Prøvede en Porsche 964 med 231 hk i dag.
Fra : Frederik Carøe

Dato : 15-10-06 22:35

Gud hvor er moderne biler kedelige.

Jeg må have sådan en. At køre i den var som at blive fysisk overfaldet... På
en god måde.

Mvh.

Frederik

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 15-10-06 23:34

> Jeg må have sådan en. At køre i den var som at blive fysisk overfaldet...
> På en god måde.

Du må hellere lige definere hvordan du føler glæde ved et fysisk overfald?

/Jasper

Fra : Mogens...

Dato : 16-10-06 04:45

"Frederik Carøe" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse

> Gud hvor er moderne biler kedelige.

Ja?

> Jeg må have sådan en. At køre i den var som at blive fysisk overfaldet...
> På en god måde.

Du kørte 911? - og med 231 hk. Hmm iflg. nettet ar den 250 hk...

Fra : PMH

Dato : 16-10-06 07:29

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
> "Frederik Carøe" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse
>

> Du kørte 911? - og med 231 hk. Hmm iflg. nettet ar den 250 hk...

Og iflg. overskriften var det en 964 og ikke en 911

PMH

Fra : Mogens...

Dato : 16-10-06 16:37

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse

> Og iflg. overskriften var det en 964 og ikke en 911

Porsche er ikke liiige din styrke

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 16-10-06 16:56

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> wrote in news:45332693$0$141$157c6196
@dreader2.cybercity.dk:

> Og iflg. overskriften var det en 964 og ikke en 911

Modellen blev præsenteret som 901 i 1963, men 3-cifrede tal med et nul i
midten gjorde Peugeot krav på som deres, så modellen skiftede navn til
911 allerede inden første bil blev leveret.

En variant med 4-cyl motor kom til at hedde 912, turbo modellerne kom til
at hedde 930, men ellers blev modellen kaldt 911 helt frem til den første
rigtige nye model kom i 1989. Denne Porsche kom internt til at hedde 964
(præcis hvorfor ved jeg faktisk ikke). Men modellen blev stadig omtalt
som 911.

Den blev efterfulgt af 993 i 1993, 996 i 1998 og 997 i 2004. Alle
modellerne omtales som 911'ere.

Groft sagt kan 911 entusiaster inddeles i 3 grupper:

- Dem der synes at kun den første model er en rigtig 911'er.

- Dem der synes en rigtig 911'er skal være luftkølet (til og med 993).

- Dem der bare synes Porsche 911'ere ER fede

Fra : Frederik Carøe

Dato : 16-10-06 08:30

"Mogens..." <no@reply.dk> wrote in message
> "Frederik Carøe" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse

> Ja?

> Du kørte 911? - og med 231 hk. Hmm iflg. nettet ar den 250 hk...

Ifølge biltorvet.
Porsche 911 Carrera 1986

Oprindelig nypris :
814.587 kr.

Karrosseritype :
Coupé

Antal døre :
2

Brændstoftype :

Geartype :
Man.

Bagagevolumen bag bagsæde :
200 liter

Længde :
429 cm

Bredde :
165 cm

Højde :
132 cm

Vendediameter :
10,9 m

Egenvægt :
1150 kg

Acceleration 0-100 km/t :
6,1 s

Tophastighed :
245 km/t

Antal cylindre :
6

Slagvolumen :
3.163 ccm

Effekt :
231 HK

Drejningsmoment :
284 NM

Brændstofforbrug (gns.) :
10,2 km/l

Faktisk overraskende brændstofbesparende...

Min ven havde givet ca. 300.000 kr for den (den er absolut også pæn). Men
afskrivningen kan jo ikke siges, at have været horribel for den første
ejer...

MVh.

FRederik

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 16-10-06 09:53

"Frederik Carøe" <f.caroe@suf.nu> wrote in

> Ifølge biltorvet.
> Porsche 911 Carrera 1986

Jamen så er det jo heller ikke en 964'er, som ganske rigtigt havde 250 hk.

Så er det spørgsmålet om det var en 911 Carrera 3.2 eller en 964 du
prøvede?

De er nemmest at skelne fra hinanden på baglygternes udformning:

Porsche 911 Carrera (964):
http://www.jwhubbers.nl/ring/trip29/img/112_1268.jpg

Porsche 911 Carrera 3.2 (her med turbospoiler):
http://www.eporsch.co.uk/images/C32CBlackB1.jpg

Fra : Frederik Carøe

Dato : 16-10-06 13:41

"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> wrote in message
> [...]
>
> Porsche 911 Carrera (964):
> http://www.jwhubbers.nl/ring/trip29/img/112_1268.jpg
>
> Porsche 911 Carrera 3.2 (her med turbospoiler):

Den er eksakt magen til 964'eren set bagfra.

Er sådanne kosmetiske kits ikke solgt i løssalg?

Jeg kan jo have kørt en ældre model, der blot er blevet ført "up to date".

Mvh.

Frederik

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 16-10-06 16:33

> Den er eksakt magen til 964'eren set bagfra.
> Er sådanne kosmetiske kits ikke solgt i løssalg?

Jo da. Rigtig mange af de mindre begærede 911'ere fra især 70- og 80'erne
har fået kosmetiske updates så de ligner noget nyere. Især sen 80'er
Turbo look var populært. Det er nu ikke mit indtryk at der er voldsomt
mange 911'ere med 964 udseende.

964'eren er nemlig ikke en højstatus model. Da den blev lanceret
forsvandt noget af den rå mandehørm fra 911'eren, den blev mere
luksuriøs, fik 4-hjulstræk og blev dermed tungere, og en følge var at den
også blev langsommere.

Hvis den lignede en 964'er, så var det højst sandsynligt en 964'er.

Men da du jo har kørt dyret, så er det du husker bedst fra dens udseende,
nok instrumenterne. Og de fik et mere moderne udseende (så de mindede om
944/928) med 964'eren.

Her er en 911'er fra '86:
http://porsche911.cz/pictures/technika/911/06_1986_911_int.jpg

Og en 964'er:
http://porsche911.cz/pictures/technika/911/09_1990_964_int.jpg

Den nemmeste måde at skelne de 2 er ved at kigge på de sekundære
instrumenter til venstre (benzinmåler, olietryk, amperemeter osv.). På de
"rigtige" 911'ere var disse instrumenter forsænkede bag den urskive de
sad i, mens de på 964 lå i niveau med urskiven, og viserne dermed var
fuldt synlige ligesom speedometer og omdrejningstæller.

Fra : Frederik Carøe

Dato : 16-10-06 17:16

> [...]
> sad i, mens de på 964 lå i niveau med urskiven, og viserne dermed var
> fuldt synlige ligesom speedometer og omdrejningstæller.

Det er ikke en 964'er, kan jeg så sige... Ejeren kaldte den dog selv for en
964'er, så jeg kan kun beklage at have løbet med en halv vind.

Det er dog trods alt bedre, end hvis jeg havde sluppet en hel...

Uanset, var det en herlig oplevelse.

Mvh.

Frederik

Fra : Mogens...

Dato : 16-10-06 17:21

> Det er ikke en 964'er, kan jeg så sige... Ejeren kaldte den dog selv for
> en 964'er, så jeg kan kun beklage at have løbet med en halv vind.

Ok - nu er du jo ikke så gammel :)

> Uanset, var det en herlig oplevelse.

Ja, det er en fed bil. Hvor langt havde den kørt og hvilken årgang?

Fra : Brian

Dato : 16-10-06 17:47

> "Frederik Carøe" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse
> Ja, det er en fed bil. Hvor langt havde den kørt og hvilken årgang?

Den sidste vil jeg gerne gætte på : 1986

Fra : Frederik Carøe

Dato : 16-10-06 18:41

"Mogens..." <no@reply.dk> wrote in message
> "Frederik Carøe" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse

> Ok - nu er du jo ikke så gammel :)

> Ja, det er en fed bil. Hvor langt havde den kørt og hvilken årgang?

Tjaa. lige med biler plejer jeg nu at være meget godt med... Kan da stadig
huske, hvilken bil Ærkefyrst Franz Ferdinand kørte i, da han blev skudt i
Sarajevo....

Omvendt, var historiepensummet jo ikke noget videre, da du var ung. Der var
jo ikke sket så meget... ;)

Bil ca. 200.000 km. motor 80.000 km.

Mvh.

Frederik
..

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-10-06 18:46

Frederik Carøe skrev:

> Omvendt, var historiepensummet jo ikke noget videre, da du var ung.
> Der var jo ikke sket så meget... ;)

LOL

That was a good one...
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Mogens...

Dato : 16-10-06 19:30

> [...]

Rolig nu - så gammel er jeg nu heller ikke ! :)

> LOL - That was a good one...

