|
| Apropos aktiv kulfilter Fra : Dak |
Dato : 09-10-06 12:47 |
|
Hvis nu man købte et kulfilter ca.1x1m hos en emhætteforhandler ville der
så være noget som taler imod at sætte sådan en tilskåret fætter ind i ens
luftsystem? og i så fald hvor ville det være bedst(eller rettere sagt
lettest uden at skille al for meget af samt stadigvæk have en virkning)?
Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap
| |
Christopher Stein (09-10-2006)
| Kommentar Fra : Christopher Stein |
Dato : 09-10-06 13:32 |
|
Dak skrev:
> Hvis nu man købte et kulfilter ca.1x1m hos en emhætteforhandler ville der
> så være noget som taler imod at sætte sådan en tilskåret fætter ind i ens
> luftsystem? og i så fald hvor ville det være bedst(eller rettere sagt
> lettest uden at skille al for meget af samt stadigvæk have en virkning)?
>
>
> Dak
> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap
>
>
til en emhætte er de så vidt jeg husker indkapslet i en plastikform.. så
skal du lave en ny plstikform til den der passer til din bil hvor du
hælder kullene i..
| |
Dak (09-10-2006)
| Kommentar Fra : Dak |
Dato : 09-10-06 13:51 |
|
> til en emhætte er de så vidt jeg husker indkapslet i en plastikform..
Ikke nødvendigvis. Man kan godt købe dem løse således at den lige er til at
klippe i. Plastikken du tænker på er bare til at holde dem oppe til
emhætten. Og det er nok mere eller mindre en permanent del af emhætten og
sådan en ville være dumt at skifte ud for hver gang man køber et nyt filter.
> så skal du lave en ny plstikform til den der passer til din bil hvor du
> hælder kullene i..
Har da ikke hørt at kullene ligger løse, de er jo næsten lavet som stykke
gulvtæppe man bare kan ligge i en form osv.
Dak
>> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap
| |
Christopher Stein (09-10-2006)
| Kommentar Fra : Christopher Stein |
Dato : 09-10-06 14:25 |
|
Dak skrev:
>> til en emhætte er de så vidt jeg husker indkapslet i en plastikform..
>
> Ikke nødvendigvis. Man kan godt købe dem løse således at den lige er til at
> klippe i. Plastikken du tænker på er bare til at holde dem oppe til
> emhætten. Og det er nok mere eller mindre en permanent del af emhætten og
> sådan en ville være dumt at skifte ud for hver gang man køber et nyt filter.
>
>> så skal du lave en ny plstikform til den der passer til din bil hvor du
>> hælder kullene i..
>
> Har da ikke hørt at kullene ligger løse, de er jo næsten lavet som stykke
> gulvtæppe man bare kan ligge i en form osv.
>
>
> Dak
>>> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap
>
>
>
>
>
sidste gang jeg købte en til en emhætte var det en kegleformet tingest
med kullene løse nede i.. ;)
| |
spamsen (09-10-2006)
| Kommentar Fra : spamsen |
Dato : 09-10-06 17:57 |
|
"Dak" wrote in message
news:452a36a2$0$148$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> Hvis nu man købte et kulfilter ca.1x1m hos en
> emhætteforhandler ville der så være noget som taler imod
> at sætte sådan en tilskåret fætter ind i ens luftsystem?
> og i så fald hvor ville det være bedst(eller rettere sagt
> lettest uden at skille al for meget af samt stadigvæk
> have en virkning)?
aktivt kul er som "kulstøv presset sammen så det ligner muselort" (til det
man bruger i luft industri, åndedrætsværn osv.)
hvor på denne plade som du kan købe hos emhættemanden kan du se hvornår det
aktive kul er fyldt med "giftstoffer"?
det er ganske porøst, og derfor opbevares i beholdere.
bare husk på det suger konstant, fra det tages ud af pakken til du kan
"lugte igennem" :)
>
> Dak
> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap
--
vh.
Flemming
| |
Peter Ingsø Laursen (09-10-2006)
| Kommentar Fra : Peter Ingsø Laursen |
Dato : 09-10-06 18:52 |
|
"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
news:452a36a2$0$148$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hvis nu man købte et kulfilter ca.1x1m hos en emhætteforhandler ville der
> så være noget som taler imod at sætte sådan en tilskåret fætter ind i ens
> luftsystem? og i så fald hvor ville det være bedst(eller rettere sagt
> lettest uden at skille al for meget af samt stadigvæk have en virkning)?
Som her, fx:
http://www.taligentx.com/passat/maintenance/cabinfilter/
mvh, Peter Ingsø Laursen
| |
Brian (09-10-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 09-10-06 19:03 |
| | |
Peter Ingsø Laursen (09-10-2006)
| Kommentar Fra : Peter Ingsø Laursen |
Dato : 09-10-06 19:14 |
|
"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:452a8eb8$0$49203$14726298@news.sunsite.dk...
> Peter Ingsø Laursen wrote:
>
>> Som her, fx:
>>
>> http://www.taligentx.com/passat/maintenance/cabinfilter/
>
> Hvorfor dog udføre sådan et stunt på en bil, hvor du sagtens kan finde et
> ordentligt kulfilter ?
Jeg tror, argumentet er, at det er både billigere og mere effektivt. Jeg har
dog ikke prøvet det selv - endnu.
mvh, Peter Ingsø Laursen
| |
Brian (09-10-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 09-10-06 19:19 |
|
Peter Ingsø Laursen wrote:
> Jeg tror, argumentet er, at det er både billigere og mere effektivt.
> Jeg har dog ikke prøvet det selv - endnu.
Jag gav lige under 200 for et til min Golf, det synes jeg nu ikke er dyrt.
Effektiviteten er finfin, jeg kan drøne forbi Daka uden at bemærke noget.
Men okay, nogen _vil_ jo bare gøre det mere besværligt end nødvendigt
/Brian
| |
Peter Ingsø Laursen (09-10-2006)
| Kommentar Fra : Peter Ingsø Laursen |
Dato : 09-10-06 20:16 |
|
"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:452a9279$0$49207$14726298@news.sunsite.dk...
> Men okay, nogen _vil_ jo bare gøre det mere besværligt end nødvendigt
Du kan have ret i, at man godt kan komme til at gå over åen efter vand
mvh, Peter Ingsø Laursen
| |
Dak (09-10-2006)
| Kommentar Fra : Dak |
Dato : 09-10-06 23:08 |
|
>
>> Men okay, nogen _vil_ jo bare gøre det mere besværligt end nødvendigt
>
> Du kan have ret i, at man godt kan komme til at gå over åen efter vand
>
men min bil har jo ikke et orginalt filter monteret så jeg skal jo finde et
egnet sted at anbringe filteret først, hvilket jeg hentydet til i min første
post. Jeg får lige pt. alle mulige blade, pollen osv som er mindre end en
5kr lige lukt ind i ventilationssystemet.
Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap
| |
Peter Ingsø Laursen (10-10-2006)
| Kommentar Fra : Peter Ingsø Laursen |
Dato : 10-10-06 07:36 |
|
"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
news:452ac84b$0$185$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> men min bil har jo ikke et orginalt filter monteret så jeg skal jo finde
> et egnet sted at anbringe filteret først, hvilket jeg hentydet til i min
> første post. Jeg får lige pt. alle mulige blade, pollen osv som er mindre
> end en 5kr lige lukt ind i ventilationssystemet.
Kom jeg også lige til at tænke på. Hvad med fintmasket hønsenet som ramme
for et hjemmelavet filter?
mvh, Peter Ingsø Laursen
| |
Dak (10-10-2006)
| Kommentar Fra : Dak |
Dato : 10-10-06 10:45 |
|
> Kom jeg også lige til at tænke på. Hvad med fintmasket hønsenet som ramme
> for et hjemmelavet filter?
>
behøves vist ikke at være så dyrt. kan jo hvis det er et hul jeg kan
placere den foran bruge alm gaffatape og bare lave filteret stort nok til at
gå udenom kanterne.
Men der er jo stadigvæk ingen der har fortalt hvor filteret kan sidde henne?
Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap
| |
Peter Ingsø Laursen (10-10-2006)
| Kommentar Fra : Peter Ingsø Laursen |
Dato : 10-10-06 14:32 |
|
"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
news:452b6b7d$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Men der er jo stadigvæk ingen der har fortalt hvor filteret kan sidde
> henne?
Der må jeg også melde pas
mvh, Peter Ingsø Laursen
| |
Brian (10-10-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 10-10-06 16:09 |
|
Dak wrote:
> Men der er jo stadigvæk ingen der har fortalt hvor filteret kan sidde
> henne?
Din bil må jo have en åbning et eller andet sted, så den kan hive noget luft
ind til ventilationsanlægget - det sidder nok lige i nærheden af blæseren
til selvsamme ventilation. På sådan en Ford Sierra sidder den da vist
umiddelbart under plastafdækningen på den udvendige side af forruden...
eller er det mon på en Escort ?
/Brian
| |
|
|