt tydeligt er muligheder der slår bilen.

Og hvem har ikke nydt at kunne komme hjem fra byen med natbus eller
S-tog, så man slap for taxaregningen? Hver ting til sin tid.

--
vh
Torben - der ville pendle med S-tog og Metro hvis jeg mødte til normal
tid - der er det et bedre alternativ.

Finn Guldmann (28-10-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 28-10-06 11:24

Ivan Madsen skrev:
> Af forskellige grunde måtte bilen med til hovedstaden i dag. Jeg havde
> lige noget andet der skulle klares også, så det var indad forbi Køge
> ved 9.15-tiden. Det gik meget godt, men oppe ved vejarbejdet ved Greve
> gik det ned i stop og kør, men OK, ikke så længe. Det var så det, men
> hvordan kommer man nu hjem. Jeg fik den ide, at afgang fra
> Frederiksberg kl. 14.30 måtte være løsningen. Dooooooh!!
> Første hurdle - Ishøj sammenfletningen, stop og kør et kort stykke
> tid, faktisk kom vi ikke over 50 før vejarbejdet var slut, men så gik
> der også en hel kilometer med de 110, før vi alle måtte teste bremser.
> Der havde åbenbart været et trafikuheld længere fremme, så det blev
> lige fra kort syd for Greve Syd til syd for Solrød Syd med stop og
> kør. Jeg kan ikke forklare, hvordan jeg var endt i midterbanen,
> formodentlig i forbindelse med overhaling da den gik med 110, men der
> blev man så heeeele vejen. Vognbaneskift kunne jo kun udføres ved at
> "klemme", ikke at det generer nogen særligt - er der en der efterlader
> 5 m bliver det hul fyldt ud *suk*. Iøvrigt så jeg så lastbilers helt
> specielle opfattelse af at "flette" ind i en stribe - de bliver sq
> bare ved med at køre og så skal de små nok bremse. Den der med at en
> fra den ene bane og en fra den anden bane - nope! We have a convoy!!
> Nå, vi begyndte at sætte farten op, ham foran syntes dog at 70 var
> yderst passende, selv om der blev fuldstændig tomt foran ham -
> lastbilerne pev højre om os og bagfra flaksede de fortvivlet ud til
> venstre, når de nåede "bremseklodserne" Sådan føltes det i hvert
> fald, først prøver man at overbevise ham om, at der er en bane længere
> til højre - men ikke se, ikke høre, ikke forstå , så uden om - og
> så fik han alligevel lidt ret, vi måtte ned i fart en gang til, men
> kun et kort øjeblik )
> Iøvrigt var det sjovt at observere en bil med bøjet forskærm, som
> først overhalede mig venstre om, så overhalede jeg den, hvor den var
> inde til højre, så var den bag mig, så var den foran mig - han fik sq
> skiftet bane. Der var et par stykker mere, som var nemme at spotte der
> lavede de samme numre - men de kom ikke hurtigere frem af den grund.
> Så er det man kommer hjem og tænker - gad vide hvordan det skal gå,
> når den daglige morgentur hedder Borup-Hørsholm om en uges tid? Jeg
> gætter på at det er smartest at køre nordpå forbi Roskilde op til
> Slangerup og så på tværs, men der er sikkert også andre ude at køre
> der om morgenen. At hoppe på ved Borup - holde i kø fra Køge til Greve
> og igen hele vejen op ad Motorring 3 tiltaler mig ikke. Det ender sq
> nok med, at HUR må stå for transporten - så kan jeg da få læst nogle
> bøger undervejs )
>
Vedr. lastbilers vilje til at flette, så er modellen tilsyneladende at
lastbilerne ikke kun skal give plads til den der er foran dem i det
andet spor, men også til dem der er på siden af den plus dem der kan nå
at komme der op inden hele showet er forbi.

Og løsningen på det problem? Jo at personbilerne holder sig 112% væk fra
de første 5-15 meter foran en lastbil, afhængig af hastigheden.

--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have
lige så travlt med at undskylde selvmordsbomber i religionens navn som
de har med at fordømme tegninger og paver?

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408879
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste