/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Så fandt jeg sgu ud af hvorfor...
Fra : Mogens...


Dato : 19-10-06 17:12

Det pisser mig totalt af, at så mange ikke kan finde ud af at køre
i højre side af motorvejen - også på en 3 sporet motorvej !!
Det må jeg så idag sande, at det kommer aldrig til danskerne, at
det SKAL DE gøre - trække HELT UD til højre.

OG hvorfor så ikke det?

De lærer det simplthen ikke i skolevognen. Det kunne jeg konstatere
idag ifm. pendlingen - at trods heavy myldretidstrafik på en 3-sporet
motorvej (130 km/t) og et gabende tomt højre spor i miles omkreds,
der lærte "skoleeleven" gud-hjælpe-mig at køre i midterste spor.

At jeg "fortalte" kørelæreren, hvor man burde ligge med bilen, hjalp
selvfølglig ingenting. Han er sikkert ligeså stort et fjols som de taxa'er,
der nyder at gøre samme øvelse til og fra lufthavnen



 
 
Ukendt (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-10-06 18:15


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:JtNZg.20363$E02.8066@newsb.telia.net...
> Det pisser mig totalt af, at så mange ikke kan finde ud af at køre
> i højre side af motorvejen - også på en 3 sporet motorvej !!
> Det må jeg så idag sande, at det kommer aldrig til danskerne, at
> det SKAL DE gøre - trække HELT UD til højre.
>
> OG hvorfor så ikke det?
>
> De lærer det simplthen ikke i skolevognen. Det kunne jeg konstatere
> idag ifm. pendlingen - at trods heavy myldretidstrafik på en 3-sporet
> motorvej (130 km/t) og et gabende tomt højre spor i miles omkreds,
> der lærte "skoleeleven" gud-hjælpe-mig at køre i midterste spor.
>
> At jeg "fortalte" kørelæreren, hvor man burde ligge med bilen, hjalp
> selvfølglig ingenting. Han er sikkert ligeså stort et fjols som de
> taxa'er,
> der nyder at gøre samme øvelse til og fra lufthavnen

Så kan du jo bare tage dem indenom.....hvilket jeg også kan finde på en
enkelt gang hvis man absolut ikke kan få folk til at flytte sig fra venstre
spor (sagt mellem os)

--
Tom



Mogens... (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 19-10-06 18:59

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:4537b2b4$0$84016$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Så kan du jo bare tage dem indenom

Præcis - så fik jeg også mulighed for at kommnikere med kørelæreren,
hvis du forstår



Ukendt (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-10-06 19:24


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:X1PZg.20368$E02.8048@newsb.telia.net...
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:4537b2b4$0$84016$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Så kan du jo bare tage dem indenom
>
> Præcis - så fik jeg også mulighed for at kommnikere med kørelæreren,
> hvis du forstår

Tegnsprog

--
Tom



Kent Oldhøj (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 19-10-06 20:46

"Mogens..." <no@reply.dk> wrote in news:X1PZg.20368$E02.8048
@newsb.telia.net:

>> Så kan du jo bare tage dem indenom

> Præcis - så fik jeg også mulighed for at kommnikere med kørelæreren,
> hvis du forstår

Den manøvre takseres til et klip.

Må jeg istedet igen-igen anbefale at køre cirkler omkring midtbane egoisten
MED uret? Helt lovligt

Altså overhaling venstre om. Blinke-blinke ind foran. Blinke-blinke ind i
højre vognbane. Tag farten lidt af. Vink og smil venligt til
midtbaneegoisten når denne overhaler dig. Blinke-blinke ind bagved igen.
Blinke-blinke ud i venstre vognbane igen. Overhaling venstre om igen.

Gentag efter behag behandlingen. Entem hjælper det faktisk, og ellers har
jeg det ihvertfald sjovt mens det står på.

Brian (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 19-10-06 20:50

Kent Oldhøj wrote:

> Må jeg istedet igen-igen anbefale at køre cirkler omkring midtbane
> egoisten MED uret? Helt lovligt
>
> Altså overhaling venstre om. Blinke-blinke ind foran. Blinke-blinke
> ind i højre vognbane. Tag farten lidt af. Vink og smil venligt til
> midtbaneegoisten når denne overhaler dig. Blinke-blinke ind bagved
> igen. Blinke-blinke ud i venstre vognbane igen. Overhaling venstre om
> igen.
>
> Gentag efter behag behandlingen. Entem hjælper det faktisk, og ellers
> har jeg det ihvertfald sjovt mens det står på.

ROFL - jeg kan næsten ikke vente til jeg skal en tur omkring Trekantsområdet
imorgen, og teste manøvren

/Brian



Martin Johansen [600~ (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 19-10-06 20:53

In article <4537d735$0$49209$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> ROFL - jeg kan næsten ikke vente til jeg skal en tur omkring Trekantsområdet
> imorgen, og teste manøvren

Så er vi to

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Mogens... (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 19-10-06 20:57

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:martinlj-4E4AE6.21525419102006@sunsite.dk...

> Så er vi to

Som nævnt forleden - ham Oldhøj er dælme ikke uden evner



Martin Johansen [600~ (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 19-10-06 20:58

In article <OLQZg.20387$E02.8054@newsb.telia.net>,
"Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:martinlj-4E4AE6.21525419102006@sunsite.dk...
>
> > Så er vi to
>
> Som nævnt forleden - ham Oldhøj er dælme ikke uden evner

Nej det vil være synd at sige... :P

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Per O. (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Per O.


Dato : 20-10-06 15:33

"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:4537d735$0$49209$14726298@news.sunsite.dk...
> Kent Oldhøj wrote:
>
>> Må jeg istedet igen-igen anbefale at køre cirkler omkring midtbane
>> egoisten MED uret? Helt lovligt
>>
>> Altså overhaling venstre om. Blinke-blinke ind foran. Blinke-blinke
>> ind i højre vognbane. Tag farten lidt af. Vink og smil venligt til
>> midtbaneegoisten når denne overhaler dig. Blinke-blinke ind bagved
>> igen. Blinke-blinke ud i venstre vognbane igen. Overhaling venstre om
>> igen.
>>
>> Gentag efter behag behandlingen. Entem hjælper det faktisk, og ellers
>> har jeg det ihvertfald sjovt mens det står på.
>
> ROFL - jeg kan næsten ikke vente til jeg skal en tur omkring
> Trekantsområdet imorgen, og teste manøvren

du får i hvert fald rigelig mulighed for at bruge den nyerhvervede idé
omkring Vejle, for selv om vi har nogen af landets dyreste boliger, så har
en uforholdsmæssig stor del af bilisterne i samme område en tilsvarende lav
intelligenskvotient når de kører bil.

--
Per O.
www.tosseparkering.dk - Så kan de lære det!



Brian (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 20-10-06 16:06

Per O. wrote:

> du får i hvert fald rigelig mulighed for at bruge den nyerhvervede idé
> omkring Vejle, for selv om vi har nogen af landets dyreste boliger,
> så har en uforholdsmæssig stor del af bilisterne i samme område en
> tilsvarende lav intelligenskvotient når de kører bil.

Og et Superligahold der (gudskelov) er endnu ringere end AC Horsens - men
det er en helt anden snak

/Brian



Hans Paulin \(6310\) (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 19-10-06 23:11

Kent Oldhøj skrev:

> Må jeg istedet igen-igen anbefale at køre cirkler omkring midtbane
> egoisten MED uret? Helt lovligt

ROFL
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Lars (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 19-10-06 18:31

> At jeg "fortalte" kørelæreren, hvor man burde ligge med bilen, hjalp
> selvfølglig ingenting. Han er sikkert ligeså stort et fjols som de
taxa'er,
> der nyder at gøre samme øvelse til og fra lufthavnen

Hvor er det dog dejligt, at vi har betjente der kan irettesætte andre i
trafikken.

Hvorfor kører du ikke bare indenom, istedet for at hidse dig op?

- Lars



Mogens... (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 19-10-06 19:01

"Lars" <Evil_twin@telstra.com> skrev i en meddelelse
news:4537b5df$0$49196$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvor er det dog dejligt, at vi har betjente der kan irettesætte andre i
> trafikken.

Du synes det er heltokay at han lærer en elev GRUNDLØST
at fylde op i midtersporet?

> Hvorfor kører du ikke bare indenom, istedet for at hidse dig op?

Jow jow - desuden hidser jeg mig ikke op....



Henning (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 19-10-06 20:26


>
>Hvorfor kører du ikke bare indenom, istedet for at hidse dig op?

Koster et klip i kørekortet

Ebbe Kristensen (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Ebbe Kristensen


Dato : 20-10-06 08:54

Lars wrote:

> Hvorfor kører du ikke bare indenom, istedet for at hidse dig op?

Sikkert fordi det koster et klip i kortet hvis der er en af de rigtige
betjente der ser det.

Ebbe



Emil Jensen [2100] (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Emil Jensen [2100]


Dato : 19-10-06 18:57

> De lærer det simplthen ikke i skolevognen. Det kunne jeg konstatere
> idag ifm. pendlingen - at trods heavy myldretidstrafik på en 3-sporet
> motorvej (130 km/t) og et gabende tomt højre spor i miles omkreds,
> der lærte "skoleeleven" gud-hjælpe-mig at køre i midterste spor.

Jeg har også en par gange observeret en skolevogn med eleven ved rattet i
midtersporet, mens højre spor var gabende tomt. Begge gange har jeg set det
på Lyngbyvejen/Helsingør motorvejen. Det pisser mig også lidt af, for hvor
skal de stakkels nye bilister så lære det?


> At jeg "fortalte" kørelæreren, hvor man burde ligge med bilen, hjalp
> selvfølglig ingenting. Han er sikkert ligeså stort et fjols som de
> taxa'er,
> der nyder at gøre samme øvelse til og fra lufthavnen

Som en anden også skriver, kan man bare tage skolevognen indenom...

Emil




Jan Nielsen (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Jan Nielsen


Dato : 19-10-06 18:57

> Han er sikkert ligeså stort et fjols som de taxa'er,
> der nyder at gøre samme øvelse til og fra lufthavnen

Taxachauffører er gode i byen - men de kan ikke køre på motorvej. Klart nok,
da de ofte arbejder i lokalområdet og ikke kommer "ud af byen" på samme måde
som andre prof-chauffører.

Det er derfor, de bare skal knækkes på vej til lufthavnen - og det bliver de
så bare.

--
Jan Nielsen



Klaus G. (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 19-10-06 19:30

> De lærer det simplthen ikke i skolevognen. Det kunne jeg konstatere
> idag ifm. pendlingen - at trods heavy myldretidstrafik på en 3-sporet
> motorvej (130 km/t) og et gabende tomt højre spor i miles omkreds,
> der lærte "skoleeleven" gud-hjælpe-mig at køre i midterste spor.
Men hvad var dit problem helt præcist? At du ikke gad køre ud i ydersporet?
Come on mand, jeg tror nok du skal overleve...

Og at du så ligefrem hentyder til at det er i orden at overhale indenom, ja
så er du da godt nok mere dum end hvad godt er. "Blah blah blah og piv, en
skolevogn ligger i midtersporet, så må jeg ihvertfald også godt køre dumt,
så jeg køre da bare indenom" Er det sådan du tænker? Dvs. når nogen kommer
på tværs af dig i trafikken(eller det gjorden vel ikke engang), så kvittere
du med at lave en ulovlighed? Jøsses da!

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Ukendt (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-10-06 19:39


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4537c413$0$49197$14726298@news.sunsite.dk...
>> De lærer det simplthen ikke i skolevognen. Det kunne jeg konstatere
>> idag ifm. pendlingen - at trods heavy myldretidstrafik på en 3-sporet
>> motorvej (130 km/t) og et gabende tomt højre spor i miles omkreds,
>> der lærte "skoleeleven" gud-hjælpe-mig at køre i midterste spor.
> Men hvad var dit problem helt præcist? At du ikke gad køre ud i
> ydersporet?
> Come on mand, jeg tror nok du skal overleve...
>
> Og at du så ligefrem hentyder til at det er i orden at overhale indenom,
> ja
> så er du da godt nok mere dum end hvad godt er. "Blah blah blah og piv, en
> skolevogn ligger i midtersporet, så må jeg ihvertfald også godt køre dumt,
> så jeg køre da bare indenom" Er det sådan du tænker? Dvs. når nogen kommer
> på tværs af dig i trafikken(eller det gjorden vel ikke engang), så
> kvittere
> du med at lave en ulovlighed? Jøsses da!

Så kan de lære det

--
Tom



Mogens... (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 19-10-06 20:17

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:4537c635$0$84033$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Så kan de lære det

Jeg ved ikke, om Klaus har eller har haft børn. Man kan ikke
lære børn adfærd, hvis man blot siger det til dem. Man er nødt
til at vise det for dem. Hvad hjælper det at sige, at man ikke må
ryge, hvis man som forældre ryger som en skorsten?

På samme måde nytter det ikke i teorilokalet at forklare adfærden
på motorvejen, hvis man efterfølgende lader eleven fortsætte km
efter km midt på vejen istedet for at advicere om, at man lægger
sig selvfølgelig i højre side.

Men det FATTER du vel ikke Klaus ???



sdsf (19-10-2006)
Kommentar
Fra : sdsf


Dato : 19-10-06 20:19


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:JtNZg.20363$E02.8066@newsb.telia.net...
> Det pisser mig totalt af, at så mange ikke kan finde ud af at køre
> i højre side af motorvejen - også på en 3 sporet motorvej !!
> Det må jeg så idag sande, at det kommer aldrig til danskerne, at
> det SKAL DE gøre - trække HELT UD til højre.
>
> OG hvorfor så ikke det?
>
> De lærer det simplthen ikke i skolevognen. Det kunne jeg konstatere
> idag ifm. pendlingen - at trods heavy myldretidstrafik på en 3-sporet
> motorvej (130 km/t) og et gabende tomt højre spor i miles omkreds,
> der lærte "skoleeleven" gud-hjælpe-mig at køre i midterste spor.

Er der 3 spor, er højre spor til lastbiler og andre der ikke kører
så stærkt.

Midtersporet er for dem som holder hastighed omkring fartgrænsen,
og yderste spor er til overhalinger.

Det er ikke meningen at folk det kører ca. 110 hvor det er det
tilladte, skal tvinges til vognbaneskift hvergang der er en lastbil.
Det skaber unødvendig med farlige situationer.
Der lærer man selvfølgelig af kørelæren.





Mogens... (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 19-10-06 20:27

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse
news:4537cf89$0$179$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Er der 3 spor, er højre spor til lastbiler og andre der ikke kører
> så stærkt. Midtersporet er for dem som holder hastighed omkring
> fartgrænsen,
> og yderste spor er til overhalinger.

Totalt uenig -> hint = kør en tur gennem Sverige.

> Det er ikke meningen at folk det kører ca. 110 hvor det er det
> tilladte, skal tvinges til vognbaneskift hvergang der er en lastbil.
> Det skaber unødvendig med farlige situationer.
> Der lærer man selvfølgelig af kørelæren.

Der var INGEN i højre spor over en km-lang stræknuing. INGEN.
Og når man er skolevogn - og kører max 110 - skal man selvfølgelig
især ligge i højre side af vejen. Det giver sig selv...



Klaus D. Mikkelsen (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 19-10-06 21:10

sdsf skriver:
>
> Midtersporet er for dem som holder hastighed omkring fartgrænsen,
> og yderste spor er til overhalinger.

Hvor står det skrevet henne ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-10-06 21:15


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4537DBA5.C19D4E47@du.kan.finde.den...
> sdsf skriver:
>>
>> Midtersporet er for dem som holder hastighed omkring fartgrænsen,
>> og yderste spor er til overhalinger.
>
> Hvor står det skrevet henne ?

Jyske lov
http://base.kb.dk/manus_pub/cv/manus/ManusPage.xsql?nnoc=manus_pub&p_ManusId=41&p_PageNo=1&p_Lang=main

--
Tom



Klaus D. Mikkelsen (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 19-10-06 21:17

Tom skriver:
>
> Jyske lov

Har vi overhovedet 3 sporede motoveje herovre ???

Altså ud over "fletteind og ud" i 3-kantsområdet....

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-10-06 21:22


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4537DD32.8C5CCC1@du.kan.finde.den...
> Tom skriver:
>>
>> Jyske lov
>
> Har vi overhovedet 3 sporede motoveje herovre ???
>
> Altså ud over "fletteind og ud" i 3-kantsområdet....

Der er vist nok et par Km med 3 spor hvor motorvejen deler sig mellem Odense
og Flensborg, når man kommer fra Århus
Men ellers er det godt nok lidt småt med 3 spor......jo det vil sige mellem
Fredericia og lillebæltsbroen er der også et kort stykke

--
Tom



Klaus D. Mikkelsen (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 19-10-06 21:24

Tom skriver:
>
> Der er vist nok et par Km med 3 spor hvor motorvejen deler sig mellem Odense
> og Flensborg, når man kommer fra Århus
> Men ellers er det godt nok lidt småt med 3 spor......jo det vil sige mellem
> Fredericia og lillebæltsbroen er der også et kort stykke

Ja okay, der ovre på halvfyn er der lidt....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Henrik Stidsen (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 19-10-06 22:28

Tom has brought this to us :
> jo det vil sige mellem Fredericia og lillebæltsbroen er der også et kort
> stykke

Ja det meste af det stykke er vel på selve broen ? ;)

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Aksel (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Aksel


Dato : 19-10-06 21:22


>
> Er der 3 spor, er højre spor til lastbiler og andre der ikke kører
> så stærkt.
>
> Midtersporet er for dem som holder hastighed omkring fartgrænsen,
> og yderste spor er til overhalinger.
>
> Det er ikke meningen at folk det kører ca. 110 hvor det er det
> tilladte, skal tvinges til vognbaneskift hvergang der er en lastbil.
> Det skaber unødvendig med farlige situationer.
> Der lærer man selvfølgelig af kørelæren.
>

Det har du da fuldstændigt misforstået, man skal altid holde så langt til
højre som muligt, men hvis der ikke er hurtigere bagfra kommende kan man til
nød tillade sig at vente med at trække ind hvis der er kort afstand til den
næste langsomtkørende i højre spor.

Man må under ingen omstændigheder blive i midter- eller venstre spor hvis
der er plads i højre.

Hilsen Aksel



jacob.saaby@gmail.co~ (20-10-2006)
Kommentar
Fra : jacob.saaby@gmail.co~


Dato : 20-10-06 00:41


Aksel wrote:

> Det har du da fuldstændigt misforstået, man skal altid holde så langt til
> højre som muligt, men hvis der ikke er hurtigere bagfra kommende kan man til
> nød tillade sig at vente med at trække ind hvis der er kort afstand til den
> næste langsomtkørende i højre spor.
>
> Man må under ingen omstændigheder blive i midter- eller venstre spor hvis
> der er plads i højre.

Andet end din helt personlige holdning til det, så kunne jeg da godt
tænke mig at vide hvor du har det fra ?

Noget jeg kan blive totalt pissed over er, når folk konstant ligger og
holder til højre, hvilket resulterer i en masse vognbaneskift. Så
kører de måske 500 m. i banen, ud og overhale, ind igen. Det gentager
sig så måske efter 300 m.

Ved du hvad det er ? Det er pisse farligt for alle andre, for lige som
man tror der er plads i en vognbane, kommer en af de der snotmikler ud
igen.

Ved du hvad jeg gør, hvis jeg er i en bane, og kan se der ligger
f.eks. en del lastbiler i inderbanen ? Jeg kører hvad jeg må, og så
vil jeg skide folk et stykke hvis de ikke synes det er hurtigt nok. Der
bliver trukket ind igen, når jeg ikke skal ligge og køre slalom
blandt bilerne i højre side. Og det samme sker hvis jeg kan se jeg
kører så tilpas meget hurtigere end dem i inderbanen, at det er et
spørgsmål om måske 20-30 sekunder før jeg alligevel skal trække ud
igen. Og jeg er totalt bedøvende om jeg trækker 20 biler efter mig.

Og jeg er i den grad fløjtende ligeglad med hvad du så mener man
skal. Det er langt mere sikkert at lægge sig i en bane med en konstant
fart, end det er at ligge og køre slalom mellem banerne, fordi folk
mener de har en ret til at komme frem med 140 km. i timen.

Det har de ikke. Punktum.


spamsen (20-10-2006)
Kommentar
Fra : spamsen


Dato : 20-10-06 02:09

<jacob.saaby@gmail.com> wrote in message
news:1161301279.642556.244190@b28g2000cwb.googlegroups.com
> Aksel wrote:
>
> > Det har du da fuldstændigt misforstået, man skal altid
> > holde så langt til højre som muligt, men hvis der ikke
> > er hurtigere bagfra kommende kan man til nød tillade
> > sig at vente med at trække ind hvis der er kort afstand
> > til den næste langsomtkørende i højre spor.
> >
> > Man må under ingen omstændigheder blive i midter- eller
> > venstre spor hvis der er plads i højre.
>
> Andet end din helt personlige holdning til det, så kunne
> jeg da godt tænke mig at vide hvor du har det fra ?
Fordi det står sikkert nok i færdselsloven, eks.
Placeringen på vejen

§ 15. Kørende skal under hensyntagen til anden færdsel og forholdene i
øvrigt holde så langt til højre som muligt.

Overhaling

§ 21. Overhaling skal ske til venstre. Dog skal overhaling ske højre om et
køretøj, hvis fører svinger til venstre eller tydeligt forbereder et sådant
sving. Cyklist og fører af lille knallert3) kan overhale køretøjer af andre
arter til højre.

Stk. 2. Kørende, der vil overhale, skal sikre sig, at dette kan ske uden
fare, herunder særlig:

1) at den vognbane, hvor overhalingen skal foregå, på en tilstrækkelig lang
strækning er fri for modkørende færdsel, og at der ikke er anden hindring
for overhalingen,

2) at den foran kørende ikke giver tegn til overhaling af et andet køretøj,

3) at bagfra kommende køretøjer ikke har påbegyndt overhaling, og

4) at det, bortset fra tilfælde, hvor overhaling sker i en vognbane, hvor
modkørende færdsel ikke må forekomme, efter overhalingen utvivlsomt er
muligt atter at føre køretøjet ind i trafikstrømmen uden at være til ulempe
for denne.

Stk. 3. Den overhalende skal holde tilstrækkelig afstand til siden mellem
sit køretøj og det køretøj, der overhales. Sker overhaling til venstre, skal
den overhalende holde til højre, så snart dette kan ske uden fare eller
ulempe. Køretøjet behøver dog ikke at blive ført tilbage i vognbanen til
højre, hvis den overhalende efter overhalingen har til hensigt straks at
overhale endnu et køretøj, og betingelserne for at foretage overhaling i
øvrigt er opfyldt.

> Noget jeg kan blive totalt pissed over er, når folk
> konstant ligger og holder til højre, hvilket resulterer i
> en masse vognbaneskift. Så kører de måske 500 m. i banen,
> ud og overhale, ind igen. Det gentager sig så måske efter
> 300 m.
500m med 40km/t
> Ved du hvad det er ? Det er pisse farligt for alle andre,
> for lige som man tror der er plads i en vognbane, kommer
> en af de der snotmikler ud igen.
Skægt nok egentlig, men hvis du er så rimelig dårlig til at læse trafikken,
og så bange for at give plads, og så bange for at din bil ikke kommer til at
overholde 60km/l pr liter rapsolie, så tag landevejen :)

> Ved du hvad jeg gør, hvis jeg er i en bane, og kan se der
> ligger f.eks. en del lastbiler i inderbanen ? Jeg kører
> hvad jeg må, og så vil jeg skide folk et stykke hvis de
> ikke synes det er hurtigt nok. Der bliver trukket ind
> igen, når jeg ikke skal ligge og køre slalom
> blandt bilerne i højre side. Og det samme sker hvis jeg
> kan se jeg kører så tilpas meget hurtigere end dem i
> inderbanen, at det er et spørgsmål om måske 20-30
> sekunder før jeg alligevel skal trække ud igen. Og jeg er
> totalt bedøvende om jeg trækker 20 biler efter mig.

