Hej,
Problemet som Ole bragte op om hvilke tiltag man skal gøre, hvis
båden ligger i vandet om vinteren, er vel behandlet til ende.
Spørgsmålet om klasse A havne kontra is er noget andet som kort
blev berørt i mit svar, hvor jeg skrev at Chr. Havns Kanal hørte
til gruppen, en klasse A havn".
Klasse A har ikke noget med om der kan dannes is i en havn eller
ej. I langt de fleste Klasse A havne kan der ligesom i alle
andre havne, hvor der ikke lige er et spildevandsudløb med varm
vand, selvfølgelig dannes is.
Det der bl.a. ligger som et af kriterierne for at en havn kan
kaldes en klasse A havn er at der ikke kan forekomme
isskruninger som kan/vil ødelægge de både som ligger i havnen.
Derfor er det havnens udformning og især molehovedernes
udformning i forhold til havstrømmene der har stor betydning for
valget i klassificeringen.
Chr. havns kanal er ret beskyttet og kunne godt gå ind under
begrebet klasse A havn.
Som et kuriosum så har Københavns havn undladt at klassificere
havnen.
Mvh/Harding
>>>Hej med jer
>>>
>>>Min glasfiber Drabant-24 ligger i
>>>Christianshavns kanal, og ideen var
>>>egentlig at lade den ligge der
>>>vinteren over - havnen er
>>>godkendt som
>>>isfri havn - og så pille den op
>>>engang til foråret til bundmaling etc.
>>
>> Jeg har nu set Chr. Havn være
>>frosset til - så helt isfri kan vist
>> ikke garanteres! En tilpas hård
>>vinter, så lukker A-havnene også
>> til
> Var det i det herrens år 1995 (og
>lidt i 92-93) ?
>Mvh. Per N