|
| Udveksling af erfaringer med autoværkstede~ Fra : Ukendt |
Dato : 14-10-06 14:19 |
|
Hej.
Jeg har søgt lidt rundt efter et sted hvor det er muligt at udveksle
erfaringer med autoværksteder som man har besøgt. Jeg har selv en dyrt købt
erfaring fra SMC-Biler Amager, som jeg ALDRIG nogen sinde besøger igen.
Er det stedet at udveksle/udlevere autoværksteder her, eller har I erfaring
med at det er samlet bedre et andet sted?
Mange hilsner Jakob T
| |
Kent Glerup (14-10-2006)
| Kommentar Fra : Kent Glerup |
Dato : 14-10-06 15:32 |
|
On Sat, 14 Oct 2006 15:18:30 +0200, "jbt" <skriv direkte i gruppen>
wrote:
>Hej.
>Jeg har søgt lidt rundt efter et sted hvor det er muligt at udveksle
>erfaringer med autoværksteder som man har besøgt. Jeg har selv en dyrt købt
>erfaring fra SMC-Biler Amager, som jeg ALDRIG nogen sinde besøger igen.
Fortæl! :)
>Er det stedet at udveksle/udlevere autoværksteder her, eller har I erfaring
>med at det er samlet bedre et andet sted?
"Her" er et udemærket sted.
/Kent Glerup
| |
Klaus D. Mikkelsen (14-10-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 14-10-06 17:00 |
|
jbt skriver:
>
> Er det stedet at udveksle/udlevere autoværksteder her, eller har I erfaring
> med at det er samlet bedre et andet sted?
Det er stedet....
Klaus
--
Modelbane Europa holder 10 års jubilæum, se hjemmesiden:
http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
| |
Ukendt (14-10-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-10-06 17:31 |
|
Fint, så kaster jeg historien her.
Vi har shoppet en brugt Skoda Octavia 99/1.8/20V og vi er rigtig glade for
den. Det er vores første bil, så vi vil helst ikke pille ved alt for meget
selv.
For et par uger siden gik vandpumpen desværre i stykker. Det sker, og så
skal tandremmen også skiftes. Det nærmeste værksted var SMC-Biler Amager,
der er Danmarks største Skodaforhandler. Det indbyder jo til tillid, så
selvom vi fik et par tilbud lidt under de 5500 vi skulle give hos SMC-Biler
Amager, så holdt vi os til dem. De er etablerede og størst i Danmark.
Bilen var klar få dage efter, så det var jo rart, men det var med beskeden
om, at der var noget galt med motoren, og at computeren ikke meldte nogen
fejl, så der var behov for en manuel fejlsøgning. Nu havde vi aftalt fast
pris, så de ville ikke gå i gang med denne manuelle fejlsøgning Det blev vi
fortalt af sælgeren ved afhentning, der ikke kunne andet end at formidle
informationen fra mekanikerne. Han henviste i øvrigt til, at vi ringede
dagen efter, for at få kommentarerne uddybet. Det gjorde vi, men blev ikke
klogere. Det var sagtens noget vi kunne køre med, men den havde bestemt
problemer med ydelsen, og den holdt ligesom igen.
Det skal jeg love for. På den første tur hvor jeg skulle bruge den, var jeg
ikke i stand til at overhale en Fiat Panda på motorvejen, og den skulle
virkelig have smæk, hvis jeg skulle op på noget så alvorligt som 110 km/t på
motorvejen.
Nu er jeg så heldig at kende et par maskiningeniører, der hurtigt fik
mistanke om at det drejede sig om tandremmen. Ganske rigtigt: De havde
monteret tandremmen således at knasthjulet sad 1 tand for tidligt, så takten
ikke var som den skulle være. Med det resultat, at når motoren blev varm, så
kørte den som om den kun fungerede på 3 cylindre. Fat i Dansk Autohjælp, og
direkte på værksted.
Næste dag ringede jeg til værkstedet (for at de ikke skulle gå i gang med
den sikkert voldsommt dyre manuelle fejlsøgning), for at fortælle min
historie. Han ville ringe tilbage. Sidst på dagen ringede jeg så, for at
høre status. Ganske rigtigt var det knasthjulet og tandremmen, og de ville
udbedre fejlen hurtigst muligt. Jeg forventede en reduktion i prisen, nu jeg
havde haft al den ulejlighed, men han var ikke til at hugge eller stikke i.
Så ville jeg have bilen til FDM-test, men det ville han ikke høre tale om.
Sådan en detalje kunne ikke skade motoren, og en FDM-test var slet ikke
noget de ville ødsle penge på. Sikkert ikke, men hvorfor skal vi risikere
med tiden at bøde for deres fejl? I øvrigt var hans attitude, at jeg skulle
være beæret over, at reparationen blev udbedret så hurtigt.