Du bremser vel også når du overhaler de lastbiler som du så nydeligt ikke
trækker helt ud til venstre side når du overhaler dem? (altså for at give
metallet under speederen buler når du så er færdig med at overhale den
sidste af de 50+lastbiler som du måtte have overhalet "idag")
Opfører du dig på samme måde når det er f.eks. en politi bil der kører bag
dig? :) og husk der også står i loven at en overhaling skal ske "hurtigt og
sikkert", og jeg har sgu egentlig aldrig hørt om folk få fart bøder for at
køre ex. 125kmt fordi de overhalede en gruppe lastbiler når bare folk
trækker ind bagefter og sænker farten til lovens max.

> Og jeg er i den grad fløjtende ligeglad med hvad du så
> mener man
> skal. Det er langt mere sikkert at lægge sig i en bane
> med en konstant fart, end det er at ligge og køre slalom
> mellem banerne, fordi folk mener de har en ret til at
> komme frem med 140 km. i timen.
Men du har retten til at bestemme det? :) (lad dog domstolene og politiet
tage sig af det, trodsalt ikke dig der skal betale deres bøde? :))

> Det har de ikke. Punktum.
Meget sandsynligt, men hvorfor ikke bare tage landevejen hvis du absolut vil
køre langsommere end andre? :)



Mogens... (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 20-10-06 05:13

<jacob.saaby@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1161301279.642556.244190@b28g2000cwb.googlegroups.com...

> Andet end din helt personlige holdning til det, så kunne jeg da godt
> tænke mig at vide hvor du har det fra ?

Almen viden fra undervisningen, da du tog kørekort...

> Ved du hvad det er ? Det er pisse farligt for alle andre...

ROFL

> ...og så vil jeg skide folk et stykke...
> ...Og jeg er totalt bedøvende...
> ...Og jeg er i den grad fløjtende ligeglad...

Det er dén slags trafikanter, politiet skulle koncentrere sin indsats
omkring.




Ukendt (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-10-06 08:09


<jacob.saaby@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1161301279.642556.244190@b28g2000cwb.googlegroups.com...

>Noget jeg kan blive totalt pissed over er, når folk konstant ligger og
>holder til højre, hvilket resulterer i en masse vognbaneskift. Så
>kører de måske 500 m. i banen, ud og overhale, ind igen. Det gentager
>sig så måske efter 300 m.
>
>
>Og jeg er i den grad fløjtende ligeglad med hvad du så mener man
>skal. Det er langt mere sikkert at lægge sig i en bane med en konstant
>fart, end det er at ligge og køre slalom mellem banerne, fordi folk
>mener de har en ret til at komme frem med 140 km. i timen.
>
>Det har de ikke. Punktum.

Ja det er "dig" jeg ofte møder på motorvejen. Og hvis de er lige så slemme
som det du skriver og der kun er 2 spor, så bliver du taget indenom, fordi
så er JEG "total pissed"

Så vi oplever "os" begge dagligt i trafikken

--
Tom



Jørgen M. Rasmussen (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 20-10-06 08:51


<jacob.saaby@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1161301279.642556.244190@b28g2000cwb.googlegroups.com...

Aksel wrote:
kan man til
> nød tillade sig at vente med at trække ind hvis der er kort afstand til
> den
> næste langsomtkørende i højre spor.
>
> Man må under ingen omstændigheder blive i midter- eller venstre spor hvis
>> der er plads i højre.

>Andet end din helt personlige holdning til det, så kunne jeg da godt
tænke mig at vide hvor du har det fra ?

___SNIP___

> fordi folk
mener de har en ret til at komme frem med 140 km. i timen.

>Det har de ikke. Punktum.

Det har de så, de har lov til at mene, køre, det de vil. Og DU må ikke
forhindre det, det må kun politiet. Tror det er på sin plads med en
orienterende køreprøve, for du udviser basal mangel på kendskab til
færdselsloven :(. Du kan starte med at læse her, især §3, 15 og 21 mangler
du kendskab til: http://www.autocity.dk/motorkontor/flov.htm



Jørgen M. Rasmussen (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 20-10-06 08:59

Fik ikke den vigtigste, §22, med :(.



Niels Pein (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 20-10-06 10:07
Ukendt (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-10-06 12:11

On 19 Oct 2006 16:41:19 -0700, jacob.saaby@gmail.com wrote:

<...>
>
>Noget jeg kan blive totalt pissed over er, når folk konstant ligger og
>holder til højre, hvilket resulterer i en masse vognbaneskift. Så
>kører de måske 500 m. i banen, ud og overhale, ind igen. Det gentager
>sig så måske efter 300 m.

Tjaaah, hvad ville du gøre på en alm. landevej?

>
>Ved du hvad det er ? Det er pisse farligt for alle andre, for lige som
>man tror der er plads i en vognbane, kommer en af de der snotmikler ud
>igen.
>
>Ved du hvad jeg gør, hvis jeg er i en bane, og kan se der ligger
>f.eks. en del lastbiler i inderbanen ? Jeg kører hvad jeg må, og så
>vil jeg skide folk et stykke hvis de ikke synes det er hurtigt nok. Der
>bliver trukket ind igen, når jeg ikke skal ligge og køre slalom
>blandt bilerne i højre side. Og det samme sker hvis jeg kan se jeg
>kører så tilpas meget hurtigere end dem i inderbanen, at det er et
>spørgsmål om måske 20-30 sekunder før jeg alligevel skal trække ud
>igen. Og jeg er totalt bedøvende om jeg trækker 20 biler efter mig.
>
>Og jeg er i den grad fløjtende ligeglad med hvad du så mener man
>skal. Det er langt mere sikkert at lægge sig i en bane med en konstant
>fart, end det er at ligge og køre slalom mellem banerne, fordi folk
>mener de har en ret til at komme frem med 140 km. i timen.
>
>Det har de ikke. Punktum.

Jamen, du kører da så korrekt og dygtigt, så du må få masser af
anerkendende blink, dyt og strittende fingre, når du færdes derude.
Gid du må "parkere" foran en patruljevogn på udrykning - og at de har
masser af blyanter
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI
Men det er hunden, der er chippet

Brian (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 20-10-06 15:33

jacob.saaby@gmail.com wrote:

> Og jeg er i den grad fløjtende ligeglad med hvad du så mener man
> skal.

Kan det passe at du kører i en sølvfarvet Nissan Almera af sidste generation
?

Hvis du gør, var det mig i den hvide Transporter ved Nørre Aaby... hyggeligt
at hilse på dig.

/Brian



Klaus D. Mikkelsen (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 20-10-06 05:31

jacob.saaby@gmail.com skriver:
>
> Andet end din helt personlige holdning til det, så kunne jeg da godt
> tænke mig at vide hvor du har det fra ?

Teoribog og loven.

> Noget jeg kan blive totalt pissed over er, når folk konstant ligger og
> holder til højre, hvilket resulterer i en masse vognbaneskift. Så
> kører de måske 500 m. i banen, ud og overhale, ind igen. Det gentager
> sig så måske efter 300 m.

Fordi ?

> Ved du hvad det er ? Det er pisse farligt for alle andre, for lige som
> man tror der er plads i en vognbane, kommer en af de der snotmikler ud
> igen.

Har du svært ved at overskue trafikken ?

> Jeg kører hvad jeg må, og så vil jeg skide folk et stykke hvis de
> ikke synes det er hurtigt nok.

Så ligger jeg i venstre vognbane med 95 km/t og overhaler en række
lastbiler er det i orden ???

> Og jeg er totalt bedøvende
> Og jeg er i den grad fløjtende ligeglad

Det var dog utroligt som en næstekærlighed du ligger i trafikken.

> fordi folk
> mener de har en ret til at komme frem med 140 km. i timen.
> Det har de ikke. Punktum.

