Forstærkning af glasfiberbåde med Kevlar
Fra : Paul Eric Lantzer

Dato : 22-10-06 09:36

Er der nogen af Jer, der ved noget om brugen af Kevlar i forbindelse med
forstærkning af fx et glasfiberskrog?

Jeg planlægger at anskaffe en brugt sejlbåd eller motorsejler til flere års
langfart. Egentlig vil jeg helst have en stålbåd, men eftersom jeg også skal
tage hensyn til både budget og udbuddet af brugte både på markedet, er der
langt større udbud af glasfiberbåde. Uanset hvor god en navigatør og sejler
man end er, er der naturligvis altid risiko for diverse former for
grundstødning, at blive ramt af en container, en hval eller andet - og så er
det jo en fordel at have en båd, som er såvel godt konstrueret, stiv og med
et i øvrigt stærkt skrog. En af de både, som har min interesse, er en Fisher
37. Det er en på mange måder stærk båd, men den har et glasfiberskrog... som
måske kan forstærkes med Kevlar?!

Selv om du måske ikke har personlige erfaringer med Kevlar, er jeg også
meget interesseret i at høre fra dig, hvis du fx har kendskab til personer,
hjemmesider m.m. af interesse.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Paul Eric Lantzer