Citroen eller hva´?
Fra : Nielsen

Dato : 20-10-06 10:32

Hej NG,

Jeg overvejer, at købe em Citroen C5 med en 140HK HDi motor. Men jeg er
blevet lidt skræmt. Jeg har set på denne side (www.s-b.dk/C5) hvor der er en
mand som har haft en yderst uheldig C5'er - Man jeg kan se, at han skriver
til sidst, at det er værkstedet der knoldesparkere og ikke bilen.

Er der andre der erfaringer med en C5 HDi? eller evt. uheldigt erfaringer
med en C5?

Frank Nielsen

Fra : Bagmanden

Dato : 20-10-06 11:15

Nielsen wrote:
> [...]
> det er værkstedet der knoldesparkere og ikke bilen. Er der
> andre der erfaringer med en C5 HDi? eller evt. uheldigt

Hej

Gå ind her og læs om din bil:
http://www.citronik.dk/jforum/forums/list.page

Drengene i Citronik er forrygende upartiske og intet ondt siges
om franske biler i det forum.
Jeg kan garantere at du intet vil erfare i dette forum om C5´s
fejl og mangler, og hvis nogen bare prøver på at fremstamme lidt
negativt om bilerne, så er det omgående bannin´ og fransk
dressur.

Her til gengæld fås kun god, sober, velunderbygget kritik af
franske biler og specielt af Citroën.
Og her er der ingen der vil anbefale dig at købe en Skoda Octavia
ell. lign.

Jeg vil anbefale dig at læse fritid.bil og teknik.bil igennem for
tidligere indlæg, der er vist ikke meget at tilføje end tidligere
beskrevet i disse grupper.

Dette skrevet af en C5 Hdi, fase II ejer med en bil der holder
mere på værksted end er på gaden.
Sæderne er noget lort og det hydraactive system giver en ulækker
svampet kørsel i en bil der sligrer som en fuld i stormvejr.
At du ikke kan skifte noget som helst på bilen uden at skille den
ad i atomer er typisk og multiplex systemet garanterer dig total
kaos i al elektrisk udstyr. Når jeg skal sprinkle forruden skal
jeg trykke på tågebaglyset samtidig med at jeg trykker på esp
knappen - fransk charme ok, men man vender sig til det. Og plads
får du intet af, den ser godt stor ud - søkoen, men når du sætter
dig i slæden skal du ikke være meget højere end 1.55 før end du
kommer i klammeri med både sæder, seler og loft.
Og deres værksteder er fuldkommen anarkistiske. Værkførene er
typisk en klon af Basil fra Fawlty Towers og svigermor, og
mekanikernes IQ er kriminelt lave. Apropos kriminelt, så er deres
service, reservedelspriser og hang til at prakke dig reperationer
og dele på det samme... kriminelt!

Det var aldrig sket hos VAG, BMW eller lign. kvalitetsmærker.

Må jeg anbefale en Octavia!

(Ironi er on/off i en pærevælling - Pick´n Choose)
--
F.B.

Fra : Børge Nielsen

Dato : 20-10-06 18:55

Bagmanden wrote:
> søkoen

*LOL*

Fra : Lars Koch \(5000\)

Dato : 20-10-06 12:18

Den sidste model af C5 HDI, har jeg kun hørt godt om... der har i de tidlige
udgaver været bunker af fejl, og da min far købte min for et halvt års tid
siden fik han også at vide fra forhandleren at det var en "helt anden" bil
at køre i end de tidligere, der var behæftet med en del små fejl. Der er
blevet ændret en del...

Der er kun positivt at sige om den nye - ifølge min far og jeg. Kører stabil
ca. 17 km/L. Ligger godt på vejen. Designet kan man diskutere nogen kan lide
andre ikke. Derimod hydraulik er jo nærmest hele grunden til man køber
citroen frem for peugeot, vw, skoda etc. Specielt lækkert hvis man kører med
campingvogn.

Jeg ville ikke være så betænkelig ved at købe den. Der vil jo altid være
nogen der har oplevet noget skidt og andre der har ikke har... Før c5 havde
min far en Xantia HDI. Den havde kørt 280.000 (på 6 år) uden at fejle andet
end normal vedligeholdelse, og ved salget kørte den stadig super... Så
motoren fungerer :) eneste ærgerlige ting er automatgearkassen, da den kun
må trække 1000 kg - pga. nogle dårlige erfaringer for en del år siden, og
det har de så ikke gidet at ændre/udvikle ordentligt siden :|. Selvfølgelig
ikke et problem, hvis man er til alm. 6 gear manuelt...

Held og lykke med valget.
Lars

Fra : Hafnia

Dato : 20-10-06 16:49

> [...]
>
> Er der andre der erfaringer med en C5 HDi? eller evt. uheldigt erfaringer

C5 er ifg. FDM den bilmodel der var mest på værksted, af alle de
brugtbiltest de har af nyere biler!, så jeg ville købe en helt ny som nok er
fri for de første modellers sygdomme.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 20-10-06 18:44

> [...]
>
> Er der andre der erfaringer med en C5 HDi? eller evt. uheldigt erfaringer

Det er lidt sjovt med franske biler.
Min ældste storebror er så afgjort Citroënmand.
Det har han været siden sin Dyane 6.
Sjovt nok, for jeg husker hans Citroën Visa som slet ikke værende
problemfri.