Det har de netop.....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

esben.sorensen@comhe~ (20-10-2006)
Kommentar
Fra : esben.sorensen@comhe~


Dato : 20-10-06 12:35

> Det pisser mig totalt af, at så mange ikke kan finde ud af at køre
> i højre side af motorvejen - også på en 3 sporet motorvej !!
> Det må jeg så idag sande, at det kommer aldrig til danskerne, at
> det SKAL DE gøre - trække HELT UD til højre.
>
> OG hvorfor så ikke det?
>
> De lærer det simplthen ikke i skolevognen. Det kunne jeg konstatere
> idag ifm. pendlingen - at trods heavy myldretidstrafik på en 3-sporet
> motorvej (130 km/t) og et gabende tomt højre spor i miles omkreds,
> der lærte "skoleeleven" gud-hjælpe-mig at køre i midterste spor.
>
> At jeg "fortalte" kørelæreren, hvor man burde ligge med bilen, hjalp
> selvfølglig ingenting. Han er sikkert ligeså stort et fjols som de taxa'er,
> der nyder at gøre samme øvelse til og fra lufthavnen

Uanset om det er skolevogne eller alm. bilister så er folk der ligger
i midtersporet når höjre spor er tomt nogle fjolser der ikke forstår
meningen med motorvej. Og samtidig klager man over manglende
vejkapacitet i Köbenhavnsområdet. Det giver ikke mening. Hver eneste
gang jeg "krydser" Köbenhavn ligger der fyldt med biler i venstre
spor. Langsom traffik i midtersporet. Indersporet bruges ved til og
frakörsel.

Mogens: Jeg skal til at pendle samme sträkning som dig. Var det en
idé hvis vi lavede en afskärmet höjhastighedsbane i höjre spor hvor
min. hastigheden er 180 km/t???

VH Esben


Mogens... (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 20-10-06 16:27

<esben.sorensen@comhem.se> skrev i en meddelelse
news:1161344105.245997.169870@f16g2000cwb.googlegroups.com...

> Mogens: Jeg skal til at pendle samme sträkning som dig. Var det en
> idé hvis vi lavede en afskärmet höjhastighedsbane i höjre spor hvor
> min. hastigheden er 180 km/t???

ROFL - agree :)



Ebbe Kristensen (24-10-2006)
Kommentar
Fra : Ebbe Kristensen


Dato : 24-10-06 10:27

esben.sorensen@comhem.se wrote:

> Mogens: Jeg skal til at pendle samme sträkning som dig. Var det en
> idé hvis vi lavede en afskärmet höjhastighedsbane i höjre spor hvor
> min. hastigheden er 180 km/t???

Læs på reglerne for forbikørsel (FL §24).

Jeg kører jævnligt på Motorring 3 og videre ud over Amager om morgenen. Her
er min private regel at hvis trafikken bliver så tæt at hastigheden sænkes
væsentligt under det tilladte, er det bare med at komme ud til højre, for nu
er det her man kommer hurtigst frem.

Og i den slags trafik fatter jeg simpelthen ikke dem, der kommer ad en
tilkørsel og bare ikke kan komme over i venstre vognbane hurtigt nok - for
så at gå i stå fordi det er der, der er flest biler. Men okay, så ligger de
ikke og generer mig

Ebbe



Ukendt (24-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-10-06 16:26


"Ebbe Kristensen" <mailto:ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Så fandt jeg sgu ud af hvorfor..."

> Og i den slags trafik fatter jeg simpelthen ikke dem, der kommer ad en
> tilkørsel og bare ikke kan komme over i venstre vognbane hurtigt nok - for
> så at gå i stå fordi det er der, der er flest biler. Men okay, så ligger de
> ikke og generer mig

Sssshhhhh ! - ikke så højt. Det kunne være, de læste med
her og ændrer adfærd, hvormed vor egen fremkommelighed generes

Jep, I er flere derude, som ligger og spærrer i venstre
side af motorvejen. I vil blot ikke være ved det eller
kører med lukkede øjne. Jeg ved det


-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:212.214.31.210)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


jacob.saaby@gmail.co~ (22-10-2006)
Kommentar
Fra : jacob.saaby@gmail.co~


Dato : 22-10-06 23:44

De har paragraffer illustrerer jo meget fint vores begges pointe
egentlig.

Fordi, at være i trafikken er jo i høj grad et spørgsmål om skøn
og vurdering.

Hvis jeg skønner at det er til ulempe for mine medtrafikanter og mig,
at jeg skal ligge og flette ind og ud hver 300 meter, fordi andre skal
ligge og lege racerbane, er det vel lige så fint som en andens
vurdering ?

Det er jo ikke fordi jeg siger man SKAL ligge og holde andre tilbage.
Det jeg siger er, at i de tilfælde hvor det måske er et spørgsmål
om 30 sekunder, der får folk bare lov til at vente. Eller hvis det er
et spørgsmål om at skulle ligge og klemme sig ind og ud mellem
lastbiler, fordi andre mener de har ret til at køre 150. Så må folk
bare vente på at overhalingen er overstået. Og det rører mig ikke
det fjerneste. Det har de ikke. Og i det tilfælde kan jeg ikke se
hvorfor det at jeg holder mig til fartgrænsen skal tilsidesættes ?

Jeg synes det er morsomt at I skælder andre ud for at køre hvad de
må, egentig. Og at I åbenbart synes reglerne skal tolkes til fordel
for dem der kører for hurtigt. Og at det er ok at overhale indenom,
fordi I mener I har ret til at komme frem, uansetr hvad.

Eller... Faktisk synes jeg det er lidt sørgeligt.

Og jeg ved iøvrigt godt man skal holde til højre når man kan. Men,
som jeg tolker færdselsloven, så skal der også være fornuft i ens
kørsel. Og der er ikke meget fornuft i at ligge og køre slalom, og
konstant skifte vejbane, for at lade andre komme forbi, helt ukritisk.

Der er fornuft i at lade andre komme forbi, når der er plads. Og jeg
mener ikke der er plads hvis jeg skal ligge og flette ind og ud mellem
andre, hvis det samtidig medfører konstant tempo- og vognbaneskift.

Det mener jeg nemlig er til væsentlig ulempe, både for mig og resten
af trafikken.

Så... Ham den langsomme spade der kun kører 130 og ikke gider ligge
og afstemme farten så den passer med en lastbils, fordi du vil forbi
med 160 er nok mig. Men jeg flytter mig nu altså stadig ikke... Før
jeg mener der er plads til at det foregår uden væsentlig ulempe. Så
flytter jeg mig til gengæld også gerne

Ses derude !
Jacob

spamsen skrev:
> § 15. Kørende skal under hensyntagen til anden færdsel og forholdene i
> øvrigt holde så langt til højre som muligt.
> Stk. 3. Den overhalende skal holde tilstrækkelig afstand til siden mellem
> sit køretøj og det køretøj, der overhales. Sker overhaling til venstre, skal
> den overhalende holde til højre, så snart dette kan ske uden fare eller
> ulempe. Køretøjet behøver dog ikke at blive ført tilbage i vognbanen til
> højre, hvis den overhalende efter overhalingen har til hensigt straks at
> overhale endnu et køretøj, og betingelserne for at foretage overhaling i
> øvrigt er opfyldt.
>


Lars (23-10-2006)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 23-10-06 00:06

Okay, - hvis du er en "spade" Jacob, - så kan vi starte et redskabsskur ;)
for så er jeg en skovl, jeg gør stort set som du.

Det der kan virke underligt er når man tuller ind af E45, efter Køge (se nu
bort fra at der er vejarbejde pt.) så er der ganske mange, der på en i
øvrigt ret tom motorvej stædigt holder fast i at de skal bruge midtersporet,
og ikke trækker ind i det tomme højrespor, - selv om der ikke er en LKW i
sigte i overskuelig fremtid. Og da man jo ikke må underhale., - så sker der
jo det, - at man kommer rullende med de 110, - uden regn, - og ikke i tåge,
og alt det der, men i højresporet som FL jo foreskriver, - så skal man
trække helt ud i venstre side, - lige inden det i midtersporet kørende
køretøj, - overhale, - og så trække hele vejen ind igen. Og indrømmet der
kan jeg godt finde på at "provokerer" lidt ved at blinke mod højre lige
efter jeg har passeret, og når jeg så kan se køretøjet lygter i
bakspejlet, - går det mod højre over begge kørebaner. Faktisk sker det at
den overhalede fatter pointen og finder ind i højre spor, - men ikke ret
ofte. Og jeg gør forresten det samme når det er MC fra den centrale jyske
ambassade i Kbh. for de kan også finde på at ligge fast i midtersporet med
100 km/t. Jeg tror nogen af dem får et kick ud af at ikke ret mange tør/vil
overhale.

/lars
<jacob.saaby@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1161557011.769238.296320@h48g2000cwc.googlegroups.com...
De har paragraffer illustrerer jo meget fint vores begges pointe
egentlig.

Fordi, at være i trafikken er jo i høj grad et spørgsmål om skøn
og vurdering.

Hvis jeg skønner at det er til ulempe for mine medtrafikanter og mig,
at jeg skal ligge og flette ind og ud hver 300 meter, fordi andre skal
ligge og lege racerbane, er det vel lige så fint som en andens
vurdering ?

Det er jo ikke fordi jeg siger man SKAL ligge og holde andre tilbage.
Det jeg siger er, at i de tilfælde hvor det måske er et spørgsmål
om 30 sekunder, der får folk bare lov til at vente. Eller hvis det er
et spørgsmål om at skulle ligge og klemme sig ind og ud mellem
lastbiler, fordi andre mener de har ret til at køre 150. Så må folk
bare vente på at overhalingen er overstået. Og det rører mig ikke
det fjerneste. Det har de ikke. Og i det tilfælde kan jeg ikke se
hvorfor det at jeg holder mig til fartgrænsen skal tilsidesættes ?

Jeg synes det er morsomt at I skælder andre ud for at køre hvad de
må, egentig. Og at I åbenbart synes reglerne skal tolkes til fordel
for dem der kører for hurtigt. Og at det er ok at overhale indenom,
fordi I mener I har ret til at komme frem, uansetr hvad.

Eller... Faktisk synes jeg det er lidt sørgeligt.

Og jeg ved iøvrigt godt man skal holde til højre når man kan. Men,
som jeg tolker færdselsloven, så skal der også være fornuft i ens
kørsel. Og der er ikke meget fornuft i at ligge og køre slalom, og
konstant skifte vejbane, for at lade andre komme forbi, helt ukritisk.

Der er fornuft i at lade andre komme forbi, når der er plads. Og jeg
mener ikke der er plads hvis jeg skal ligge og flette ind og ud mellem
andre, hvis det samtidig medfører konstant tempo- og vognbaneskift.

Det mener jeg nemlig er til væsentlig ulempe, både for mig og resten
af trafikken.

Så... Ham den langsomme spade der kun kører 130 og ikke gider ligge
og afstemme farten så den passer med en lastbils, fordi du vil forbi
med 160 er nok mig. Men jeg flytter mig nu altså stadig ikke... Før
jeg mener der er plads til at det foregår uden væsentlig ulempe. Så
flytter jeg mig til gengæld også gerne

Ses derude !
Jacob

spamsen skrev:
> § 15. Kørende skal under hensyntagen til anden færdsel og forholdene i
> øvrigt holde så langt til højre som muligt.
> Stk. 3. Den overhalende skal holde tilstrækkelig afstand til siden mellem
> sit køretøj og det køretøj, der overhales. Sker overhaling til venstre,
> skal
> den overhalende holde til højre, så snart dette kan ske uden fare eller
> ulempe. Køretøjet behøver dog ikke at blive ført tilbage i vognbanen til
> højre, hvis den overhalende efter overhalingen har til hensigt straks at
> overhale endnu et køretøj, og betingelserne for at foretage overhaling i
> øvrigt er opfyldt.
>



spamsen (24-10-2006)
Kommentar
Fra : spamsen


Dato : 24-10-06 18:36

Hej Begge :)

"Lars" <badge5050SPAM@os.dk> wrote in message
news:453bf937$0$13982$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
> Okay, - hvis du er en "spade" Jacob, - så kan vi starte
> et redskabsskur ;) for så er jeg en skovl, jeg gør stort
> set som du.
Jeg kalder så ikke nogen for en spade/skovl eller andet, I har jeres mening,
det samme har jeg/andre :)

> Det der kan virke underligt er når man tuller ind af E45,
> efter Køge (se nu bort fra at der er vejarbejde pt.) så
> er der ganske mange, der på en i øvrigt ret tom motorvej
> stædigt holder fast i at de skal bruge midtersporet, og
> ikke trækker ind i det tomme højrespor, - selv om der
> ikke er en LKW i sigte i overskuelig fremtid. Og da man
> jo ikke må underhale., - så sker der jo det, - at man
> kommer rullende med de 110, - uden regn, - og ikke i
> tåge, og alt det der, men i højresporet som FL jo
> foreskriver, - så skal man trække helt ud i venstre side,
> - lige inden det i midtersporet kørende køretøj, -
> overhale, - og så trække hele vejen ind igen. Og
> indrømmet der kan jeg godt finde på at "provokerer" lidt
> ved at blinke mod højre lige efter jeg har passeret, og
> når jeg så kan se køretøjet lygter i bakspejlet, - går det mod højre
> over begge kørebaner.
> Faktisk sker det at den overhalede fatter pointen og
> finder ind i højre spor, - men ikke ret ofte.
Jeg synes nu ellers det virker ret godt, udfører ofte det samme selv og vil
tro at 70% af tilfældene har jeg hjulpet bagfra kommende billister til at
kunne overhale nemmere, dog virker det ofte bedre og lidt mere kvikt hvis
man tænder blinket mod højre når man er på siden af dem (der er mange der
ikke ved at blink er til at signalere at man gerne vil i den retning når det
kan lade sig gøre og er ikke et lighedstegn med at nu drejer jeg (ved godt
der er mange der bruger det lige modsat)

> Og jeg gør
> forresten det samme når det er MC fra den centrale jyske
> ambassade i Kbh. for de kan også finde på at ligge fast i
> midtersporet med 100 km/t. Jeg tror nogen af dem får et
> kick ud af at ikke ret mange tør/vil overhale.
:)

> /lars
> <jacob.saaby@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1161557011.769238.296320@h48g2000cwc.googlegroups.com...
> De har paragraffer illustrerer jo meget fint vores begges
> pointe egentlig.
Egentlig ja, bortset fra du har sakset det lidt vel meget, det meste du
henviser til er i paragraf21

> Fordi, at være i trafikken er jo i høj grad et spørgsmål
> om skøn og vurdering.
Nemlig, og ikke mindst hensyn :)

> Hvis jeg skønner at det er til ulempe for mine
> medtrafikanter og mig, at jeg skal ligge og flette ind og ud hver 300
> meter,
> fordi andre skal ligge og lege racerbane, er det vel lige
> så fint som en andens vurdering ?
Det er så din vudering, og jeg ved også godt der er mange andre forbehold i
dette end umiddelbart, derfor glæder jeg mig til det førstè? klip ryger på
den konto som at øge hastigheden når du bliver overhalet...

> Det er jo ikke fordi jeg siger man SKAL ligge og holde
> andre tilbage. Det jeg siger er, at i de tilfælde hvor det måske er et
> spørgsmål om 30 sekunder, der får folk bare lov til at vente. Eller
> hvis det er et spørgsmål om at skulle ligge og klemme sig ind og ud
> mellem lastbiler, fordi andre mener de har ret til at køre 150.
> Så må folk bare vente på at overhalingen er overstået. Og det rører
> mig ikke det fjerneste. Det har de ikke. Og i det tilfælde kan jeg
> ikke se hvorfor det at jeg holder mig til fartgrænsen skal
> tilsidesættes ?
Det der lyder så mere som om at du er bange for brugen af benzin? :)

> Jeg synes det er morsomt at I skælder andre ud for at
> køre hvad de må, egentig. Og at I åbenbart synes reglerne skal tolkes
> til fordel for dem der kører for hurtigt. Og at det er ok at
> overhale indenom,
I det hele er jeg ikke enig, men det er nu engang en motorvej, hvor man må
kunne forvente at der ikke er "bløde" traffikanter's liv mere eller mindre
på spil?
Og hvor man må regne med at trafikken ikke mættes unødigt, hvis folk brugte
bare lidt logik, eks.
Lad være med at "samle" sig ved indfletninger og tilkørsler, man VED der kan
komme biler ned af rampen, hvorfor så gøre det med livet i fare at presse
dem ind i nødsporet, sørg dog for at der er "hul"/dem der kommer på en
tilkørsel lad nu være med at køre 45km/t, når den øvrige trafik kommer med
90-130km/t
(selv kone bilen kan komme op på de hastigheder, men uhada, benzinen er jo
noget så dyr..)
Hold afstand og sørg for ikke at unødigt at ødelægge andres..

