Så fik vi Skodaen hjem
Fra : Lars Knudsen

Dato : 08-10-06 09:54

Så - endelig - efter 10 ugers ventetid lykkedes det endelig i torsdags
at få leveret vores Skoda Octavia. Og selv om sælgeren hos DinBil i
Malmö gjorde hvad han kunne for at ødelægge den gode stemning lykkedes
det ham ikke Men tror ikke lige det er et sted jeg sender bilen
til service...

Nu har vi så brugt resten af ugen på at rulle en hel masse kilometer i
øsen - den skulle jo gerne køres til, ikk' Den kører altså bare
rigtig godt syntes jeg - der er godt træk i motoren, der fungerer
super godt sammen med DSG gearkassen. Affedringen er lidt til den
faste side, men absolut ikke så det er for meget - og den kører og
styrer godt.

På trods af generelt rigtig dårligt vejr lykkedes det da også at
jonglere lidt med kameraet:

I det store hele syntes jeg kvaliteten er god, der er kun enkelte
plasticdele som virker lidt discount - blandt andet den der
plasticplade rundt om knapperne til klimaanlægget er lidt fesen, men
det klarer vi nu nok endda!

Indtil videre holder den et gennemsnit på 16,7 km/L - og særligt jeg
nu kunne tanke til 7,65 + 100 øre i rabat i Måløv i går så kan det jo
ikke gå helt galt...

Go' søndag!

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-06 10:05

Lars Knudsen skrev:
> [...]
>
> Indtil videre holder den et gennemsnit på 16,7 km/L - og særligt jeg
> nu kunne tanke til 7,65 + 100 øre i rabat i Måløv i går så kan det jo

Tillykke med den. Så kom den endeligt!
Forstår stadig ikke du turde nærme dig Din bil i Malmö men det gjorde
du og det endte lykkeligt.
Endnu engang tillykke med den

--
Mvh Brian
www.fotob.dk

Fra : Lars Knudsen

Dato : 08-10-06 10:44

On Sun, 08 Oct 2006 11:05:09 +0200, Brian Søgaard
<"kandugaettehvemjeger"@\\FJERN/gronaerten.dk> wrote:

>Tillykke med den. Så kom den endeligt!
>Forstår stadig ikke du turde nærme dig Din bil i Malmö men det gjorde
>du og det endte lykkeligt.

Ja det var egentlig først efter vi havde bestilt den at det gik rigtig
op for mig hvem de var. Vi bestilte den jo faktisk også i Lund, men af
en sælger fra Malmö...

Men mere kvajet og dårlig forhandler har jeg sjældent oplevet - og de
skal nok ikke regne med at jeg sætter mine ben der igen.

>Endnu engang tillykke med den

Tak-tak!!

** Lars

Fra : Kent Glerup

Dato : 08-10-06 13:20

On Sun, 08 Oct 2006 11:43:55 +0200, Lars Knudsen
<larsremove@landligtremove.dkaway> wrote:

>Men mere kvajet og dårlig forhandler har jeg sjældent oplevet - og de
>skal nok ikke regne med at jeg sætter mine ben der igen.

Kan man ikke få lidt detaljer? :)

/Kent Glerup

Fra : Lars Knudsen

Dato : 08-10-06 13:55

On Sun, 08 Oct 2006 14:20:13 +0200, Kent Glerup
<kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> wrote:

>Kan man ikke få lidt detaljer? :)

Jo da... Hvor starter vi...

Jeg ringede torsdag for to uger siden for at høre om den mon ikke
snart var hjemme - jo - den kom til Sverige i uge 40 og så ville jeg
kunne hente den i uge 41 (altså næste uge). Godt nok, så må man jo
være tålmodig. 1 time senere ringer en anden mand fra forhandleren -
bare hjem til - for at fortælle fruen at vi kan hente bilen i næste
uge (dvs denne uge). Forvirret? Men den var der i det mindste!

Jeg ringede lige til dem for at bekræfte det, og huske at minde dem om
at de fik kontanter i stedet for byttebil og så lige spørge om de
havde husket notatet om at fjerne diverse tekst bag fra bilen. Begge
dele havde de glemt, men han skulle nok sørge for at der var styr på
det. Godt nok.

I torsdags skulle vi så hente den. Han finder papirene frem og spørger
om vi har byttebilen med (det var ham jeg talte med ugen forinden).
Siger at det har jeg jo ikke, kan han nok huske. Nå-ja - han ser
forvirret ud og må lige ringe til nogen for at høre hvordan man klarer
det så. Han finder ud af at man jo bare streget byttebil i kontrakten
og skriver "kontant betaling" i stedet. Godt nok så.

Han lurer lidt på fakturaen - "sikke meget udstyr" siger han. Jeps, nå
- og ud for at finde bilen, han kan ikke rigtig finde den - men
heldigvis finder jeg den da bare selv i rækken af bilen Ud i
bilhallen og han peger så bag på "ja her er jo bagklappen" siger han
så.. Jooow - og tonede bagruder. Han viser pænt hvor det aftagelige
træk ligger og jeg spørger om han ikke lige kan vise hvordan man
sætter det på. Det fumler han så med i fem minutter før det sidder der

Færdig med baggagerummet og ind foran i bilen. Nu havde vi jo bestilt
bilen med motor/kabinevarmer - og forventede jo at det var den
originale Webasto varmer som kan leveres til Skoda Octavia vi havde
fået. Men tænk bare, der sad en elektrisk varmeblæser (blev på 5
sekunder døbt "hårtørreren" af fruen) og så grim ud i kabinen. "Om jeg
ikke havde bestilt det" spørger han - njaeh-bum - jeg havde jo
egentlig forventet den original indbygget sag der kørte på diesel. Han
finder så senere ud af, at det er fordi man ikke kan bestille den
originale varmer kobineret med automatgear. Så var det nu da lidt
dårligt at de ikke sagde det da jeg bestilte den - sad og pegede i
udstyrslisten på Webasto varmeren da vi bestilte. Og at der stod
"motor- og kabinevarmer" i ordrebekræftelsen virkede jo meget logisk.

Nå, ikke så meget at gøre jo - og havde nok ikke fravalgt
automatgearet alligevel. Og heldigvis kan varmeblæseren i kabinen
tages ud når man ikke skla bruge den - plus at jeg jo sådan set har
strøm i garagen. Men stadig lidt øv når jeg nu egentlig havde regnet
med det andet!

Han kigger på sæderne og vil vise hvordan de indstilles - "hov de er
jo elektriske" siger han - dem kender jeg ikke så meget til, men det
er noget med de knapper dér og peger på sædeindstillingen. Ja, bare
rolig, jeg skal nok finde ud af det.

Så navigationen... Det ved han bestemt heller ikke noget om - men vi
kan da se at den er på tysk - og der er ingen kort-CD i den. Kan den
ikke køre på engelsk spørger jeg - trykker lidt i menuen og finder et
punkt "sprache" - det er bare grået ud. Han konstaterer at det er nok
noget der skal kodes om på værkstedet, og de er jo lukket nu. Så jeg
må ringe i morgen så kan vi finde en tid til det. Fedt nok... Nu købte
jeg jo netop ny bil for ikke at skulle på værksted. Hvad så med en
kort-CD? Jo - hvilket land? Svarer at Skandinavien måske ville være
godt når nu det er her vi er (er det i øvrigt bare mig, eller er det
ikke ret ringe at man sælger navigationen uden kort?!?). Det er så
hverken værre eller bedre end at de ikke har nogen kort CD'er hjemme,
men han kan bestille et hjem til mig, tager kun 8-10 dage. Efter han
måske godt kan tyde min mimik til at det syntes jeg ikke er alt for
fedt siger han, at jeg kan prøve at køre forbi nede af vejen - hvor de
sælger navigation mm - de har dem nok. Det gør jeg jo så i stedet lidt
senere - og finder ud af, at så snart man har smidt et kort i den så
kan man sørme også vælge engelsk i stedet for tysk. Wee..

Han kører den ud... Og jeg spørger så - hvad med olie osv? Nåhja - den
skal ha' LongLife olie og hvis jeg bruger andet skal den stilles om
til det. Fedt nok, og måske relevant at den information måske kom uden
at man skulle spørge efter den.

Med leveringen følger sådan et klargøringsskema hvor der står hvad de
har gjort og checket inden leveringen. Blandt andet sikret korrekt
dæktryk - men da vi tanker prøver jeg nu alligevel lige at se hvordan
trykket i dækkene er...

For venstre 3.2
For højre 3.1
Bag venstre 3.0
Bag højre 3.0

Ifølge stickeren i tankdækslet skal det være cirka 2.6 for ved fuld
last, ellers 2.2. Og cirka 3.0 bag ved fuld last ellers 2.2.

Nåhja, sådan et lille kryds på et papir kan jo smutte for selv den
bedste....

Det kan godt være at hver ting er "mindre", men jeg syntes bare alt i
alt slet ikke det virker som om de har styr på ret meget. Specielt
ikke når jeg læser at andre absolut heller ikke lige har de bedste
erfaringer med DinBil i Malmö.

Men alt i alt kan det jo altså ikke tage glæden ved at ha' fået ny bil

hilsen Lars

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-10-06 14:27

Lars Knudsen has brought this to us :
> Det kan godt være at hver ting er "mindre", men jeg syntes bare alt i
> alt slet ikke det virker som om de har styr på ret meget.

Det er jo hver for sig småting, men når der er så mange mister man jo
fuldstændig tilliden til forhandleren og delvist også til at den bil
der er leveret overhovedet er iorden.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 08-10-06 15:02

On Sun, 08 Oct 2006 15:27:17 +0200, Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk>
wrote:

>Det er jo hver for sig småting, men når der er så mange mister man jo
>fuldstændig tilliden til forhandleren

Lige præcist...

>og delvist også til at den bil der er leveret overhovedet er iorden.

Ja - nu er det - hvis man skal tro checklisten trods alt begrænset
hvor meget der skal gøres for at klargøre bilen. Og der er både olie,
bremsevæske mm på - så mon ikke den er.

Til gengæld er det sjovt, der er sat i kryds i pkt. 4 - "Funktion
stöldlarm". Det er meget godt - men der er bare ikke tyverialarm i
bilen. Flot

** Lars

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-10-06 15:34

Lars Knudsen brought next idea :

> [...]

> Til gengæld er det sjovt, der er sat i kryds i pkt. 4 - "Funktion
> stöldlarm". Det er meget godt - men der er bare ikke tyverialarm i

Men når du nu kan se de gladeligt sætter krydser i at de har
kontrolleret ting de ikke har kontrolleret - hvor meget andet kan der
så være i vejen som de heller ikke har opdaget ?

Fra : Lars Knudsen

Dato : 08-10-06 15:52

On Sun, 08 Oct 2006 16:34:24 +0200, Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk>
wrote:

>Men når du nu kan se de gladeligt sætter krydser i at de har
>kontrolleret ting de ikke har kontrolleret - hvor meget andet kan der
>så være i vejen som de heller ikke har opdaget ?

Shhhh..

Jeg satser på at Skoda's kvalitetskontrol gør at de leverer bilerne
fejlfri ab fabrik.

** Lars

Fra : Kent

Dato : 08-10-06 17:38

"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse

> Shhhh..
>
> Jeg satser på at Skoda's kvalitetskontrol gør at de leverer bilerne
> fejlfri ab fabrik.
>

> ** Lars

Jeres oplevelse er da godt nok et pragteksemplar på inkompetence.
Jeg havde heller ikke sat mine ben der igen, og jeg havde nok heller ikke
kunne bevare fatningen under sælgerens "fantastiske" præsentation.

Håber da det snart vil gå bedre for os.

Kent.

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-06 18:20

Kent Glerup skrev:
> Kan man ikke få lidt detaljer? :)
>
> /Kent Glerup

Prøv og kig på www.sunddebat.com og inde på debatten. Søg på Din bil og
du skal bare se løjer! Et skræk scenarie uden lige!

Fra : Lars Knudsen

Dato : 12-10-06 18:37

On Thu, 12 Oct 2006 19:20:14 +0200, Brian Søgaard

Yes.. Lige et direkte link

http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=5031

Til en af de sjove...

** Lars

Fra : Henning

Dato : 08-10-06 10:45

>Indtil videre holder den et gennemsnit på 16,7 km/L - og særligt jeg
>nu kunne tanke til 7,65 + 100 øre i rabat i Måløv i går så kan det jo
>ikke gå helt galt...

De 100 øre i rabat er højst sandsynligt på listeprisen, som ligger på
~8.50. Ellers er det en rigtig god ordning du har fået Hos hvem og
hvordan?

Fra : Lars Knudsen

Dato : 08-10-06 10:58

On Sun, 08 Oct 2006 11:45:11 +0200, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

>De 100 øre i rabat er højst sandsynligt på listeprisen, som ligger på
>~8.50. Ellers er det en rigtig god ordning du har fået Hos hvem og
>hvordan?

Det er rabat på standerprisen hvor man tanker... Jeg har checket efter
at de gør det i praksis. Det er hos Q8 og kortet er et "transportkort"
som jeg har via mit arbejde. Ja, det er en ret god ordning!

Efter de har fået de dér elektriske prisskilte syntes jeg ofte de
barer regulerer prisen på dem - i stedet for at anvende
"priskrig"-skiltet. For hvis der står 8,50 på standeren og så "80 øre
rabat" på et priskrigs skilt har du ret - så får jeg bare den højeste
rabat af hhv den der er på mit kort og den på tanken.

** Lars

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-10-06 11:51

Lars Knudsen wrote:
> Det er rabat på standerprisen hvor man tanker... Jeg har checket efter
> at de gør det i praksis. Det er hos Q8 og kortet er et "transportkort"
> som jeg har via mit arbejde. Ja, det er en ret god ordning!

Jeg har en kammerat, som også HAR HAFT et sådan kort/ordning.
Men han fik for et stykke tid siden et brev, at det i fremtiden var på vejl.
listepris.

Jeg har selv kontaktet Q8 og de påstår, at de ikke længere har nogen, som
får 100 øre rabat på standerprisen.

Men uanset hvad er det en god rabat - man skal ikke tænke så meget på
priskrig...

Fra : Lars Knudsen

Dato : 08-10-06 13:27

On Sun, 8 Oct 2006 12:51:26 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

> [...]
>listepris.
>
>Jeg har selv kontaktet Q8 og de påstår, at de ikke længere har nogen, som

Hmm - jeg skal være opmærksom på det når jeg får regningen. Men sidst
jeg checkede - i foråret - virkede det som jeg har beskrevet.

>Men uanset hvad er det en god rabat - man skal ikke tænke så meget på
>priskrig...

Enig!

** Lars

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-10-06 15:47

Morten Fruergaard wrote:

> Jeg har en kammerat, som også HAR HAFT et sådan kort/ordning.
> Men han fik for et stykke tid siden et brev, at det i fremtiden var
> på vejl. listepris.

Sådan et brev fik jeg også af Q8 for 20-25 år siden - dengang var rabatten
40 øre pr. liter. Det var meget.

Siden har jeg ikke rørt Q8 med en ildtang :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Lars Knudsen

Dato : 11-10-06 19:22

On Wed, 11 Oct 2006 16:47:15 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>Sådan et brev fik jeg også af Q8 for 20-25 år siden - dengang var rabatten
>40 øre pr. liter. Det var meget.
>Siden har jeg ikke rørt Q8 med en ildtang :)

Jeg ringede lige til vores sælger hos Q8 og spurgte. Den er god nok -
jeg får 100 øre rabat per liter diesel, ift det der står på standeren,
uanset at standerprisen på tanken er under den generelle listepris.

Hvis der køres priskrig med anvendelse af "spar xx øre" på løse skilte
ved siden af standeren er det standerprisen jeg får rabatten på,
alternativt den annoncerede rabat hvis den er over min rabat på
kortet.

** Lars

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-10-06 21:07

Lars Knudsen wrote:
> [...]
> ved siden af standeren er det standerprisen jeg får rabatten på,
> alternativt den annoncerede rabat hvis den er over min rabat på

Hm.

Fra : Brian

Dato : 08-10-06 11:18

Lars Knudsen wrote:
> [...]
> Malmö gjorde hvad han kunne for at ødelægge den gode stemning lykkedes
> det ham ikke Men tror ikke lige det er et sted jeg sender bilen

Tillykke med dytten... der er ikke meget der slår en helt ny stram bil

Fremtidssikret er den også - årgang 2007 und alles

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-10-06 12:11

> [...]

> Malmö gjorde hvad han kunne for at ødelægge den gode stemning lykkedes
> det ham ikke Men tror ikke lige det er et sted jeg sender bilen

Gør du klogt i at lade være med, S.'s dårligste værksted :(.

Fra : Kent

Dato : 08-10-06 12:23

> [...]
>
> Indtil videre holder den et gennemsnit på 16,7 km/L - og særligt jeg
> nu kunne tanke til 7,65 + 100 øre i rabat i Måløv i går så kan det jo

Tillykke med vognen!

Og det er jo lige netop den farve, vi også har valgt til vores
Fabia 1,9 TDI, som meget snart burde trille over dørtrinet .

Kent.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 08-10-06 13:30

On Sun, 8 Oct 2006 13:22:57 +0200, "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk>
wrote:

>Tillykke med vognen!

Tak-tak!!

>Og det er jo lige netop den farve, vi også har valgt til vores
>Fabia 1,9 TDI, som meget snart burde trille over dørtrinet .

Hihi.. Det _er_ altså også en rigtig pæn farve. Selv om en af mine
venner kaldte det for en "volvo-farve" - men på sin vis har han ret,
der kører ret mange Volvoer i netop den farve også.

Og glæd jer til Fabia'en - de er nu altså også rigtig lækre!

** Lars

Fra : Kent

Dato : 08-10-06 17:41

> [...]
> venner kaldte det for en "volvo-farve" - men på sin vis har han ret,
> der kører ret mange Volvoer i netop den farve også.

Det er da fordi den ser godt ud . Og kromen på bilen står bare
fremragende til den! Jeg kan nok godt finde på at bestille noget
mere krom hjem til den, når vi får den. Lidt på dørene måske,
og evt. lidt på bagklappen .

Jeg skulle være født i USA. ELSKER krom

> Og glæd jer til Fabia'en - de er nu altså også rigtig lækre!

Ja, vi ser også meget frem til den .

Kent.

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-06 17:46

"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse

> http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=70049

Tillykke med den , det er en fin bil , DSG gearet skal du nok blive glad
for

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-06 23:20

hvis den ligner billedet ser den meget lækker ud, skodas priser er dog
næsten udlignet med VW og andre tilsvarende, desværre.

Tilykke med dyret, jeg kan forstå hvis du er stolt!

Bent