Ivan Madsen skrev:
> Af forskellige grunde måtte bilen med til hovedstaden i dag. Jeg havde
> lige noget andet der skulle klares også, så det var indad forbi Køge
> ved 9.15-tiden. Det gik meget godt, men oppe ved vejarbejdet ved Greve
> gik det ned i stop og kør, men OK, ikke så længe. Det var så det, men
> hvordan kommer man nu hjem. Jeg fik den ide, at afgang fra
> Frederiksberg kl. 14.30 måtte være løsningen. Dooooooh!!
> Første hurdle - Ishøj sammenfletningen, stop og kør et kort stykke
> tid, faktisk kom vi ikke over 50 før vejarbejdet var slut, men så gik
> der også en hel kilometer med de 110, før vi alle måtte teste bremser.
> Der havde åbenbart været et trafikuheld længere fremme, så det blev
> lige fra kort syd for Greve Syd til syd for Solrød Syd med stop og
> kør. Jeg kan ikke forklare, hvordan jeg var endt i midterbanen,
> formodentlig i forbindelse med overhaling da den gik med 110, men der
> blev man så heeeele vejen. Vognbaneskift kunne jo kun udføres ved at
> "klemme", ikke at det generer nogen særligt - er der en der efterlader
> 5 m bliver det hul fyldt ud *suk*. Iøvrigt så jeg så lastbilers helt
> specielle opfattelse af at "flette" ind i en stribe - de bliver sq
> bare ved med at køre og så skal de små nok bremse. Den der med at en
> fra den ene bane og en fra den anden bane - nope! We have a convoy!!
> Nå, vi begyndte at sætte farten op, ham foran syntes dog at 70 var
> yderst passende, selv om der blev fuldstændig tomt foran ham -
> lastbilerne pev højre om os og bagfra flaksede de fortvivlet ud til
> venstre, når de nåede "bremseklodserne"
Sådan føltes det i hvert
> fald, først prøver man at overbevise ham om, at der er en bane længere
> til højre - men ikke se, ikke høre, ikke forstå
, så uden om - og
> så fik han alligevel lidt ret, vi måtte ned i fart en gang til, men
> kun et kort øjeblik
)
> Iøvrigt var det sjovt at observere en bil med bøjet forskærm, som
> først overhalede mig venstre om, så overhalede jeg den, hvor den var
> inde til højre, så var den bag mig, så var den foran mig - han fik sq
> skiftet bane. Der var et par stykker mere, som var nemme at spotte der
> lavede de samme numre - men de kom ikke hurtigere frem af den grund.
> Så er det man kommer hjem og tænker - gad vide hvordan det skal gå,
> når den daglige morgentur hedder Borup-Hørsholm om en uges tid? Jeg
> gætter på at det er smartest at køre nordpå forbi Roskilde op til
> Slangerup og så på tværs, men der er sikkert også andre ude at køre
> der om morgenen. At hoppe på ved Borup - holde i kø fra Køge til Greve
> og igen hele vejen op ad Motorring 3 tiltaler mig ikke. Det ender sq
> nok med, at HUR må stå for transporten - så kan jeg da få læst nogle
> bøger undervejs
)
>
Vedr. lastbilers vilje til at flette, så er modellen tilsyneladende at
lastbilerne ikke kun skal give plads til den der er foran dem i det
andet spor, men også til dem der er på siden af den plus dem der kan nå
at komme der op inden hele showet er forbi.
Og løsningen på det problem? Jo at personbilerne holder sig 112% væk fra
de første 5-15 meter foran en lastbil, afhængig af hastigheden.
--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have
lige så travlt med at undskylde selvmordsbomber i religionens navn som
de har med at fordømme tegninger og paver?