Ny bil til 6/ personer - Hyundai Trajet?
Fra : Mogens...

Dato : 10-10-06 20:57

En kollega skal ha' udskiftet sin Berlingo, fordi han er træt
af den - 15 gange på værksted på 24 mdr. Han har kig
på ovenstående, men er skeptisk vedr. kvaliteten, idet han
helst var vendt tilbage til Toyota, der er perfekt for ham.
(for dyr)

Er der nogle erfaringer med Trajet?

Kan han gøre et bedre køb i et andet brand?

Fra : Henrik B.

Dato : 10-10-06 21:06

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (for dyr)
>
> Er der nogle erfaringer med Trajet?
>
> Kan han gøre et bedre køb i et andet brand?

Hvis han har råd til en TraJet, har han vel også råd til en Toyota Verso,
med ekstra bagsæde?
En 1,6'er koster fra 315.000,- En 1,8'er fra 327.000,- Men der kan som
bekendt opnåes rabatter af en vis størrelse hos Toyota. Han vil få en noget
sikrere bil i Verso'en.

TraJet'en koster fra 293.000,-

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Mogens...

Dato : 10-10-06 21:12

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> En 1,6'er koster fra 315.000,- En 1,8'er fra 327.000,- Men der kan som
> bekendt opnåes rabatter af en vis størrelse hos Toyota. Han vil få en

Underligt - han talte om, at han kunne købe en ny Trajet for 225.000 kr.
Hmm jeg kender ikke Hyundai - må klarlægges imorgen...

Fra : Henrik B.

Dato : 10-10-06 21:19

> Underligt - han talte om, at han kunne købe en ny Trajet for 225.000 kr.
> Hmm jeg kender ikke Hyundai - må klarlægges imorgen...

Dette er den billigste TraJet iflg. bilbasen:
http://www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=1042

En tørstig svend oveni.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Brian

Dato : 10-10-06 22:38

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> En tørstig svend oveni.

En 2.0 benziner med 140hk der skal slæbe hele 1750 + passagere og oppakning.
Findes der noget som gør det meget bedre?

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-10-06 07:19

Brian wrote:
> "Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> En 2.0 benziner med 140hk der skal slæbe hele 1750 + passagere og
> oppakning. Findes der noget som gør det meget bedre?

TurboDiesel. Trækker bedre og er mere økonomisk.

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik B.

Dato : 11-10-06 23:40

> TurboDiesel. Trækker bedre og er mere økonomisk.

Prisen er så også noget højere, og det er dén som er kriteriet iflg.
Mogens - ikke brændstoføkonomien.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Mogens...

Dato : 12-10-06 05:55

> Prisen er så også noget højere, og det er dén som er kriteriet iflg.
> Mogens - ikke brændstoføkonomien.

Korrekt - han skal ikke ha' en diesel.
kolegaen påstår stadig, at man kan købe en udgave til 230.000 kr

Fra : Henrik B.

Dato : 12-10-06 07:12

> "Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Korrekt - han skal ikke ha' en diesel.
> kolegaen påstår stadig, at man kan købe en udgave til 230.000 kr

Tjah, så gives der sat'me noget rabat. Købte markedsandele?
Det er ikke en demobil?

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Henrik B.

Dato : 10-10-06 21:21

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> Underligt - han talte om, at han kunne købe en ny Trajet for 225.000 kr.
> Hmm jeg kender ikke Hyundai - må klarlægges imorgen...

Det er også prisen iflg. www.hyundai.dk

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 11-10-06 12:13

Henrik B. skrev:
> [...]
> bekendt opnåes rabatter af en vis størrelse hos Toyota. Han vil få en noget

En Toyota Corolla Verso er ikke til voksne mennesker på bagsædet. Jeg
kan ikke være på det almindelige bagsæde (Jeg er 189cm høj) og på
bageste sæderække er det et krav at du ikke har ben længere end til
knæet. Ufatteligt hvordan de kan kalde det en 6 personers.

Kig på en Mazda 5 her kan der være 6+1 priserne starter ved ca.
285.000 hvis der skal være 6 sæder. Mazda vinder også alle
sammenlignings tests med andre biler i klassen.

Mikael

Fra : Henrik B.

Dato : 11-10-06 23:42

<MikLarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

>En Toyota Corolla Verso er ikke til voksne mennesker på bagsædet. Jeg
>kan ikke være på det almindelige bagsæde (Jeg er 189cm høj) og på

Øhhh nå. Du må have en mærkelig bygning, eller også var bagsædet ikke helt
tilbage. Jeg kan fint være der, med både hoved og ben. Jeg er 190 cm.

> bageste sæderække er det et krav at du ikke har ben længere end til
> knæet. Ufatteligt hvordan de kan kalde det en 6 personers.

Hvis bagsædet køres en smule frem, så kan der godt sidde f.eks. børn
bagerst.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 12-10-06 08:27

Henrik B. skrev:
> <MikLarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Øhhh nå. Du må have en mærkelig bygning, eller også var bagsædet ikke helt
> tilbage. Jeg kan fint være der, med både hoved og ben. Jeg er 190 cm.

Det kunne ikke lade sig gøre i den jeg har prøvet. Bagsædet var helt
tilbage da det stod op ad bageste sæderække.

> Hvis bagsædet køres en smule frem, så kan der godt sidde f.eks. børn
> bagerst.

Muligt, men så kan der ikke sidde nogen på bagsædet.

Mikael