Tændingstidspunkt Passat 85 HJÆLP
Fra : Fredy Skou Christens~

Dato : 20-10-06 18:05

Er der nogen der ligger inde med tændingsdata på en passat 1,6 fra
1985.

Jeg skal have stillet tænding i morgen, men har desværre ikke fået
anskaffet mig en værkstedshåndbog endnu

er der nogen der kan hlælpe

MVH

Fredy

Fra : Gamle

Dato : 20-10-06 20:46

"Fredy Skou Christensen (slet 4VUBV)" <66@4VUBVc.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ligger inde med tændingsdata på en passat 1,6 fra
> 1985.
>
> Jeg skal have stillet tænding i morgen, men har desværre ikke fået
> anskaffet mig en værkstedshåndbog endnu

Hej.

Er det en 85 hk motor.
Mener det er 7 grader før top uden vaccumslange. Platiner 0,4 mm.

Mvh.
Torben

Fra : Fredy Skou Christens~

Dato : 20-10-06 21:05

Hej Torben og tak for dit svar.

Så vidt vides er det desværre "kun" en 75 hk.

MVH

Fredy

Fra : Gamle

Dato : 20-10-06 21:14

"Fredy Skou Christensen" <66@c.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Torben og tak for dit svar.
>
> Så vidt vides er det desværre "kun" en 75 hk.

Jeg har haft Audi 80 med 60 hk. Fik udskiftet til75 hk. Samme
tændingstidspunkt. Derefter en Audi 80 med org. 75 hk motor, som blev
udskiftet til 85 hk. Samme tændingstidspunkt. Ca. 7 grader før top. Har
indstillet både statisk og med motor ca. 800 RPM.
Disse motorer er ikke særlig følsomme mht. et par grader mere eller mindre.

Mvh.
Torben