Du kan huske det :)

> Bil ca. 200.000 km. motor 80.000 km.

Shit - det er lige det, der ville holde mig tilbage. En ny
maskine kan sgu ikke være billig til dén bil...

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-10-06 19:31

Mogens... skrev:

> Du kan huske det :)

Ja ja
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Frederik Carøe

Dato : 16-10-06 19:52

> [...]
>
> Du kan huske det :)

> Shit - det er lige det, der ville holde mig tilbage. En ny
> maskine kan sgu ikke være billig til dén bil...

Tjaa... Det kan den næppe. Imidlertid, kan man jo glæde sig over, at en
almindelig mand vælger at tage springet.

Mener du, at 80.000 km er på grænsen af motorbytte?

Mvh.

Frederik

Fra : Mogens...

Dato : 16-10-06 20:08

> Mener du, at 80.000 km er på grænsen af motorbytte?

Jeg mener, at 120.000 km på den 1. motor, er for lidt
(hvis man kan regne sån...)

Fra : Frederik Carøe

Dato : 16-10-06 22:03

> "Frederik Carøe" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse

> Jeg mener, at 120.000 km på den 1. motor, er for lidt
> (hvis man kan regne sån...)

Ahh, forstår dig... Det kan dog skyldes alverden... Faldet over ny motor til
ingen penge, fejl på den første, tandrem... etc...

Mvh.

Frederik

Fra : Mogens...

Dato : 16-10-06 22:09

Fra : Frederik Carøe

Dato : 16-10-06 23:33

> "Frederik Carøe" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse

Lad mig gætte... Er ikke til stede i motoren?

Mvh.

Frederik

Fra : Mogens...

Dato : 17-10-06 05:15

> Lad mig gætte... Er ikke til stede i motoren?

Den har et kædetrukket arrangement

Fra : Frederik Carøe

Dato : 17-10-06 07:40

> "Frederik Carøe" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse

> Den har et kædetrukket arrangement

Og så ville du ikke skifte motoren, hvis du opdagede, den var med tandrem.

Mogens, altså nogle gange...

;)

Mvh.

Frederik

Fra : Mogens...

Dato : 17-10-06 17:15

> Og så ville du ikke skifte motoren, hvis du opdagede, den var med tandrem.
> Mogens, altså nogle gange... ;)

Din kommentar er total sort snak for mig. Jeg skriver, der er skidt,
at motoren holder få km, hvor du nævner en række fejlmuligheder.
Der i blandt en tandrem, som jeg tilbageviser, fordi motoren har kæde.

Hvor er det lige, jeg er en klovn i den sammenhæng ??
Sådan opfatter jeg din bemærkning - at jeg er...

Fra : Thomas

Dato : 17-10-06 19:33

> [...]
>
> Hvor er det lige, jeg er en klovn i den sammenhæng ??
> Sådan opfatter jeg din bemærkning - at jeg er...

Tror du mistforstår - totalt. Hvis motoren havde været med tandrem skulle
den jo skiftes, for så var der ikke tale om en rigtig Porsche motor ;)

--
Mvh/TK
1999 BMW E46 328i mit Vollausstatung ;)

Fra : Mogens...

Dato : 17-10-06 20:15

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tror du mistforstår - totalt. Hvis motoren havde været med tandrem skulle
> den jo skiftes, for så var der ikke tale om en rigtig Porsche motor

OK...

Fra : BJ

Dato : 17-10-06 20:23

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> OK...

... sagde manden med telefonstemmen...BASTA..))

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Frederik Carøe

Dato : 17-10-06 20:41

"Mogens..." <no@reply.dk> wrote in message
> "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> OK...

Præcist korrekt... Intet ondt ment.

Mvh.

Frederik

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 16-10-06 21:59

"Frederik Carøe" <f.caroe@suf.nu> wrote in

> Det er ikke en 964'er, kan jeg så sige... Ejeren kaldte den dog selv
> for en 964'er, så jeg kan kun beklage at have løbet med en halv vind.

Det skal du nu ikke være ked af. Hvis du reelt har prøvet en 911 Carrera
3.2'er så er det slet ikke så ringe et bytte Der er betydeligt mere
"mandebil" over sådan en.

> Uanset, var det en herlig oplevelse.

Det tror jeg gerne.