> fordi I mener I har ret til at komme frem, uansetr hvad.
Nej? hvor ser du det henne?

> Eller... Faktisk synes jeg det er lidt sørgeligt.
>
> Og jeg ved iøvrigt godt man skal holde til højre når man
> kan. Men, som jeg tolker færdselsloven, så skal der også være
> fornuft i ens kørsel. Og der er ikke meget fornuft i at ligge og køre
> slalom, og konstant skifte vejbane, for at lade andre komme forbi,
> helt ukritisk.
Nu er der ikke så mange love der er lavet med fornuft(min mening) men de er
der for at blive overholdt..

> Der er fornuft i at lade andre komme forbi, når der er
> plads. Og jeg mener ikke der er plads hvis jeg skal ligge og flette ind
> og ud mellem andre, hvis det samtidig medfører konstant
> tempo- og vognbaneskift.
> Det mener jeg nemlig er til væsentlig ulempe, både for
> mig og resten af trafikken.
Undskyld! men jeg mener stadig at dine bærekugler og styrekugler sagtens kan
klare det, slider lidt mere på dækkene, men det gør bremsning også :)

> Så... Ham den langsomme spade der kun kører 130 og ikke
> gider ligge og afstemme farten så den passer med en lastbils, fordi
> du vil forbi med 160 er nok mig. Men jeg flytter mig nu altså stadig
> ikke... Før jeg mener der er plads til at det foregår uden væsentlig
> ulempe. Så flytter jeg mig til gengæld også gerne
Det lød så ikke lige sådanne i dit tidligere indlæg :)

> Ses derude !
> Jacob
--
vh.
Flemming
> spamsen skrev:
>> § 15. Kørende skal under hensyntagen til anden færdsel
>> og forholdene i øvrigt holde så langt til højre som
>> muligt. Stk. 3. Den overhalende skal holde tilstrækkelig afstand
>> til siden mellem sit køretøj og det køretøj, der
>> overhales. Sker overhaling til venstre, skal
>> den overhalende holde til højre, så snart dette kan ske
>> uden fare eller ulempe. Køretøjet behøver dog ikke at
>> blive ført tilbage i vognbanen til højre, hvis den
>> overhalende efter overhalingen har til hensigt straks at
>> overhale endnu et køretøj, og betingelserne for at
>> foretage overhaling i øvrigt er opfyldt.



Lars (24-10-2006)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 24-10-06 21:38

Hej dig :)
"spamsen" <breznewXX@XXhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:453e4ee4$0$49201$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej Begge :)
>
> "Lars" <badge5050SPAM@os.dk> wrote in message
> news:453bf937$0$13982$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
>> Okay, - hvis du er en "spade" Jacob, - så kan vi starte
>> et redskabsskur ;) for så er jeg en skovl, jeg gør stort
>> set som du.
> Jeg kalder så ikke nogen for en spade/skovl eller andet, I har jeres
> mening, det samme har jeg/andre :)

Det tror jeg heller ikke der var nogen der skrev :) Prøvede blot at være en
smule morsom, men ehh, - no luck ;)
>>
> Jeg synes nu ellers det virker ret godt, udfører ofte det samme selv og
> vil tro at 70% af tilfældene har jeg hjulpet bagfra kommende billister til
> at kunne overhale nemmere, dog virker det ofte bedre og lidt mere kvikt
> hvis man tænder blinket mod højre når man er på siden af dem (der er mange
> der ikke ved at blink er til at signalere at man gerne vil i den retning
> når det kan lade sig gøre og er ikke et lighedstegn med at nu drejer jeg
> (ved godt der er mange der bruger det lige modsat)
Okay okay, - glemte at skrive det, - jeg starter skam også blinket "i god
tid", - så er vi da mindst to der gør slige sager..

/lars



spamsen (25-10-2006)
Kommentar
Fra : spamsen


Dato : 25-10-06 00:28

"Lars" <badge5050SPAM@os.dk> wrote in message
news:453e79ae$0$14014$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
> Det tror jeg heller ikke der var nogen der skrev :)
> Prøvede blot at være en smule morsom, men ehh, - no luck
> ;)
Øh jojo :)
Du fik nok bare henvist til et tidligere indlæg heh.

>> Jeg synes nu ellers det virker ret godt, udfører ofte
>> det samme selv og vil tro at 70% af tilfældene har jeg
>> hjulpet bagfra kommende billister til at kunne overhale
>> nemmere, dog virker det ofte bedre og lidt mere kvikt
>> hvis man tænder blinket mod højre når man er på siden af
>> dem (der er mange der ikke ved at blink er til at
>> signalere at man gerne vil i den retning når det kan
>> lade sig gøre og er ikke et lighedstegn med at nu drejer
>> jeg (ved godt der er mange der bruger det lige modsat)
> Okay okay, - glemte at skrive det, - jeg starter skam
> også blinket "i god tid", - så er vi da mindst to der gør
> slige sager..

:)

> /lars
--
vh.
Flemming



Dr. Hansen (23-10-2006)
Kommentar
Fra : Dr. Hansen


Dato : 23-10-06 18:30

> Det jeg siger er, at i de tilfælde hvor det måske er et spørgsmål
> om 30 sekunder, der får folk bare lov til at vente.

Hvad helvede er det for en arrogant holdning at køre rundt med?

Hvis alle kørte som sådan nogle narhoveder, så kunne trafikken jo
overhovedet ikke arbejde. Din pligt vedrørende vognbaneplacering er ikke
betinget af noget som helst andet end din mulighed for at trække til højre.
Og slet ikke af dine ideer om andres kørsel.

Jeg håber sgu, der er en eller anden, der kører dig af vejen en dag, fordi
du kører som sådan en idiot - sandsyngliheden er nok meget god, fordi du vil
irritere folk og samle trafik bag dig - hvoraf en del vil køre indenom.

> Men jeg flytter mig nu altså stadig ikke...

Hvis du ikke vil trække ind efter endt overhaling, så kør da for helvede ind
i en vognbane, hvor det er dig, der skal vente. Hvis du har de nøkker, må du
selv betale.

Før der er en eller anden der følger efter dig ind på en tankstation.



jacob.saaby@gmail.co~ (23-10-2006)
Kommentar
Fra : jacob.saaby@gmail.co~


Dato : 23-10-06 11:40

Nej, jeg kører en sølvmetallic Renault Laguna Dynamique stationcar
1.8 16v. Og
frekventerer som oftest E45 mellem Ballerup/Hundige og Århus C

En anden ting der iøvrigt kan pisse mig af, er folk der kører rundt
med tågelygterne
tændt, og skal gøre en indsats for at bremse ned til 130, for
derefter at ligge 2 meter
fra min bagende, med hele tivolilyset ind i mit bakspejl.

Indrømmet - der kan jeg finde på at blive liggende ude lukkende fordi
"så kan de lære det !"

(Var bare lige en ekstra tanke. Ligesom jeg ikke kan snuppe folk der
liiiige skal med over
for rødt. Jeg gad fandme godt der var flere betjente på gaderne,
kæft der var mange der
ville få klip for deres hverdagskørsel).

Jacob



Brian wrote:
> jacob.saaby@gmail.com wrote:
>
> > Og jeg er i den grad fløjtende ligeglad med hvad du så mener man
> > skal.
>
> Kan det passe at du kører i en sølvfarvet Nissan Almera af sidste generation
> ?
>
> Hvis du gør, var det mig i den hvide Transporter ved Nørre Aaby... hyggeligt
> at hilse på dig.
>
> /Brian


Lars Hoffmann (23-10-2006)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 23-10-06 11:48

Kent Oldhøj wrote:

> Må jeg istedet igen-igen anbefale at køre cirkler omkring midtbane egoisten
> MED uret? Helt lovligt

Slalomkørsel - ligeledes et klip


Kent Oldhøj (26-10-2006)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 26-10-06 00:28

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in
news:1161600505.291256.50240@i42g2000cwa.googlegroups.com:

> Kent Oldhøj wrote:
>
>> Må jeg istedet igen-igen anbefale at køre cirkler omkring midtbane eg
>> oisten MED uret? Helt lovligt

> Slalomkørsel - ligeledes et klip

Slalom kræver lissom at der køres skiftevis venstre og højre om. Jeg
overhaler kun venstre om. At midtbane egoisten så kort tid efter tvinges
til at gøre det samme fordi jeg sætter farten ned, gør vel ikke min
overhaling ulovlig?

