1/4 mile race mellem 2CV og Renault 4
Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-10-06 21:37

Hvem er hurtigst på 1/4 milen? En 2CV eller en Renault 4? Dette
eksistentielle spørgsmål er endelig blevet besvaret.

2 (over?)modige unge mænd fyrede deres maskiner af og en tålmodig tidstager
nåede at få en tid i hus inden solen gik ned.

Se filmen her (der kan provianteres i pausen):

http://www.slowcarclub.com/r4vs2cv-movie.htm

Bemærk dog at en anden 2CV gjorde det endnu hurtigere. Det er hermed
bevist: De grønne 2CV'er ER mere aerodynamiske

Fra : Leo_Jensen

Dato : 09-10-06 06:49

Kent Oldhøj wrote:
> [...]
>
> Bemærk dog at en anden 2CV gjorde det endnu hurtigere. Det er hermed
> bevist: De grønne 2CV'er ER mere aerodynamiske

Under 25 sekunder (for den grønne...), ikke dårligt...
Da min 2CV var i topform midt i firserne og de frikørte taxaer stadig
var Mercedes 200D model 123 kunne jeg tage dem i optræk. De havde vist
små 60 hk, og jeg kan garantere de ikke holdt igen når en 2CV trak
fra dem...

Leo

Fra : Mogens...

Dato : 09-10-06 18:45

"Leo_Jensen" <maigaard-jensen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

>Under 25 sekunder (for den grønne...), ikke dårligt...

Hør nu her - i nyere tid produceredes der 2 udgaver: 0,4 og 0,6.
Altså 2CV4 og 2 CV6. Den grønne er med den "store" motor,
hvilket er forklaringen.

I min hjemby var der en mekaniker, der udstyrede sin 2CV med
en Ami Super motor. Den var altså ret kvik, ska' jeg hils' å' sig'

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 09-10-06 19:55

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> I min hjemby var der en mekaniker, der udstyrede sin 2CV med
> en Ami Super motor. Den var altså ret kvik, ska' jeg hils' å' sig'

Ami Super høh ! Find...øh...er det "Slå først Frede" eller er det 2'eren
(agent film med Morten Grunvald i hovedrollen) hos din lokale udlejer.
Der køres en 2CV med en GS-motor - i smadder. Den falder simpelt hen fra
hinanden under en biljagt

Og en 2CV6 ku såmænd lave hjulspind hele vejen rundt i svinget over
Kgs.Nytorv og til Magasin (den gang man kunne køre fra Nyhavn og mod uret på
Kgs.Nytorv). Så kan jeg osse love jer at der ikke var nogen fodgængere i
feltet ved Magasin

--
Jesper Hedegaard

GS500E når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : Leo Jensen

Dato : 10-10-06 21:03

> [...]
>
> Hør nu her - i nyere tid produceredes der 2 udgaver: 0,4 og 0,6.
> Altså 2CV4 og 2 CV6. Den grønne er med den "store" motor,

Min er skam også en 6'er 602 cc

> I min hjemby var der en mekaniker, der udstyrede sin 2CV med
> en Ami Super motor. Den var altså ret kvik, ska' jeg hils' å' sig'

Næ, man tager en Ami Super bundramme med motor og affjedring og monterer
2CV-karossen på den. Rammen er bredere ude foran for at motoren kan være
der, og affjedringen er strammet op. Krængningstabilisator både for og bag
!. Motorhjelmen skal forlænges og jeg ved ikke hvad, men den er fandme sjov.
55 hk som standard, ret vildt Og GS1300 med 65 hk og 50% mere moment
passer også. Jow-jow.

Leo

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 10-10-06 21:50

"Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> wrote in

> [...]
> og jeg ved ikke hvad, men den er fandme sjov. 55 hk som standard, ret
> vildt Og GS1300 med 65 hk og 50% mere moment passer også. Jow-jow.

Jeg har prøvet sådan en Ami Super med 2CV karosse i uskyldshvid og med
lettere motortuning. Den havde omkring 60 hk. Ved 150 km/t løftede taget
sig et par fingerbredder over forruden

Med overraskelsesmomentet på 2CV'ens side kunne man faktisk nakke en Golf
GTI eller BMW 320 i en lyskryds duel. Men kun første gang...

DET var sjow!