Passer de?
Fra : PSG

Dato : 11-10-06 12:20

Jeg har en Seat Leon 2006 som jeg skal have købt vinterfælge og dæk til.
Bilen er født med 16" (205/55)alufælge, men jeg har fået et godt tilbud på
et sæt 15" (195/65) stålfælge med dæk der har siddet på en
Octavia.Umiddelbart ser de ud til at passe mht. til bolthuller og ET, men
kan jeg umiddelbart sætte en mindre fælg på bilen uden at komme i problemer?

PFT
Patrick

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 11-10-06 12:28

PSG skrev:
> [...]
> kan jeg umiddelbart sætte en mindre fælg på bilen uden at komme i problemer?

Det kommer an på hvad bilen er godkendt til. Du kan også få
problemer med bremserne, er der plads nok til dem hvis du sætter 15
tommer på?

Som jeg lige kan se det på www.fstyr.dk er din bil ikke typegodkendt
med 15 tommer hjul og efter min bedste overbevisning må du så ikke
sætte dem på.

Mikael

Fra : Niels Pein

Dato : 11-10-06 13:26

<MikLarsen@gmail.com> skrev ...

> Som jeg lige kan se det på www.fstyr.dk er din bil ikke typegodkendt
> med 15 tommer hjul og efter min bedste overbevisning må du så ikke
> sætte dem på.

Godt indlæg, takker. Det var jeg ikke lige opmærksom på.

Jeg har en ny Chevrolet Nubira med 6x15 fælge og 195/55-15 dæk.
Som vinterdæk havde jeg tænkt mig 185/65 på 5½ x 14 fælge, men dit indlæg
bragte mig i tvivl.
Men vupti, det kan jo findes på fstyr.dk nemt og elegant. Og planlagte
kombination er åbenbart godkendt til min Nubira, så nu er jeg lettet igen.

Forresten; jeg har gode erfaringer fra min tidligere bil med at gå lidt ned
i bredde med vinterdækkene. Hvad gør I andre? Samme dimensioner eller noget
andet?
--
Mvh. Niels

Fra : Torben Scheel

Dato : 11-10-06 13:51

Niels Pein wrote:

> Forresten; jeg har gode erfaringer fra min tidligere bil med at gå lidt ned
> i bredde med vinterdækkene. Hvad gør I andre? Samme dimensioner eller noget
> andet?

Tjah - det afhænger af så meget. Michelin Alpin 185/65-14(eller 15?) fra
min afdøde Sierra passede på min corolla, og kørte overraskende godt på
dem. Der var virkelig god føling i sne og alt andet føre. Jeg tror de
var lidt bredere end originalt.

På min rover 600 var sommerhjulene 205/55-16 og vinterhjulene (igen
Michelin Alpin) 195/65-15. Den havde ikke den samme føling med
underlaget, jeg tror det mest var vægten og så de 200hk på forhjulene
der var problemet. Originalt havde den 185 vinterhjul, men jeg valgte at
gå op i str. pga. et godt tilbud, og fordi rullediameteren var præcis
den samme som sommerhjulene.

Til min Audi 80 tror jeg det bliver 195/65-15, selvom fornuften siger
185, og FDM manden nok siger 175.

--
vh
Torben

Fra : PSG

Dato : 11-10-06 21:35

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
> <MikLarsen@gmail.com> skrev ...
>

> Forresten; jeg har gode erfaringer fra min tidligere bil med at gå lidt
> ned i bredde med vinterdækkene. Hvad gør I andre? Samme dimensioner eller
> noget andet?

Gider du ikke at oprette din egen tråd når du skifter emne?

- Patrick

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-10-06 21:53

PSG skrev:

> Gider du ikke at oprette din egen tråd når du skifter emne?

Jeg henter popcorn og cola imens
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Niels Pein

Dato : 12-10-06 17:54

"Hans Paulin (6310)" skrev ...

> Jeg henter popcorn og cola imens

Kedelig forestilling.
Medvirkende: En der har fået det forkerte ben ud af sengen, og en der ikke
kan tage henvendelsen seriøst.

Ups, nu er vi vist rigtigt off topic. Men hov, det var jo ikke mig der
startede en debat om debatten.
-
Mvh.
Niels
(amatørskuespiller der prøver at peppe forestillingen lidt op )

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-10-06 22:30

Niels Pein skrev:

> Ups, nu er vi vist rigtigt off topic. Men hov, det var jo ikke mig der
> startede en debat om debatten.

Vi har ikke andet skæg end det vi sidder på!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Niels Pein

Dato : 13-10-06 11:41

"Hans Paulin (6310)" skrev ...

> Vi har ikke andet skæg end det vi sidder på!

Det er til gengæld skide skæg!

(sorry, ku' ikk' la' vær')
--
Mvh.
Niels

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-10-06 12:54

Niels Pein skrev:

> Det er til gengæld skide skæg!

Hæ hæ

> (sorry, ku' ikk' la' vær')

Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 11-10-06 13:44

Niels Pein skrev:

> Forresten; jeg har gode erfaringer fra min tidligere bil med at gå lidt ned
> i bredde med vinterdækkene. Hvad gør I andre? Samme dimensioner eller noget
> andet?

Min nuværende Swift er samme dimension, men min kommende Mazda 5 er
samme bredde, kun i 16 tommer, men den er født med 17 tommer.

Mine forældre bruger samme størrelse til vinter og sommer på Golf +

Mikael

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-10-06 13:59

PSG skrev:

>.Umiddelbart ser de ud til at passe mht. til bolthuller og ET,
> men kan jeg umiddelbart sætte en mindre fælg på bilen uden at komme i
> problemer?

Vær opmærksom på om caliberne (med nye bremseklodser i!) kan være der -
oplevede jeg på en Opel Kadett GSi, der fik en anden årgang GSi-fælge på:
der manglede et par millimeter (så jeg måtte lave et par 2 millimeter tykke
spacere *host* )
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 12-10-06 08:24

PSG skrev:

> Gider du ikke at oprette din egen tråd når du skifter emne?
>
> - Patrick

Gider du ikke citere korrekt, så det ikke ser ud som om at det er mig
der har sagt noget af det du brokker dig over. Tak!

Mikael