Jyder kontra sjællændere ;)
Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-10-06 19:13

G'aften i hytterne

Se - nu skulle Rekorden jo lige i daglig drift igen - det er jo
"næsten vinter" - så den blev luftet på en tur til det stykke land,
der findes nord for TysklandsOdde - altså Vendsyssel - og en ting må
man jo sande :

Man er sgu' bedre til at fise ind på motorvejene derovre - i stik
modsætning til det oftest sete scenarie på djælveøen

Der lunter man ind på motorvejen med hastigheder kun marginalt over
trav - medens de andre kører som om de har stjålet både bensin og bil
;)

Nåehhh jo - vi fik jo også oplevet motorvejen til frederikshavn - hold
op der er mange biler .... <fnis>

anyway - bilen og indhold overlevede turen i fin stil - og med
behersket bensinforbrug, trods overlæs (Læs : Hawaiteltet samt et par
andre familiemedlemmer) - den klarede da turen med en god snitfart på
motorvej (115 på GPS'en)

10,5 på literen ... Tjaehhhh den vil sgu' ikke dø, sådan lige.

Og sjovt nok - har folk åbenbart en mani, med at gå i panik, når en
gammel Rekord , fuld af mennesker overhaler, så tror man åbenbart ens
egen bil er gået udu, og skal absolut lige prøve at overhale ;)

(Finurlig vane)

På vejen op, var der en der leverede dagens absolutte griner - han
skulle absolut udenom, opgav brat, og bremsede ind bagved, for at
huske sin frakørsel .....

Lokalkendte deroppe vil vide hvorfor vi skreg af grin - frakørslen hed
Klokkerholm ;)

--
Jan_stevns

Fra : Henrik

Dato : 09-10-06 08:49

On Sunday 08 October 2006 20:13, jan@stevns.net wrote in dk.fritid.bil:

> det stykke land,
> der findes nord for TysklandsOdde - altså Vendsyssel

Hov hov. Det er et kendt faktum at Tysklandsodde (og nordtyskland) slutter ved
Limfjorden. Heroppe betragter vi os som uafhængige, omend onde tunger hævder
at vi i virkeligheden er en repræsentation af Sydnorge... :D

--
Med Venlig Hilsen: Henrik

"Underneith she's the woman of my dreams: Naked!"
-- Ryan Reynolds as Berg in 'Two guys, a girl and a Pizza Place'

Fra : spamsen

Dato : 09-10-06 11:11

"Henrik" wrote in message
> [...]
> vi os som uafhængige, omend onde tunger hævder at vi i
> virkeligheden er en repræsentation af Sydnorge... :D
det lyder også ca. sådan når i taler? :)

--
vh.
Flemming

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 09-10-06 22:11

> det lyder også ca. sådan når i taler? :)

Når vi nu er ved det, skal du starte sætningen med stort "D". Desuden skal
du også huske at skive "I" med stort.

Det er muligt at vi taler mærkeligt, men skrive...dét kan vi sgu

/Jasper

Fra : spamsen

Dato : 10-10-06 09:19

"Jasper Norman Ahrensbach" wrote
in message

> Når vi nu er ved det, skal du starte sætningen med stort
> "D". Desuden skal du også huske at skive "I" med stort.

\o,, ja du har ret, sjusket. Men du forstod måske ikke hvad der stod? :)
(hint: prøv læs andre indlæg, og start med at hakke på dem som ikke kan
stave. Faktisk så det får en anden betydning(SKU og SGU)).

> Det er muligt at vi taler mærkeligt, men skrive...dét kan
> vi sgu
Men kniber lidt med tegnsætningen? ;)

> /Jasper
..-Flemming

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 10-10-06 22:23

Faktisk så det får en anden betydning(SKU og SGU)).

Damn!!! Min lille opsang falder lidt til jorden nu

> Men kniber lidt med tegnsætningen? ;)

Ja tænk, det samme siger min kone der er læreruddannet.

/Jasper

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-10-06 11:41

Jasper Norman Ahrensbach skrev:
> Når vi nu er ved det, skal du starte sætningen med stort "D". Desuden skal
> du også huske at skive "I" med stort.
> Det er muligt at vi taler mærkeligt, men skrive...dét kan vi sgu

Jeg undrer mig også over hvorfor I kan få det til at lyde så mærkeligt,
når nu vi skriver tingene på samme måde.

--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have

Fra : Finn Guldmann

Dato : 14-10-06 11:40

spamsen skrev:
> det lyder også ca. sådan når i taler? :)

Nej da. Normændene kan man da forstå, hvis man anstrenger sig lidt.

Fra : Il Duce

Dato : 09-10-06 23:21

> [...]
> hævder
> at vi i virkeligheden er en repræsentation af Sydnorge... :D

Vel også derfor han netop skrev "nord for"? Norge ligger vel også nord for
Danmark uden at være en del af Danmark?
Det er ikke kun Tyskland og Tyrkiet der slutter ved Limfjorden. Vendsyssel
er kendt som "norden for lands lov og ret".

--

MVH

Thomas

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 10-10-06 22:27

Vendsyssel
> er kendt som "norden for lands lov og ret".

Såså... er det ikke kun det der M.O.M.S. vi er undtaget for? På samme måde
som DK har forbehold i EU-sammenhænge, er det vel kun rimeligt at vi en gang
imellem tager forbehold mod at sende 25% over til øen?

Men ak... i disse tider med næsten 100% beskæftigelse, er det svært at finde
en håndværker der gider at arbejde "efter arbejdstid"

Mvh

Jasper