VW Polo 1,6 sætter ud.......
Fra : B.

Dato : 21-10-06 11:55

Hej.
Min "kære" VW Polo 1,6 fra 1997, er begyndt ar få nykker....
Det handler om den "sætter ud" kortvarig, især når den ikke skal trække.
Tændrør er skifter for 20000 km siden og se fine ud, samme med luftfiler.
Jeg har tjekket kabler, men dog ikke målt på det!.
Så er der nogen bud på hvad årsagen kan være / hvor jeg skal starte
fejlsøgningen?.

Kan huske for år tilbage havde den vist noget lignende, men der røg den på
værksted.
Der var det noget med den var sodet til, og de hældte noget "væske" direkte
ned i indsugningen for at rense (det hjalp)!.
Nogen der ved hvad det kan have været for en "væske"?.
Tror dog ikke problemet er det samme denne gang, mindes symptomerne ikke var
helt de samme...?

På forhånd tak for hjælpen

/Brian

Fra : Kent Glerup

Dato : 21-10-06 12:25

On Sat, 21 Oct 2006 12:54:44 +0200, "B." <b_denmark@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>Tændrør er skifter for 20000 km siden og se fine ud, samme med luftfiler.
>Jeg har tjekket kabler, men dog ikke målt på det!.

Jeg ville nok prøve at få skiftet tændkablerne.

>Så er der nogen bud på hvad årsagen kan være / hvor jeg skal starte
>fejlsøgningen?.

Tændkabler.
Lambdasonde.
Utætte slanger.
Måske koks i forbrændingskamre (tvivler dog på dette..)

> [...]
>ned i indsugningen for at rense (det hjalp)!.
>Nogen der ved hvad det kan have været for en "væske"?.

Bell Add Servicerens 2b til at rense forbrændingskamre, katalysator og
lambdasonde.
Servicerens 4 til at rense gasspjæld.
Jeg tvivler dog på at det er her problemet gemmer sig.

>Tror dog ikke problemet er det samme denne gang, mindes symptomerne ikke var
>helt de samme...?

Prøv først tændkablerne :)

/Kent Glerup

Fra : B.

Dato : 22-10-06 13:00

Hej!
Tak for svaret

> Jeg ville nok prøve at få skiftet tændkablerne.
Måske..., men jeg tror ikke helt på det?
Har været ude og køre igen, og det er faktisk kun når
bilen skal gå fra at "trække" til "ikke" og omvendt det sker.
Jeg ville mene den også skulle gøre det under accaleration, hvis det var
kablerne?.
Det virker som noget regulator "værk", der ikke fungerer?.

> Bell Add Servicerens 2b til at rense forbrændingskamre, katalysator og
> lambdasonde.
> Servicerens 4 til at rense gasspjæld.
> Jeg tvivler dog på at det er her problemet gemmer sig.
Det lyder meget rigtig, er det noget man kan købe som normal "dødelig"?,
og evt. hvor forhandles disse produkter?.

/Brian

Fra : Kent Glerup

Dato : 22-10-06 17:47

On Sun, 22 Oct 2006 13:59:44 +0200, "B." <b_denmark@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>kablerne?.
>Det virker som noget regulator "værk", der ikke fungerer?.

Mjahh.. Kan godt følge dig.. Måske man også skulle kaste noget
mistanke på temperaturføleren. Efter sigende skulle en defekt
temperaturføler kunne forvirre motorstyringen en del.

>Det lyder meget rigtig, er det noget man kan købe som normal "dødelig"?,
>og evt. hvor forhandles disse produkter?.

Prøv at få fat i noget Servicerens 2b. Du kan købe den hos Mekonomen.
Forbered dig på at den er lidt pebret.

Følg vejledningen slavisk. Hvis du er i tvivl om hvad der skal gøres,
skal du bare helt lade være !!

/Kent Glerup