Eller forstår jeg slet ikke hvad du mener?

Mogens... (23-10-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 23-10-06 18:25

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:JtNZg.20363$E02.8066@newsb.telia.net...

> Det pisser mig totalt af, at så mange ikke kan finde ud af at køre
> i højre side af motorvejen - også på en 3 sporet motorvej !!
> Det må jeg så idag sande, at det kommer aldrig til danskerne, at
> det SKAL DE gøre - trække HELT UD til højre.

I aften kl 18:00 præcis - lige før Sjællendsbroen i retning mod Lufthavnen.
Gud hjælpe mig om ikke en "Kim Johansen lastvogn" fyldte midtersporet
hele vejen uden at trække ind i et ganske frit venstrespor. Klovn



Dr. Hansen (23-10-2006)
Kommentar
Fra : Dr. Hansen


Dato : 23-10-06 18:32

> I aften kl 18:00 præcis - lige før Sjællendsbroen i retning mod
> Lufthavnen.
> Gud hjælpe mig om ikke en "Kim Johansen lastvogn" fyldte midtersporet
> hele vejen uden at trække ind i et ganske frit venstrespor. Klovn

Mener du ikke højre spor? I øvrigt helt enig.

Dr. Hansen



Mogens... (23-10-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 23-10-06 18:40

"Dr. Hansen" <drhansen@rocketmail.com> skrev i en meddelelse
news:453cfbd7$0$146$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Mener du ikke højre spor? I øvrigt helt enig.

Jow, ophidselsen løb af med mig :)

Nuvel, imorges var der kø ved Køgebugt/Motorringvej 3 indfletning
mod nord (3 spor), hvorfor lastbiler mod vest trak over i venstre spor,
selvom det er brand ulovligt. De blæser det et stykke :)



Lars Hoffmann (25-10-2006)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 25-10-06 07:53

spamsen wrote:

> man tænder blinket mod højre når man er på siden af dem (der er mange der
> ikke ved at blink er til at signalere at man gerne vil i den retning når det
> kan lade sig gøre og er ikke et lighedstegn med at nu drejer jeg (ved godt
> der er mange der bruger det lige modsat)

Er det ikke også en lidt forkert måde at bruge blinket på. Et
blinklys skal bruges til at vise en intention om at svinge eller skift
bane når man vil udføre manøvren, men ikke for at bede om plads.
Hvis du begynder at signalere til en af siderne mens der ligger en bil
ved siden af kan han nemt tro at du ikke har set ham og så påtænker
dig at svinge ud i ham.

Ved en manøvre skal man først kontrollere at manøvren kan udføres,
derefter signalere den og til sidst udføre den.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann


Kate (25-10-2006)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 25-10-06 16:21

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in
news:1161759196.190712.79010@h48g2000cwc.googlegroups.com:

> Ved en manøvre skal man først kontrollere at manøvren kan udføres,
> derefter signalere den og til sidst udføre den.

Jeg bruger da også blinket, i tættere trafik, til at signalere at jeg
faktisk gerne vil skifte bane. Et eksempel: I morges skulle jeg ind ad
Motorvejen til Valby, et sted jeg sjældent kører og på et tidspunkt jeg
endnu sjældere kører. Jeg skulle være i Valby på kursus kl 8. Ved
slutningen af Folehaven opdager jeg at jeg ikke har så langt til det
kryds ved Gl. Køge Landevej hvor jeg skal til venstre og jeg kører i
indersporet. Ergo, blinkeren til og håbe en giver mig plads til mit
baneskift. Ellers var jeg jo endt inde i byen et sted, for mine
medtrafikanter kan jo ikke se på mig at jeg lige straks skal til
venstre og giver mig jo ikke "bare" plads.
Lad mig præcisere, jeg skiftede så først bane da jeg havde forsikret
mig om at jeg fik plads til manøvren.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Ved privat svar fjern spamme.
Se kattenes nye have http://oliwer.dk/haven.htm

Lars Hoffmann (26-10-2006)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 26-10-06 08:00

Kent Oldhøj wrote:

> Slalom kræver lissom at der køres skiftevis venstre og højre om. Jeg
> overhaler kun venstre om. At midtbane egoisten så kort tid efter tvinges
> til at gøre det samme fordi jeg sætter farten ned, gør vel ikke min
> overhaling ulovlig?

Tja, jeg kunne godt forestille mig at en politimester ville se
anderledes på det, men jeg er da ikke sikker.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann


Lars Hoffmann (26-10-2006)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 26-10-06 08:06

Kate wrote:

> Jeg bruger da også blinket, i tættere trafik, til at signalere at jeg
> faktisk gerne vil skifte bane.
> Lad mig præcisere, jeg skiftede så først bane da jeg havde forsikret
> mig om at jeg fik plads til manøvren.

Hvis man ligger og kører helt tæt kø kørsel med få kilometer i
timen, syntes jeg også godt den kan forsvares, men grundlæggende er
det ikke den korrekte måde at bruge blinklyset på. Jeg bliver altid
nærvøs når man ligger og kører motorvejskørsel og en der ligger i
højre spor begynder at blinke ud til venstre på trods af at venstre
spor er fyldt op. Det fleste gør det bare for at bede om plads, men
nogle enkelte gør det fordi de ikke har set at der er biler i det
andet spor. Problemet er at hvis du kommer i venstre spor ved du ikke
om ham der er til højre signalerer for at bede om plads eller fordi
han ikke har tjekket sine spejle, og du bliver så nød til at være
forberedt på at han pludselig svinger ud.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann


Lars Hoffmann (06-11-2006)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 06-11-06 22:56

Kent Oldhøj wrote:

> Må jeg istedet igen-igen anbefale at køre cirkler omkring midtbane egoisten
> MED uret? Helt lovligt

Her til aften fik jeg så mulighed for at prøve det. Et ældre
ægtepar lå med 90 i timen i midtersporet på en helt fri motorvej og
tøffede afsted. På strækningen må man køre 120. Jeg overhaler,
skifter over til højre to gange og lader dom overhale mig. Igen
overhaler jeg og skifter tilbage til højre vajbane. Ved tredie
overhaling kigger de lidt undrende på mig, jeg smiler blot tilbage. Da
jeg ligger bag dem og gøre klar til for fjerde gang at overhale
blinker bilen til venstre og lægger sig i den venstre vejbane. Hvad
forgår der oppe i hovedet på sådan en bilist?

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann


Mogens... (06-11-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 06-11-06 23:02


"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
news:1162850177.755067.83840@m73g2000cwd.googlegroups.com...

> Hvad forgår der oppe i hovedet på sådan en bilist?

Intet - der foregår ikke noget. De har nemlig ingen feeling
eller fornemmelse for det at køre bil.

Det kan sammenlignes med at cykle. Når jeg cykler, tænker
jeg ikke over, hvorledes man gør - jeg gør det bare. Når den
slags bilister "cykler" (kører bil), bruger de al deres koncentration
på det at fremføre "cyklen", at de ikke har overskud til andet
(skifte vejbane osv.)



Lars Hoffmann (06-11-2006)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 06-11-06 23:06


Mogens... wrote:
> Når den
> slags bilister "cykler" (kører bil), bruger de al deres koncentration
> på det at fremføre "cyklen", at de ikke har overskud til andet
> (skifte vejbane osv.)

Det må være forklaringen. Jeg blev dot lidt overrasket over at han
hellere ville trække ud i tredie spor end ind til højre. På en eller
anden måde vandt han Jeg kunne ikke lade være med at grine af
situationen.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann


Mogens... (06-11-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 06-11-06 23:10

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
news:1162850744.857793.123380@m73g2000cwd.googlegroups.com...

> Det må være forklaringen.

Hvis det er i morgentrafikken, siger mange, at de ikke gider skifte spor.
Nej vor herre bevares - så hellere genere en røvfuld medtrafikanter.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste