Lys i varevognskasse ?
Fra : Jørn

Dato : 10-10-06 03:58

Hej gruppe.
Vi har en lukket varevogn, og i kassen mangler vi stærkt i denne mørke tid
(morgen arbejde) noget kraftigt lys, især centreret omkring
skydedørsåbningen.
Jeg har søgt i de byer hvori jeg normalt har min gang, esbjerg og
nyborg/svendborg og jo kun fundet de sædvanlige THansen og bilnyt, Harald
Nyborg m.m. af samme slags, det må siges at udvalget er forsvindende lille,
og intet sted har de tilnærmeligvis haft noget, der kunne dække behovet.

Er der nogen i gruppen, der skulle have et link eller en ide´,der kunne
hjælpe i ovennævnte situation ?

Endvidere har jeg et enkelt spørgsmål omkring det med x-tra lys, kan det
sædvanlige batteri stadig have strøm nok til dets almindelige funktioner?

Vognen kører mange km.godtnok mest korte ture, men der er ikke hverken radio
eller bruges elbagrude.

Med venlig hilsen
Jørn

Fra : Uffe Ravn

Dato : 10-10-06 07:37

Jørn wrote:

> [...]

> Endvidere har jeg et enkelt spørgsmål omkring det med x-tra lys, kan
> det sædvanlige batteri stadig have strøm nok til dets almindelige

Harald nyborg har en

SPOT ENERGISPARELAMPE 1X6W

.. Større lysmængde.
.. 6 Watt energisparerør svarer til 30 Watt glødepære.
.. Ca. 80% strømbesparelse.
.. AC12 Volt transformer gør monteringen både nem og sikker.
.. Leveres komplet med ledningssæt, transformator og energisparerør.
Kr 99,00
best.nr 2281

De bruger ikke megen strøm, og lyset er behageligt blødt.men kraftigt.

Transformatoren smider du bare ud og nøjes med at anvende selve lampen.

Hvis du anvender 2 af dem kan du bruge dem i 30 timer før en 60Ah
akkumolator er halvt afladet.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 10-10-06 17:27

On Tue, 10 Oct 2006 08:37:18 +0200, "Uffe Ravn"
<uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote:

> [...]

Hvad med en arbejdslampe fra den lokale maskin/traktor forhandler? evt
monteret via en dørkontakt, så lyset selv slukker og tænder?

> [...]
>
>De bruger ikke megen strøm, og lyset er behageligt blødt.men kraftigt.
>Transformatoren smider du bare ud og nøjes med at anvende selve lampen.

Forudsat at lampen kan lyse på jævnstrøm!

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : Uffe Ravn

Dato : 10-10-06 21:37

Morten From Søndergaard wrote:

> Forudsat at lampen kan lyse på jævnstrøm!

Det kan den!

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Anders Majland

Dato : 10-10-06 07:21

> Vi har en lukket varevogn, og i kassen mangler vi stærkt i denne mørke tid

Overvejet almindelige 12volt spots til at skrue på en væg, som de kan købes
i ethvert byggemarked ?

Eller nærmeste campingvongsforhandler eller bådudstyrbutik efter nogle
12volt lysstofrørsarmaturer - de bruger mindre strøm

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 11-10-06 06:08

Hej

Jørn wrote:
> Er der nogen i gruppen, der skulle have et link eller en ide´,der kunne
> hjælpe i ovennævnte situation ?

Em LED pandelampe. Jeg købte godt nok min til at løbe med på landevejen,
men sidenhen er den blevet brugt i skuret, til brændehentning, cykling
og meget andet.

Den er så let at du snildt kan gå med den indtil det bliver lyst.

http://kortlink.dk/33td

> Endvidere har jeg et enkelt spørgsmål omkring det med x-tra lys, kan det
> sædvanlige batteri stadig have strøm nok til dets almindelige funktioner?

Den holder strøm i lang tid 10-15 timer, så selvom det er løse
batterier, så bliver det næppe noget økonomisk problem.