Det eneste han kunne tilbyde var 10% rabat på næste reparation. As if. Vores
tillid til dem er for altid skadet. Hvordan kan et værksted skippe en bil af
sted med beskeden om at motoren ikke kører ordentligt, når man har repareret
tandremmen der, ikke korrekt monteret, netop kan forårsage dette problem?
ENDNU en gang får vi ved afhentning af bilen at vide, at der STADIG er noget
med motorens gang. Hans mekanikere mente at det kunne være noget med
tændrørene. Ikke noget med pr. konduite at hjælpe med denne udbedring, det
er sgu ikke så dyrt, eller som det mindste at give et godt tilbud på denne
udbedring. Så kunne vi da i det mindste tage stilling til, om vi ville have
udbedret denne nye reparation hos dem.
Det ska lige siges at der overhovedet intet har været galt med motoren før.
Først efter at SMC-Biler Amager har haft fingrene i den, har dette været et
problem. Det kan bestemt ikke afvises at der er sket noget i forbindelse med
den defekte vandpumpe, men håndtering af problemet og fejludbedringen har
været så haltende, at vi ikke længere har tillid til at SMC-Biler Amager vil
være i stand til at skifte tændrør uden at noget andet mystisk opstår.
Det var vores kedelige erfaring med det autoværksted. Håber at andre kan
bruge historien til at vælge værksted fremover. At vælge værksted er
åbenbart udelukkende en tillidssag, og ikke noget med hvor etableret en
virksomhed er.
/Jakob T
"jbt" <skriv direkte i gruppen> skrev i en meddelelse
news:4530e3a9$0$3529$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej.
> Jeg har søgt lidt rundt efter et sted hvor det er muligt at udveksle
> erfaringer med autoværksteder som man har besøgt. Jeg har selv en dyrt
> købt erfaring fra SMC-Biler Amager, som jeg ALDRIG nogen sinde besøger
> igen.
>
> Er det stedet at udveksle/udlevere autoværksteder her, eller har I
> erfaring med at det er samlet bedre et andet sted?
>
> Mange hilsner Jakob T
>
| |
Klaus D. Mikkelsen (14-10-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 14-10-06 18:26 |
|
jbt skriver:
>
> Det var vores kedelige erfaring med det autoværksted. Håber at andre kan
> bruge historien til at vælge værksted fremover. At vælge værksted er
> åbenbart udelukkende en tillidssag, og ikke noget med hvor etableret en
> virksomhed er.
Jeps, havde du været her før uheldet, havde du også fundet du af at
netop SMC er røvhamrende ligeglade med kunderne, bare der kommer knaster
i kassen.
Klaus
--
Modelbane Europa holder 10 års jubilæum, se hjemmesiden:
http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
| |
Jørgen M. Rasmussen (14-10-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 14-10-06 20:03 |
|
"jbt" <skriv direkte i gruppen> skrev i en meddelelse news:453110ce$0$3504
Hvordan kan et værksted skippe en bil af
> sted med beskeden om at motoren ikke kører ordentligt, når man har
> repareret tandremmen der, ikke korrekt monteret, netop kan forårsage dette
> problem?
>
Det kan man når man hedder SMC, så er ingen undskyldning for dårlig ;).
| |
Kent Glerup (14-10-2006)
| Kommentar Fra : Kent Glerup |
Dato : 14-10-06 20:16 |
|
On Sat, 14 Oct 2006 18:31:06 +0200, "jbt" <skriv direkte i gruppen>
wrote:
(SNIP en lang klassisk SMC historie)
Utroligt som SMC kan underbyde sig selv gang på gang..
Min private holdning:
Undersøg markedet, og find et lokalt, anerkendt uautoriseret værksted.
Der er rigtig mange dygtige derude. Sammenlignet med SMC er priserne
også helt anderledes realistiske.
/Kent Glerup
| |
Khawk (15-10-2006)
| Kommentar Fra : Khawk |
Dato : 15-10-06 14:05 |
|
"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse news:kmd2j2leas8352ps4462tcv85mr8rlqbkv@4ax.com...
> On Sat, 14 Oct 2006 18:31:06 +0200, "jbt" <skriv direkte i gruppen>
> wrote:
>
> (SNIP en lang klassisk SMC historie)
>
> Utroligt som SMC kan underbyde sig selv gang på gang..
>
> Min private holdning:
> Undersøg markedet, og find et lokalt, anerkendt uautoriseret værksted.
> Der er rigtig mange dygtige derude. Sammenlignet med SMC er priserne
> også helt anderledes realistiske.
