|
| Prøvede en Porsche 964 med 231 hk i dag. Fra : Frederik Carøe |
Dato : 15-10-06 22:35 |
|
Gud hvor er moderne biler kedelige.
Jeg må have sådan en. At køre i den var som at blive fysisk overfaldet... På
en god måde.
Mvh.
Frederik
| |
Jasper Norman Ahrens~ (15-10-2006)
| Kommentar Fra : Jasper Norman Ahrens~ |
Dato : 15-10-06 23:34 |
|
> Jeg må have sådan en. At køre i den var som at blive fysisk overfaldet...
> På en god måde.
Du må hellere lige definere hvordan du føler glæde ved et fysisk overfald?
/Jasper
| |
Mogens... (16-10-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 16-10-06 04:45 |
|
"Frederik Carøe" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse
news:jQxYg.97$502.62@news.get2net.dk...
> Gud hvor er moderne biler kedelige.
Ja?
> Jeg må have sådan en. At køre i den var som at blive fysisk overfaldet...
> På en god måde.
Du kørte 911? - og med 231 hk. Hmm iflg. nettet ar den 250 hk...
| |
PMH (16-10-2006)
| Kommentar Fra : PMH |
Dato : 16-10-06 07:29 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:LeDYg.20036$E02.7653@newsb.telia.net...
> "Frederik Carøe" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse
> news:jQxYg.97$502.62@news.get2net.dk...
>
>
> Du kørte 911? - og med 231 hk. Hmm iflg. nettet ar den 250 hk...
Og iflg. overskriften var det en 964 og ikke en 911
PMH
| |
Mogens... (16-10-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 16-10-06 16:37 |
|
"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse
news:45332693$0$141$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Og iflg. overskriften var det en 964 og ikke en 911
Porsche er ikke liiige din styrke
| |
Kent Oldhøj (16-10-2006)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 16-10-06 16:56 |
|
"PMH" <tjaa@tjaa.dk> wrote in news:45332693$0$141$157c6196
@dreader2.cybercity.dk:
>> Du kørte 911? - og med 231 hk. Hmm iflg. nettet ar den 250 hk...
> Og iflg. overskriften var det en 964 og ikke en 911
Modellen blev præsenteret som 901 i 1963, men 3-cifrede tal med et nul i
midten gjorde Peugeot krav på som deres, så modellen skiftede navn til
911 allerede inden første bil blev leveret.
En variant med 4-cyl motor kom til at hedde 912, turbo modellerne kom til
at hedde 930, men ellers blev modellen kaldt 911 helt frem til den første
rigtige nye model kom i 1989. Denne Porsche kom internt til at hedde 964
(præcis hvorfor ved jeg faktisk ikke). Men modellen blev stadig omtalt
som 911.
Den blev efterfulgt af 993 i 1993, 996 i 1998 og 997 i 2004. Alle
modellerne omtales som 911'ere.
Groft sagt kan 911 entusiaster inddeles i 3 grupper:
- Dem der synes at kun den første model er en rigtig 911'er.
- Dem der synes en rigtig 911'er skal være luftkølet (til og med 993).
- Dem der bare synes Porsche 911'ere ER fede
| |
Frederik Carøe (16-10-2006)
| Kommentar Fra : Frederik Carøe |
Dato : 16-10-06 08:30 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> wrote in message
news:LeDYg.20036$E02.7653@newsb.telia.net...
> "Frederik Carøe" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse
> news:jQxYg.97$502.62@news.get2net.dk...
>
>> Gud hvor er moderne biler kedelige.
>
> Ja?
>
>> Jeg må have sådan en. At køre i den var som at blive fysisk overfaldet...
>> På en god måde.
>
> Du kørte 911? - og med 231 hk. Hmm iflg. nettet ar den 250 hk...
>
Ifølge biltorvet.
Porsche 911 Carrera 1986
Oprindelig nypris :
814.587 kr.
Karrosseritype :
Coupé
Antal døre :
2
Brændstoftype :
B
Geartype :
Man.
Bagagevolumen bag bagsæde :
200 liter
Længde :
429 cm
Bredde :
165 cm
Højde :
132 cm
Vendediameter :
10,9 m
Egenvægt :
1150 kg
Acceleration 0-100 km/t :
6,1 s
Tophastighed :
245 km/t
Antal cylindre :
6
Slagvolumen :
3.163 ccm
Effekt :
231 HK
Drejningsmoment :
284 NM
Brændstofforbrug (gns.) :
10,2 km/l
Faktisk overraskende brændstofbesparende...
