Volvo 440 turbo vil (næsten) ikke starte p~
Fra : slu@saxobank.com

Dato : 16-10-06 12:12

Hej,

Jeg har en ældre sag af en Volvo 440 Turbo fra 1987.
Når jeg starter på kold motor, starter den med det samme og står
jævnt i tomgang. Når motoren er blevet varm og jeg slukker den og
venter ca. 10 minutter eller mere, er den svær at starte igen og nogle
gange helt død. For det første går der lang tid fra jeg drejer
nøglen til motoren starter ift. når den er kold, hvor den starter med
det samme jeg har drejet nøglen. For det andet er det ligesom om at
den ikke "får luft" nok.
Nogle gange er jeg heldig at få liv i den ved at pumpe på speederen i
det øjeblik motoren starter, men hvis jeg slipper speederen igen går
den ud. Når jeg så kører hopper og danser bilen, stadig som om den
ikke får luft nok, men hvis jeg giver den gas kan jeg mærke den får
ordentligt fat og kører "normalt". Men selvom den så virker til at
køre normalt går den ud hvis jeg slipper speederen indtil jeg har
kørt et par hunderede meter. Så vil den gerne gå i tomgang igen
omend den står lidt ujævnt.
De gange hvor den er helt død, er jeg nødt til at vente et stykke tid
til motoren er kølet af før jeg kan starte den igen.

Det skal lige siges at når bilen først er kommet ordentligt i gang,
så går den ikke ud igen. Det er kun når motoren er varm og har
været slukket lidt tid at der er problemer.

Er der nogen der har en god idé til hvad der er galt?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 16-10-06 12:47

slu@saxobank.com wrote in news:1160997101.243178.145280
@m73g2000cwd.googlegroups.com:

> [...]
> været slukket lidt tid at der er problemer.

> Er der nogen der har en god idé til hvad der er galt?

Skal på ingen måde gøre mig klog på din bil, men det kunne da lyde som om
der opstår en "varmelomme" når bilen står stille? Jeg ville tjekke
benzinslanger hele vejen fra tanken (måske en varm udstødning der er
årsagen) for om de er varme.

Hvis benzinen er ophedet når den når kaburatoren, kan den fordampe og de
symptomer du beskriver vil optræde.

Fra : slu@saxobank.com

Dato : 16-10-06 13:22

Kent Oldhøj skrev:
> [...]
> årsagen) for om de er varme.
>
> Hvis benzinen er ophedet når den når kaburatoren, kan den fordampe og de

Tak for svaret.

Bilen har indsprøjtning, så det må være et andet sted. Det opstod
fra den ene dag til den anden og er hverken blevet bedre eller værre.
Piben for enden af udstødningen er faldet af, men det skulle jo ikke
betyde noget.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 16-10-06 14:45

slu@saxobank.com wrote in news:1161001303.167854.284800
@i42g2000cwa.googlegroups.com:

> Bilen har indsprøjtning, så det må være et andet sted. Det opstod
> fra den ene dag til den anden og er hverken blevet bedre eller værre.

Jeg ville nu tjekke alligevel. Måske har du tabt et varmeskjold. Alle
symptomerne siger "varmelomme".

Fra : Brian

Dato : 16-10-06 17:38

"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> skrev i en meddelelse
> slu@saxobank.com wrote in news:1161001303.167854.284800
> @i42g2000cwa.googlegroups.com:

> Jeg ville nu tjekke alligevel. Måske har du tabt et varmeskjold. Alle
> symptomerne siger "varmelomme".

Har aldrig hørt det ord før, men til gengæld har jeg set samme symptomer ved
en defekt choker...

Fra : Basil

Dato : 16-10-06 13:24

slu@saxobank.com formulerede spørgsmålet:
> [...]
> været slukket lidt tid at der er problemer.
>
> Er der nogen der har en god idé til hvad der er galt?

Jeg havde nøjagtig det problem i en Swift.
Det viste sig at være en mikroskopisk flænge i strømfordelerdækslet,
som først kunne ses da der virkelig blev sat lys på.
Kold motor, fin bil.
Varm motor, umulig at starte, men hvis det lykkedes, kunne den køre
fint.
Kai

Fra : Mogens...

Dato : 21-10-06 10:35

<slu@saxobank.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> været slukket lidt tid at der er problemer.
> Er der nogen der har en god idé til hvad der er galt?

Sån een købet jeg fra ny i '95 - skøn bil. Og hurtig da den havde
været en tur hos Sam Steffansson i Sverige. Så jeg følger jo gerne
lidt med i dine besværligheder :)

Bilen kan være lidt svær at starte - springer ikke blot an, når den
ser nøglen. Har du fundet ud af noget?