Crash - de små kan også
Fra : Mogens...

Dato : 14-10-06 10:26

I en anden tråd "tales" der om sammenstød mellem store og
biler - der henvises til en video af en S-klasse mod en Smart.
Videoen er hér: www.metacafe.com/watch/145085/smart_crash/

Hvis de har sele på i Smart'en, er det sgu ikke så ringe endda !

Fra : Brian

Dato : 14-10-06 10:35

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Videoen er hér: www.metacafe.com/watch/145085/smart_crash/
>
> Hvis de har sele på i Smart'en, er det sgu ikke så ringe endda !

Vil tro at 'de' har en smule ondt i stort set alle bevægelige led i kroppen
:)

Fra : Hr. Jensen

Dato : 14-10-06 11:02

Den Sat, 14 Oct 2006 11:34:40 +0200 sendte "Brian" <Suzuki@cool.dk>
følgende røgsignaler:

>Vil tro at 'de' har en smule ondt i stort set alle bevægelige led i kroppen

Det får man vist bare af at køre i den...

--
Hr. Jensen.
Hvad skulle jeg dog i Himlen efter, når jeg dør?

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 14-10-06 22:30

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
> Den Sat, 14 Oct 2006 11:34:40 +0200 sendte "Brian" <Suzuki@cool.dk>
> følgende røgsignaler:

> Det får man vist bare af at køre i den...

Tankevækkende, at i Rom er SmartCar den mest solgte bilmodel overhovedet.
Mindst hver 20. bil dernede er en SmartCar.
Men den kan jo også nøjes med en halv p-plads

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-10-06 11:07

In article <S22Yg.19879$E02.7617@newsb.telia.net>,
"Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

> I en anden tråd "tales" der om sammenstød mellem store og
> biler - der henvises til en video af en S-klasse mod en Smart.
> Videoen er hér: www.metacafe.com/watch/145085/smart_crash/

Det er jo et dejligt bevis på det "vi" alle prøver at forklare folk som
er så glade for deres 5 stjerner i den lille 1,0 et eller andet mini by
bil... Men nej nej den har jo 5 stjerner så den er lige så sikker eller
mere sikker end de store.. ja klart.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : C boy

Dato : 14-10-06 15:32

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote in message

> [...]
> er så glade for deres 5 stjerner i den lille 1,0 et eller andet mini by
> bil... Men nej nej den har jo 5 stjerner så den er lige så sikker eller

kig på vægten...en Renault Modus 2004 'supermini' 1185 kg mod en 'large
family car' BMW 3'er serie fra 1997 med 1225 kg.

jeg ville helst sidde i den nye supermini,-man dør hvis man sidder i en BMW
3'er fra 1997 der kører ind i en Renault Modus,-det samme med en Xantia
eller Mondeo fra samme årgang ca 10 år gammel...

www.euroncap.com

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-10-06 16:53

In article <egqsda$2le4$1@newsbin.cybercity.dk>,
"C boy" <cboy@XOXnospam.dk> wrote:

> kig på vægten...

Det er jo netop det jeg har gjort :)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Brian

Dato : 14-10-06 17:08

Martin Johansen [6000] wrote:

> Det er jo netop det jeg har gjort :)

Så kunne det da vist heller ikke skamklippes og fordrejes meget mere

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-10-06 17:11

In article <45310b5b$0$49206$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> Så kunne det da vist heller ikke skamklippes og fordrejes meget mere

Det er fuldt bevidst for omtalte Dublo bil eller hvad den nu hedder var
ikke en af dem jeg havde i tankerne :)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-06 19:20

> [...]
> er så glade for deres 5 stjerner i den lille 1,0 et eller andet mini by
> bil... Men nej nej den har jo 5 stjerner så den er lige så sikker eller

Det får mig til at tænke på en bil som Chrystler Voyager. Den er blevet
skældt meget ud i NCAP test, som livsvarlig, men den norske komite der tager
rundt og ser udfaldet af rigtige ulykker konkluderer at den er en af de
sikreste. Det har nok lidt med størrelsen at gøre.

Jeg mindes også engang en mindre personbil der havde ramt en gammel Land
Rover. Sidstnævne skulle stort set bare flettes lidt med en pensel. :)

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 14-10-06 22:18

"Ole Frederiksen" <baltzer[SNABELA)mail-online.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg mindes også engang en mindre personbil der havde ramt en gammel Land
> Rover. Sidstnævne skulle stort set bare flettes lidt med en pensel. :)

Nu er en gammel landrover også med fast chassisramme. Jeg ville nødigt
flette skærme med sådan en.
Ramler den ind i siden på en moderne personbil, kører den vel nærmest
igennem den.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-06 21:35

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote in message

> Ramler den ind i siden på en moderne personbil, kører den vel nærmest
> igennem den.

Lige mine ord. Den er rar at side i hvis man skulle ramme en anden bil i
trafikken, men den ville næppe få mange stjerner efter nutidens test hvor
den rammer en fast mur. Et er test et andet er virkelighed. Landrover med ½
stjerne mod Yaris med 5 stjerner så ville jeg vælger Land Rover.

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Klaus G.

Dato : 14-10-06 12:26

> [...]
> Videoen er hér: www.metacafe.com/watch/145085/smart_crash/
>
> Hvis de har sele på i Smart'en, er det sgu ikke så ringe endda !
Ved nu ikke, den går fra 70-80km/t til -15-20km/t i løbet af 1sek. Mercedes
går fra 70-80km/t til 0km/t på hvad, 1½-2sek?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Kasper

Dato : 14-10-06 17:58

Man skal ikke glemme de kræfter man bliver udsat for ved at stoppe så brat,
på så kort afstand. Alle ens indvolde bliver jo stort set smadret =\

Kasper

Fra : spamsen

Dato : 15-10-06 19:50

"Mogens" wrote in message
> [...]
> Smart. Videoen er hér:
> www.metacafe.com/watch/145085/smart_crash/
> Hvis de har sele på i Smart'en, er det sgu ikke så ringe
Men jeg ville stadig foretrække S-klassen, du kommer til at holde stille
meget hurtigt, men du "flyver" ikke modsat retning efter at have "holdt
stille".

--
vh.
Flemming

Fra : Mogens...

Dato : 15-10-06 19:52

"spamsen" <breznewXX@XXhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men jeg ville stadig foretrække S-klassen, du kommer til at holde stille
> meget hurtigt, men du "flyver" ikke modsat retning efter at have "holdt
> stille".

Jow jow, men det var heller ikke et valg mellem S-klasse
eller Smart. kun et eksempel på, at Smart klarer sig rimeligt
imod en kamvogn....

Fra : spamsen

Dato : 17-10-06 01:39

"Mogens" wrote in message
> "spamsen" <breznewXX@XXhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jow jow, men det var heller ikke et valg mellem S-klasse
> eller Smart. kun et eksempel på, at Smart klarer sig
> rimeligt imod en kamvogn....

Ja det er også før vist, bare med påkørsel af beton barrierer, sådan lidt
skråt på.
Der mener jeg også den fatisk klarede sig blandt de bedste, dog slog den
koldbøtter også dér :)
Men tak for linket, så kan man da "se" hvad der sker hvis man lejer sådan
en, og kører op i bjergene uden for meget autoværn :)

--
vh.
Flemming

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 16-10-06 08:34

Mogens... wrote:

> Hvis de har sele på i Smart'en, er det sgu ikke så ringe endda !

Jeg kunne godt tænke mig at se om der stadig er beplads tilbage i den
Smart. Hvordan bilen ser ud efter sammenstøddet er jo noget midre
vigtigt end hvordan pasagererne ser ud.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Martin Sørensen

Dato : 17-10-06 08:22

C boy skrev:

> kig på vægten...en Renault Modus 2004 'supermini' 1185 kg mod en 'large
> family car' BMW 3'er serie fra 1997 med 1225 kg.

Hvordan har man nogensinde kunnet kalde en 3er for en "large family
car"? Er det ud fra prisen? Pladsmæssigt er den vel nærmest i
Golf-klassen.

Jeg er ikke i tvivl om 3ernes kvaliteter, men plads er ikke en af dem.

mvh

Martin