Køler under bil?
Fra : Otto

Dato : 03-10-06 20:34

Hej

Stak lige hovedet under bilen, og fandt noget der ligner en køler. Der
sidder en lignende på min VW T5, men er lille i forhold til denne.

http://i48.photobucket.com/albums/f207/plex_dk/underbilen.jpg

Det er på en Pug 207 HDi

Hvad bruges den til helt precis?

Mvh
Otto

Fra : John Sahl

Dato : 03-10-06 20:36

Otto wrote:
> http://i48.photobucket.com/albums/f207/plex_dk/underbilen.jpg

Det ligner en oliekøler.

--
John Sahl

Fra : Otto

Dato : 03-10-06 20:47

On 2006-10-03 21:36:25 +0200, "John Sahl" <spamcatcher1@mandezonen.dk> said:

> Det ligner en oliekøler.

Ja men rørerne går bagud - væk fra motoren. Det er nok oliekøler til
differentialet ;)

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-10-06 20:59

Hej!

Otto wrote:

> Ja men rørerne går bagud - væk fra motoren. Det er nok oliekøler til
> differentialet ;)

Er det mon en campingvogns-udgave. I så fald kan det jo være til køleskabet :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : mk\(5220\)

Dato : 03-10-06 21:34

> Er det mon en campingvogns-udgave. I så fald kan det jo være til
> køleskabet :)
> --
> Mvh, Kim Voss Schrader

Fåes en Pug 207 som camper?

Sådan en med egenvægt over 2 tons og
a.. mindst 4 sovepladser
a.. køkkenarrangement med vand- og spildevandstank
a.. evt. toilet
a.. passende loftshøjde

Det gør den vist ikke !

Mvh Morten

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-10-06 22:15

Hej!

mk(5220) wrote:
> Fåes en Pug 207 som camper?

Næppe, troede der var tale om en Caravelle

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 03-10-06 21:07

Kim Voss Schrader skrev:

> Er det mon en campingvogns-udgave. I så fald kan det jo være til køleskabet :)

Det kunne jo goså være til aircon'en...

Klaus

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-10-06 21:08

Hej!

Klaus D. Mikkelsen (google groups) wrote:

> Det kunne jo goså være til aircon'en...

Men så ville slangerne vel ikke gå bagud(?).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-10-06 21:29

Kim Voss Schrader skriver:

> Men så ville slangerne vel ikke gå bagud(?).

De skal vel om til kabinen ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Otto

Dato : 03-10-06 21:14

On 2006-10-03 22:07:11 +0200, "Klaus D. Mikkelsen (google groups)"
<moppe@post6.tele.dk> said:

> Det kunne jo goså være til aircon'en...

Det giver da ikke særlig optimal køling, med vandret montering.

Der sidder 4 kølere ude foran også...

Fra : Otto

Dato : 03-10-06 21:19

On 2006-10-03 22:13:33 +0200, Otto <hom@FJERNMIG@pc.dk> said:

> Der sidder 4 kølere ude foran også...

Argh okay der er vidst kun :D

/Otto

Fra : Otto

Dato : 03-10-06 21:23

On 2006-10-03 22:18:55 +0200, Otto <hom@FJERNMIG@pc.dk> said:

> Argh okay der er vidst kun :D

3

Gab jeg må vidst hellere få lidt søvn...

/Otto

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-10-06 21:30

Otto skriver:

> Det giver da ikke særlig optimal køling, med vandret montering.

Spørg Pug, det er dem der har monteret den, uanset, hvad den er
til......

Fra : Brian

Dato : 04-10-06 14:19

"Otto" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Det giver da ikke særlig optimal køling, med vandret montering.

Så mener du altså heller ikke at dine (hvis du har) radiatorer er særligt
optimale? De vender på samme måde...

Fra : Otto

Dato : 04-10-06 14:27

On 2006-10-04 15:18:37 +0200, "Brian" <Suzuki@cool.dk> said:

> Så mener du altså heller ikke at dine (hvis du har) radiatorer er
> særligt optimale? De vender på samme måde...

Luftflowet gennem køleren er da bedst, når den står op - vandret

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-10-06 14:32

Otto skriver:

> Luftflowet gennem køleren er da bedst, når den står op - vandret

Med mindre at der er en blæser på den.....

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-06 21:44

Otto wrote:
> Stak lige hovedet under bilen, og fandt noget der ligner en køler. Der
> sidder en lignende på min VW T5, men er lille i forhold til denne.
> [...]

Hmm, har bilen aut.gear? Så kunne det måske være en oliekøler dertil. Men
ved nærmere eftertanke tror jeg ikke at franskmændene ofrer penge på sådan
noget.

/Peter

Fra : Ulrich

Dato : 03-10-06 22:40

> [...]
>
> Stak lige hovedet under bilen, og fandt noget der ligner en køler. Der
> sidder en lignende på min VW T5, men er lille i forhold til denne.

Det er en brændstofkøler, slangerne er brændstof retur.
Brændstofet bliver varmt i pumpe mm.
Så hvis din tank, der sikkert er af plastik, ikke skal nedsmelte,
så skal der køles ned.

P.S. jeg har set de andre forslag *GGG*

--
Hygge Ulrich

Fra : Otto

Dato : 04-10-06 05:26

On 2006-10-03 23:39:32 +0200, "Ulrich" <uz_FILTER_@jubiimail.dk> said:

> Det er en brændstofkøler, slangerne er brændstof retur.
> Brændstofet bliver varmt i pumpe mm.
> Så hvis din tank, der sikkert er af plastik, ikke skal nedsmelte,
> så skal der køles ned.

Jo tanken er godt nok plastic, ligesom på T5'eren. Så det lyder vel
meget sandsynligt... :D

Mvh
Otto

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 04-10-06 07:51

"Otto" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Jo tanken er godt nok plastic, ligesom på T5'eren. Så det lyder vel meget
> sandsynligt... :D

Kan kun få øje på en slange/kabeltilgang, er det tilfældet er der højst
sandsynligt ikke tale om nogen form for køler. En køler behøver både til og
afgang.

--
MVH Hans

Fra : Møller

Dato : 04-10-06 19:06

"Ulrich" <uz_FILTER_@jubiimail.dk> wrote in message

> [...]
> Brændstofet bliver varmt i pumpe mm.
> Så hvis din tank, der sikkert er af plastik, ikke skal nedsmelte,

Det tog lidt tid

og hvis nogle, som det ser ud til, har en livlig fantasi, eller aldrig har
hørt om køling af brændstof, kan de Google lidt:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=br%C3%A6ndstofk%C3%B8ler&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=lr%3Dlang_da

Møller

Fra : Møller

Dato : 04-10-06 19:54

"Møller" <mail..No:sPAm@sb.dk> wrote in message

> [...]
Glemte lige, at man regner med, at returtemperaturen kan nå op på ca 140
gr.c. så som Ulrich så rigtigt skriver, det bliver varmt.

Men punperne er jo normalt overdimentioneret 3 x, så der er megen olie under
højt tryk ( op til 1700 bar) der frigives til returen.

For de interesserede, er der lidt mere her:
http://www.kfztech.de/kfztechnik/motor/diesel/commonrail.htm
Møller

Fra : Christopher Stein

Dato : 04-10-06 09:27

Otto skrev:
> [...]
>
> Stak lige hovedet under bilen, og fandt noget der ligner en køler. Der
> sidder en lignende på min VW T5, men er lille i forhold til denne.

hvor går den anden ende af slangen hen?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-10-06 09:44

Hans L. Jørgensen skrev:

> Kan kun få øje på en slange/kabeltilgang, er det tilfældet er der højst
> sandsynligt ikke tale om nogen form for køler. En køler behøver både til og
> afgang.

Så vidt jeg kan se sidder der en slange i hvert hjørne - en tæt på
og en på den modsatte side.