Men han har et par gange været mærket utro, men er vendt tilbage i folden
igen hver gang ( en ford Escort og en Toyota Corrolla DX)
Nu er han C3 ejer og glad derfor.

Jeg på den anden hånd har haft en Citroën 2CV6 engang. Den var jeg faktisk
glad for de 5 mdr. jeg havde den, indtil jeg kom til at slå folder på den,
som den ikke havde i forvejen.
Lige nu har jeg en C3, og tro mig - Det blir min sidste franskmand i hvert
fald foreløbigt.
Antallet af besynderlige småfejl er uhyrligt. Og det er enddda 2005 udgaven
altså 3 årgang.

Min fik skiftet hele afviserarmsarrangementet fordi den hver 3. gang ikke
villle slå blinket fra ved venstreblink, blæseren blev skiftet fordi den
begyndt at støje ret hurtigt, Begge taglister er blevet skiftet, fordi de
slipper i enderne, og en skal skiftes igen.
Jeg døjede med vindstøj fra højre fordør i næsten et år, før de fik det løst
med en ny gummiliste.
Bagklappen måtte rettes til, for at den lukkede ordentligt. og stoleryggene
måtte strammes fordi de slog mod låsebeslagene ved kørsel over ujævn vej.
Tågebaglyset virkede ikke fordi, mekanikerne ikke havde samlet stikkene
ordentligt til anhængertrækker, og jeg ku da blive ved. Alt alt for megen
tid er gået ude hos Citroënforhandleren, og det gider jeg bare ikke.
Motorerne er fine og vognen kører skam godt og er rimeligt støjsvag selv ved
høj hastighed. Af motorstørrelse og vægt er den ok frisk, men da hverken
Donner eller Blitzen.
Nå men du spurgte om en C5 - Kan jeg desværre ikke hjælpe med, men om den er
bedre er nok tvivlsomt. Franskmænd har en lidt lemfældig omgang med
kvalitetskontrol og dimensionering.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Basil

Dato : 20-10-06 20:50

Frodo Nifinger formulerede:
> Alt alt for megen tid
> er gået ude hos Citroënforhandleren, og det gider jeg bare ikke.
[KLIP]
> Franskmænd har en lidt lemfældig omgang med
> kvalitetskontrol og dimensionering.

Been there, kan bestemt heller ikke anbefale mærket, og dets holdning
til fejl, og udbedring af de utallige fejl.
Køb Japansk, gab dig selv ihjel bag rattet, men glæd dig over at den
også virker i morgen, og i morgen, og i morgen, og i morgen, og i
morgen, og i morgen, og i morgen, og i morgen, og i morgen, og i
morgen, og i morgen, og i morgen, og i morgen, og i morgen, og i
morgen, og i morgen, og i morgen, og i morgen, og i morgen, og i
morgen, og i morgen, og i morgen......
Kai

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 21-10-06 14:47

"Basil" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse
> [...]
> og i morgen, og i morgen, og i morgen, og i morgen, og i morgen, og i
> morgen, og i morgen, og i morgen, og i morgen, og i morgen, og i

Nu har min C3 da ikke svigtet mig overhovedet på nogen mekanisk måde. Den
starter og kører fint. Deres motorer og drivlinier og karosseri er skam
fine - Det er alle de små plastikdimser, og manglende tilpasninger, der
driver mig ud af mit gode skind.

C3'eren kan skam godt det med i morgen, og i morgen etc. etc. etc ...!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-10-06 22:24

Nielsen skriver:

> Hej NG,

Dum eller hva ???

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Leo Jensen

Dato : 21-10-06 07:20

> Nielsen skriver:

> Dum eller hva ???

Fordi han tiltaler nyhedsgruppen NG eller fordi han er så naiv at han tror
han kan få et sagligt svar fra os angående Citroën ??

MVH Leo

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-10-06 07:36

Leo Jensen skriver:

> Fordi han tiltaler nyhedsgruppen NG eller fordi han er så naiv at han tror
> han kan få et sagligt svar fra os angående Citroën ??

Fordi han bliver ved med at sende samme "rekvalme" for sin egen
hjemmeside under flere forskellige navne.

http://groups.google.dk/groups?q=www.s-b.dk%2FC5&start=0&scoring=d&hl=da&

Fra : Jens

Dato : 21-10-06 08:27

"Din søgning - www.s-b.dk/C5 - svarede ikke til nogen dokumenter."
--

Jens F

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-10-06 08:36

Jens skriver:

> "Din søgning - www.s-b.dk/C5 - svarede ikke til nogen dokumenter."

Jeg får en del sider op
http://groups.google.dk/groups?q=www.s-b.dk/C5&start=0&scoring=d&hl=da&

Ellers prøv selv at lave en søgning på google groups med www.s-b.dk/C5 i
søgefeltet.

Fra : Jens

Dato : 21-10-06 22:35

Klaus D. Mikkelsen <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> [...]

Der var ét eller andet fjols der havde sat google op til kun at vise
sider på fransk. (Det er for længe siden jeg har søgt på denne maskine)

--

Jens F

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-10-06 13:31

Jens wrote:
> Der var ét eller andet fjols der havde sat google op til kun at vise
> sider på fransk. (Det er for længe siden jeg har søgt på denne maskine)

Imbécile.. eller noget. Søgning på "oral" giver langt flere resultater

--
vh
Torben

Fra : Regnar Bang Lyngsø