Vinterdæk hvornår?
Fra : Børge Nielsen

Dato : 20-10-06 19:00

Har I sat vinterhjul på jeres biler, eller venter I lidt endnu til
temperaturen daler endnu mere?

Hislen Børge

Fra : Moller

Dato : 20-10-06 19:04

Børge Nielsen skrev:
> Har I sat vinterhjul på jeres biler, eller venter I lidt endnu til
> temperaturen daler endnu mere?

   Jeg gør det denne weekend, der er jo sne i nord scandinavien inden for
denne uge, så vi kommer nok under 8 grader inden for kort tid. De 8
grader er en tommelfingerregel jeg fik engang, men kan ik huske hvor den
er fra, så indtil det er bekræftet er det bare et ammestue tal :) fra
min side.

   VH
   Moller
   Saxo 1,5D, hvordan i H.... kommer den under 20km/L ? mig ikke
forstå.... :) nå, 21-22km/l er vel ok for en discount diesel til 45kilo :)

Fra : Mogens...

Dato : 20-10-06 19:07

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> er en tommelfingerregel jeg fik engang, men kan ik huske hvor den er fra,
> så indtil det er bekræftet er det bare et ammestue tal :) fra min side.

Det er det - ammestuesnak. Grænsen er 7 grader

Fra : Møller

Dato : 20-10-06 20:00

"Mogens..." <no@reply.dk> wrote in message
> "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> Det er det - ammestuesnak. Grænsen er 7 grader

Tja. det afhænger af hvor man er

DK: 7 grader, ellers regner dækgrossister i DK nok ikke med at sælge så
mange dæk og
få dem slidt, for i
S er det: 5 grader
http://www.dackinfo.nu/
så det er ikke entydigt

og Norge find det selv,
Og vil man vide hvad der kræves i de enkelte lande så se her:
http://www.transit.dk/transportinfo/bilag/snekaeder_vinterdaek.htm

Møller

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 20-10-06 19:22

"Børge Nielsen" <bn@ofir.dk> wrote in message
> Har I sat vinterhjul på jeres biler, eller venter I lidt endnu til
> temperaturen daler endnu mere?

Mine kom på i dag - en finsk dækmand fortalte mig en gang at det var en god
ide at være i god tid - dæk er jo en friskvare som fordamper med tiden, og
det er derfor godt at få slidt overfladelaget af, idet det er fra dette at
de blødgørende stoffer er fordampet fra i løbet af sommeren.

Andreas M. Hansen

Fra : Martin Vollert

Dato : 20-10-06 21:35

Børge Nielsen skrev:
> Har I sat vinterhjul på jeres biler, eller venter I lidt endnu til
> temperaturen daler endnu mere?
>
> Hislen Børge

Jeg satte mine på for ca 2uger siden men det var dog også kun fordi
mine sommerdæk var blevet ulovlige at køre med.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 21-10-06 11:35

Den Fri, 20 Oct 2006 19:59:36 +0200 sendte "Børge Nielsen"
<bn@ofir.dk> følgende røgsignaler:

>Har I sat vinterhjul på jeres biler, eller venter I lidt endnu til
>temperaturen daler endnu mere?

Omkring 1. november...

Ja, I læste rigtigt, der skal vintersutter på Getz'en.
Sandsynligvis Michelin Alpin A3 eller Goodyear Ultra Grip 7 i
størrelsen 175/65-14 (T-mærket som minimum).
Jeg ved ikke hvad der er bedst af dr to i den størrelse, så det er
dækpusherens tilbud, der bliver afgørende.

--
Hr. Jensen.
Hvad skulle jeg dog i Himlen efter, når jeg dør?

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 21-10-06 13:10

Hr. Jensen <aage.er@musikalsk.invalid> writes:

> [...]
> Jeg ved ikke hvad der er bedst af dr to i den størrelse, så det er
> dækpusherens tilbud, der bliver afgørende.

Hvorfor nu pludselig det? Jeg troede at du var af den mening at man
kommer længere med sommerdæk... (Det gør man også -- 40 m eller
deromkring).

A3 ser ud til gennemgående at være dyrere (men UG7 findes vist ikke
185/60-15 som Yaris'en gerne vil have).

Forresten:

http://bubblare.se/hal_gata_seriekrock/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-10-06 13:12

Peter Dalgaard skriver:

> Forresten:
> http://bubblare.se/hal_gata_seriekrock/

Abandon viechle....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Hr. Jensen

Dato : 21-10-06 17:52

Den 21 Oct 2006 14:10:27 +0200 sendte Peter Dalgaard

>Hvorfor nu pludselig det? Jeg troede at du var af den mening at man
>kommer længere med sommerdæk... (Det gør man også -- 40 m eller
>deromkring).

Fordi at min mor skal bruge bilen og jeg ville hade mig selv hvis hun
kørte galt med sommerdæk, hvor vinterdækkene kunne have reddet hende.

Desuden er de originale sommerdæk ved at være slidt ned og da den skal
have 16" alufælge med 205/45 til foråret, og så kan der jo passende
komme vinterdæk på 14"-stålfælgene.

Fra : Brian

Dato : 21-10-06 18:05

Hr. Jensen wrote:

> Desuden er de originale sommerdæk ved at være slidt ned og da den skal
> have 16" alufælge med 205/45 til foråret, og så kan der jo passende
> komme vinterdæk på 14"-stålfælgene.

Det er da glædeligt at dine tidligere foruddannelser, om at der er større
chance for at vinde 7 rigtige i Lotto end at du oplever Nytårsaften, er lidt
ude af billedet igen

/Brian

Fra : Hr. Jensen

Dato : 22-10-06 11:51

Den Sat, 21 Oct 2006 19:04:41 +0200 sendte "Brian" <nej@tak.du>
følgende røgsignaler:

>Det er da glædeligt at dine tidligere foruddannelser, om at der er større
>chance for at vinde 7 rigtige i Lotto end at du oplever Nytårsaften, er lidt
>ude af billedet igen

Hvem siger at jeg ikke allerede har vundet i lotto?

Nej, spøg til side.

Det andet var skrevet mens sommervarmen generede mig. Nu hvor det er
klart køligere, kan jeg bedre trække vejret.

Men det kan desværre hurtigt ændre sig.

Men at føre bil igen kommer jeg næppe til, det skulle kræve et
kirurgisk indgreb i hjertet, som "eksperterne" på Riget ikke mener,
jeg vil kunne overleve - særligt længe.

Fra : DaFosia

Dato : 21-10-06 20:58

Peter Dalgaard skrev:

> Hvorfor nu pludselig det? Jeg troede at du var af den mening at man
> kommer længere med sommerdæk... (Det gør man også -- 40 m eller
> deromkring).

Det er jo lige omvendt. Bremselængden er længere med vinterdæk. (
minus de ca. 5 dage om året, hvor der ligger sne på vejen )

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 21-10-06 21:08

"DaFosia" <dafosia@yahoo.dk> writes:

> Det er jo lige omvendt. Bremselængden er længere med vinterdæk. (
> minus de ca. 5 dage om året, hvor der ligger sne på vejen )

Da ikke 40 meter, *med mindre* der ligger sne...

(hvilket der selvf. gør på de mest ubelejlige tidspunkter. På vej hjem
fra juleferie i Jylland, fx.)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-10-06 12:26

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Peter Dalgaard skriver:

> Abandon viechle....

Nej hvor nogen idioter !!!
Man skal da bare blive i bilen, den ene af dem var da lige ved at blive
kørt over / mast....

--
Christian
http://www.yee-haw.dk