pleje af vinter-MC?
Fra : m0rt3n

Dato : 22-11-06 13:31

Hvordan beskytter I vinter-MC mod salt? Jeg har brugt WD-40, men jeg synes,
det forsvinder hurtigt, og så ruster den alligevel. Desuden finder det altid
vej til bremseskiverne. Nogen der har erfaringer med andre produkter? For
eksempel Tectyl?
-m0rt3n xt125

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-11-06 13:37

m0rt3n wrote:
> [...]
> vej til bremseskiverne. Nogen der har erfaringer med andre produkter? For

I gamle dage sprøjtede vi klar tectyl på chromen på knallerterne, og
sort slidstærk i skærmene, det virker vist fint.

--
vh
Torben

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-11-06 14:31

"m0rt3n" <jnsn@_R_E_M_O_V_E_mail.dk> writes:

> Hvordan beskytter I vinter-MC mod salt? Jeg har brugt WD-40, men jeg
> synes, det forsvinder hurtigt, og så ruster den alligevel.

Jeg har brugt noget billigt kædespray fra Louis. Fordelen ved det er
at det har en god evne til at trænge ind i krogene og at det er
nogenlunde letopløseligt hvis man vil rense det af til
foråret. Kædesprayen har også en tendens til at blive ved med at være
klistret så overfladerne kan blive lidt beskidte.

> Desuden finder det altid vej til bremseskiverne. Nogen der har
> erfaringer med andre produkter? For eksempel Tectyl?

Jeg har brugt noget Dinitrol på spraydåse til DT'eren, og den største
ulempe er vist at det ligner løberust når det sprøjtes på et hvidt
stel Overfladen holder hurtigt op med at være klistret og det
hænger rimeligt godt fast. På steder hvor der skylles meget vand på,
f.eks. momentarm til bagbremsekaliberen, er det dog nødvendigt at
sprøjte et nyt lag på sommetider. Det er nok en del mere besværligt at
rense af da det bliver relativt massivt, men det er nok bare et
spørgsmål om knofedt.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-06 06:12

"m0rt3n" <jnsn@_R_E_M_O_V_E_mail.dk> wrote in

> [...]
> synes, det forsvinder hurtigt, og så ruster den alligevel. Desuden
> finder det altid vej til bremseskiverne. Nogen der har erfaringer med

Hos mekonomen har jeg købt noget "tyndt" undervognsbehandling, det hedder
det i hvert fald, og det er næsten gennemsigtigt. det har jeg sprøjtet på
de mest udsatte steder på TDR´en.

Fra : Moller

Dato : 25-11-06 17:39

m0rt3n skrev:
> [...]
> vej til bremseskiverne. Nogen der har erfaringer med andre produkter? For

   Beskyttelse.... tjaaaa... jeg plejer at smide MZ'en i en sneedrive, så
kan man vel kalde sneen beskyttelse.

   Rust på skiverne = du bremser for lidt ;) det forsvinder så snart du
bruger bremsen igen, så at spørjte noget på skiverne som måske kan
medføre de blir glatte = nedsat bremseevner vil ik være en god ide.

   VH
   Moller
   Som må erkende at en vinter MC bare er dyre end en lorte spasser bil...
så nu tager jeg vinteren i bil i stedet... om det er et tegn på svagheds
tegne, tjaaaa... :) jeg fryser ikke.

Fra : Claus Rittig

Dato : 26-11-06 08:46

"m0rt3n" <jnsn@_R_E_M_O_V_E_mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> synes, det forsvinder hurtigt, og så ruster den alligevel. Desuden finder
> det altid vej til bremseskiverne. Nogen der har erfaringer med andre

Jeg skrev engang lidt om min vinterklargøring til off-roadere her:
http://www.aalborgoffroad.dk/index.htm?html/Vinter.html

Nu er jeg konverteret til bil. Jeg har faktisk kun kørt motorcykel EN gang
de sidste 3 år - men det var da også vinterkørsel, 28. December.

Rittig

Fra : Harry Teicher

Dato : 26-11-06 11:19

Se: http://www.biosciencecommunications.dk/XT/Heater.htm