Min ven havde givet ca. 300.000 kr for den (den er absolut også pæn). Men
afskrivningen kan jo ikke siges, at have været horribel for den første
ejer...
MVh.
FRederik
| |
Kent Oldhøj (16-10-2006)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 16-10-06 09:53 |
|
"Frederik Carøe" <f.caroe@suf.nu> wrote in
news:ayGYg.11$y21.7@news.get2net.dk:
>> Du kørte 911? - og med 231 hk. Hmm iflg. nettet ar den 250 hk...
> Ifølge biltorvet.
> Porsche 911 Carrera 1986
Jamen så er det jo heller ikke en 964'er, som ganske rigtigt havde 250 hk.
Så er det spørgsmålet om det var en 911 Carrera 3.2 eller en 964 du
prøvede?
De er nemmest at skelne fra hinanden på baglygternes udformning:
Porsche 911 Carrera (964):
http://www.jwhubbers.nl/ring/trip29/img/112_1268.jpg
Porsche 911 Carrera 3.2 (her med turbospoiler):
http://www.eporsch.co.uk/images/C32CBlackB1.jpg
| |
Frederik Carøe (16-10-2006)
| Kommentar Fra : Frederik Carøe |
Dato : 16-10-06 13:41 |
|
"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> wrote in message
news:Xns985E6EAE3F408kentoldhoj@oldhoj.dk...
> "Frederik Carøe" <f.caroe@suf.nu> wrote in
> news:ayGYg.11$y21.7@news.get2net.dk:
>
>>> Du kørte 911? - og med 231 hk. Hmm iflg. nettet ar den 250 hk...
>
>> Ifølge biltorvet.
>> Porsche 911 Carrera 1986
>
> Jamen så er det jo heller ikke en 964'er, som ganske rigtigt havde 250 hk.
>
> Så er det spørgsmålet om det var en 911 Carrera 3.2 eller en 964 du
> prøvede?
>
> De er nemmest at skelne fra hinanden på baglygternes udformning:
>
> Porsche 911 Carrera (964):
> http://www.jwhubbers.nl/ring/trip29/img/112_1268.jpg
>
> Porsche 911 Carrera 3.2 (her med turbospoiler):
> http://www.eporsch.co.uk/images/C32CBlackB1.jpg
Den er eksakt magen til 964'eren set bagfra.
Er sådanne kosmetiske kits ikke solgt i løssalg?
Jeg kan jo have kørt en ældre model, der blot er blevet ført "up to date".
Mvh.
Frederik
| |
Kent Oldhøj (16-10-2006)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 16-10-06 16:33 |
|
"Frederik Carøe" <f.caroe@suf.nu> wrote in
news:k5LYg.37$%35.36@news.get2net.dk:
> Den er eksakt magen til 964'eren set bagfra.
> Er sådanne kosmetiske kits ikke solgt i løssalg?
Jo da. Rigtig mange af de mindre begærede 911'ere fra især 70- og 80'erne
har fået kosmetiske updates så de ligner noget nyere. Især sen 80'er
Turbo look var populært. Det er nu ikke mit indtryk at der er voldsomt
mange 911'ere med 964 udseende.
964'eren er nemlig ikke en højstatus model. Da den blev lanceret
forsvandt noget af den rå mandehørm fra 911'eren, den blev mere
luksuriøs, fik 4-hjulstræk og blev dermed tungere, og en følge var at den
også blev langsommere.
Hvis den lignede en 964'er, så var det højst sandsynligt en 964'er.
Men da du jo har kørt dyret, så er det du husker bedst fra dens udseende,
nok instrumenterne. Og de fik et mere moderne udseende (så de mindede om
944/928) med 964'eren.
Her er en 911'er fra '86:
http://porsche911.cz/pictures/technika/911/06_1986_911_int.jpg
Og en 964'er:
http://porsche911.cz/pictures/technika/911/09_1990_964_int.jpg
Den nemmeste måde at skelne de 2 er ved at kigge på de sekundære
instrumenter til venstre (benzinmåler, olietryk, amperemeter osv.). På de
"rigtige" 911'ere var disse instrumenter forsænkede bag den urskive de
sad i, mens de på 964 lå i niveau med urskiven, og viserne dermed var
fuldt synlige ligesom speedometer og omdrejningstæller.
| |
Frederik Carøe (16-10-2006)
| Kommentar Fra : Frederik Carøe |
Dato : 16-10-06 17:16 |
|
"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> wrote in message
news:Xns985EB2772D25Ckentoldhoj@oldhoj.dk...
