Volvo vs. SAAB
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-10-06 20:27

Hej gruppe

Jeg har pt. en SAAB 9000 .. og konen er ikke så hub på en SAAB igen da
hun bedre kan lide designet på Volvo.. og dette kan jeg som sådan også
godt lide så måske fint med mig.

Men jeg vil ikke gå ned i størrelse og udstyr.

Hvad bør man gå efter? Det skal være benzin-turbo og over 200 heste
selvom hun mener 140 suge er nok, men det bliver over mit lig.. en gang
turbo altid turbo :P

Har selv kigget lidt på S80? Er den større eller mindre eller lig?

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : BJ

Dato : 11-10-06 20:32

KLIP

> Har selv kigget lidt på S80? Er den større eller mindre eller lig?

Den er større, derfor kører jeg S80 og ikke Saab.

Volvo S60 en anelse mindre, derfor kører jeg ikke S60.

Min kone er lille, derfor kører hun S40.

Alle nævnte modeller får med 200 hk eller derover.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-10-06 20:47

In article <452d46bd$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote:

> Den er større, derfor kører jeg S80 og ikke Saab.
>
> Volvo S60 en anelse mindre, derfor kører jeg ikke S60.

Okay.

> Alle nævnte modeller får med 200 hk eller derover.

Ja de fåes ret godt bestykket kan jeg se.

Jeg behøver vel ikke spørge dig om det er noget du vil anbefale det
dersens Volvo :)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : BJ

Dato : 11-10-06 20:53

KLIP

> Okay.

> Ja de fåes ret godt bestykket kan jeg se.
>
> Jeg behøver vel ikke spørge dig om det er noget du vil anbefale det
> dersens Volvo :)

No problemo, jeg har jo været ret uheldig med min S80.

Så skal du ud og købe en brugt S80T6 som har GearTronic som standard, skal
du sikre dig, gearkassen er rimelig ny/udskiftet. Jeg var uheldig med min
(nu virker den perfekt) og naboen heldig. Den har nu gået næsten 300.000 km
uden problemer her.

Ellers skal du få en udskrift af sygejournalen og se om alt er vedligeholdt
samt opdateret.

Som rejsevogn er S80, S60 og S40(n) bare suveræne.

Desværre har Volvo endnu ikke som eks. BMW alle data indeholdt i
startnøglen.

Jeg er på ingen måde mærkefanatiker, men generelt som rejsevogn er Volvo
upåklagelig.

Saab har bedre svingegenskaber, men det har jeg ikke umådelig meget brug
for.

Jeg har brug for god plads til mine lange ben og det kunne Saab ikke klare
(uden lettere ombygning), så derfor blev det ikke Saab, da jeg sidst foretog
impulskøb..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-10-06 21:07

In article <452d4b9d$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote:

> No problemo, jeg har jo været ret uheldig med min S80.

Jeg har også været uheldig med min SAAB.

> [...]
> (nu virker den perfekt) og naboen heldig. Den har nu gået næsten 300.000 km

Okay det husker jeg på.

> Som rejsevogn er S80, S60 og S40(n) bare suveræne.

Det er det jeg søger.. en rejsevogn med rigtig god plads og som æder
"alt" på Autobahn.

> Desværre har Volvo endnu ikke som eks. BMW alle data indeholdt i
> startnøglen.

Hvilken fordel har det?

> Saab har bedre svingegenskaber, men det har jeg ikke umådelig meget brug
> for.

Det er vel et spørgsmål om setup af undervogn?

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : BJ

Dato : 11-10-06 21:16

KLIP

> Hvilken fordel har det?

Køber du bilen hos en ikke autoriseret, kan du få udlæst data hos enhver
autoriseret BMW-forhandler.

Det bør Volvo også indføre, dog ved jeg ikke om det er i den nye S80. Må jeg
vist hellere undersøge..

> Det er vel et spørgsmål om setup af undervogn?

Jow, men så er potten ikke mere standard og husk, en S80 vejer mere end Saab
foran.

Jeg har desværre ikke rejsevognserfaring med Saab, men er af den
overbevisning, den er fuldt på højde med Volvo, dog blive Volvo altid bedømt
af pressen som en "bedre" rejsevogn.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 11-10-06 23:30

> Det er det jeg søger.. en rejsevogn med rigtig god plads og som æder
> "alt" på Autobahn.

S80 har en anelse mere plads i kabinen. Men den er noget længere (og
tungere). M.h.t. støj, så er den en klasse over 9000 (og 9-5 for den sags
skyld). Ved f.eks. 200 km/t er den ganske tyst m.h.t. hjul-, motor- og
vindstøj - ihvertfald Bjørn's.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-06 21:29

BJ wrote:
> Jeg er på ingen måde mærkefanatiker, men generelt som rejsevogn er
> Volvo upåklagelig.

Jeg var i Esbjerg forleden, og prajede en taxa. Det blev en Volvo V70 diesel
aut.
Det var en ældre herre (vognmanden himself), og ja, jeg ved ikke hvad de
laver ved de taxa'er men for dælen den kørte ringe. Som om bilen ingen
affjedring havde. Hård og ukomfortabel. Jeg sad foran på passagersædet, og
lædersædet var for kort og støtten var ikke overvældende. Jeg "sejlede"
rundt i sædet når han drejede - selv med moderat tempo. Aut.gearet havde
tydelige skifte-ryk, og den kørte mistænksomt højt op i omdrejninger før den
skiftede. Selv ved ganske afslappet kørsel. Det var sgu stressende at høre
på. Men man må vel gå ud fra at den var "færdig" som taxa, selvom den
egentlig ikke så slidt ud inde eller ude. Men køre langtur med den bil, det
ville jeg nødig. Blot en lille kommentar, da jeg læste om Volvo og
rejsevogn.

MVH Peter

Fra : BJ

Dato : 11-10-06 21:38

"Peter" <-> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> egentlig ikke så slidt ud inde eller ude. Men køre langtur med den bil,
> det ville jeg nødig. Blot en lille kommentar, da jeg læste om Volvo og

Det samme kan opleves med eks. en Mercedes Benz i taxa-udgave.

Jeg ved ikke, hvad de gør ved dem.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Anders

Dato : 12-10-06 06:37

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote in message

> "Peter" <-> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det samme kan opleves med eks. en Mercedes Benz i taxa-udgave.

> [...]

Så skulle i prøve en Taxi i Shanghai, VW Santana,
De er så slidte at man skal løfte dørene for at lukke dem, affjedring skal
man selv medbringe da det fabriksmonterede er raslet af, Bremserne hyler og
mange af dem bremser så skævt at chauføren skal korrigere på rettet under
bremsning..... Læg dertil at de uden at blinke kører i modsat kørebane (ja,
også selv om der er modkørende !!, så skal der bare pludseligt være plads
til 3 biler istedetfor 2 )

Anders

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-10-06 14:47

In article <452dd49d$0$3505$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"Anders" <nejtaktilspam@hotmail.cmo> wrote:

> [...]
> også selv om der er modkørende !!, så skal der bare pludseligt være plads

Det lyder ikke som noget man har lyst til frivilligt

Tak til jeres input - jeg må have lillemor med ud og prøve når/hvis den
tid kommer at der står Volvo på programmet.. :)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Brian

Dato : 12-10-06 15:39

Martin Johansen [6000] wrote:

> Tak til jeres input - jeg må have lillemor med ud og prøve når/hvis
> den tid kommer at der står Volvo på programmet.. :)

Er det hende der bestemmer da ?

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-10-06 16:11

In article <452e5364$0$49198$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> Er det hende der bestemmer da ?

Nej :) Men eftersom det bliver en gensidig investering og hun er til
Volvo og ikke SAAB og jeg sådan set er til begge men mest SAAB så kan
jeg jo godt gi' mig lidt.. bare jeg får min Turbo benziner... :P

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Henrik B.

Dato : 12-10-06 21:38

> Nej :) Men eftersom det bliver en gensidig investering og hun er til
> Volvo og ikke SAAB og jeg sådan set er til begge men mest SAAB så kan
> jeg jo godt gi' mig lidt.. bare jeg får min Turbo benziner... :P

Du skal dog forvente nogle noget højere reservedelspriser (sliddele), end du
er vant til nu...

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-10-06 09:20

In article <452ea7a3$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> wrote:

> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal dog forvente nogle noget højere reservedelspriser (sliddele), end du
> er vant til nu...

Det kan snart ikke blive dyrere end jeg har været igennem med det her..
:)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 12-10-06 21:49

> Det samme kan opleves med eks. en Mercedes Benz i taxa-udgave.
>
> Jeg ved ikke, hvad de gør ved dem.

Jeg kører i Volvo V70 D5 taxi plus alle andre Volvo modeller flere gange
hver eneste uge (Volvos egen taxi-tjeneste kører - ... - Volvo :)

Jeg har ikke oplevet omtalte fænomen selv i biler med +400000 km på
tælleren. Det må være et spørgsmål om vedligehold.

MVH Esben

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 11-10-06 22:18

"Peter" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
> egentlig ikke så slidt ud inde eller ude. Men køre langtur med den bil,
> det ville jeg nødig. Blot en lille kommentar, da jeg læste om Volvo og

Min V70 er nu lækker som rejsevogn. Gearskift (AUT) er rolige og ikke i ryk
ved moderat kørsel.
Imho er der ikke en bil i den klasse jeg hellere vil have... måske den nye
A6.. .dunno...

Fra : Peter Frost

Dato : 12-10-06 08:34

u.m.s skrev :

> [...]
> ryk ved moderat kørsel.
> Imho er der ikke en bil i den klasse jeg hellere vil have... måske den nye

Volvo's gearkasser er ret følsomme over for om den øverste motor bøsning er
i god stand. Og hvis ikke det er skiftet på en Diesel der er ved at runde de
200.000 km, og vognmanden har haft chaufføre, så har du sikker svaret der.

Jeg har endnu ikke siddet i en bil med bedre sæder end min egen 850'er, og
det er de samme sæder man har videreudviklet på. Jeg tør godt give mit sæde
æren for jeg første gang jeg kørte på bil-ferie, kunne køre hjem fra Chur i
Swiss, i ét træk, med sammenlagt 2½ times pause, tankning osv. og 45 min
færge. Og følte faktisk jeg godt kunne køre de ca 1300 km igen...