>
> /Kent Glerup
Hvor/hvordan undersøger man markedet og finder et lokalt, anerkendt uautoriseret værksted?
I mit tilfælde ser jeg gerne at det ligger i/omkring Århus og kan finde ud af at ordne en Suzuki Swift fra '96.
Indtil videre har jeg været ved to værksteder uden at få udbedret min fejl som ifølge nogen folk er et defekt baghjulsleje. Første sted har ikke gjort noget ved det på trods af en skriftlig liste over ting der skal gøres. Det andet værksted mente at det var noget ved bremserne der skulle renses. (Hjalp muligvis lidt da jeg først lagde mærke til fejlen igen på min anden køretur)
mvh
Kim
| |
Jørgen M. Rasmussen (15-10-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 15-10-06 19:58 |
|
"Khawk" <khawk@FjernDette.edb.dk> skrev i en meddelelse news:453231f8$0$176
hvor/hvordan undersøger man markedet og finder et lokalt, anerkendt
uautoriseret værksted?
I mit tilfælde ser jeg gerne at det ligger i/omkring Århus og kan finde ud
af at ordne en Suzuki Swift >fra '96.
Høre efter hvad lokale rygte-smede slæber til torvs ;). Det hjælper meget
hvis man selv har en klar ide om hvad fejlen er, ellers kan det være = at
skrive en blankocheck- men det gælder også autoriserede værksteder :(. Et
defekt hjulleje viser sig typisk ved en rumlen/knurrelyd som følger hjulene,
den er der stadig når der kobles ud og motoren speedes op/ falder til
tomgang. Undertiden forværres den når der svinges til den modsatte side af
lejet, vægten forskydes ud-ad i svinget, over på det dårlige leje. Skurrelyd
er typ. bremsen, og den ændre sig kun ved bremsning, træk også let i
håndbremsen.
| |
Khawk (16-10-2006)
| Kommentar Fra : Khawk |
Dato : 16-10-06 13:52 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse news:45328464$0$2085$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Khawk" <khawk@FjernDette.edb.dk> skrev i en meddelelse news:453231f8$0$176
>
> hvor/hvordan undersøger man markedet og finder et lokalt, anerkendt
> uautoriseret værksted?
> I mit tilfælde ser jeg gerne at det ligger i/omkring Århus og kan finde ud
> af at ordne en Suzuki Swift >fra '96.
>
> Høre efter hvad lokale rygte-smede slæber til torvs ;). Det hjælper meget
> hvis man selv har en klar ide om hvad fejlen er, ellers kan det være = at
> skrive en blankocheck- men det gælder også autoriserede værksteder :(. Et
> defekt hjulleje viser sig typisk ved en rumlen/knurrelyd som følger hjulene,
> den er der stadig når der kobles ud og motoren speedes op/ falder til
> tomgang. Undertiden forværres den når der svinges til den modsatte side af
> lejet, vægten forskydes ud-ad i svinget, over på det dårlige leje. Skurrelyd
> er typ. bremsen, og den ændre sig kun ved bremsning, træk også let i
> håndbremsen.
>
Ud fra den beskrivelse vil jeg også mene, at det er et defekt hjulleje. Det er dog muligvis ikke så slemt (endnu), da lyden kun høres, når der svinges til venstre og højre baghjulsleje derved skal klare vægtforskydningen.
mvh
Kim
| |
Lauge (16-10-2006)
| Kommentar Fra : Lauge |
Dato : 16-10-06 08:57 |
|
> Det ska lige siges at der overhovedet intet har været galt med motoren
> før. Først efter at SMC-Biler Amager har haft fingrene i den, har dette
> været et problem. Det kan bestemt ikke afvises at der er sket noget i
> forbindelse med den defekte vandpumpe, men håndtering af problemet og
> fejludbedringen har været så haltende, at vi ikke længere har tillid til
> at SMC-Biler Amager vil være i stand til at skifte tændrør uden at noget
> andet mystisk opstår.
Læs evt. mit indlæg om "Motorproblem på Skoda Octavia 1,9TDI", fra d. 12/10.
Her ser det også ud til at et SMC værksted ikke har helt styr på hvad de
lavet :-/
Mvh.
Lauge
| |
Ukendt (17-10-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 17-10-06 20:58 |
|
Hej Lauge.
Tak, det vil jeg gøre, dog kun som kuriosum for hvad man kan blive udsat for
hos dem. Jeg er færdig med SMC.
Mange hilsner Jakob
"Lauge" <nospam@dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:45333b2d$0$49198$14726298@news.sunsite.dk...