> "Frederik Carøe" <f.caroe@suf.nu> wrote in
> news:k5LYg.37$%35.36@news.get2net.dk:
>
>> Den er eksakt magen til 964'eren set bagfra.
>> Er sådanne kosmetiske kits ikke solgt i løssalg?
>
> Jo da. Rigtig mange af de mindre begærede 911'ere fra især 70- og 80'erne
> har fået kosmetiske updates så de ligner noget nyere. Især sen 80'er
> Turbo look var populært. Det er nu ikke mit indtryk at der er voldsomt
> mange 911'ere med 964 udseende.
>
> 964'eren er nemlig ikke en højstatus model. Da den blev lanceret
> forsvandt noget af den rå mandehørm fra 911'eren, den blev mere
> luksuriøs, fik 4-hjulstræk og blev dermed tungere, og en følge var at den
> også blev langsommere.
>
> Hvis den lignede en 964'er, så var det højst sandsynligt en 964'er.
>
> Men da du jo har kørt dyret, så er det du husker bedst fra dens udseende,
> nok instrumenterne. Og de fik et mere moderne udseende (så de mindede om
> 944/928) med 964'eren.
>
> Her er en 911'er fra '86:
> http://porsche911.cz/pictures/technika/911/06_1986_911_int.jpg
>
> Og en 964'er:
> http://porsche911.cz/pictures/technika/911/09_1990_964_int.jpg
>
> Den nemmeste måde at skelne de 2 er ved at kigge på de sekundære
> instrumenter til venstre (benzinmåler, olietryk, amperemeter osv.). På de
> "rigtige" 911'ere var disse instrumenter forsænkede bag den urskive de
> sad i, mens de på 964 lå i niveau med urskiven, og viserne dermed var
> fuldt synlige ligesom speedometer og omdrejningstæller.
Det er ikke en 964'er, kan jeg så sige... Ejeren kaldte den dog selv for en
964'er, så jeg kan kun beklage at have løbet med en halv vind.
Det er dog trods alt bedre, end hvis jeg havde sluppet en hel...
Uanset, var det en herlig oplevelse.
Mvh.
Frederik
| |
Mogens... (16-10-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 16-10-06 17:21 |
|
"Frederik Carøe" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse
news:DfOYg.61$Z4.55@news.get2net.dk...
> Det er ikke en 964'er, kan jeg så sige... Ejeren kaldte den dog selv for
> en 964'er, så jeg kan kun beklage at have løbet med en halv vind.
Ok - nu er du jo ikke så gammel :)
> Uanset, var det en herlig oplevelse.
Ja, det er en fed bil. Hvor langt havde den kørt og hvilken årgang?
| |
Brian (16-10-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 16-10-06 17:47 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:QjOYg.20065$E02.7614@newsb.telia.net...
> "Frederik Carøe" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse
> news:DfOYg.61$Z4.55@news.get2net.dk...
> Ja, det er en fed bil. Hvor langt havde den kørt og hvilken årgang?
Den sidste vil jeg gerne gætte på : 1986
| |
Frederik Carøe (16-10-2006)
| Kommentar Fra : Frederik Carøe |
Dato : 16-10-06 18:41 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> wrote in message
news:QjOYg.20065$E02.7614@newsb.telia.net...
> "Frederik Carøe" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse
> news:DfOYg.61$Z4.55@news.get2net.dk...
>
>> Det er ikke en 964'er, kan jeg så sige... Ejeren kaldte den dog selv for
>> en 964'er, så jeg kan kun beklage at have løbet med en halv vind.
>
> Ok - nu er du jo ikke så gammel :)
>
>> Uanset, var det en herlig oplevelse.
>
> Ja, det er en fed bil. Hvor langt havde den kørt og hvilken årgang?
>
Tjaa. lige med biler plejer jeg nu at være meget godt med... Kan da stadig
huske, hvilken bil Ærkefyrst Franz Ferdinand kørte i, da han blev skudt i
Sarajevo....
Omvendt, var historiepensummet jo ikke noget videre, da du var ung. Der var
jo ikke sket så meget... ;)
Bil ca. 200.000 km. motor 80.000 km.
Mvh.
Frederik
..
| |
Hans Paulin \(6310\) (16-10-2006)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 16-10-06 18:46 |
|
Frederik Carøe skrev:
> Omvendt, var historiepensummet jo ikke noget videre, da du var ung.
> Der var jo ikke sket så meget... ;)
LOL
That was a good one...
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd
| |
Mogens... (16-10-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 16-10-06 19:30 |
|
"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:4533c53a$0$84016$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Omvendt, var historiepensummet jo ikke noget videre, da du var ung.
>> Der var jo ikke sket så meget... ;)
Rolig nu - så gammel er jeg nu heller ikke ! :)
> LOL - That was a good one...
Du kan huske det :)
> Bil ca. 200.000 km. motor 80.000 km.
Shit - det er lige det, der ville holde mig tilbage. En ny
maskine kan sgu ikke være billig til dén bil...
| |
Hans Paulin \(6310\) (16-10-2006)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 16-10-06 19:31 |
| | |
Frederik Carøe (16-10-2006)
| Kommentar Fra : Frederik Carøe |
Dato : 16-10-06 19:52 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> wrote in message
news:ycQYg.20081$E02.7921@newsb.telia.net...
>
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> news:4533c53a$0$84016$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>> Omvendt, var historiepensummet jo ikke noget videre, da du var ung.
>>> Der var jo ikke sket så meget... ;)
>
> Rolig nu - så gammel er jeg nu heller ikke ! :)
>
>> LOL - That was a good one...
>
> Du kan huske det :)
>
>> Bil ca. 200.000 km. motor 80.000 km.
>
> Shit - det er lige det, der ville holde mig tilbage. En ny
> maskine kan sgu ikke være billig til dén bil...
>
>
Tjaa... Det kan den næppe. Imidlertid, kan man jo glæde sig over, at en
almindelig mand vælger at tage springet.
Mener du, at 80.000 km er på grænsen af motorbytte?
Mvh.
Frederik
| |
Mogens... (16-10-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 16-10-06 20:08 |
|
"Frederik Carøe" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse
news:sxQYg.82$fo2.77@news.get2net.dk...
>>> Bil ca. 200.000 km. motor 80.000 km.
> Mener du, at 80.000 km er på grænsen af motorbytte?
Jeg mener, at 120.000 km på den 1. motor, er for lidt
(hvis man kan regne sån...)
| |
Frederik Carøe (16-10-2006)
| Kommentar Fra : Frederik Carøe |
Dato : 16-10-06 22:03 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> wrote in message
news:nMQYg.20084$E02.7731@newsb.telia.net...
> "Frederik Carøe" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse
> news:sxQYg.82$fo2.77@news.get2net.dk...
>
>>>> Bil ca. 200.000 km. motor 80.000 km.
>
>> Mener du, at 80.000 km er på grænsen af motorbytte?
>
> Jeg mener, at 120.000 km på den 1. motor, er for lidt
> (hvis man kan regne sån...)
>
Ahh, forstår dig... Det kan dog skyldes alverden... Faldet over ny motor til
ingen penge, fejl på den første, tandrem... etc...
Mvh.
Frederik
| |
Mogens... (16-10-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 16-10-06 22:09 |
|
"Frederik Carøe" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse
news:vsSYg.98$FE4.36@news.get2net.dk...
> tandrem
| |
Frederik Carøe (16-10-2006)
| Kommentar Fra : Frederik Carøe |
Dato : 16-10-06 23:33 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> wrote in message
news:_xSYg.20101$E02.7916@newsb.telia.net...
> "Frederik Carøe" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse
> news:vsSYg.98$FE4.36@news.get2net.dk...
>
>> tandrem
>
>
>
Lad mig gætte... Er ikke til stede i motoren?
Mvh.
Frederik
| |
Mogens... (17-10-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 17-10-06 05:15 |
|
"Frederik Carøe" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse
news:%MTYg.101$Gu5.42@news.get2net.dk...
> Lad mig gætte... Er ikke til stede i motoren?
Den har et kædetrukket arrangement
| |
Frederik Carøe (17-10-2006)
| Kommentar Fra : Frederik Carøe |
Dato : 17-10-06 07:40 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> wrote in message
news:WMYYg.20109$E02.7949@newsb.telia.net...
> "Frederik Carøe" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse
> news:%MTYg.101$Gu5.42@news.get2net.dk...
