Motorskift i Escort.
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-10-06 21:24

Hej!

Kan jeg uden videre (læs: uden ny registreringsafgift) lægge en 1.8i motor i en
Escort 1.6i fra '96?

Den går fra 90 til 105HK (+16%) og selvfølgelig fra 1.6 til 1.8L (+12.5%).

Min motor er desværre begyndt at fylde luftfilteret med olie og jeg har måske en
1.8'er på hånden...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Per Jensen

Dato : 10-10-06 21:44

Kim Voss Schrader skrev:
> [...]
>
> Min motor er desværre begyndt at fylde luftfilteret med olie og jeg har

Hej Kim.

Har du tjekket om der ikke mangler noget udluftning et sted på motoren,
så der er tryk på ?? Prøv at tage olie-påfyldnings proppen af med
motoren kørende, er der tryk på? hvis der er tryk på der, er der vidst
en slange der fører fra ventildækslet til luftfilteret, og så kommer der
snask og olie op der....

// Per.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-10-06 22:00

Hej!

Per Jensen wrote:
> [...]
> motoren kørende, er der tryk på? hvis der er tryk på der, er der vidst
> en slange der fører fra ventildækslet til luftfilteret, og så kommer der

Nu skal der mig bekendt være overtryk ved oliedækslet. Og ja, olien kommer
igennem krumtapudluftningsslangen, men jeg er bare bange for at den spytter olie
over pga. underkompression.

Iøvrigt er det ikke "meget", men snarere "lidt". Dog mere end at skumfidusen i
luftfilteret kan stoppe det :(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Martin Bak

Dato : 10-10-06 22:36

> Hej!
>
> Kan jeg uden videre (læs: uden ny registreringsafgift) lægge en 1.8i motor
> i en Escort 1.6i fra '96?
>
> Den går fra 90 til 105HK (+16%)

Skulle der ikke være problemer med. Du må forøge op til 20%

og selvfølgelig fra 1.6 til 1.8L (+12.5%).

Er der mig bekendt slet ingen regler for. Jeg kan ikke tro at det skulle
være noget problem.

Hvis den større motor er meget tungere kan der dog være vanskeligheder. Men
det er nok ikke tilfældet her.

Jeg skiftede engang en v4 til en v6. jeg holdt mig under de 20% HK men blev
knaldet fordi de forlangte hele fortøjet skiftet. Bremser, støddæmpere,
fjedre og det hele.

Men det lyder ikke som om at det skulle blive et problem for dig;)

Martin

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-10-06 21:32

Hej!

Martin Bak wrote:

> Skulle der ikke være problemer med. Du må forøge op til 20%

Ok. Og den mister ikke identitet? Der er vel reelt ikke den store forskel på de
to modeller - udover motoren...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Martin Bak

Dato : 11-10-06 23:00

> Hej!

> Ok. Og den mister ikke identitet? Der er vel reelt ikke den store forskel
> på de to modeller - udover motoren...

Det kan jeg ikke se hvorfor den skulle gøre. Du giver den en
hjertetransplantation. Men du ændrer ikke ved bilen i øvrigt. At den nye
motor så er lidt mere vital skulle ikke betyde noget, du holder dig stadig
under de magiske 20%.

Jeg håber at nogen vil korrigere mig hvis jeg tager fejl, men jeg tror du
har et godt projekt ;)

Martin

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 12-10-06 21:24

Hej!

Martin Bak wrote:
> [...]
> motor så er lidt mere vital skulle ikke betyde noget, du holder dig stadig

Ok, så er der jo ingen ko på isen :)

> Jeg håber at nogen vil korrigere mig hvis jeg tager fejl, men jeg tror du
> har et godt projekt ;)

Jeps. Foruden at totalrenovere min "nye" lejlighed og fuldtidsarbejde

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Torben Scheel

Dato : 13-10-06 09:19

Kim Voss Schrader wrote:

> Jeps. Foruden at totalrenovere min "nye" lejlighed og fuldtidsarbejde

Nånå - ingen børn? Glæd dig over de ekstreme mængder fritid du har

--
vh Torben - Fuldtidsjob, 2 børn under 10, hus fra 1928 der skriger på
renovering, 3MC'er (kun 2 ældre end 20 år), Audi 80 1992 (der *knock on

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-10-06 19:44

Hej!

Torben Scheel wrote:

> Nånå - ingen børn?

Så vidt vides, nej

Glæd dig over de ekstreme mængder fritid du har

Hehe, skal ske :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader