dk.fritid.sejlads
Fra : ThomasB

Dato : 13-10-06 00:41

"Harding E. Larsen (slet O3WWV)" <harding@O3WWVlarsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:11603933880.477819061714701@dtext.news.tele.dk...
> Det er rigtigt at vi under ingen omstændigheder skal tilbage til
> Control Tiderne.

Harding, jeg synes du er usmagelig nu.

CT havde sine sæheder, præcis som du og jeg - og alle andre i øvrigt.

Så længe vi overholder de fælles spilleregler (netiketten og fundatsen), så
er alle velkomne - også selvom de hedder CT, ... (prik prik prik) osv..

Kig på statistikken for gruppen - på trods af at der kommer flere og flere
på nettet og flere og flere får båd, er antallet af indlæg *væsentligt*
lavere end sidste år (hvor f.eks CT deltog).

Samtidig er der ingen datadiciplin - folk citerer som de lyster, glemmer at
klippe væk, topposter osv.

I ALLE andre grupper overholder man (stort set) netiketten, og sjovt nok har
stort set alle andre grupper (dk.fritid.*) mere aktivitet end
dk.fritid.sejlads. Dette kan du tænke lidt over, selvom jeg ikke gør mig
forhåbninger om at du kan se sammenhængen.

Jeg har programmeret og være administrator på nogle af DK største
debatfora - og min erfaring er at man får størst succes, hvis alle
overholder de samme regler. Netop du har været så asocial som man kan blive,
ved f.eks at opfinde egen "citatteknik", og havde jeg været administrator på
dk.fritid.sejlads, havde du fået en kraftig advarsel og var blevet smidt til
langbortistan hvis du ikke tog dig sammen og lærte den citatteknik som
netiketten beskriver - og det er ligemeget om du så var professor i sejlads.

Du er blevet gjort opmærksom på det *mange* gange, og ignorerer til
stadighed alle vejledninger.

Det er muligt at der findes personer på dk.fritid.sejlads, som synes gruppen
fungerer fint, men kig på statistikken og de andre grupper - f.eks
dk.fritid.bil, og du vil se at gruppen bliver mere og mere anarkistisk og
"flad".

Mange af de erfarne gider simpelthen ikke deltage her mere, hvilket er synd
og skam.

Selv CT er skræmt væk.

Mvh Thomas

XPOST: dk.admin.netikette, dk.fritid.sejlads

Fra : HA

Dato : 13-10-06 09:57

> [...]
> så er alle velkomne - også selvom de hedder CT, ... (prik prik prik) osv..

Til Thomas

Dine sure opstør kan du holde for dig selv.
Harding er for mig faglig dygtig og det vil være et tab for gruppen hvis han
bliver skræmt væk herfra.
Nedton dine forventninger til at vi alle er lige så "dygtig" som dig til at
fortolke og overholde netetiketten.

Her drejer det sig vel primært vel om at hjælpe hinanden vedrørende vores
fælles interresse.

Henning A

Fra : ThomasB

Dato : 13-10-06 12:21

"HA" <inger@i"&"h.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Hej Henning.

> Dine sure opstør kan du holde for dig selv.

Ja, det burde jeg nok, men når Harding begynder at lege smagsdommer,
tankepoliti og taler dårligt om folk som ikke er her, så er min grænse nået.

> Harding er for mig faglig dygtig og det vil være et tab for gruppen hvis
> han bliver skræmt væk herfra.

Som jeg skrev er det fuldstændigt ligegyldigt om personen så er professor i
sejlads, netiketten gælder for alle.

> Nedton dine forventninger til at vi alle er lige så "dygtig" som dig til
> at fortolke og overholde netetiketten.

Hvis man ikke er dygtig nok til at overholde netiketten, er man heller ikke
dygtig nok til at være på usenet - i det mindste kan man gøre et forsøg på
at overholde netiketten (du har f.eks klippet og citeret korrekt), i stedet
for hårdnakket at påstå at topposting er det eneste rigtige.

Harding har lige skræmt ... (prik prik prik) væk, og seriøst siddet og
omskrevet hvordan ... (prik prik prik) skulle have været morsom i stedet.
*Det* er Control Tider så det batter.

> Her drejer det sig vel primært vel om at hjælpe hinanden vedrørende vores
> fælles interresse.

Ja, kig på statistikken for gruppen her, og du vil se at interessen for
gruppen er drastisk dalende.

Herunder citerer jeg lidt fra www.usenet.dk

www.usenet.dk/netikette/forklaring.html
"Det meste der står i dette dokument er umiddelbart indlysende. Er du
bekendt med begrebet etikette og enig i at det for det meste er en god ting,
behøver du ikke læse videre her.

Hvad er netikette?
På biblioteket siger etiketten man ikke skal larme.
På en god restaurant siger etiketten man skal undlade at bøvse højlydt og
vippe på stolen.
I en bus siger etiketten man skal give gangbesværede medborgere sin plads
(hvis man ikke selv er gangbesværet)
osv...
På samme vis er der nogle retningslinier for opførsel på usenet. Disse
kaldes netikette. De er ikke vedtaget ved lov og bliver jævnligt diskuteret,
men ikke desto mindre forventes det man opfører sig ordentligt: "overholder
netiketten".
Hvorfor er netikette nødvendig?
Kort og godt: For at vi alle skal kunne være her.
Som i alle andre sammenhænge er det nødvendigt med en vis hensynstagen for
at sikre en god atmosfære. Det er ikke rart at være i samme rum som en fyr,
der råber Fuck you! hele tiden.
Usenet er ikke anderledes i den sammenhæng: Det er stadig en person, der
læser ens tekster, selvom de skrives på en computer!

Hvem definerer netiketten?
Netiketten er opstået gennem flere år. På samme vis som andre sociale
spilleregler er opstået i andre grupper.
Der sidder ikke en speciel gruppe og definerer regler, og der afholdes
sjældent afstemninger om hvad der er rigtigt og forkert. De fleste
retningslinier er indlysende fornuftige og de kan alle forklares og
forsvares, hvis det skulle vise sig nødvendigt.
På disse sider er der lagt en del arbejde i at begrunde de forskellige
retningslinier.

I den internationale nyhedsgruppe news.announce.newusers sendes jævnligt
vejledninger i netikette og andre ting en begynder på usenet har brug for.
Denne gruppe er nok det tætteste man kommer på en autoritet i spørgsmål om
netikette på usenet, men den er tung læsning.

Den danske gruppe dk.admin.netikette omhandler netop netikette. Er du i
tvivl om noget i den retning, skal du være velkommen til at spørge der.

Hvorfor skal jeg overholde netiketten?
Der er ingen love, der siger du skal. Måske indgår det i din
internetudbyders regler, måske ikke.
Du skal overholde netiketten fordi du generer andre mennesker, hvis du ikke
gør det. Genér for mange mennesker og der kommer en reaktion, sandsynligvis
i form af indlæg i gruppen eller via email. Hvis nogle mennesker bliver
tilstrækkeligt irriterede, kan du risikere klager til din udbyder.

Du skal ikke bestemme over mig!
Nogle brugere nægter trods ovenstående at efterleve netiketten. For dem har
vi lavet en særlig side. (citeret nedenfor) "

www.usenet.dk/netikette/hardball.html
"Der er nogle mennesker, der nægter at følge netiketten. Hvis du mener
netikette er en fin ting, vil du ikke have nogen interesse i at læse
nedenstående.

Retningslinierne er uklare
Det var skidt. Det ville være rart om du ville kontakte os, så vi kan
forsøge at forklare dem bedre.

Jeg kan ikke følge retningslinierne
Hvis det er teknisk umuligt for dig, at følge de angivne retningslinier, kan
du normalt regne med overbærenhed fra de andre brugere af usenet. Du slipper
dog næppe uden en kommentar i ny & næ, alt efter hvad du har problemer med.

Jeg vil ikke følge jeres retningslinier!
Vi, dvs. redaktørerne på usenet.dk, har ikke selv opfundet nogen regler
eller retningslinier. De er alle taget fra gruppen news.announce.newusers,
diverse RFC'er eller diskussioner i gruppen dk.admin.netikette. De
retningslinier, der fremlægges, er med andre ord nogle, der er standard for
usenet generelt, eller er vedtaget i al offentlighed i de danske grupper.
Det eneste der er gjort her er at præsentere dem på dansk, ledsaget af en,
forhåbentlig, uddybende forklaring.

Jeg har en god grund til ikke at følge retningslinierne
En ikke-teknisk grund? Nogle gode argumenter mod de eksisterende
retningslinier? Det lyder spændende!
Sæt dig ind i hvorfor de nuværende retningslinier er som de er og start
derefter en debat i gruppen dk.admin.netikette. Måske er det på tide at få
rystet mosset af de gamle vaner?

Lad være med blot at tilsidesætte dem uden debat! Det bliver der ikke ændret
noget ved, udover at nogle mennesker måske bliver irriterede over din
opførsel.

Retningslinierne er ikke love!
Nej vist, men som forklaret på den forgående side, risikerer du at blive
grumme upopulær, hvis du går imod for mange vigtige retningslinier.
Husk altid på, at netiketten ikke er til, for at genere dig, men for at gøre
usenet behageligt, for så mange brugere som muligt.

Jeg er ligeglad. Jeg gør hvad jeg vil!
Det var dog en skrækkeligt asocial indstilling. Er du ligeglad med at du
generer andre brugere? Hvis det er for at gøre oprør mod et eller andet, kan
du så ikke gøre det lidt mere kreativt? Eventuelt ved at forsøge at ændre de
eksisterende retningslinier.

Hvis du nægter at følge de etablerede spilleregler, nægter at gå i dialog om
en ændring af disse retningslinier og i det hele taget nægter at begrunde
dine handlinger i den retning, skal du ikke forvente megen sympati fra dine
medbrugere af systemet."

Fra : pkc

Dato : 13-10-06 15:01

Hvem er I egentlig alle jer der sidder og skyder på hinanden -

Hvad laver I - Hvor kommer I fra - hvad baggrund har I for at dømme det ene
eller andet ? Eller for den sags skyld dømme den ene eller den anden ?

Lad os nu høre hvad I laver - ?

Mvh
Per Krabbe

Fra : sailor99

Dato : 13-10-06 15:31

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så er alle velkomne - også selvom de hedder CT, ... (prik prik prik) osv..

Har du overvejet, om det er den slags vrøvleri fra din side, som får nogle
til at undlade at skrive?
Hver fugl synger med sit næb, nogle synger kønnere end andre, men alle har
deres berettigelse.

Jeg er meget enig med Henning A, citat: "Her drejer det sig vel primært vel
om at hjælpe hinanden vedrørende vores fælles interresse!!!"

Forhåbentlig har jeg husket at overholde alle regler, hvis ikke er jeg i
grunden lige så glad som før.

Mvh
Georg

Fra : ThomasB

Dato : 13-10-06 17:49

"sailor99" <sailor99@(fjern)oekgnet.dk> skrev i en meddelelse

> Har du overvejet, om det er den slags vrøvleri fra din side, som får nogle
> til at undlade at skrive?

Ja, det har jeg overvejet, og selvfølgelig undlader nogle at skrive når der
igen og igen er konflikter.

Det er bl.a det netiketten er til for - for at undgå lange diskussioner om
bl.a citatteknik (og bagtalelse af andre).

> Hver fugl synger med sit næb, nogle synger kønnere end andre, men alle har
> deres berettigelse.

Jeg er helt enig. Alle er velkomne - også selvom man har en iltert
temperament, kommer med sjove bemærkninger, er fyldt med varm luft osv.

Netiketten er der for at alle har det "så godt som muligt" - og også at de
indlæg vi skriver er nemme for andre at følge med i. Usenet er jo ikke kun
for spørger og svarer - så kunne vi lige så godt have en brevkasse - men for
at samle så meget viden som muligt. Derfor er datadiciplin/citatteknik
vigtig.

> Jeg er meget enig med Henning A, citat: "Her drejer det sig vel primært
> vel om at hjælpe hinanden vedrørende vores fælles interresse!!!"

Det er jeg også enig i.

> Forhåbentlig har jeg husket at overholde alle regler, hvis ikke er jeg i
> grunden lige så glad som før.

Alle begår fejl eller sjusker, hvilket der også ses igennem fingre med - det
er først når hardballs konsekvent skider på alt og alle, at der er et
problem.

Mvh Thomas

Fra : N_B_DK

Dato : 13-10-06 17:52

ThomasB wrote:
> Alle begår fejl eller sjusker, hvilket der også ses igennem fingre
> med - det er først når hardballs konsekvent skider på alt og alle, at
> der er et problem.

Enig

--
MVH.
N_B_DK

Fra : HO

Dato : 13-10-06 15:56

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> skrev i en meddelelse

> Samtidig er der ingen datadiciplin - folk citerer som de lyster, glemmer
> at klippe væk, topposter osv.
Hej
Kan kun give dig ret.
Gid de ville lære det, utroligt at nogen kan skrive den ene professor
afhandling efter den anden, uden at kunne poste det rigtig.

> Mange af de erfarne gider simpelthen ikke deltage her mere, hvilket er
> synd og skam.
Kan kun give dig ret.

> Selv CT er skræmt væk.
Det gør nu ikke mig noget.

> Mvh Thomas
Du bør nok også feje for egen dør.

Hilsen
Hans Olsen
www.honet.dk

Fra : Torben

Dato : 13-10-06 16:31

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> skrev i en meddelelse

Hej ThomasB

Hvad vil du opnå med den dagsorden du sætter, er den skjult for andre?

> Så længe vi overholder de fælles spilleregler (netiketten og fundatsen),

> er alle velkomne - også selvom de hedder CT, ... (prik prik prik) osv..

Du skulle tilfældigvis ikke vide hvem der gemmer sig bag prik prik prik!
og hvor ved du fra han er skræmt væk?

> Kig på statistikken for gruppen - på trods af at der kommer flere og flere
> på nettet og flere og flere får båd, er antallet af indlæg *væsentligt*
> lavere end sidste år (hvor f.eks CT deltog).

Bortset fra CT´s expertise i epoxy var hans mange indlæg kun
beregnet til at svine folk til. Der kan være mange andre faktore til et
lavere antal indlæg f.eks. den fantastiske sommer, alle skulle på vandet,
måske er folk blevet bedre til gør det selv uden at spørge først, måske
har de fået hjælp på havnen, der er mange muligheder, men lur mig
om ikke der kommer mange nye indlæg/spørgsmål nu da vore både
snart skal på land og efterses for den megen sejlads her i sommer.

> Samtidig er der ingen datadiciplin - folk citerer som de lyster, glemmer
> at klippe væk, topposter osv.

Du har tideligere i en tråd, givet udtryk for <Citat> (myntet på Harding)

Du topposter - på trods af at det strider mod enhver netikette. Jeg og mange
andre har påtalt det, og du er tilsyneladende ligeglad. Det er efter min
mening mere nedlandende end at komme med en anonym sjov bemærkning.

I øvrigt gider jeg ikke diskutere topposting igen - gør som du vil. <Citat
slut.>

Spørgsmål, Hvorfor gider du tage toppostning op igen, når du ikke gider
at diskutere toppostning det er da selvmodsigende så det batter.

> [...]
> dk.fritid.sejlads. Dette kan du tænke lidt over, selvom jeg ikke gør mig
> forhåbninger om at du kan se sammenhængen.

Nu kan jeg jo så også manipulere lidt. Det er klart at dk.fritid.* har mere
aktivitet samlet en dk fritid. sejlads, men hvis du ser på dk.edb.internet.
webdesign eller dk.helbred.eller måske dk. videnskab.jura så er der
nedgang at spore, for at bruge dine egne ord. Dette kan du tænke lidt over,
> [...]

> Jeg har programmeret og være administrator på nogle af DK største
> debatfora - og min erfaring er at man får størst succes, hvis alle
Ser man det. Hvor?

> [...]
> hvis du ikke tog dig sammen og lærte den citatteknik som netiketten
> beskriver - og det er ligemeget om du så var professor i sejlads.

Nå - jeg kan se jeg er i samme båd som Harding.
Hvis jeg skal give et råd til en spørger, er jeg ligeglad med om det står
øverst midtimellem eller for neden. Det afgørende er at svaret er rettet
direkte til spørgeren, er der andre der kan få glæde af svaret er det ok.
Men det er alså spørgeren der er i centrum.

> [...]
> dk.fritid.bil, og du vil se at gruppen bliver mere og mere anarkistisk og
Statistik er noget fanden har skabt i vrede.

> Mange af de erfarne gider simpelthen ikke deltage her mere, hvilket er
> synd og skam.
Jeg er overbevist om at her tager du grueligt fejl

> Selv CT er skræmt væk.
Efter den ODT han kom med, ville jeg også holde mig langt væk.

Selv om jeg kun har gået i den stråtækte skole og som følge heraf
ikke har været hverken programmør eller administrator eller for
den sags skyld lært citatteknik, netikette, eller andre mystiske ting
har jeg forsøgt at leve op til dine skyhøje idealer.
MEN forvent ikke det sker mere
Og så er dette indlæg lige så meget OT som dit.
det er jo ikke velset at bryde etiketten vel ThomasB!!

Mvh/Torben H

Fra : N_B_DK

Dato : 13-10-06 18:01

Torben wrote:
> "ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> skrev i en meddelelse
>
> Hej ThomasB
>
> Hvad vil du opnå med den dagsorden du sætter, er den skjult for andre?

Den er da på ingen måde skjult.

> Du topposter - på trods af at det strider mod enhver netikette. Jeg
> og mange andre har påtalt det, og du er tilsyneladende ligeglad. Det

Hvor ser du at han topposter ?

--
MVH.
N_B_DK

Fra : ThomasB

Dato : 13-10-06 18:39

"Torben" <torbh@mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej Torben :)

> Hvad vil du opnå med den dagsorden du sætter, er den skjult for andre?

Ikke forstået?

> så
>
> Du skulle tilfældigvis ikke vide hvem der gemmer sig bag prik prik prik!
> og hvor ved du fra han er skræmt væk?

Jeg kender ikke prik prik prik og jeg gætter på at han er skræmt væk, siden
vi ikke har hørt noget fra ham/hende efter Hardings udfald.

> Bortset fra CT´s expertise i epoxy var hans mange indlæg kun
> beregnet til at svine folk til.

Jeg skal ikke kunne sige hvad hans indlæg var beregnet til. Jeg synes han
kom med mange brugbare svar.
(det skal lige siges, at jeg selv masser af gange har været oppe og "toppes"
med CT)

> [...]
> om ikke der kommer mange nye indlæg/spørgsmål nu da vore både
> snart skal på land og efterses for den megen sejlads her i sommer.

Jeg vil da håbe at det skyldes alt muligt andet, og at der kommer godt gang
i gruppen igen.

> [...]
>
> Spørgsmål, Hvorfor gider du tage toppostning op igen, når du ikke gider
> at diskutere toppostning det er da selvmodsigende så det batter.

Ja det er selvmodsigende og hvad vil du sige med det?

På det tidspunkt gad jeg ikke, nu gider jeg godt - det er vel ok?

> [...]
> over,
> selvom jeg ikke gør mig forhåbninger om at du kan se sammenhængen.

Før det første mener jeg ikke dk.fritid.* samlet, men derimod de fleste
grupper under dk.fritid-hirakiet.

For det andet har dk.videnskab.jura ikke nedgang - tværtimod.

Så som du kan se, bliver det lidt svært at se sammenhængen

> Ser man det. Hvor?

Hvis du skriver en mail til mig, så skal jeg svare. Det vedkommer ikke
gruppen/usenet.

> [...]
> direkte til spørgeren, er der andre der kan få glæde af svaret er det ok.
> Men det er alså spørgeren der er i centrum.

Det er jeg ikke enig i - i så fald ville en brevkasse være mere egnet.

Usenet er et "træsystem", hvor man svarer hinanden og ikke kun på
startindlæg.

Hvis alle svarer hvor det passer dem, er det utroligt svært at se *hvad* der
svares på.
Når man citerer det man svarer på, er der ingen tvivl.

Prøv lige at læse dette:
"Hvorfor svare nedenunder?
Det kan siges meget kort:

Det er en muldvarp på motorcykel!
Hvad er det, der er småt, sort og meget hurtigt? "

Og:
"Sameksistens
Hvis ovenstående grunde ikke er nok, står vi tilbage med konsistens mellem
indlæggene: Det kan godt være det er ligegyldigt, om man kører i venstre
eller højre side af vejen, men det er ret praktisk, at alle gør det samme."

Skal vi ikke bare "køre i samme side af vejen" her på dk.fritid.sejlads?
Ligesom vi (forhåbenligt) overholder vores "vigepligt" ude på vandet

> Statistik er noget fanden har skabt i vrede.

Haha ja, det siges der

Men det er da lidt ærgeligt at antallet af indlæg falder så drastisk ik?

> Jeg er overbevist om at her tager du grueligt fejl

Det bliver svært at afgøre - men jeg kender flere der ikke gider deltage,
fordi alt står hulter til bulter og der er for meget fnidder.

> Efter den ODT han kom med, ville jeg også holde mig langt væk.

Jeg forstår godt hans frustation - men jeg havde ikke gjort det samme.

> [...]
> den sags skyld lært citatteknik, netikette, eller andre mystiske ting
> har jeg forsøgt at leve op til dine skyhøje idealer.

Tak Torben - det er pænt af dig at gøre dit bedste!

> MEN forvent ikke det sker mere
> Og så er dette indlæg lige så meget OT som dit.
> det er jo ikke velset at bryde etiketten vel ThomasB!!

Hehe Torben. Jeg tror det er OK at oprette et indlæg der har til formål at
diskutere dk.fritid.sejlads generelt - i øvrigt x-postet til
dk.admin.netikette.

Mvh Thomas

Fra : Torben

Dato : 13-10-06 21:07

> "Torben" <torbh@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke forstået?

Måske du vil gentage den debat om fundatsen, netiketten, toppostning m.m.
dit indlæg burde kun have været sendt til dk.admin,netikette
hvor det retligt høre hjemme

> Jeg kender ikke prik prik prik og jeg gætter på at han er skræmt væk,
siden
> vi ikke har hørt noget fra ham/hende efter Hardings udfald.

Han kunne måske være ude at rejse eller har travlt med andre vigtige
gøremål, så det med at gætte er som at sige bum bum bum.

> Jeg skal ikke kunne sige hvad hans indlæg var beregnet til. Jeg synes han
> kom med mange brugbare svar.
> (det skal lige siges, at jeg selv masser af gange har været oppe og
> "toppes" med CT)
Tildels enig

> Jeg vil da håbe at det skyldes alt muligt andet, og at der kommer godt
> gang i gruppen igen.

Enig, vent og se når først båden står på land er der en masse ting der skal
efterses
og så kommer spørgsmålene

> Ja det er selvmodsigende og hvad vil du sige med det?
>
> På det tidspunkt gad jeg ikke, nu gider jeg godt - det er vel ok?

Jeg kan forstå at du siger ligesom en Statsminister sagde engang
Jeg har et standpunkt til jeg tager et nyt!
> Før det første mener jeg ikke dk.fritid.* samlet, men derimod de fleste
> grupper under dk.fritid-hirakiet.

> Så som du kan se, bliver det lidt svært at se sammenhængen

Sammenhængen er enkel, på dk.fritid,sejlads er der en klar nedgang
i sommermånederne ligesom andre i dk, hirakiet har nedgang
i perioder alt efter årstiden i de enkelte grupper.

> Hvis du skriver en mail til mig, så skal jeg svare. Det vedkommer ikke
> gruppen/usenet.

Nej det gør det ikke, jeg skal lige overveje det med mailen.

> Hvis alle svarer hvor det passer dem, er det utroligt svært at se *hvad*
> der svares på.
Det kan jeg ikke se skulle være et problem

> Hehe Torben. Jeg tror det er OK at oprette et indlæg der har til formål
at
> diskutere dk.fritid.sejlads generelt - i øvrigt x-postet til
> dk.admin.netikette.

Det er da iorden at diskutere dk.fritid.sejlads, men jeg er af den
opfattelse,
at det *alene* skal forgå i dk.admin.netikette, men det er du sikkert ikke
enig i, ligesom jeg ikke er enig i din stadige harselering over citatteknik,
netikette, toppostning m.m.

Mvh/Torben H

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 14-10-06 10:46

Torben wrote:

> Det er da iorden at diskutere dk.fritid.sejlads, men jeg er af den
> opfattelse, at det *alene* skal forgå i dk.admin.netikette

Hvorfor så ikke bare undlade at crossposte eller evt sætte opfølgning til
dit eget svar?
Det er dit ansvar hvor dit indlæg/svar havner i usenet hierarkiet

FUT: dk.admin.netikette

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 13-10-06 19:08

Torben wrote:
<klip en masse fnidder som har været oppe jeg ved ikke hvor mange gange>

Uanset hvilken "skole" man har gået i og hvad man udøver erhvervsmæssigt, så
gør det vel ikke noget at have lidt pli.
Jeg syntes da også at der er ærverligt at Usenet's citat-teknik ikke
forsøges overholdt.. bare en lille smule eller at i det mindste gider at
prøve.

Men jeg gider heller ikke jagte "lovbrydere" med store ord som vi har set
andre gøre tidligere.
Hvem husker ikke CT's frustrations-OTD. Det hjalp da i ca 1 måned.

Groft set opdeler jeg selv Nettiketten i "takt og tone" og "citat-teknik"

Citat-teknik læres ikke på en formiddag, men det gør nettiketten for den er
alm. sund fornuft og den korte version siger "behandel andre, som du selv
vil behandles".

Men efterhånden som ens teknik bliver bedre, så bliver det lettere og
"federe" at suse rundt på usenet og tilrage sig viden & fortælle
"røverhistorier"

En anden ting er det med, at mangelfuld citat-teknik holder "sejlerfolket"
fra brug af Usenet. Det er skudt helt ved siden af.
Problemet "lav-trafik" i d.f.s skyldes den høje gennemsnits alder på
sejlerfolket og uvidenhed om d.f.s eksistens.
Trafikken i d.f.s er årstidsbestemt... der er langt flest indlæg om foråret.

Tidligere (før sommerferien da Emma Gad var opstillet til henrettelse og
mudderkastningen stod på sit højeste) hvor man fik hammeren i hoved som
"Usenet-newbee" fordi man havde glemt at indtaste sit navn i newsreaderens
indstillinger (så man var anonym), ja så havde "nogen" sgu også fået mig til
at tænke sikken nogle "#%&"-hoveder.

Mvh
Leon
---
Vil du opleve bølgerne gå højt, behøver du ikke besøge dk.politik, du kan i
stedet besøge dk.fritid.sejlads

Fra : Torben Bach

Dato : 13-10-06 18:50

ThomasB wrote:

KLip

> Kig på statistikken for gruppen - på trods af at der kommer flere og
> flere på nettet og flere og flere får båd, er antallet af indlæg
> *væsentligt* lavere end sidste år (hvor f.eks CT deltog).

klip

Det tror da fa..... prik prik for mange af hans indlæg medførte debat og
diskussion om alt andet end det, gruppen er beregnet med.
Husker jeg helt forkert, at du er/var en af hans støtter omkring
netiketten - måske snarere en af de meget få?

> Mange af de erfarne gider simpelthen ikke deltage her mere, hvilket
> er synd og skam.