>
>> Lad mig gætte... Er ikke til stede i motoren?
>
> Den har et kædetrukket arrangement
>
Og så ville du ikke skifte motoren, hvis du opdagede, den var med tandrem.
Mogens, altså nogle gange...
;)
Mvh.
Frederik
| |
Mogens... (17-10-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 17-10-06 17:15 |
|
"Frederik Carøe" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse
news:xV_Yg.8$za4.7@news.get2net.dk...
> Og så ville du ikke skifte motoren, hvis du opdagede, den var med tandrem.
> Mogens, altså nogle gange... ;)
Din kommentar er total sort snak for mig. Jeg skriver, der er skidt,
at motoren holder få km, hvor du nævner en række fejlmuligheder.
Der i blandt en tandrem, som jeg tilbageviser, fordi motoren har kæde.
Hvor er det lige, jeg er en klovn i den sammenhæng ??
Sådan opfatter jeg din bemærkning - at jeg er...
| |
Thomas (17-10-2006)
| Kommentar Fra : Thomas |
Dato : 17-10-06 19:33 |
|
>> Og så ville du ikke skifte motoren, hvis du opdagede, den var med
>> tandrem. Mogens, altså nogle gange... ;)
>
> Din kommentar er total sort snak for mig. Jeg skriver, der er skidt,
> at motoren holder få km, hvor du nævner en række fejlmuligheder.
> Der i blandt en tandrem, som jeg tilbageviser, fordi motoren har kæde.
>
> Hvor er det lige, jeg er en klovn i den sammenhæng ??
> Sådan opfatter jeg din bemærkning - at jeg er...
Tror du mistforstår - totalt. Hvis motoren havde været med tandrem skulle
den jo skiftes, for så var der ikke tale om en rigtig Porsche motor ;)
--
Mvh/TK
1999 BMW E46 328i mit Vollausstatung ;)
http://bilimport.tkrath.dk/
| |
Mogens... (17-10-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 17-10-06 20:15 |
|
"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:453521be$0$176$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Tror du mistforstår - totalt. Hvis motoren havde været med tandrem skulle
> den jo skiftes, for så var der ikke tale om en rigtig Porsche motor
OK...
| |
BJ (17-10-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 17-10-06 20:23 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:1Z9Zg.20192$E02.7679@newsb.telia.net...
KLIP
>> Tror du mistforstår - totalt. Hvis motoren havde været med tandrem
>> skulle den jo skiftes, for så var der ikke tale om en rigtig Porsche
>> motor
>
> OK...
... sagde manden med telefonstemmen...BASTA.. ))
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Frederik Carøe (17-10-2006)
| Kommentar Fra : Frederik Carøe |
Dato : 17-10-06 20:41 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> wrote in message
news:1Z9Zg.20192$E02.7679@newsb.telia.net...
> "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:453521be$0$176$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
>> Tror du mistforstår - totalt. Hvis motoren havde været med tandrem
>> skulle den jo skiftes, for så var der ikke tale om en rigtig Porsche
>> motor
>
> OK...
>
Præcist korrekt... Intet ondt ment.
Mvh.
Frederik
| |
Kent Oldhøj (16-10-2006)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 16-10-06 21:59 |
|
"Frederik Carøe" <f.caroe@suf.nu> wrote in
news:DfOYg.61$Z4.55@news.get2net.dk:
> Det er ikke en 964'er, kan jeg så sige... Ejeren kaldte den dog selv
> for en 964'er, så jeg kan kun beklage at have løbet med en halv vind.
Det skal du nu ikke være ked af. Hvis du reelt har prøvet en 911 Carrera
3.2'er så er det slet ikke så ringe et bytte Der er betydeligt mere
"mandebil" over sådan en.
> Uanset, var det en herlig oplevelse.
Det tror jeg gerne.
Har selv prøvet en 930 turbo 3.0'er (som passager). Den er uhyggelig
giftig. Det ene øjeblik snegler bilen sig afsted med speederen i bund ved
3000 omdr, det næste øjeblik rammer dit hoved nakkestøtten samtidig med at
omdrejningstælleren rammer 6000 omdr. Hvis bilen kører alt andet end 100%
ligeud når turboen slår til, så laver bilen hjulspin og doghnuts. Medmindre
man er hysterisk opmærksom og ekstremt erfaren... og en lille smule heldig
| |
Frederik Carøe (16-10-2006)
| Kommentar Fra : Frederik Carøe |
Dato : 16-10-06 22:07 |
|
"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> wrote in message
news:Xns985EE9C1E3ABDkentoldhoj@oldhoj.dk...
> "Frederik Carøe" <f.caroe@suf.nu> wrote in
> news:DfOYg.61$Z4.55@news.get2net.dk:
>
>> Det er ikke en 964'er, kan jeg så sige... Ejeren kaldte den dog selv
>> for en 964'er, så jeg kan kun beklage at have løbet med en halv vind.
>
> Det skal du nu ikke være ked af. Hvis du reelt har prøvet en 911 Carrera
> 3.2'er så er det slet ikke så ringe et bytte Der er betydeligt mere
> "mandebil" over sådan en.
>
>> Uanset, var det en herlig oplevelse.
>
> Det tror jeg gerne.
>
> Har selv prøvet en 930 turbo 3.0'er (som passager). Den er uhyggelig
> giftig. Det ene øjeblik snegler bilen sig afsted med speederen i bund ved
> 3000 omdr, det næste øjeblik rammer dit hoved nakkestøtten samtidig med at
> omdrejningstælleren rammer 6000 omdr. Hvis bilen kører alt andet end 100%
> ligeud når turboen slår til, så laver bilen hjulspin og doghnuts.
> Medmindre
> man er hysterisk opmærksom og ekstremt erfaren... og en lille smule heldig
>
Jeg tænkte præcist det samme. At jeg reelt set ikke havde lyst til at skulle
køre stærkt i Turboen. 430 nm i sådan en.
Troede aldrig i mit liv, at jeg ville tænke sådan.
Jeremy Clarkson beskrev den originale turbo som en tur i parken med verdens
venligste seriemorder. Det var sikkert enormt hyggeligt, men i baghovedet
ville man høre ham konstant: I'm gonna kill ya... I'm gonna kill ya...
Mvh.
Frederik
| |
Kent Oldhøj (16-10-2006)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 16-10-06 23:00 |
|
"Frederik Carøe" <f.caroe@suf.nu> wrote in
news:5wSYg.99$BI4.71@news.get2net.dk:
>> Har selv prøvet en 930 turbo 3.0'er (som passager). Den er uhyggelig
>> giftig.
> Jeg tænkte præcist det samme. At jeg reelt set ikke havde lyst til at
> skulle køre stærkt i Turboen. 430 nm i sådan en.
Nu roder du lidt igen, men alt forladt. 930 turbo 3.3 havde 430 Nm på de
sidste årgange. Men leveret langt mere civiliseret end den første turbo.
Den første turbo, nemlig 930 turbo 3.0 havde "kun" 340 Nm og de var først
tilstede ved 4000 omdr. Det er sådan en jeg har prøvet.
> Jeremy Clarkson beskrev den originale turbo som en tur i parken med
> verdens venligste seriemorder. Det var sikkert enormt hyggeligt, men i
> baghovedet ville man høre ham konstant: I'm gonna kill ya... I'm gonna
> kill ya...
lol! Faktisk en ganske god beskrivelse.
| |
Frederik Carøe (16-10-2006)
| Kommentar Fra : Frederik Carøe |
Dato : 16-10-06 23:35 |
|
"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> wrote in message
news:Xns985EF40F44CBFkentoldhoj@oldhoj.dk...
> "Frederik Carøe" <f.caroe@suf.nu> wrote in
> news:5wSYg.99$BI4.71@news.get2net.dk:
>
>>> Har selv prøvet en 930 turbo 3.0'er (som passager). Den er uhyggelig
>>> giftig.
>
>> Jeg tænkte præcist det samme. At jeg reelt set ikke havde lyst til at
>> skulle køre stærkt i Turboen. 430 nm i sådan en.
>
> Nu roder du lidt igen, men alt forladt. 930 turbo 3.3 havde 430 Nm på de
> sidste årgange. Men leveret langt mere civiliseret end den første turbo.
>
> Den første turbo, nemlig 930 turbo 3.0 havde "kun" 340 Nm og de var først
> tilstede ved 4000 omdr. Det er sådan en jeg har prøvet.
>
>> Jeremy Clarkson beskrev den originale turbo som en tur i parken med
>> verdens venligste seriemorder. Det var sikkert enormt hyggeligt, men i
>> baghovedet ville man høre ham konstant: I'm gonna kill ya... I'm gonna
>> kill ya...
>
> lol! Faktisk en ganske god beskrivelse.
Jeg roder nu ikke, jeg tænkte absokut på versionen med 430 nm. Til gengæld
vidste jeg ikke, at den var mere *blid* end den med 340 nm... Lidt lærer man
da.
Mvh.
Frederik
| |
Mogens... (17-10-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 17-10-06 18:34 |
|
"Frederik Carøe" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse
news:jQxYg.97$502.62@news.get2net.dk...
> Gud hvor er moderne biler kedelige.
Jow jow
> Jeg må have sådan en. At køre i den var som at blive fysisk overfaldet...
> På en god måde.
Var inde i en række udgaver af 911'eren idag - hold da kæft hvor er
en 964 spinkel opbygget. Impressionen henledte mine tanker på min
1. bil - en VW 1200 type 1. LOL
Så var det sgu bedre at sætte sig til rette bag rattet i den F550 Maranello,
han havde stående. Masser af plads og skøn skøn indretning
| |
Frederik Carøe (17-10-2006)
| Kommentar Fra : Frederik Carøe |
Dato : 17-10-06 20:46 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> wrote in message
news:8u8Zg.20177$E02.7963@newsb.telia.net...
> "Frederik Carøe" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse
> news:jQxYg.97$502.62@news.get2net.dk...
>
>> Gud hvor er moderne biler kedelige.
>
> Jow jow
>
>> Jeg må have sådan en. At køre i den var som at blive fysisk overfaldet...
>> På en god måde.
>
> Var inde i en række udgaver af 911'eren idag - hold da kæft hvor er
> en 964 spinkel opbygget. Impressionen henledte mine tanker på min
> 1. bil - en VW 1200 type 1. LOL
>
> Så var det sgu bedre at sætte sig til rette bag rattet i den F550
> Maranello,
> han havde stående. Masser af plads og skøn skøn indretning
>
Tvivler ikke. Hvad stod Maranelloen i?
Mvh.
Frederik
| |
Mogens... (17-10-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 17-10-06 21:02 |
|
"Frederik Carøe" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse
news:BqaZg.63$CM7.23@news.get2net.dk...
> Tvivler ikke.
Jeg var blot totalt overrasket - men måske man mærker
forskellen mere present, når man "går" fra model til model...
> Hvad stod Maranelloen i?
www.autoperformance.se
| |
Frederik Carøe (17-10-2006)
| Kommentar Fra : Frederik Carøe |
Dato : 17-10-06 21:25 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> wrote in message
news:fFaZg.20200$E02.8019@newsb.telia.net...
> "Frederik Carøe" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse
> news:BqaZg.63$CM7.23@news.get2net.dk...
>
>> Tvivler ikke.
>
> Jeg var blot totalt overrasket - men måske man mærker
> forskellen mere present, når man "går" fra model til model...
>
>> Hvad stod Maranelloen i?
>
> www.autoperformance.se
>
>
Imponerende.
Går du med tanker om noget rigtig skægt?
Mvh.
Frederik
| |
Mogens... (17-10-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 17-10-06 21:33 |
|
"Frederik Carøe" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse
news:s_aZg.68$lK.29@news.get2net.dk...
> Imponerende.
Ja - meget. De hentes alle i Tyskland...
> Går du med tanker om noget rigtig skægt?
Vi skal ha' en anden bil, når vi har fået sat vor BMW til salg
og ikke mindst solgt den. Hvad det ender med, ved vi ikke.
Egentlig var jeg jo langt med en '04 Corvette C5, men en tur
i en '04 Ferrari 360 F1 Spider "ødelagde" billedet totalt
| |
Frederik (18-10-2006)
| Kommentar Fra : Frederik |
Dato : 18-10-06 08:09 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:16bZg.20203$E02.7956@newsb.telia.net...
> "Frederik Carøe" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse
> news:s_aZg.68$lK.29@news.get2net.dk...
>
> > Imponerende.
>
> Ja - meget. De hentes alle i Tyskland...
>
> > Går du med tanker om noget rigtig skægt?
>
> Vi skal ha' en anden bil, når vi har fået sat vor BMW til salg
> og ikke mindst solgt den. Hvad det ender med, ved vi ikke.
>
> Egentlig var jeg jo langt med en '04 Corvette C5, men en tur
> i en '04 Ferrari 360 F1 Spider "ødelagde" billedet totalt
>
>
Forstås... :)
Mvh.
Frederik
| |
|
|