Min oplevelse er at, blot du indstiller sædet korrekt, så støtter det
fantasisk. I mange taxa, står sæddet ret lodret, for der skal være fornuftig
plads på bagsædet, det skal hælde korrekt. Men kan samtidig godt følge dig
i, man mangler noget side-værs støtte i hårde sving med god fart. Men det
oplever jeg kun i situationer, hvor jeg også kunne tænke mig en tårnstiver,
og lavere profil på dækket ;)

I mine øjne findes der ikke en bedre rejsevogn end Volvo, hvis jeg var dig
så måske lige vente 6 mdr, og se om ikke den nye V70'er når på markedet. V70
er størrelses mæssigt i mine øjne lige imellem S60 som er for lille og S80
der er for tung, og klodset til mig før jeg er 50 ;)

En V70 T5, og så noget chip, det ville ikke være af vejen ! Har man pengene
så selvfølge V70R ;)

Meget af min facination ved Volvo, er den er gået fra at ha et ry, at være
en traktor, eller som min kære morbror siger, en lego-taxa. Til at være en
ulv i fåreklæder. Ud over det utrolige høje komfort, så der drifts
stabiliteten, sikkerheden og den noget så fede lyd fra den 5-benet
Porsche/Audi udviklet motor ! Og utrolig sjovt at komme til Sverige og se
det er deres Jönson(Brian) bil. Den ene 940 og 850 efter den anden, den ene
mere sænket end den første. 940 som low-rider i en lille flække af en by
midt ude i ingen ting, det syntes jeg er fedt ! Men det jo drenge-røven igen
;)

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk - Version 3 09/06

Fra : Stig Sørensen

Dato : 12-10-06 16:37

"Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse

Klip

> I mine øjne findes der ikke en bedre rejsevogn end Volvo,

Klip.

Det skulle da lige være en Subaru Legacy. Så har man jo også 100000.- til
overs til tant og fjas eller en glad aften i byen

Stig Sørensen.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-10-06 18:15

In article <452e610f$0$197$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"Stig Sørensen" <ss@hamag.dk> wrote:

> [...]
>
> Det skulle da lige være en Subaru Legacy. Så har man jo også 100000.- til
> overs til tant og fjas eller en glad aften i byen

Fåes den med turbo? Og hvor stor er kabinen?

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Stig Sørensen

Dato : 12-10-06 20:31

Fåes den med turbo? Og hvor stor er kabinen?

Legacy leveres, mig bekendt, ikke med turbo.
Da den blev lanceret i starten af 90'erne havde den turbo, men siden midten
af 90'erne er kun leveret med sugemotor.
2 liters 165 hk. boxer 4. eller 3 liters boxer sekser på 245 heste.
Størrelsen er vel nok standard japaner kabine.
Læs mere her: http://subaru.dk/legacy.shtml

Stig Sørensen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-10-06 20:36

In article <452e9801$0$194$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"Stig Sørensen" <ss@hamag.dk> wrote:

> Legacy leveres, mig bekendt, ikke med turbo.

Øv :(

> [...]
> 2 liters 165 hk. boxer 4. eller 3 liters boxer sekser på 245 heste.
> Størrelsen er vel nok standard japaner kabine.

Tak for det - jeg kan nemlig godt lide Subaru.. men skulle det endelig
være så nok en Impreza.. total lir :)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Henrik B.

Dato : 12-10-06 21:39

> Tak for det - jeg kan nemlig godt lide Subaru.. men skulle det endelig
> være så nok en Impreza.. total lir :)

Hvorfor så ikke en Forrester, som ligner en 4x4 spand, men runder 100 km/t
på 6,x sek.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Thomas

Dato : 12-10-06 21:54

> Hvorfor så ikke en Forrester, som ligner en 4x4 spand, men runder 100 km/t
> på 6,x sek.

5,9 sek. ;)
http://www.subaru.dk/forester_tek.shtml

Min chef har en... han og sønnike har siddet med stopur og testet den da de
stod med valget mellem aut.gear og manuelt gear. De fik den ikke under 6
sek., men det var tæt på. Han købte iøvrigt bilen m. aut.gear, da det var
til konen. Med aut.gear er den 7,6 sek. om det.

--
Mvh/TK
1999 BMW E46 328i mit Vollausstatung ;)

Fra : Henrik B.

Dato : 12-10-06 22:01

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> de stod med valget mellem aut.gear og manuelt gear. De fik den ikke under

Ja, det er fan'me imponerende. Dér kan man tale om en ulv i fåreklæder.
*heh heh*

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-10-06 09:21

In article <452ea7e2$0$188$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> wrote:

> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor så ikke en Forrester, som ligner en 4x4 spand, men runder 100 km/t
> på 6,x sek.

Fordi jeg ikke tænder på 4x4

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Henrik B.

Dato : 13-10-06 22:16

> Fordi jeg ikke tænder på 4x4

Men du var alligevel nysgerrig. )

Og nu tænder du lidt mere på 4x4... )))

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-10-06 22:34

In article <453001f9$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> wrote:

> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Men du var alligevel nysgerrig. )
>
> Og nu tænder du lidt mere på 4x4... )))

Ja.. den var ikke så 4x4 som jeg lige havde i tankerne da jeg skrev..
hehe.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Stig Sørensen

Dato : 13-10-06 05:14

Martin Johansen [6000] skrev:
> In article <452e9801$0$194$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,

> Tak for det - jeg kan nemlig godt lide Subaru.. men skulle det endelig
> være så nok en Impreza.. total lir :)

Impreza er 100 procent lir og en fantastisk bil.
Men rejsevogn som i Volvo S80 er den ikke.

Stig Sørensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-10-06 20:33

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Fåes den med turbo?

Hvorfor turbo ?

Det har alle og enhver i dag (selv jeg). I en Subaru kan du få en rigtig
boxermotor...

Klaus
--
Modelbane Europa holder 10 års jubilæum, se hjemmesiden:

http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-10-06 20:36

In article <452E9875.2EB7B8FD@du.kan.finde.den>,
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> "Martin Johansen [6000]" skriver:

> Hvorfor turbo ?

Fordi det rykker... Jeg elsker det sug det gir' når turboen kicker ind
og alle 240Hk får frit løb..

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-10-06 20:43

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Fordi det rykker... Jeg elsker det sug det gir' når turboen kicker ind
> og alle 240Hk får frit løb..

Tjah, en Legacy med 245 HK har nok ikke turbotøven som din SÅB.

Til gengæld rykker den fra den..... 8,4 sek til 100km/t med "tomatkasse"
og 7,0 med manuel gear.

Klaus

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-10-06 20:49

In article <452E9AAD.27F4A223@du.kan.finde.den>,
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Tjah, en Legacy med 245 HK har nok ikke turbotøven som din SÅB.

Nej men en suge trækker ikke på samme måde... der er bare et eller andet
over turbo :)

> Til gengæld rykker den fra den..... 8,4 sek til 100km/t med "tomatkasse"
> og 7,0 med manuel gear.

Og 6,7 her ... så helt rykker den ikke fra ... :)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-10-06 20:56

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Nej men en suge trækker ikke på samme måde... der er bare et eller andet
> over turbo :)

Naaah, prøv en ordentlig 6'er...

> Og 6,7 her ... så helt rykker den ikke fra ... :)

4 hjlstrækket hjælper godt...

Klaus

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-10-06 21:15

In article <452E9DCC.10327337@du.kan.finde.den>,
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Naaah, prøv en ordentlig 6'er...

> 4 hjlstrækket hjælper godt...

Ja det er rigtigt... vejgreb betyder alt i de dicipliner.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Henrik B.

Dato : 12-10-06 21:40

> Naaah, prøv en ordentlig 6'er...

Uden turbo? Naaah, så er sådan en sekser sgu noget bovlam...

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Henrik B.

Dato : 12-10-06 21:40

> Nej men en suge trækker ikke på samme måde... der er bare et eller andet
> over turbo :)

Det kaldes moment...

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Brian

Dato : 12-10-06 20:43

Martin Johansen [6000] wrote:

> Fordi det rykker... Jeg elsker det sug det gir' når turboen kicker ind
> og alle 240Hk får frit løb..

Prøv da noget med et par ekstra propper istedet, det ville jeg foretrække
fremfor turbo.

Hvis man bare vil have det sug i mellemgulvet en turbo kan give, kan du da
nøjes med en turbodiesel

Hvorfor vil du overhovedet skille dig af med Saab'en ?

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-10-06 20:45

Brian skriver:

> Hvis man bare vil have det sug i mellemgulvet en turbo kan give, kan du da
> nøjes med en turbodiesel

Eller en TFSI (VolkeFown)

> Hvorfor vil du overhovedet skille dig af med Saab'en ?

Konen....

Klaus

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-10-06 20:51

In article <452E9B2F.ACA13068@du.kan.finde.den>,
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Konen....

Nah.... hun har hendes.. og jeg har min :)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Brian

Dato : 12-10-06 20:51

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Brian skriver:

> Eller en TFSI (VolkeFown)

Dur ikke, der er ikke det turbotøven som som Martin efterlyser

> Konen....

Mon dog... så har Martin da godt nok skiftet kurs, hvis han skiller sig af
med Saab'en blot fordi designet ikke falder i konens smag.

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-10-06 20:55

In article <452e9ca1$0$49204$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> Dur ikke, der er ikke det turbotøven som som Martin efterlyser

Og så er det Folkevogn.. for dyrt og for kedeligt.. synes jeg..

> Mon dog... så har Martin da godt nok skiftet kurs, hvis han skiller sig af
> med Saab'en blot fordi designet ikke falder i konens smag.

Godt så :)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-10-06 20:56

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Og så er det Folkevogn.. for dyrt og for kedeligt.. synes jeg..

Har du prøvet en TFSI ?

Klaus

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-10-06 21:14

In article <452E9DEC.5AC60B28@du.kan.finde.den>,
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> "Martin Johansen [6000]" skriver:

> Har du prøvet en TFSI ?

Ja.. jeg keder mig i den.. den rykker ikke specielt synes jeg..

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-10-06 21:39

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Ja.. jeg keder mig i den.. den rykker ikke specielt synes jeg..

Nu har den jo også kun 100 HK (cirka) og ingen tøven.

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 12-10-06 21:45

> Nu har den jo også kun 100 HK (cirka) og ingen tøven.

??? Du mener 200 Hk og ingen tøven - ik'?

Men hvilken moderne turbobenziner har tøven? Det er forbeholdt
diesella'er...

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-10-06 21:50

"Henrik B." skriver:

> ??? Du mener 200 Hk og ingen tøven - ik'?

Er den så højt oppe i 1,4'eren ?
TSI'en har self 140HK .

> Men hvilken moderne turbobenziner har tøven? Det er forbeholdt
> diesella'er...

Fårdlård'er ikke en TDI.

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 12-10-06 22:02

> Er den så højt oppe i 1,4'eren ?
> TSI'en har self 140HK .

Jeg troede at vi snakkede Golf...

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-10-06 09:22

In article <452EA7E8.683D64B7@du.kan.finde.den>,
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> "Martin Johansen [6000]" skriver:

> Nu har den jo også kun 100 HK (cirka) og ingen tøven.

TFSI'en ? Jeg tænker her turboudgaven med ca. 200..

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-10-06 20:50

In article <452e9adc$0$49205$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> [...]
> fremfor turbo.
>
> Hvis man bare vil have det sug i mellemgulvet en turbo kan give, kan du da

Nej tak.. Så skal jeg over 200HK.. og så er de alligevel forslugne
ligesom en benziner..

> Hvorfor vil du overhovedet skille dig af med Saab'en ?

Det vil jeg heller ikke endnu.. men... lige nu ligger motoren adskilt og
den skal ikke brække sig ret mange gange mere før jeg mister kærligheden
og vil skilles!!

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Brian

Dato : 12-10-06 20:55

Martin Johansen [6000] wrote:

> Nej tak.. Så skal jeg over 200HK.. og så er de alligevel forslugne
> ligesom en benziner..

Ikke hvis du bare vil have suget, det kan du da få i alle (gamle) diesel'er
med lidt turbotøven... imponatoreffekt fremfor alt

Sålænge du ikke begynder at måle 0-100 tider, er det finfin.

> Det vil jeg heller ikke endnu.. men... lige nu ligger motoren adskilt
> og den skal ikke brække sig ret mange gange mere før jeg mister
> kærligheden og vil skilles!!

Hva dælen Johansen, kunne den ikke holde til den lille effektopgradering

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-10-06 21:14

In article <452e9d7a$0$49196$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> Hva dælen Johansen, kunne den ikke holde til den lille effektopgradering

Jo.. men den kunne ikke holde til at den tidligere ejer havde "glemt" at
servicere kæden med nye styr pga. det gamle var knækket..

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Henrik B.

Dato : 12-10-06 21:42

> Jo.. men den kunne ikke holde til at den tidligere ejer havde "glemt" at
> servicere kæden med nye styr pga. det gamle var knækket..

Heldigt at det ikke var et krumtapleje..

Jeg købte komplet nye kædesæt til min i Sverige - BILLIGT! ))

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-10-06 09:23

In article <452ea8a2$0$182$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> wrote:

> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Heldigt at det ikke var et krumtapleje..
>
> Jeg købte komplet nye kædesæt til min i Sverige - BILLIGT! ))

Jeg giver 1500 komplet for ALT til mit kædesystem..

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Henrik B.

Dato : 13-10-06 22:16

> Jeg giver 1500 komplet for ALT til mit kædesystem..

Nu ikke alt det fusk, med manglende moms o.lign.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-10-06 22:35

In article <45300222$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> wrote:

> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Nu ikke alt det fusk, med manglende moms o.lign.

Prøv at ring til SAAB Danmark og spørg efter partnummer 93184480 .. ;)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Henrik B.

Dato : 13-10-06 22:45

> Prøv at ring til SAAB Danmark og spørg efter partnummer 93184480 .. ;)

Tjekkede lige Speedparts hjemmeside - de sæt er sgu noget billigere til din,
end til min - svin! )

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-10-06 22:50

In article <453008c1$0$142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> wrote:

> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Tjekkede lige Speedparts hjemmeside - de sæt er sgu noget billigere til din,
> end til min - svin! )

Og så er det original det jeg har bestilt... )

1000 + moms.. så det er ikke engang 1500.. samme sæt hos PFS koster
2700,-.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Henrik B.

Dato : 13-10-06 22:45

> Prøv at ring til SAAB Danmark og spørg efter partnummer 93184480 .. ;)

Nu skifter du vel forhåbentlig begge kædesæt??

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-10-06 22:50

In article <453008d9$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> wrote:

> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Nu skifter du vel forhåbentlig begge kædesæt??

ALT bliver skiftet... ned til mindste møtrik.. ALT...

Fik jeg sagt ALT ?

PS: Det partnummer er ALT... begge kæder, alle tandhjul, alle styr.. ALT.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-10-06 20:58

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Nej tak.. Så skal jeg over 200HK.. og så er de alligevel forslugne
> ligesom en benziner..

Hvis du bare vil have turbotøven, så prøv en C-max 1,6 TDCI, den duer
motoren først over 2000 rpm.

> Det vil jeg heller ikke endnu.. men... lige nu ligger motoren adskilt og
> den skal ikke brække sig ret mange gange mere før jeg mister kærligheden
> og vil skilles!!

Tænk, jeg trode at sådan en SÅB var pålideligheden selv.

Klaus

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-10-06 21:16

In article <452E9E4A.4E376DAE@du.kan.finde.den>,
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Hvis du bare vil have turbotøven, så prøv en C-max 1,6 TDCI, den duer
> motoren først over 2000 rpm.

Hehe.. vil nu gerne have den rykker lidt før..

> Tænk, jeg trode at sådan en SÅB var pålideligheden selv.

Ikke når de misligeholdes... den tidligere ejer burde have frataget sin
ret til at købe SAAB.. han har solgt den lige inden de "sjove" rep...
dem hænger jeg så på nu, men hva faen.. nu ved jeg hvad jeg har og at
alt faktisk er nyt eller totalt iorden..

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 12-10-06 22:05

> [...]
> turbo altid turbo :P
>
> Har selv kigget lidt på S80? Er den større eller mindre eller lig?

God idé!

Men ellers bør du vente med S80. Den nye model er ikke helt slået igennem
endnu og det betyder at priserne ikke er faldet helt så langt ned så du bør
købe (jeg går ud fra det er brugt!). Du skal ikke købe S80 fra før 2001. Der
kom S60 og V70 med mange opgraderinger - selv til S80.

Priserne i Sverige er først ved at slå igennem nu.

Mht. motor tør jeg godt på benzinsiden ubetinget at kåre 2.5T med 210 Hk som
bedste motor. Masser af bundtræk og harmonisk effektudvikling. Den passer
perfekt til automatgear hvor gearkassen aldrig behøver at stresse pga.
momentet - iøvrigt med lavt lydniveau og rykfri kørsel til følge.

Skal det gå stærkere er der T5 - selv som S80. Der skal du tage et kig på
momentkurven (og det er værre i praksis pga. turbo-lag) - den er udpræget
sportslig og det er en smagssag om du vil få glæde af de sidste 40 Hk. Den
skal man kun tage med manuelt gear. Aut. fungerer fint - specielt med
tiptronic men der er lidt "jekyl og hyde" over den når man accelerer mere og
mere med tungere speederfod og gearkassen til slut skifter et gear ned -
ikke fordi det er dårligt og rykvis skifte - men på våd vej sker det ofte at
hjulene spinner totalt ved nedskifte og derefter bremses ned af TC og SC
systemerne. Det tager lidt tid for dem at regulerer spinnet og du har tabt
den acceleration du gerne ville have haft for et sekund siden :)

Jeg har en 5-6 år gammel Volvo - alt efter om man regner produktionsdato
eller første registrering (det er en 01 model) og den har indtil syn for 2
uger siden ikke voldt mig nogen som helst problemer selv om den har alt
el-gejl og automatgear etc. etc. Nu skal jeg i midlertid have skiftet et
kugleled pga. slør. Men det er ikke unormalt.

Iøvrigt skriver du uovervindelig på motorvejen som et krav. Som nævnt
andetsteds er den virkelig det mht. komfort men tænker du på rå acceleration
skal du nok kigge efter noget der har 350-400 Hk når du kigger bil i den
størrelsesklasse.

MVH Esben

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-10-06 09:26

In article <j6yXg.19763$E02.7718@newsb.telia.net>,
"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> wrote:

> [...]
> købe (jeg går ud fra det er brugt!). Du skal ikke købe S80 fra før 2001. Der
> kom S60 og V70 med mange opgraderinger - selv til S80.

Jo det er brugt og det bliver brugt i prislejet 200kkr så det er nok
ikke liiige nu jeg skal købe en S80 :)

> [...]
> skal du nok kigge efter noget der har 350-400 Hk når du kigger bil i den

Nja så længe jeg har over 250Hk så mangler jeg ikke så meget - der er
alligevel ikke meget i DK der kan følge med.. det er straks værre når
man kommer sydpå

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Brian

Dato : 13-10-06 13:21

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jo det er brugt og det bliver brugt i prislejet 200kkr så det er nok
> ikke liiige nu jeg skal købe en S80 :)

Saab 9000 størrelse, 200+Hk med turbo og et budget på 200.000,-... er der
reelt andre muligheder end en anden Saab ?

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-10-06 14:52

In article <452f84aa$0$49200$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> Saab 9000 størrelse, 200+Hk med turbo og et budget på 200.000,-... er der
> reelt andre muligheder end en anden Saab ?

Fisk... fra ny er Volvo og SAAB ca. ens i priser..

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Brian

Dato : 13-10-06 15:02

Martin Johansen [6000] wrote:

> Fisk... fra ny er Volvo og SAAB ca. ens i priser..

Fisk ?

Saab har turbo på "alt", det har Volvo vel ikke ?

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-10-06 15:29

In article <452f9c5a$0$49200$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> Fisk ?
>
> Saab har turbo på "alt", det har Volvo vel ikke ?

SAAB har ikke turbo på alt.. de har en kedelig 122hk's Vectra motor i
bundlinien af programmet.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Brian

Dato : 13-10-06 15:30

Martin Johansen [6000] wrote:

> SAAB har ikke turbo på alt.. de har en kedelig 122hk's Vectra motor i
> bundlinien af programmet.

Du misforstår min pointe, men fair nok...

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-10-06 18:14

In article <452fa2e7$0$49206$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> Du misforstår min pointe, men fair nok...

Ja det tænkte jeg nok... men troede jeg havde gennemskuet den.

Jeg må krybe til korset.. hvad mente du?

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Brian

Dato : 13-10-06 18:39

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg må krybe til korset.. hvad mente du?

At med de krav du stiller, er der ikke noget alternativ til en Saab.

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-10-06 18:45

In article <452fcf2d$0$49202$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> At med de krav du stiller, er der ikke noget alternativ til en Saab.

Okay så fik du mig med på vognen igen..

Har faktisk lige været ude og køre i omtalte Forester... den er nu ikke
så dårlig igen...

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Brian

Dato : 13-10-06 19:01

Martin Johansen [6000] wrote:

> Okay så fik du mig med på vognen igen..

Så mangler du bare at indse jeg har ret

> Har faktisk lige været ude og køre i omtalte Forester... den er nu
> ikke så dårlig igen...

2,5'eren med turbo ?

Mine forældres naboer har "altid" kørt Subaru. De har en Legacy med 2,5
motor, men godt nok kun 4 propper... den ville jeg gerne bytte Golf'en ud
med

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-10-06 19:06

In article <452fd46c$0$49200$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> 2,5'eren med turbo ?

Ja både manuel og automat.

I manuel er den et rent monster fra 0-100.. fuck den rykker... automat
er noget mere afslappet og synes faktisk automat er lidt sløv over 150...

> Mine forældres naboer har "altid" kørt Subaru. De har en Legacy med 2,5
> motor, men godt nok kun 4 propper... den ville jeg gerne bytte Golf'en ud
> med

Jeg synes det er lækre biler ihvertfald.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Brian

Dato : 13-10-06 21:03

Martin Johansen [6000] wrote:

> I manuel er den et rent monster fra 0-100.. fuck den rykker... automat
> er noget mere afslappet og synes faktisk automat er lidt sløv over
> 150...

Jeg har kun prøvet den med automat, da det er et ufravigeligt krav på min
næste bil. Sløv vil jeg ikke kalde den, men en racer er det da helt klart
ikke.

Jeg må indrømme at jeg godt kan lide den høje siddeposition den slags biler
giver, og især den nemme ind/udstigning - jeg har lidt bøvl med at komme
ind/ud af "normale" biler, efter mit knæ gik lidt i stykker. Skal det være
en bil med lidt højde, kan den jo lige så godt være sjov

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-10-06 22:04

In article <452ff0ef$0$49197$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> Jeg har kun prøvet den med automat, da det er et ufravigeligt krav på min
> næste bil.

Der skal meget til før jeg fravælger automat næste gang.. det er bare
lækker cruise.

> Sløv vil jeg ikke kalde den, men en racer er det da helt klart
> ikke.

Synes den havde bøvl med at nærme sig 190...

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Henrik B.

Dato : 13-10-06 22:19

> Synes den havde bøvl med at nærme sig 190...

Nu er tophastigheden jo så også kun lige på den anden side af 200-mærket.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 13-10-06 22:34

> Nu er tophastigheden jo så også kun lige på den anden side af 200-mærket.

Som jeg skrev i et andet indlæg kræver Martin jo 350-400 Hk for at han er
tilfreds - han vil af en eller anden grund bare ikke indrømme det.

Min bil har også dårlig acceleration når den nærmer sig topfarten!

MVH Esben

Fra : Henrik B.

Dato : 13-10-06 22:38

"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse

> Som jeg skrev i et andet indlæg kræver Martin jo 350-400 Hk for at han er
> tilfreds - han vil af en eller anden grund bare ikke indrømme det.
>
> Min bil har også dårlig acceleration når den nærmer sig topfarten!

Man kan klare sig med 230 - 250 Hk, og stadig have overskud tæt på
topfarten.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-10-06 22:38

In article <7DTXg.19837$E02.7847@newsb.telia.net>,
"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> wrote:

> Som jeg skrev i et andet indlæg kræver Martin jo 350-400 Hk for at han er
> tilfreds - han vil af en eller anden grund bare ikke indrømme det.

Jeg er faktisk tilfreds med min SAAB som "kun" har 240 ... Det er 10
mere end Forester'eren men det føles som 50 mere.. med automat... den
med manuel var noget kvikkere til 100 pga. AWD.

Så jeg har ingen problemer med at indrømme noget som helst - desværre
Esben :)

> Min bil har også dårlig acceleration når den nærmer sig topfarten!

Det har de fleste vel? :P

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Michael Thrane

Dato : 22-09-09 22:36

Uanset hvad skal de købe bilen tilbage for restgælden hvis man ikke kan
betale.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-10-06 22:36

In article <453002e2$0$138$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> wrote:

> "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er tophastigheden jo så også kun lige på den anden side af 200-mærket.

Ja men den med manuel synes jeg var noget kvikkere deroppe.. men okay
nuvel.. det er ingen sportsvogn...

Gad godt vide om lortet kan chippes med samme succes som en SAAB

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : BJ

Dato : 13-10-06 22:44

KLIP

> Ja men den med manuel synes jeg var noget kvikkere deroppe.. men okay
> nuvel.. det er ingen sportsvogn...

Da den er så langsom med aut., er grunden til jeg har droppet den.

Man kan håbe på, den kommer med en ny 6-trins atu. en gang i 2008.

> Gad godt vide om lortet kan chippes med samme succes som en SAAB

Den bør kunne ramme ca. 300 hk, da jeg mener motoren sidder i en anden
version, men med samme konfiguration.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-10-06 22:49

In article <453008af$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote:

> Da den er så langsom med aut., er grunden til jeg har droppet den.

Jeg kan bare ikke helt glemme det automatgear.. jeg prøvede dem begge og
manuel var klart et vilddyr i forhold til.. men det er automaten jeg
sidder og sukker efter nu...

> Man kan håbe på, den kommer med en ny 6-trins atu. en gang i 2008.

Vil det hjælpe? Og hvorfor er den så sløv med auto?

> Den bør kunne ramme ca. 300 hk, da jeg mener motoren sidder i en anden
> version, men med samme konfiguration.

Se nu snakker vi )

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : BJ

Dato : 13-10-06 22:58

KLIP

> Vil det hjælpe? Og hvorfor er den så sløv med auto?

Potten kører nu på 10. år, konstruktionsmæssigt, så ja, det vil jeg bestemt
mene, det vil gøre.

2007 modellen er blot en facelift:

http://www.cars101.com/subaru/forester/forester2007.html

> Se nu snakker vi )

Tænkte jeg jo nok..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-10-06 23:00

In article <45300bf5$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote:

> Potten kører nu på 10. år, konstruktionsmæssigt, så ja, det vil jeg bestemt
> mene, det vil gøre.

Okay.. det var jeg ikke klar over.

> Tænkte jeg jo nok..

230-40 heste burde jo være nok .. altså.. og det er de såmend også i den
med manuel.. jeg blev helt forskrækket over hvor satans kvik den var fra
0-100 .. da jeg så kom over i den med automat følte jeg den var defekt...

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : BJ

Dato : 13-10-06 23:04

KLIP

> [...]
> 0-100 .. da jeg så kom over i den med automat følte jeg den var defekt...

Det er jo ikke for ingen ting, Subaru reklamerer med at kunne køre om ved en
Porsche Cayenne..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-10-06 23:08

In article <45300d3e$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
> [...]

> KLIP

> Det er jo ikke for ingen ting, Subaru reklamerer med at kunne køre om ved en

Jeg betvivler det ikke... :)

Men med det du skrev før ang. automatkassen og i det hele taget at det
er en gammel konstruktion så passer det nok fint med at vente til 2008

Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Fra : BJ

Dato : 13-10-06 23:11

KLIP

> Men med det du skrev før ang. automatkassen og i det hele taget at det
> er en gammel konstruktion så passer det nok fint med at vente til 2008
> ..

Á tror det og giv den så en chip til 300 hk og du napper Cayenne Turbo
S..for en brøkdel af prisen ... selv på gule plader..)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-10-06 23:18

In article <45300f06$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote:

> Á tror det og giv den så en chip til 300 hk og du napper Cayenne Turbo
> S..for en brøkdel af prisen ... selv på gule plader..)

Satser da på de gule.. hvis ikke der er børn til den tid.. i så fald må
det blive med bagsæder eller en Legacy... eller... ja... en SAAB... :)

Der er dælme meget at vælge imellem. Det er som at være i en bland-selv
slikbod :P

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : esben.sorensen@comhe~

Dato : 13-10-06 10:33

> Jo det er brugt og det bliver brugt i prislejet 200kkr så det er nok
> ikke liiige nu jeg skal købe en S80 :)

Präcis!

> Nja så længe jeg har over 250Hk så mangler jeg ikke så meget - der er
> alligevel ikke meget i DK der kan følge med.. det er straks værre når
> man kommer sydpå

Som sagt skal du nok pröve en T5 med höjtryksturbo meget nöje för
du bestemmer dig. Selv en S60/V70 og selvfölgelig S80 er en tung bil
og selvom det er en 2.3 motor märkes det manglende moment hvis du
virkelig träder til den - men det kan jo kompenseres med lidt
gearskifte.

Träkkraften kommer overhovedet ikke som ketchupeffekt og der er godt
moment fra 1500 o/min men mellem 2-3000 o/min går du fra fornemmelsen
af udmärket träkkraft til respektindgydende träkkraft (- og
fornemmelsen af at fordäkkene splittes ad :)

Derfor mangler du nok lidt moment hvis du er vant til lavtryksturbo
(til gengäld tåler motoren den värste vedvarende grimme behandling
du kan tänke dig).

Lösningen er T6 - men helt ärligt er den gamle S80 trät i sit design
og med din alder skal du ikke have en "gubb-bil" som vi siger her i
Sverige. En gammel S80 vil kräve sänkning, store alufälge samt
skörtesät og aludetaljer - så er den som fed nok selv med sit gamle
design - men det koster også!

Den skal väre sjov også når det svinger. Desuden er T6 efter 2001
dyre stadigväk og köber du en fra 99 skal du nok indlede et meget
intimt forhold til din bankrådgiver. Dyre biler er dyre at servicere!

MVH Esben

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-10-06 14:52

In article <1160731997.158202.178870@e3g2000cwe.googlegroups.com>,
esben.sorensen@comhem.se wrote:

> [...]
> og selvom det er en 2.3 motor märkes det manglende moment hvis du
> virkelig träder til den - men det kan jo kompenseres med lidt

Hader at skifte gear.. den skal bare kunne trække igennem.

> [...]
> af udmärket träkkraft til respektindgydende träkkraft (- og
> fornemmelsen af at fordäkkene splittes ad :)

Se det er sagen :)

> Derfor mangler du nok lidt moment hvis du er vant til lavtryksturbo
> (til gengäld tåler motoren den värste vedvarende grimme behandling
> du kan tänke dig).

Jeg kender til både højtryk og lavtryk men intet til Volvo og hvordan de
kører.

> [...]
> Sverige. En gammel S80 vil kräve sänkning, store alufälge samt
> skörtesät og aludetaljer - så er den som fed nok selv med sit gamle

Tja jeg har selv sænket min egen og smidt andre fælge på - det er
egentlig noget jeg tager som en selvfølge.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding