Køb af brugt Peugot 206 S16
Fra : Ukendt

Dato : 10-10-06 23:25

Hej

Jeg skal til og købe en brugt Peugot 206 S16 (min første bil) og er lidt i
tvil om hvad jeg skal passe mest på. Er det alder eller km?

Der er en lang række i prisklassen 110.000 - 124.000 som spreder sig fra år
2002-2005 og fra km 20.000 - 100.000.

De 2 variabler har jo begge indflydelse på prisen men hvad er bedst at gå
efter. En bil fra 2002 på 100.000 km eller en bil fra 2004 på 30-40.000 km?

Jeg tænker mest på reparationer men også lidt på gensalg om fx 3 år.

Nogen anbefalinger evt. specific på 206´ere?

Tak for hjælpen på forhånd
Anders

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-10-06 05:23

"news.tele.dk" skriver:

> Jeg skal til og købe en brugt Peugot 206 S16 (min første bil) og er lidt i
> tvil om hvad jeg skal passe mest på. Er det alder eller km?

Forsikringsselkabets priser.

> efter. En bil fra 2002 på 100.000 km eller en bil fra 2004 på 30-40.000 km?

Jeg ville gå efter den nyeste og den der havde gået mindst

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : TDN

Dato : 11-10-06 05:27

"news.tele.dk" <anders> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg tænker mest på reparationer men også lidt på gensalg om fx 3 år.
>
> Nogen anbefalinger evt. specific på 206´ere?

Her er en brugtbiltest fra FDM:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/F51AF332-C5D1-469A-AFD6-0DC17DA1150F/0/8487.pdf

Hvis du er høj så check lige om du kan holde ud at sidde i længere tid i
sæderne da de er meget korte og ofte bliver kritiseret i test. Jeg kunne
ikke finde en ordentlig sidestilling da jeg prøvede en engang og jeg 191 cm.

Mvh
Thomas

Fra : Hans Pedersen

Dato : 11-10-06 12:36

On Wed, 11 Oct 2006 06:27:28 +0200, "TDN"
<tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
>ikke finde en ordentlig sidestilling da jeg prøvede en engang og jeg 191 cm.

Lige netop S16 har nogle væsentlig bedre sportssæder end de lavere
rangerende 206-modeller. Jeg er 193 og oplevede ingen problemer med
den 206, jeg netop har haft en måned, mens jeg har ventet på min nye
bil.
--
Hans Pedersen, Varde
06' Peugeot Partner X-line HDI

Fra : anderskj@gmail.com

Dato : 11-10-06 13:53

(det er mig som startede indlægget)

> Jeg ville gå efter den nyeste og den der havde gået mindst

Ja det er klart. Men så bliver prisen også højere. Tænkte mere på
hvad der giver flest problemer. En høj alder eller mange kilometer på
bagen

Jeg er forøvrigt 171 høj så det skulle ikke volde mig problemer for
en pygmæ som mig :)

Grunden til dette oplæg går faktisk på at jeg er lidt nervøs for at
købe en bil der har kørt 100.000 km på 3 år. Vil den være umulig
at sælge senere når der komer endnu flere km på og vil den fra start
fræve en masse udskiftninger og vedligeholdelse. Dette håber jeg
naturligvis ikke og er også derfor jeg vælger en nyere bil

Når så jeg den FDM test der belv referet til og var j ikke udpræget
positiv men de skriver så også at mange af sygdommene er blevet
udbedret på nyere modeller. Er en 2002 en nyere model eller har den
også mange af "børne sygdommene" som konstant springene forlygter og
rust i bagrum?

Pfh. TAK!
Anders