>> Det ska lige siges at der overhovedet intet har været galt med motoren
>> før. Først efter at SMC-Biler Amager har haft fingrene i den, har dette
>> været et problem. Det kan bestemt ikke afvises at der er sket noget i
>> forbindelse med den defekte vandpumpe, men håndtering af problemet og
>> fejludbedringen har været så haltende, at vi ikke længere har tillid til
>> at SMC-Biler Amager vil være i stand til at skifte tændrør uden at noget
>> andet mystisk opstår.
>
> Læs evt. mit indlæg om "Motorproblem på Skoda Octavia 1,9TDI", fra d.
> 12/10. Her ser det også ud til at et SMC værksted ikke har helt styr på
> hvad de lavet :-/
>
> Mvh.
>
> Lauge
>
>
>
| |
Ebbe Kristensen (16-10-2006)
| Kommentar Fra : Ebbe Kristensen |
Dato : 16-10-06 10:48 |
|
jbt wrote:
> Fint, så kaster jeg historien her.
[slette, slette...]
> Det var vores kedelige erfaring med det autoværksted. Håber at andre
> kan bruge historien til at vælge værksted fremover. At vælge værksted
> er åbenbart udelukkende en tillidssag, og ikke noget med hvor
> etableret en virksomhed er.
Skal det være autoriseret, har jeg rimelig gode (dvs. ikke dårlige
erfaringer med JH Auto i Ishøj (tidligere Valby). Men de koster mere end en
uautoriseret.
Ebbe
| |
Jens G (16-10-2006)
| Kommentar Fra : Jens G |
Dato : 16-10-06 17:24 |
|
On Sat, 14 Oct 2006 18:31:06 +0200, "jbt" <skriv direkte i gruppen>
wrote:
>ENDNU en gang får vi ved afhentning af bilen at vide, at der STADIG er noget
>med motorens gang. Hans mekanikere mente at det kunne være noget med
>tændrørene. Ikke noget med pr. konduite at hjælpe med denne udbedring, det
>er sgu ikke så dyrt, eller som det mindste at give et godt tilbud på denne
>udbedring. Så kunne vi da i det mindste tage stilling til, om vi ville have
>udbedret denne nye reparation hos dem.
Jeg fortalte din historie til et par motorinteresserede på arbejdet,
og de mente at netoptændrørerne kunne have taget skade af de forkerte
motortakter. Derudover mente de at katalysatoren også kunne tage skade
af at få uforbrændt benzin.
--
Jens G
| |
Kent Glerup (16-10-2006)
| Kommentar Fra : Kent Glerup |
Dato : 16-10-06 17:48 |
|
On Mon, 16 Oct 2006 18:23:48 +0200, Jens G <nospam051214@kabelmail.dk>
wrote:
>Jeg fortalte din historie til et par motorinteresserede på arbejdet,
>og de mente at netoptændrørerne kunne have taget skade af de forkerte
>motortakter. Derudover mente de at katalysatoren også kunne tage skade
>af at få uforbrændt benzin.
Jeg ved ikke med tændrørene, men jeg tvivler dog på at kat'en kan være
skadet. Selv om knasterne står lidt forkert, burde motorstyringen
stadig være i stand til at "styre systemet".
/Kent Glerup
| |
Ukendt (17-10-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 17-10-06 21:04 |
|
Hej Jens.
Ja, jeg tænkte det samme med katalysator og uforbrændt benzin, og derfor
ville jeg gerne have haft den til FDM-test, så sådan noget kunne blive
undersøgt af folk der ved hvad de laver.
Det lyder interessant det med tændrørerne. Det er heldigvis en billig del at
udskifte, så det må blive noget af det første jeg får gjort.
Mange tak for kommentarerne!
Mange hilsner Jakob
"Jens G" <nospam051214@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
news:4533b173.9234187@dtext.news.tele.dk...
> On Sat, 14 Oct 2006 18:31:06 +0200, "jbt" <skriv direkte i gruppen>
> wrote:
>
>>ENDNU en gang får vi ved afhentning af bilen at vide, at der STADIG er
>>noget
>>med motorens gang. Hans mekanikere mente at det kunne være noget med
>>tændrørene. Ikke noget med pr. konduite at hjælpe med denne udbedring, det
>>er sgu ikke så dyrt, eller som det mindste at give et godt tilbud på denne
>>udbedring. Så kunne vi da i det mindste tage stilling til, om vi ville
>>have
>>udbedret denne nye reparation hos dem.
>
> Jeg fortalte din historie til et par motorinteresserede på arbejdet,
> og de mente at netoptændrørerne kunne have taget skade af de forkerte
> motortakter. Derudover mente de at katalysatoren også kunne tage skade
> af at få uforbrændt benzin.
>
> --
> Jens G
| |
|
|