Udskiftning af tandrem på SEAT Leon - hvad~
Fra : Jens G

Dato : 11-10-06 14:57

Min SEAT Leon nærmer sig hastigt de fire år, og selv om den er langt
fra 90.000 km anbefales det at skifte tandremmen.

Jeg har altid brugt et autoriseret SEAT værksted til service, men da
de oplyste mig at tandremskift + vandpumpeskift + service vil løbe op
i 10.000 synes jeg det lød lidt dyrt. Kan det virkelig passe at det
skal koste så meget?

Jeg hader at føle mig snydt, men hvis prisen er reel nok, er der ikke
meget at gøre ved det.

--
Jens G

Fra : Kent Glerup

Dato : 11-10-06 15:42

On Wed, 11 Oct 2006 15:56:50 +0200, Jens G <nospam051214@kabelmail.dk>
wrote:

>Min SEAT Leon nærmer sig hastigt de fire år, og selv om den er langt
>fra 90.000 km anbefales det at skifte tandremmen.

Klogt.

> [...]
>de oplyste mig at tandremskift + vandpumpeskift + service vil løbe op
>i 10.000 synes jeg det lød lidt dyrt. Kan det virkelig passe at det

En tilsvarende omgang på en VW Sharan kostede omkring 11.000,- Så jeg
er bange for at den er god nok.
På en anden Sharan fik vi det gjort til omkring 5000-6000,- ved en
uautoriseret.
Jeg ved godt hvad jeg ville vælge...

/Kent Glerup

Fra : Jens G

Dato : 11-10-06 16:22

On Wed, 11 Oct 2006 16:42:17 +0200, Kent Glerup
<kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> wrote:

> [...]
>er bange for at den er god nok.
>På en anden Sharan fik vi det gjort til omkring 5000-6000,- ved en

Jeg overvejer en uautoriseret.
En kollega har en VW Lupo 3L, som lige har været igennem samme
operation. Hos VW ville det løbe op i 11-12.000, men hos et 3L
specialværksted fik han det lavet for ca. 5.000.

Jeg kan bare ikke gøre op med mig selv om det virkelig er så meget
bedre arbejde de laver hos en autoriseret at det retfærdiggør den
højere pris.
Efter sidste service var jeg ikke så imponeret da et forkert monteret
pollenfilter resulterede i oversvømmelse i kabinen. Efter værkstedet
påstod at det nu var samlet korrekt, væltede vandet stadig ind da det
blev regnvejr. Så måtte jeg jo selv finde ud af hvordan det skulle
sidde, og det var ret let.

--
Jens G

Fra : Kent Glerup

Dato : 11-10-06 16:50

On Wed, 11 Oct 2006 17:21:49 +0200, Jens G <nospam051214@kabelmail.dk>
wrote:

>Jeg kan bare ikke gøre op med mig selv om det virkelig er så meget
>bedre arbejde de laver hos en autoriseret at det retfærdiggør den
>højere pris.

Her i området huserer SMC.. Vores Skoda serviceres hos et lokalt
Automester værksted. Sammenlignet med SMC virker kompetencen grotesk
meget bedre. Priserne er helt anderledes realistiske, og efter
rep/service kan jeg ligefrem få en kvalificeret gennemgang af det
udførte arbejde.

Gør det ikke valget rimelig let?!?

/Kent Glerup

Fra : Jesper Thomsen

Dato : 11-10-06 16:03

"Jens G" <nospam051214@kabelmail.dk> wrote in message
> [...]
> skal koste så meget?
>
> Jeg hader at føle mig snydt, men hvis prisen er reel nok, er der ikke

Det er ca. samme pris jeg fik oplyst hos den autoriserede i Kolding for min
Leon Tdi.

MEN - hvis du har mulighed for det, så fik jeg det gjort hos en autoriseret
Seat forhandler i Flensburg for 810 euro! Dvs. knap og nap halv pris - og
det er altså inkl. stempel i servicebog osv osv. Tilmed var bilen vasket og
støvsuget bagefter hvad jeg aldrig har oplevet hos en dansk forhandler
før......

/J

Fra : Thomas

Dato : 11-10-06 16:02

> [...]
> skal koste så meget?
>
> Jeg hader at føle mig snydt, men hvis prisen er reel nok, er der ikke

Undersøg hvad det koster i Sverige eller Tyskland, hvis du bor tæt på. Der
er mange penge at spare på store reperationer/vedligeholdser! Jeg kører
selv til Sverige i næste uge for at få skiftet bærearme og klodser for. I
Danmark er de 55% dyre end i Sverige for at lave disse udskiftninger!

--
Mvh/TK
1999 BMW E46 328i mit Vollausstatung ;)

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 11-10-06 17:08

"Jens G" <nospam051214@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> de oplyste mig at tandremskift + vandpumpeskift + service vil løbe op
> i 10.000 synes jeg det lød lidt dyrt. Kan det virkelig passe at det

Jeg gav 3300 hos den lokale mekonomen værksted for skift af tandrem (dog
uden vandpumpe), men det var også inklusiv opretning af noget bule og
kontrol af klima.
Det var med kvitering og hvad der til hører

/Dennis

Fra : Brian

Dato : 11-10-06 17:33

"Dennis Pedersen" <usenetspam*FJERNDETTE*@daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:452d16f9$0$149$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> kontrol af klima.
> Det var med kvitering og hvad der til hører

På en Seat Leon eller tilsvarende?

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 11-10-06 18:54

"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse
> "Dennis Pedersen" <usenetspam*FJERNDETTE*@daydreamer.dk> skrev i en
> meddelelse news:452d16f9$0$149$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> På en Seat Leon eller tilsvarende?

Jep
2001 TDI

/Dennis

Fra : Jens G

Dato : 11-10-06 19:15

On Wed, 11 Oct 2006 19:53:52 +0200, "Dennis Pedersen"
<usenetspam*FJERNDETTE*@daydreamer.dk> wrote:

>Jep
>2001 TDI

OK, min er en 2002 1,6 benzin. Der ligger en Mekonomen i nærheden af
mit arbejde(Herlev), så dem vil jeg prøve at ringe til i morgen.

--
Jens G

Fra : Jens G

Dato : 12-10-06 15:41

On Wed, 11 Oct 2006 20:15:01 +0200, Jens G <nospam051214@kabelmail.dk>
wrote:

[...]
>OK, min er en 2002 1,6 benzin. Der ligger en Mekonomen i nærheden af
>mit arbejde(Herlev), så dem vil jeg prøve at ringe til i morgen.

Og de mener at det kommer til at koste i omegnen af 5.500 for
tandremskift og service. Det betyder at min bestilte tid hos SEAT
bliver afbestilt.

--
Jens G

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-06 17:32

> [...]
> de oplyste mig at tandremskift + vandpumpeskift + service vil løbe op
> i 10.000 synes jeg det lød lidt dyrt. Kan det virkelig passe at det

Gisp, det lyder da fuldstændig sindsygt og uanstændig dyrt.

--
Tom

Fra : Per Sørensen

Dato : 11-10-06 21:43

> skal koste så meget?
>
> Jeg hader at føle mig snydt, men hvis prisen er reel nok,

Jeg har lige fået skiftet på min toledo2 fra 2004. Pris for 90000 service
(tandrem, strammerhjul, mellemhjul osv), pollenfilter, olie, oliefilter,
luftfilter, brændstoffilter, ventil til returløb skiftet, samt smørring mv.
incl. lapning af dæk.

ialt ca. 5600,- hos den lokale meca.

de 1710 + moms var tandrem + diverse dele dertil. Tidsforbrug dertil er
afsat 4,5 time ifølge værkstedet, da jeg spurgte om prisen. Timepris 310 +m

mvh Per

Fra : Møller

Dato : 24-10-06 21:07

Jesper Thomsen skrev:
> [...]
> støvsuget bagefter hvad jeg aldrig har oplevet hos en dansk forhandler

Er det muligt at få kontakt info på Seat værkstedet i flensborg?