Ocatavia kørte pludselig op og ned i omdre~
Fra : K

Dato : 07-10-06 08:07

Hej,

jeg oplevede i går efter en kortere køretur, at bilen pludselig i
tomgang stod og kørte op og ned i omdrejninger mellem 1000 og 2000.
Jeg prøvede at slukke bilen et par gange, og så gik det først væk.
Nogen der kan give en forklaring på det?
Det er en benzin fra 2000

/Kennet

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-10-06 08:26

K skrev:

> Nogen der kan give en forklaring på det?

Kunne være falsk luft - men svært at sige i disse højteknologiske tider.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 07-10-06 09:58

"K" <kennet_r@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Få renset spjældhuset - har i det mindste været en kendt "fejl" på tidligere
årgange.
"Fejl" - fordi det vel strengt taget ikke er en fejl, men opbygning af
diverse skidt der kommer af brugen...
--
Jesper Hedegaard

GS500E når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : K

Dato : 07-10-06 13:08

Nu er jeg ikke den store fuldtids mekaniker, så jeg kan ikke lige
vurdere om det er let eller kræver jeg får et værksted til det. Det
kræver selvfølgelig også at jeg ved hvor spjældhuset sidder
Hvad mener du?

/K.

Fra : Kent Glerup

Dato : 07-10-06 14:09

On 7 Oct 2006 05:08:10 -0700, "K" <kennet_r@hotmail.com> wrote:

> [...]
>vurdere om det er let eller kræver jeg får et værksted til det. Det
>kræver selvfølgelig også at jeg ved hvor spjældhuset sidder

Når man har renset spjældhuset, skal spjældet muligvis også
grundjusteres.. Dette gør at det er lige i kanten af hvad en
"uerfaren" bør gøre selv :)
Ring til et godt uautoriseret værksted i omegnen, og hør hvad de skal
ha' for at rense spjældhuset, samt en grundjustering af samme. Det kan
ikke koste det store.

Hvis du selv har mod på at prøve selv, så siger du bare til!

/Kent Glerup

Fra : Søren Ravn

Dato : 08-10-06 14:22

"K" <kennet_r@hotmail.com> wrote in message
[...]

Min Corolla har lavet det samme.
Den lokale mekaniker udskiftede for flere 1000kr stumper uden held.
Tog så en tur forbi Toyota, de spayede et eller andet ind i indsugning og
efter en uges kørsel var det væk.

Min erfaring er at når der er motor problemer så kør ind til et stort
autoriserede værksted.

/Søren

Fra : Kent Glerup

Dato : 08-10-06 14:58

On Sun, 8 Oct 2006 15:22:28 +0200, "Søren Ravn"
<Post@soRenJegkanikkelideSpamravn.dk> wrote:

>Min erfaring er at når der er motor problemer så kør ind til et stort
>autoriserede værksted.

Enig! Såfremt man kører Toyota selvfølgelig.

Nu er vi så nogle der har valgt at køre Skoda. Der kan det omvendt
være en fordel at finde en god uautoriseret mekker!

/Kent Glerup

Fra : Søren Ravn

Dato : 08-10-06 15:25

"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> wrote in message

> Enig! Såfremt man kører Toyota selvfølgelig.
>
> Nu er vi så nogle der har valgt at køre Skoda. Der kan det omvendt
> være en fordel at finde en god uautoriseret mekker!
>
> /Kent Glerup

Kan ikke lige se hvad forskellen skulle være men hensyn til valg af
mekaniker

/Søren

Fra : Kent Glerup

Dato : 08-10-06 16:43

On Sun, 8 Oct 2006 16:25:21 +0200, "Søren Ravn"
<Post@soRenJegkanikkelideSpamravn.dk> wrote:

>"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> wrote in message

>Kan ikke lige se hvad forskellen skulle være men hensyn til valg af
>mekaniker

Du har tydeligvis ikke været i hænderne på SMC!!

Så savner man virkelig de tider hvor man kørte Sportsvan.-. :)

/Kent Glerup

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-10-06 22:14

"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse

> Du har tydeligvis ikke været i hænderne på SMC!!

De er berygtede for deres inkompetence. Underligt nok score Skoda bedre end
VW i div. forbruger_tilfredshedstests, det kan kun være fordi kunderne er
nemme at stille tilfredse- det er kun en "Skodaa". Hvis jeg ikke kan skrue
selv, bruger jeg en uaut., han er også billig med at sætte dæk på :).

Fra : K

Dato : 09-10-06 10:54

Regner med at jeg skal ud at have tjekket det i dag, hvis min private
mekker har tid. Efter at have kørt ca 50 km på arbejde i morges, stod
den noget højere i det tidligere nævnte interval.
Da jeg så skulle ud og flytte min bil her til middag, kunne den
næsten ikke starte. Jeg kunne godt holde den i gang ved at give lidt
gas, men slap jeg pedalen gik den ud.
Det gik så over efter et par minutter. Kan det også være noget med
det andet???

/K.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-10-06 16:57

"K" <kennet_r@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>Kan det også være noget med
det andet???

Kvalificeret gæt: Temperatur sensor.

Fra : K

Dato : 10-10-06 08:38

Ja, med "det andet" mener jeg det med omdrejningerne kørte op og ned i
et fast interval, og det er jo ikke helt det samme, som den ikke kun
starte.

/K.

Fra : K

Dato : 21-10-06 13:13

Så fik jeg det lavet. Det var gaspjældhuset der var kaput.

/K.