Hvilket udstyr i hvilke årgange?
Fra : Alex Jensen

Dato : 07-10-06 06:14

Hej alle

Er på jagt efter en ny stationcar diesel til familien. Vores manglende
bilindsigt gør det svært f.eks. at se, hvornår der kom hvad udstyr i hvilke
modeller.

Hvis man f.eks. gerne vil have ESP eller airbaggardiner/flere airbags (end
de 5 mange modeller har), findes der så et sted på nettet, hvor man kan se,
hvornår disse ting kom som udstyr i diverse modeller?

Indtil videre er interessen koncentreret omkring følgende biler, men det er
ikke en endegyldig liste:

Skoda Octavia
Peugeot 307 / 307SW / 406
Citroen C5
Ford Mondeo

På forhånd tak!

AJ

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 07-10-06 10:22

"Alex Jensen" <jensen@FJERNDETTEalexjensen.dk> wrote in

> Hvis man f.eks. gerne vil have ESP eller airbaggardiner/flere airbags
> (end de 5 mange modeller har), findes der så et sted på nettet, hvor
> man kan se, hvornår disse ting kom som udstyr i diverse modeller?

Desværre nej. Området er fuldstændig uoverskueligt og ugennemsigtigt.

Samme udstyrsvariant kan have forskelligt udstyr fra land til land.
Forskellige lande har forskellige specialmodeller. Ikke alle
udstyrsniveauer findes i alle lande.

Det betyder at det du efterlyser er en DANSK side over danske
udstyrsmodeller for forskellige mærker.

Det tror jeg Danmark er for lille et land til at nogen gider vedligeholde
en sådan side.

Det smarteste er at finde ud af hvilket udstyr der er 100% ufravigeligt,
og hvilket udstyr der er på en ønskeliste men kan undværes.

Post listerne her sammen med dine øvrige krav til din drømmebil, og der
er måske nogen der kan hjælpe dig videre.

Der findes f.eks. tyske sider der er ret omfattende mht. det du
efterlyser, men dels er de stadig ikke komplette og slet ikke når vi
snakker lidt ældre årgange (og ældre er såmænd kun en 3-4 år). Og endelig
er de jo på tysk, både hvad sprog angår men også hvad udstyrsvarianter
angår.