Absolut bedste middel til forruden?
Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 04-10-06 20:56

Hej.

Jeg kæmper en brav kamp mod trafikfilm, eller hvad det nu er...

På min MB, der jo kun har den ene visker, er det ligesom at der ligger en
ubrydelig film, som regndråberne ligesom slår hul i. Jeg skiftede bladet da
jeg fik bilen, med et "org" fra MB. (mener at det var bosch). Dette virkede
fint i et stykke tid. Men efter 15.000 km, var den virkelig gal igen. Nå,
men jeg tænkte, at siden der kun er den ene visker, slider det sikkert meget
på den, og skiftede igen... dog med noget fra en tank. Ikke at det var noget
billigt bras. Tror jeg gav 130,- for en visker. Så det er måske bare noget
dyrt bras ?

Jeg har nu prøvet med det berømte æble, uden held! Kender nogen til det
ultimative våben mod film på ruden? Jeg er lidt ligeglad med, hvad det
koster, for det er sgu ret surt at kigge ud gennem huller i ruden, og køre
70 km/t.

--
Mvh Jasper

e-mail: jasper@FJERNESahrensbach.dk
"FJERNES" skal, sjovt nok, slettes

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-06 21:27

"Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ultimative våben mod film på ruden? Jeg er lidt ligeglad med, hvad det
> koster, for det er sgu ret surt at kigge ud gennem huller i ruden, og køre

Prøvet at polere ruden ?

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 05-10-06 21:07

> Prøvet at polere ruden ?

Med alm. polermiddel? Altså de samme som lakken skal have?

/Jasper

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-10-06 21:18

Jasper Norman Ahrensbach skriver:

> Med alm. polermiddel? Altså de samme som lakken skal have?

Prøv at spørg din kone, hvordan hun polerer ruder.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-06 21:28

> [...]
> at det var noget billigt bras. Tror jeg gav 130,- for en visker. Så det er

dyrt bras?
jeg giver ca, 250,- hvert år for et par nye motorcraft viskere til min

> [...]
> ultimative våben mod film på ruden? Jeg er lidt ligeglad med, hvad det
> koster, for det er sgu ret surt at kigge ud gennem huller i ruden, og køre

det bedste våben er at holde afstand og så vaske bilen en gang imellem

--
Tom

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 05-10-06 21:09

> dyrt bras?
> jeg giver ca, 250,- hvert år for et par nye motorcraft viskere til min
Så er det vel samme pris? Jeg giver 130-150 for een visker. I hvert fald
dyrt nok, hvis skidtet ikke virker

> det bedste våben er at holde afstand og så vaske bilen en gang imellem

Tjo... det mener jeg også at jeg er ret flink til. Og bilen... den bliver
skam vasket mindst en gang om ugen!

/Jasper

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-10-06 21:18

Jasper Norman Ahrensbach skriver:

> Tjo... det mener jeg også at jeg er ret flink til. Og bilen... den bliver
> skam vasket mindst en gang om ugen!

Med voks (på forruden) ?

Fra : Gamle

Dato : 04-10-06 22:54

> [...]
> ultimative våben mod film på ruden? Jeg er lidt ligeglad med, hvad det
> koster, for det er sgu ret surt at kigge ud gennem huller i ruden, og køre

Hej.

Du kan købe noget der hedder x 1til100 eller x/2til100 på tankstationer.
Bilka har også noget magen til, ved bare ikke om det hedder det samme. Det
er en klar plastflaske (250 ml.) med doseringsmåler på toppen.
Du trykker på flasken og mkålebægeret fyldes. Det passer så til x liter
sprinklervædske. Plejer selv at hælde på en ny 2½ liters dunk med rigtig
sprinklervædske.
Har brugt det i 35 år og har aldrig problemer med trafikfilm.

Mvh.
Torben

Fra : Jesper

Dato : 05-10-06 20:47

Jasper Norman Ahrensbach wrote:
> [...]
> ultimative våben mod film på ruden? Jeg er lidt ligeglad med, hvad det
> koster, for det er sgu ret surt at kigge ud gennem huller i ruden, og køre

Jeg har opgivet alle "vidundermidler" som æbler, halve kokosnødder,
rosiner og hvad man ellers hører om......

For mig er der kun én ting der virkelig dur og det er Sonax rudepolish
--> http://www.sonax.dk/?newsforside=156

Det virker hver gang og fjerner al trafikfilm.

--
Mvh. Jesper