Octavia Elegance 2001 - hvad var standardu~
Fra : Brian

Dato : 16-10-06 18:36

Hejsa,

Emnet siger jo det hele :)
Hvad var standard udstyret i en Octavia (1.8T) Elegance fra 2001, altså den
'faceliftede' model. Jeg har selv fundet disse, men vil gerne have dem
bekræftet og evt. tilføjet yderligere:
Klima
4xelruder
Varme i (for)sæder
Elektrisk lygteindstilling
Læderrat, gearknop og håndbremsehåndtag (eller var det en læderpakke?)

Håber på at nogen vil dele af deres erfaring :)

Fra : Kasper Christensen

Dato : 16-10-06 18:46

Brian skrev:
> [...]
> 'faceliftede' model. Jeg har selv fundet disse, men vil gerne have dem

Er det ikke den gamle RS?

Fra : Brian

Dato : 16-10-06 19:08

"Kasper Christensen" <news_fjerndette@kasperc.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke den gamle RS?

Umiddelbart nej. Samme årgang findes også RS, denne har 1.8T med 180hk mod
150hk i Elegance. RS har også sort/hvid læder og anden front(skørt)...

Fra : Kasper Christensen

Dato : 16-10-06 19:39

Brian skrev:

> Umiddelbart nej. Samme årgang findes også RS, denne har 1.8T med 180hk mod
> 150hk i Elegance. RS har også sort/hvid læder og anden front(skørt)...

Jamen da ikke en 2001

Fra : Brian

Dato : 16-10-06 20:07

"Kasper Christensen" <news_fjerndette@kasperc.dk> skrev i en meddelelse
> Jamen da ikke en 2001

Du har vidst ret. Den RS jeg tænker på er fra 2000 og det samme er
Elegancen, men den sidste er en 2001 model - det er RS'eren så nok ikke,
deri forvirringen :)
Men man kan vel ikke helt sig at gammel RS = ny Elegance idet RS'eren har
180 og Elegance har 150hk - de er muligvis ens på alle andre punkter mht.
udstyr?

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 16-10-06 20:06

Gå evt efter en 2002 model, der kommer også fartpilot og bagrude
visker/vasker, begge dele ret svære at undvære.
Kan lige tilføje begge forstole er fuldt multijusterbare, der kom også en
opdatering af sæderne, kan bare ikke huske om det er 2001 eller 2002, men
der er meget forskel.

Fra : Brian

Dato : 16-10-06 20:15

"Jakob Skovgaard" <jakob.dorte@detfaarduikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opdatering af sæderne, kan bare ikke huske om det er 2001 eller 2002, men

Fartpiloten er så vidst jeg ved også standard.
Mht. bagrude visker og vasker er det vel obligatorisk på alle biler siden
ruder konge var knægt?

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 17-10-06 07:44

"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse news:4533da39$0$4163

> Mht. bagrude visker og vasker er det vel obligatorisk på alle biler siden
> ruder konge var knægt?
Nej, og den er sjældent nødvendig på den bil, den sviner ikke bagruden
pga.aerodynamikken- kun hvis du er for doven til at skrabe ruden fri ;).
Desuden er det VW's fantastiske,....NOT, konstruktion, som på et tidspunkt
fylder bagklappen med sprinklervæske, og ruster sammen :(. Pga. det savner
jeg den ikke. De er ikke for heldige med deres viskere, hverken dem foran
eller den bag på, det er kun et sprgs. om tid, inden de går i "#¤%!§ :(.

Fra : Brian

Dato : 17-10-06 20:50

> [...]
> eller den bag på, det er kun et sprgs. om tid, inden de går i "#¤%!§ :(.

Eneste bil jeg har kørt ikke havde det var en Ford Orion fra 1986 - selv
mine forældres Mondeo i aller mest skrabede udgave (DK version:)) har da
både visker og vasker samt forlygte spuler, men det er så også alt den kan
prale med!

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-06 22:07

> [...]

> både visker og vasker samt forlygte spuler, men det er så også alt den kan

Årh vi Ford ejere skal ikke fortvivle. Fruens Kadett 1.3S havde ikke engang
cigarettænderstikket (til min GPS), det er åbenbart ekstraudstyr

--
Tom