Køb af båd i Tyskland ????
Fra : Frank

Dato : 13-11-06 21:01

Hej
Jeg er faldet for en brugt båd i Tyskland. Den er med påhængsmotor og står
på en tysk indregistreret trailer som følger med.

Hvordan er reglerne? Kan jeg bare køre ned og hænge den på bilen og køre
den hjem eller er der nogle faldgruber jeg skal være opmærksom på ?

Mvh
Frank

Fra : Martin Sørensen

Dato : 13-11-06 21:55

Frank (fjern) wrote:
> [...]
>
> Hvordan er reglerne? Kan jeg bare køre ned og hænge den på bilen og køre
> den hjem eller er der nogle faldgruber jeg skal være opmærksom på ?

Nej, ikke lovligt. Jeg har tidligere skrevet om det her i gruppen,
prøv med google groups.

Mvh

Martin

Fra : Frank

Dato : 13-11-06 22:09

"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Frank (fjern) wrote:
> [...]
> den hjem eller er der nogle faldgruber jeg skal være opmærksom på ?

Nej, ikke lovligt. Jeg har tidligere skrevet om det her i gruppen,

Er det ikke kun her i DK jeg ikke må køre med tyske numre??
Hvad angår selve købet at båd og trailer er der vel ingen problemer rent
lovmæssigt, da det jo er en ældre brugt båd.

Mvh
Frank

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 13-11-06 23:10

Du skal bare få tyskeren til at trække den hjem i din indkørsel og tage
nummerpladerne med hjem.

Bjarke

Fra : Per

Dato : 14-11-06 07:33

"Bjarke M. Christensen" <bjarke(news)@FjernDetteOgEfterlad:Grevestrand.dk>
skrev i en meddelelse news:4558ed42$0$147$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Du skal bare få tyskeren til at trække den hjem i din indkørsel og tage
> nummerpladerne med hjem.

Eller leje en prøvenummerplade og sætte den på når du ankommer til DK.

Og så efterfølgende få traileren omregistreret.

Per

Fra : Martin Sørensen

Dato : 14-11-06 11:18

Per wrote:

> Eller leje en prøvenummerplade og sætte den på når du ankommer til DK.

Den går ikke. Du må ikke køre med last (båd) på traileren når den
er på prøveplader. Hvo meget der ville ske hvis du blev opdaget ved
jeg ikke.

mvh

Martin

Fra : sode

Dato : 14-11-06 13:39

Lej en autotrailer og smid hele skidtet på den.....

VH/Sode

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-06 18:39

Politiet er åbenbart ikke enige overalt i landet...
Her i Middelfart har en af mine kolleger snakket med en med "3 stjerner" der
har givet grønt lys for lige nøjagtig det forehavende...

- "Bare henvis til mig hvis der er nogen der studser over det" var han meget
skråsikre ord.
"Det har man kunne siden indførslen af synsfri sammenkobling" sagde han..

Så nu kører min kollega til Tyskland og henter båd+trailer

...Per

Fra : Morten

Dato : 17-11-06 00:22

Ja det kan sikkert godt lade sig gøre. Men Hvis det nu var en tysker der
skulle hente en dansk trailer så havde han et problem for tyskerne har
forsikret traileren og herhjemme er forsikringen på anhænger trækket og så
ville der ikke være nogen forsikring på påhængskøretøjet.

Mvh Morten

----
Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 17-11-06 09:56

Per wrote:
> [...]
> "Det har man kunne siden indførslen af synsfri sammenkobling" sagde han...
>
> Så nu kører min kollega til Tyskland og henter båd+trailer

Held og lykke. Jeg havde svjh fat i centralregistret for
motorkøretøjer, det kan godt være at de ved mere om sagen.

Men så længe traileren ellers er forsvarlig burde konsekvenserne
være til at overse.

/Martin

Fra : Frank

Dato : 27-11-06 00:01

"Frank" <cyberlion(fjern)@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan er reglerne? Kan jeg bare køre ned og hænge den på bilen og køre
> den hjem eller er der nogle faldgruber jeg skal være opmærksom på ?

Og nu har jeg hentet båden hjem. Kørte på prøveplade fra grænsen og mødte
ikke nogle "kloge" folk.
Nu skal jeg bare have traileren over på dansk plade´, så er klar til
forårets komme.

Mvh
Frank

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-06 20:46

> [...]
> ikke nogle "kloge" folk.
> Nu skal jeg bare have traileren over på dansk plade´, så er klar til

Tillykke med det

Min kollega kom også helt hjem - på de tyske plader.

Vh. Per