Lidt af en påstand. For mit eget vedkommende besøger jeg gruppen *hver
eneste dag* og suger til mig af de gode råd, der bliver givet til andre, men
det betyder da ikke, at jeg i samme moment også skal bidrage til
statistikken med et eller flere indlæg?!

> Selv CT er skræmt væk.

Den påstand tror jeg nu nok, at CT vil have sig frabedt.
Hvordan kan man være skræmt, hvis man i netikettens hellige navn ønsker
gruppen nedlagt?

Thomas B - hold dig nu til netiketten og fundatsen!
FUT til rette gruppe og fortsæt din diskussion der med dem fra gruppen, der
måtte ønske debatten. (Der er sat Follow Up to: dk.admin.netikette), hvortil
jeg gerne følger, hvis du ønsker yderligere debat, men om du får andre til
at følge med her fra gruppen, er en helt anden sag.

Dit indlæg her er *fuldstændig og totalt OT* i henhold til fundatsen

Hvis du af hjertet tror, at alting bliver bedre, hvis nogle af
debatdeltagerne undlader at topposte, og at du samtidigt selv tror på det,
du påstår her, så er der kun een vej = den samme som CT valgte - nemlig at
foreslå denne gruppe nedlagt

Torben Bach
--
Husk at *hvis* du vågner -
er hver morgen den første dag

Fra : ThomasB

Dato : 14-10-06 17:57

"Torben Bach" <tsbach*fjern*@nyka.dk> skrev i en meddelelse
> Husker jeg helt forkert, at du er/var en af hans støtter omkring
> netiketten - måske snarere en af de meget få?

Jep.

> [...]
> men det betyder da ikke, at jeg i samme moment også skal bidrage til
> statistikken med et eller flere indlæg?!

Nej.

> Den påstand tror jeg nu nok, at CT vil have sig frabedt.
> Hvordan kan man være skræmt, hvis man i netikettens hellige navn ønsker
> gruppen nedlagt?

Det må du spørge CT om.

> Thomas B - hold dig nu til netiketten og fundatsen!

Det gør jeg også.

> Dit indlæg her er *fuldstændig og totalt OT* i henhold til fundatsen

Mit indlæg er i høj grad relevant for dk.fritid.sejlads samt
dk.admin.netikette.

> [...]
> du påstår her, så er der kun een vej = den samme som CT valgte - nemlig at

Det kan aldrig være negativt at spille efter de samme regler.

Jeg kunne ikke finde på at foreslå gruppen nedlagt - men måske har jeg noget
andet i ærmet?

God dag til dig
Mvh Thomas

Fra : claus b.p.

Dato : 14-10-06 22:53

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> skrev i en meddelelse
//klip

Hej Thomas.
Jeg ved ikke hvad du forventer at opnå med den debat du har sat i gang her,
men det har ikke noget med sejllads at gøre. Selvfølgelig er der plads til
alle, Harding med sin uudtømmelige viden om alt muligt, dig med dine
meninger, og selv dem der topposter. Om statistikken viser det ene eller det
andet er bedøvende ligegyldigt for det store flertal , som blot ønsker at
diskutere sejllads, give og modtage råd osv. Og til dette formål fungerer
gruppen fint. Skal vi ikke lade denne tråd dø?

/Claus

Fra : Lars Holst

Dato : 17-10-06 20:01

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> said in

> [...]
>
> Selv CT er skræmt væk.
>
> Mvh Thomas
>

> XPOST: dk.admin.netikette, dk.fritid.sejlads

Hold da op en masse lange og tomme indlæg i denne tråd................

Og ikke et af dem handler om at sejle.

Hvad laver denne tråd her?

Hvem er det der er fortaler for overholdelse af netikette når der ved
fødslen af tråden postes OT?

Gab.
CT har selv valgt sin afgang.
Jeg tvivler stærkt på at han ønsker at vende tilbage.

Få Jer et liv og lad os vende tilbage til det vi er her for.........

SEJLADS !!!

FUT.: dk.admin.netikette

--
Lars Holst