Har selv prøvet en 930 turbo 3.0'er (som passager). Den er uhyggelig
giftig. Det ene øjeblik snegler bilen sig afsted med speederen i bund ved
3000 omdr, det næste øjeblik rammer dit hoved nakkestøtten samtidig med at
omdrejningstælleren rammer 6000 omdr. Hvis bilen kører alt andet end 100%
ligeud når turboen slår til, så laver bilen hjulspin og doghnuts. Medmindre
man er hysterisk opmærksom og ekstremt erfaren... og en lille smule heldig

Fra : Frederik Carøe

Dato : 16-10-06 22:07

> [...]
> Medmindre
> man er hysterisk opmærksom og ekstremt erfaren... og en lille smule heldig

Jeg tænkte præcist det samme. At jeg reelt set ikke havde lyst til at skulle
køre stærkt i Turboen. 430 nm i sådan en.

Troede aldrig i mit liv, at jeg ville tænke sådan.

Jeremy Clarkson beskrev den originale turbo som en tur i parken med verdens
venligste seriemorder. Det var sikkert enormt hyggeligt, men i baghovedet
ville man høre ham konstant: I'm gonna kill ya... I'm gonna kill ya...

Mvh.

Frederik

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 16-10-06 23:00

> Jeg tænkte præcist det samme. At jeg reelt set ikke havde lyst til at
> skulle køre stærkt i Turboen. 430 nm i sådan en.

Nu roder du lidt igen, men alt forladt. 930 turbo 3.3 havde 430 Nm på de
sidste årgange. Men leveret langt mere civiliseret end den første turbo.

Den første turbo, nemlig 930 turbo 3.0 havde "kun" 340 Nm og de var først
tilstede ved 4000 omdr. Det er sådan en jeg har prøvet.

lol! Faktisk en ganske god beskrivelse.

Fra : Frederik Carøe

Dato : 16-10-06 23:35

> [...]
>
> Den første turbo, nemlig 930 turbo 3.0 havde "kun" 340 Nm og de var først
> tilstede ved 4000 omdr. Det er sådan en jeg har prøvet.

Jeg roder nu ikke, jeg tænkte absokut på versionen med 430 nm. Til gengæld
vidste jeg ikke, at den var mere *blid* end den med 340 nm... Lidt lærer man
da.

Mvh.

Frederik

Fra : Mogens...

Dato : 17-10-06 18:34

"Frederik Carøe" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse

> Gud hvor er moderne biler kedelige.

Jow jow

> Jeg må have sådan en. At køre i den var som at blive fysisk overfaldet...
> På en god måde.

Var inde i en række udgaver af 911'eren idag - hold da kæft hvor er
en 964 spinkel opbygget. Impressionen henledte mine tanker på min
1. bil - en VW 1200 type 1. LOL

Så var det sgu bedre at sætte sig til rette bag rattet i den F550 Maranello,
han havde stående. Masser af plads og skøn skøn indretning

Fra : Frederik Carøe

Dato : 17-10-06 20:46

> [...]
> Maranello,
> han havde stående. Masser af plads og skøn skøn indretning

Tvivler ikke. Hvad stod Maranelloen i?

Mvh.

Frederik

Fra : Mogens...

Dato : 17-10-06 21:02

> Tvivler ikke.

Jeg var blot totalt overrasket - men måske man mærker
forskellen mere present, når man "går" fra model til model...

www.autoperformance.se

Fra : Frederik Carøe

Dato : 17-10-06 21:25

> "Frederik Carøe" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse

> Jeg var blot totalt overrasket - men måske man mærker
> forskellen mere present, når man "går" fra model til model...

> www.autoperformance.se

Imponerende.

Går du med tanker om noget rigtig skægt?

Mvh.

Frederik

Fra : Mogens...

Dato : 17-10-06 21:33

> Imponerende.

Ja - meget. De hentes alle i Tyskland...

> Går du med tanker om noget rigtig skægt?

Vi skal ha' en anden bil, når vi har fået sat vor BMW til salg
og ikke mindst solgt den. Hvad det ender med, ved vi ikke.

Egentlig var jeg jo langt med en '04 Corvette C5, men en tur
i en '04 Ferrari 360 F1 Spider "ødelagde" billedet totalt

Fra : Frederik

Dato : 18-10-06 08:09

> [...]
>
> Egentlig var jeg jo langt med en '04 Corvette C5, men en tur
> i en '04 Ferrari 360 F1 Spider "ødelagde" billedet totalt

Forstås... :)

Mvh.

Frederik