Madolie ? No way !
Fra : Ukendt

Dato : 20-10-06 09:16

Ja så har jeg kørt med erstatningen for Armor All
vinyl make-uppen.

Det ser da brandgodt ud. Men efter 14 dage til 3 uger
blir' det noget klistret stads..

Det trækker sorte striber, men materialet forblir'
sort.

Kan man lave en blanding som ikke 'klæber'
med tiden ???

Fra : Dak

Dato : 20-10-06 12:41

> Kan man lave en blanding som ikke 'klæber'
> med tiden ???

Har du prøvet at sprøjte klarlak på bagefter? ikke fordi jeg har prøvet det
men klarlak forsegler det i princippet medmindre der sker en kemisk reaktion
som ikke lige er til at forudse.

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-10-06 13:05

Dak wrote:

> Har du prøvet at sprøjte klarlak på bagefter? ikke fordi jeg har prøvet det
> men klarlak forsegler det i princippet medmindre der sker en kemisk reaktion
> som ikke lige er til at forudse.

Lakere olie?? Glem det. Automalerens største problem er at affedte nok
med siliconefjerner før han sprøjter. Den mindste rest, og olien skyer
den våde lak og laver en fin ø i det lakerede.

--
vh
Torben

Fra : Leo Jensen

Dato : 20-10-06 16:51

> Lakere olie?? Glem det. Automalerens største problem er at affedte nok med
> siliconefjerner før han sprøjter. Den mindste rest, og olien skyer den
> våde lak og laver en fin ø i det lakerede.

Linolie ? Den vil vel hærde op ved luftkontakt ? Du må spørge Leth....

Leo

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 20-10-06 18:08

> Linolie ? Den vil vel hærde op ved luftkontakt ? Du må spørge Leth....

Jeg mener faktisk at jeg kan huske at Leth brugte en blanding af linolie og
vegetabilsk terpentin til at behandle kofangere med.

Andreas M. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-06 16:18

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet at sprøjte klarlak på bagefter? ikke fordi jeg har prøvet
> det men klarlak forsegler det i princippet medmindre der sker en kemisk
> reaktion som ikke lige er til at forudse.

Hverken klarlak eller Ultraglozz vil blive smurt på min original.
Jeg er ikke umiddelbart til ting som 'hærder' og sætter sig
mere eller mindre permanent på min bil.
Tror Armor All atter vil være at foretrække, men det ku'
være rart at høre, om nogle havde fundet 'blandingen'
som er effektiv uden at ha' negative egenskaber.