Ulovligheder - MC´en kan ikke synes??
Fra : sanne

Dato : 17-11-06 20:09

Hej

Har været til syn med min MC.

Fik den kasseret fordi:
Har tre forlygter, bestående af den orginale store i midten, + to mindre på
hver side.

Der må kun være én enkelt i midten- Skal pille de to andre af.

Der er skygge hen over toppen på alle lygter (incl. blinklys)
Skal fjernes, da de er "skarpe" og ved uheld/påkørsel kan flænse en
fodgænger.

Havde også en refleks bagpå der ikke var EU-mærket.

Spurgte om ikke jeg kunne få en genfremstilling af MC´en når tingen var
bragt i orden, men desværre NIX

Har fået synet den samme cykel siden 1995 uden påtale.

Er der strammet op på reglerne (som jeg faktisk ikke kendte)???
....eller har jeg været lidt uheldig.

Sanne

Fra : bøv

Dato : 17-11-06 20:23

"sanne" <sannehotpot@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har fået synet den samme cykel siden 1995 uden påtale.
>
> Er der strammet op på reglerne (som jeg faktisk ikke kendte)???

Du har måske været heldig.....indtil nu.

Bøv

Fra : Jan Petersen

Dato : 17-11-06 23:40

> Du har måske været heldig.....indtil nu.

Jeg skal have min bil synet her nu, og min mekaniker har fortalt mig at der
er strammet gevaldigt op på grund af alle de nye synssteder (der i parantes
bemærket nogle steder godkendte det rene skrot).
Så for at få styr på det har færdselsstyrelsen udsendt et katalog der skal
følges.
Dette gælder vel så også for MC'ere.

Mvh
Jan Petersen

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 18-11-06 14:56

"sanne" <sannehotpot@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Spurgte om ikke jeg kunne få en genfremstilling af MC´en når tingen var
> bragt i orden, men desværre NIX

Hej Sanne / NG
Hvorfor kan den ikke genfremstilles??

> Har fået synet den samme cykel siden 1995 uden påtale.

Hvorfor skal du have cyklen synet.

mvh Jens
Sydals

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-06 16:43

Jens Meldgaard skrev i meddelelsen
<455f10df$0$182$157c6196@dreader1.cybercity.dk>...

>"sanne" <sannehotpot@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Hvorfor skal du have cyklen synet.

Kunne være en køreskole mc :-/

mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Jan Bachman

Dato : 18-11-06 16:54

On Sat, 18 Nov 2006 16:42:31 +0100, "Orla Pedersen"
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

>Kunne være en køreskole mc :-/

En køreskole MC med ekstra lygter og bling-bling på? Det tror jeg nu
er tvivlsomt. De bliver jo væltet i tide og utide

/Jan

Fra : oz5cma@yahoo.dk

Dato : 19-11-06 13:01

sanne skrev:
> [...]
>
> Har fået synet den samme cykel siden 1995 uden påtale.
>
> Er der strammet op på reglerne (som jeg faktisk ikke kendte)???

hej Sanne

var til syn med min mc, de kiggede kun efter stelnummer, om den kunne
bremse og om blink og alm lys var ok.....

så de har været skrappe ved dig

Fra : Kent Nielsen

Dato : 19-11-06 13:08

<hej Sanne
<var til syn med min mc, de kiggede kun efter stelnummer, om den kunne
<bremse og om blink og alm lys var ok.....

<så de har været skrappe ved dig

De har nok nærmere været sløsede ved dig :-/

Kent Nielsen

Fra : Anders Majland

Dato : 19-11-06 15:01

> Har tre forlygter, bestående af den orginale store i midten, + to mindre
> på hver side.
>
> Der må kun være én enkelt i midten- Skal pille de to andre af.

Det må vel være tilstrækkeligt at strikke dem om til fjernlysprojektører ?

> Der er skygge hen over toppen på alle lygter (incl. blinklys)
> Skal fjernes, da de er "skarpe" og ved uheld/påkørsel kan flænse en
> fodgænger.

Er de eftermonteret - eller er lamperne E-mærkede med skyggerne på ?

/A

Fra : Balfu

Dato : 19-11-06 19:43

Der må kun være en forlygte på en mc, dem der har en kåbe med to lygter må
heller ikke lyse samtidig for så kan de forvekles med en bil siger de kloge,
det er der ikke noget nyt i, hvis der er øjenskygger på skal der være en
gummikant på, så hvis man køre en ned så skær de sig ikke på øjenskyggen,
( jeg kan ikke se hvad skade de kan lave hvis man aligevel har kørt en ned
? ) men jeg fik en påtale på en chopper med øjnskygge, og skal der gummikant
på så går det smarte ligesom af syntes jeg.
Hilsen Flemming.

..

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Peter

Dato : 19-11-06 19:50

"Balfu" <balfu(væk)@city.dk> wrote in message
> Der må kun være en forlygte på en mc, dem der har en kåbe med to lygter må
> heller ikke lyse samtidig for så kan de forvekles med en bil siger de
> kloge, det er der ikke noget nyt i,

Der skal være en eller to nærlyslygter på en mc (og de skal lyse samtidigt).
På en bil skal der være netop to nærlyslygter.
For år tilbage måtte der kun være en nærlyslygte på en mc.

Hvis man ønsker 3 forlygter på en mc, kan man f.eks. have en
nærlyslygte/fjernlyslygte og to tågelygter.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Sune

Dato : 19-11-06 19:53

"Balfu" <balfu(væk)@city.dk> skrev i en meddelelse
> Der må kun være en forlygte på en mc, dem der har en kåbe med to lygter må
> heller ikke lyse samtidig for så kan de forvekles med en bil siger de
> kloge,

Der må godt være to forlygter, og de må gerne være tændt samtidig. Det er
afstanden mellem dem, som ikke må være for stor.
Alle reglerne om sligt, kan læses i "detailforskrifter for køretøjer" :

6.02.030 Motorcykel

(1) Motorcykel skal være forsynet med

a) en fjernlyslygte og

b) en nærlyslygte.

(2) Motorcykel kan være forsynet med:

a) To fjernlyslygter.

b) To nærlyslygter.

c) En eller to tågeforlygter.

d) En søgelygte.

e) En arbejdslygte.

6.02.031 To-hjulet motorcykel

(1) På to-hjulet motorcykel med to nærlyslygter må afstanden mellem disse
ikke

overstige 0,10 m.

(2) Nærlyslygte kan være anbragt ved siden af fjernlyslygte. Lygterne skal
være anbragt

symmetrisk i forhold til køretøjets midterplan i længderetningen, og
afstanden

mellem lygterne må ikke overstige 0,10 m.

vh Sune

Fra : Balfu

Dato : 19-11-06 23:43

Hej Sune