hjælp til bremseskift på Opel Zafira
Fra : Tom

Dato : 08-10-06 16:55

jeg er ved at skifte skiver og klodser på min opel zafira 2,0 DTI

som jeg sagtens mente jeg kunne, har skiftet utallige bremser på alle mulige
biler, men her kan jeg ikke komme videre

jeg har splittet det hele af.... men kan ikke få bremse kaliber stemplet til
at gå langt nok ind,
så der er plads til de ny klodser og skive.

plejer bar at presse stemplet sammen med en rørtang....

men det rokker sig ikke

fik så den ide... at den skal skrues retur, pågrund af den mekanisme med
håndbremsen...
men der sker ikke en skid... jeg har skruet og skruet... men rokker sig
næsten ikke indad, men skruer jeg den anden vej
går den lynhurtigt længere ud af... det skulle den jo ikke.

er der en eller anden finesse, jeg ikke ved.... som jeg kan gøre for at få
stemplet ind...

håber nogen kan hjælpe`???

på forhånd tak