/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Regler om import af MC /Euro 2-bestemelse
Fra : EK


Dato : 13-11-06 04:06

Hej NG,
jeg er klar over at nye MC skal overholde Euro 2 for at kunne registreres i
DK eller at brugte skal have været registreret 1. gang i et EU- /EØS-land
før en bestemt dato (1.juli i år?) for at kunne registreres uden at
overholde Euro 2.

Jeg er nu blevet tilbudt en MZ til særdeles rimelige betingelser, men
spørgsmålet er om den overhovedet kan registreres i DK. Den har været
registreret i det tidligere Østtyskland (DDR), hvilket vil sige en gang før
1989 (ejeren havde ikke papirerne ved hånden).
Da jeg synes det kunne være lidt sjovt at have MZ´en som maskine nr. 2 er
det jo ærgerligt, hvis ikke den kan registreres.

Nogen bud på om det er muligt - evt. henvisning til reglerne ?

Med venlig hilsen
Erik



 
 
Jan Bachman (13-11-2006)
Kommentar
Fra : Jan Bachman


Dato : 13-11-06 07:54

On Mon, 13 Nov 2006 04:06:24 +0100, "EK" <downloading@webspeed.dk>
wrote:

>Hej NG,
>jeg er klar over at nye MC skal overholde Euro 2 for at kunne registreres i
>DK eller at brugte skal have været registreret 1. gang i et EU- /EØS-land
>før en bestemt dato (1.juli i år?) for at kunne registreres uden at
>overholde Euro 2.
>
>Jeg er nu blevet tilbudt en MZ til særdeles rimelige betingelser, men
>spørgsmålet er om den overhovedet kan registreres i DK. Den har været
>registreret i det tidligere Østtyskland (DDR), hvilket vil sige en gang før
>1989 (ejeren havde ikke papirerne ved hånden).
>Da jeg synes det kunne være lidt sjovt at have MZ´en som maskine nr. 2 er
>det jo ærgerligt, hvis ikke den kan registreres.
>
>Nogen bud på om det er muligt - evt. henvisning til reglerne ?

Hvis en brugt MC har været indregistreret til gadekørsel i et
vilkårligt land før Euro2 reglerne trådte i kraft, og du kan fremvise
originale papirer på det, så behøver du ikke bekymre dig om Euro2, i
relation til import i DK. Du skal så kun tænke på moms/told, hvis det
er uden for EU du henter den.

/Jan

EK (13-11-2006)
Kommentar
Fra : EK


Dato : 13-11-06 16:02


Jan Bachman <jamen@davs.du> skrev i en
nyhedsmeddelelse:i35gl21ddhjsv72ug921st5e5m879v7cet@4ax.com...
> On Mon, 13 Nov 2006 04:06:24 +0100, "EK" <downloading@webspeed.dk>
> wrote:
>
KLIP

> >Jeg er nu blevet tilbudt en MZ til særdeles rimelige betingelser, men
> >spørgsmålet er om den overhovedet kan registreres i DK. Den har været
> >registreret i det tidligere Østtyskland (DDR), hvilket vil sige en gang
før
> >1989 (ejeren havde ikke papirerne ved hånden).
> >Da jeg synes det kunne være lidt sjovt at have MZ´en som maskine nr. 2 er
> >det jo ærgerligt, hvis ikke den kan registreres.
> >
> >Nogen bud på om det er muligt - evt. henvisning til reglerne ?
>
> Hvis en brugt MC har været indregistreret til gadekørsel i et
> vilkårligt land før Euro2 reglerne trådte i kraft, og du kan fremvise
> originale papirer på det, så behøver du ikke bekymre dig om Euro2, i
> relation til import i DK. Du skal så kun tænke på moms/told, hvis det
> er uden for EU du henter den.
>
> /Jan
Hej Jan,
tak for dit hurtige svar. Er du helt sikker på det med at
registreringslandet er ligegyldigt. Jeg synes jeg har hørt at det skal være
et EU- eller et EØS-land. Nu er hele Tyskland jo med i EU, men da
motorcyklen var registreret, var det i DDR, som jo ikke var medlem.
D.v.s. importen sker godt nok fra et EU-land (får registrerinsgbevis med),
men det er jo ikke den stat den har været registreret i. Tyskland betragtes
vel i den sammenhæng som daværende 2 stater.
mvh
Erik




Richard (13-11-2006)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 13-11-06 16:09

EK wrote:

> Er du helt sikker på det med at
> registreringslandet er ligegyldigt.

Ja, blot første indregistrering fandt sted, inden Euro 2-normen trådte i
kraft herhjemme. Men der skal nu også foreligge en type- eller
enkeltgodkendelse, der dækker den stelnummerserie, din spjætter tilhører.
Det kan Færdselsstyrelsen oplyse dig, hvis du sender dem kopi af de tyske
papirer med stelnummeret på. Er du heldig oplyser de det også ved
telefonisk henvendelse

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Moller (13-11-2006)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 13-11-06 17:41

EK skrev:

> Jeg er nu blevet tilbudt en MZ til særdeles rimelige betingelser, men
> spørgsmålet er om den overhovedet kan registreres i DK. Den har været
> registreret i det tidligere Østtyskland (DDR), hvilket vil sige en gang før
> 1989 (ejeren havde ikke papirerne ved hånden).
> Da jeg synes det kunne være lidt sjovt at have MZ´en som maskine nr. 2 er
> det jo ærgerligt, hvis ikke den kan registreres.

   Er det en meget speciel MZ du har fat i ? Du kan tit få en MZ til ca.
1500Kr. usynet m/afgift, og skal du ha en MZ herhjemme som kan køre skal
du ik højere end 3-4.000Kr. hvis du selv kan lave lidt, og omkring
7-12.000Kr. hvis du ik vil lave noget selv.

   Så hvis ik det er en meget meget speciel MZ aka BK-350 , Prototypen med
Wankel Motor, eller en Sidevognsudgaven til sygeligt billige penge, så
vil en Import af en MZ være alt alt for dyr vs. at skaffe en i dk.

   Nå ja, er der parpir på den har kørt inden for EU, så er den fino ;) så
er det bare transport til dk + moms. + afgift + diverse uforudsete
afgifter + syn osv...

   VH
   Lars Molnit
   MZ ETZ 296cc Reed Valve, MZ TS 250/1 Supra 5, Suzuki GSF 1200 S til
salg... pris 69.000Kr.

Ukendt (13-11-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-11-06 18:35


Moller skrev i meddelelsen
<4558a037$0$145$157c6196@dreader2.cybercity.dk>...

> Nå ja, er der parpir på den har kørt inden for EU, så er den fino ;) så
>er det bare transport til dk + moms. + afgift + diverse uforudsete
>afgifter + syn osv...


Ingen moms mellem EU-lande for brugte køretøjer handlet af private !

mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr



EK (14-11-2006)
Kommentar
Fra : EK


Dato : 14-11-06 15:32


Moller <news@molnit.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4558a037$0$145$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> EK skrev:
>
> > Jeg er nu blevet tilbudt en MZ til særdeles rimelige betingelser
>
KLIP

> Er det en meget speciel MZ du har fat i ? Du kan tit få en MZ til ca.
> 1500Kr. usynet m/afgift, og skal du ha en MZ herhjemme som kan køre skal
> du ik højere end 3-4.000Kr. hvis du selv kan lave lidt, og omkring
> 7-12.000Kr. hvis du ik vil lave noget selv.
>
> Så hvis ik det er en meget meget speciel MZ aka BK-350 , Prototypen med
> Wankel Motor, eller en Sidevognsudgaven til sygeligt billige penge, så
> vil en Import af en MZ være alt alt for dyr vs. at skaffe en i dk.
>
> Nå ja, er der parpir på den har kørt inden for EU, så er den fino ;) så
> er det bare transport til dk + moms. + afgift + diverse uforudsete
> afgifter + syn osv...
>
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 296cc Reed Valve, MZ TS 250/1 Supra 5, Suzuki GSF 1200 S til
> salg... pris 69.000Kr.

Hej Lars,
jeg ved faktisk ikke hvad det er for en svend, men jeg tror ikke den er
særlig speciel. Jeg kender ikke noget til MZ-modeller og jeg har ikke set
hverken den eller papirer endnu. Det er en 250´er, som har gået omkring 14
kkm.
Jeg er godt klar over at det er yderst begrænset, hvor meget man må
investere i sådan en, meeen... "rimelige vilkår" = ingenting for MC, leveret
frit til min garage med DDR-papirer.
D.v.s. investeringen begrænser sig til evt. afgift + nogen småreparationer.
Den er køreklar bortset fra en smadret baglygte og så skal jeg nok have gået
den grundigt efter - bremser o.s.v..
Da jeg i mine unge dage (for mange år siden) selv lavede alt på mine
mc´er(AJS og div. BMW), regner jeg med at kunne klare det også på en MZ, som
jo er forholdsvist simpelt bygget op.
Det der kan ødelægge projektet er jo, hvis ikke den kan registreres uden
videre og så SKAT´s til tider besynderlige afgiftskrav.

Kan de virkelig sælges til 7-12.000 ? Det troede jeg godt nok ikke - så kan
SKAT jo evt. blive ganske krævende.

Mvh
Erik




Richard (14-11-2006)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 14-11-06 16:59

EK wrote:

> Kan de virkelig sælges til 7-12.000 ? Det troede jeg godt nok ikke - så kan
> SKAT jo evt. blive ganske krævende.

Tjah, se evt. den udmærkede tabel over afgiftpligtig værdi og afgift hos
Folmers MC på:

http://www.folmersmc.dk/index.php?page=over_6_aar

og se forholdet mellem de to værdier ved markedspriser i det nævnte
interval...

Lidt skal staten da have i kompensation for at lade sådan en osepeter køre
på de danske veje, ikk'

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK




EK (14-11-2006)
Kommentar
Fra : EK


Dato : 14-11-06 22:48


Richard <rpaderichard@netscape.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ejcp47$l35$1@abbeden.bunk.cc...


KLIP

> Lidt skal staten da have i kompensation for at lade sådan en osepeter køre
> på de danske veje, ikk'
>
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
>
>
Synes du ikke det er straf nok at skulle bøvle med olie, sidde i stanken og
høre på alle de billige kommentarer man får, når man første gang kommer
"bimlende" på sådan en Honnecker Harly
(For de der ikke ved det, var Honnecker sidste statsoverhovede i DDR)

Hvis SKAT skal have mere end en tusse i afgift, kan jeg ikke se det sjove i
sådan en MZ som nr. 2 maskine - så ryger den på lossepladsen, det koster
ingenting ;-]

Mvh
Erik
Pan European og snart måske også MZ250



frølårsraketten (15-11-2006)
Kommentar
Fra : frølårsraketten


Dato : 15-11-06 03:32


"EK" <downloading@webspeed.dk> skrev:
> (For de der ikke ved det, var Honnecker sidste statsoverhovede i DDR)
>

Honecker blev efterfulgt af Egon Krenz d. 18 okt. 89 og flygtede til Moskva
i 1991 året efter DDR blev opløst.

hilsen Pierre

http://www.dhm.de/lemo/html/biografien/HoneckerErich/index.html



EK (15-11-2006)
Kommentar
Fra : EK


Dato : 15-11-06 14:29


frølårsraketten <pixel@debie.dk(fjern ixel)> skrev i en
nyhedsmeddelelse:455a7c0e$0$14034$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "EK" <downloading@webspeed.dk> skrev:
> > (For de der ikke ved det, var Honnecker sidste statsoverhovede i DDR)
> >
>
> Honecker blev efterfulgt af Egon Krenz d. 18 okt. 89 og flygtede til
Moskva
> i 1991 året efter DDR blev opløst.
>
> hilsen Pierre
>
> http://www.dhm.de/lemo/html/biografien/HoneckerErich/index.html
>
Ja, Pierre,
du har selvfølgelig ret, men da Krenz overtog roret, var DDR jo så og sige
gået i opløsning og hans indflydelse på tingene var jo yderst begrænset.
Hvem vil huske Krenz for den korte tid( en lille måned), han officielt havde
magten.
Hvis vi skal være nøjeregnende, var det jo faktisk Modrow, der var den
sidste leder (fra november 89), som efterfølger til Krenz.
Jeg mener stadig at Honecker var den sidste egentlige leder af DDR, idet
efterfølgerne jo kun i korte perioder og uden reeel indflydelse forsøgte at
redde skindet for sig selv og deres kumpaner.
Nå ikke mere historie herfra......
Mvh
Erik



Moller (19-11-2006)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 19-11-06 20:21

EK skrev:

> Kan de virkelig sælges til 7-12.000 ? Det troede jeg godt nok ikke - så kan
> SKAT jo evt. blive ganske krævende.

   Ja, fordomme vs. virkeligheden er vidt forskellige ;) Men sådan er
priserne, og hvis man har stået med en 1500Kr. MZ, og så skulle få den
kampklar, og synet osv. Som nogen af os har prøvet en del gange, vil man
jo vide at man hurtigt havner i 5-7.000Kr. når man er færdig hvis man ik
passer på...

   Og hvis man slår op på told og skat så ligger de 250cc MZ'erne i
afgiftområdet 3500-5000Kr. for ETZ 250 modellerne, til en 1994 ETZ 251
model hvor de har taget 14000Kr. i afgift. Ret nem søgning, som kan
anbefales når man har de tanker ;)

   VH
   Moller
   

EK (20-11-2006)
Kommentar
Fra : EK


Dato : 20-11-06 22:24


Moller <news@molnit.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4560aeb4$0$180$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
KLIP

> Og hvis man slår op på told og skat så ligger de 250cc MZ'erne i
> afgiftområdet 3500-5000Kr. for ETZ 250 modellerne, til en 1994 ETZ 251
> model hvor de har taget 14000Kr. i afgift. Ret nem søgning, som kan
> anbefales når man har de tanker ;)
>
> VH
> Moller
>
Hej Moller,
Jeg troede godt nok ikke de lå i så høj værdi.
Jeg har set på skats side men kan kun finde 3 fortilfælde, når jeg søger på
MZ 250 cc fra 1974 til 1984. Kan jeg søge anderledes for at få dem alle?
Jeg har nu MZ´en stående i garagen, men har endnu ikke fået papirerne, så
jeg er ikke helt sikker på modellen. Så vidt jeg kan bedømme den ud fra
udseende i forhold til billeder, jeg har fundet på nettet, må det være enten
en TS 250 eller TS 250/1.
Har du nogen ide om, hvad de handles til i DK?

mvh
Erik



Moller (21-11-2006)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 21-11-06 19:31

EK skrev:

> Hej Moller,
> Jeg troede godt nok ikke de lå i så høj værdi.
> Jeg har set på skats side men kan kun finde 3 fortilfælde, når jeg søger på
> MZ 250 cc fra 1974 til 1984. Kan jeg søge anderledes for at få dem alle?
> Jeg har nu MZ´en stående i garagen, men har endnu ikke fået papirerne, så
> jeg er ikke helt sikker på modellen. Så vidt jeg kan bedømme den ud fra
> udseende i forhold til billeder, jeg har fundet på nettet, må det være enten
> en TS 250 eller TS 250/1.
> Har du nogen ide om, hvad de handles til i DK?

   Hvis det er en 5 gears er det en 250/1 og 250 er en 4 gears... jeg har
en 250/1 stående, og virker alle gear osv. og er den synet og i rigtig
god stand så er 7-10.000Kr. meget naturligt... er der problemer med 3
gear, og den ik er synet, så snakker vi 1000-3000Kr. alt efter restens
stand.

   Men det er et usikkert markede, så hvis ik du har en forkærlighed for
MZ'ere, og ved hvad der skal laves på dem, så er det kun penge ud af
vinduet for dig vs. glæden ved den.

   VH   
   Lars Molnit

Armand (23-11-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-11-06 19:19


"EK" <downloading@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:4559d294$0$3520$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>
> Jeg er godt klar over at det er yderst begrænset, hvor meget man må
> investere i sådan en, meeen... "rimelige vilkår" = ingenting for MC,
> leveret
> frit til min garage med DDR-papirer........
> D.v.s. investeringen begrænser sig til evt. afgift + nogen
> småreparationer.
> Den er køreklar bortset fra en smadret baglygte og så skal jeg nok have
> gået
> den grundigt efter - bremser o.s.v......
> Det der kan ødelægge projektet er jo, hvis ikke den kan registreres uden
> videre..........

Din mistro til DDR til trods, vil den til enhver tid kunne registreres i det
nuværende Tyskland, så worst case scenario vil blive at få én i Flensborg
til at indregistrere (evt blot syne (á: TÜV)?) den forinden genindførsel i
DK :-|

> ........ og så SKAT´s til tider besynderlige afgiftskrav.

Igen: Men modellen frit leveret kan det ikke blive værre end at du trækker
følehornene til dig og undlader at fylde penge i statskassen!

--
Armand.
>
> Kan de virkelig sælges til 7-12.000 ? Det troede jeg godt nok ikke - så
> kan
> SKAT jo evt. blive ganske krævende.
>
> Mvh
> Erik
>
>
>



EK (23-11-2006)
Kommentar
Fra : EK


Dato : 23-11-06 23:56


Armand <kim-armand@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4565e5da$0$13975$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "EK" <downloading@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> news:4559d294$0$3520$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> >
> > Jeg er godt klar over at det er yderst begrænset, hvor meget man må
> > investere i sådan en, meeen... "rimelige vilkår" = ingenting for MC,
> > leveret
> > frit til min garage med DDR-papirer........
KLIP
>
> Din mistro til DDR til trods, vil den til enhver tid kunne registreres i
det
> nuværende Tyskland, så worst case scenario vil blive at få én i Flensborg
> til at indregistrere (evt blot syne (á: TÜV)?) den forinden genindførsel i
> DK :-|
>
> > ........ og så SKAT´s til tider besynderlige afgiftskrav.
>
> Igen: Men modellen frit leveret kan det ikke blive værre end at du
trækker
> følehornene til dig og undlader at fylde penge i statskassen!
>
> --
> Armand.
> >
Hej Armand,
ja, den med, hvis nødvendigt, at reg. i D først, har jeg også tænkt på og da
jeg bor i det sydligste Sønderjylland, vil dette ikke volde mig problemer -
har bekendte på den billige side af stregen.
Med hensyn til at trække sig - hvordan er det lige det foregår. Man kan jo
få en forhåndsvurdering. Kan man, hvis man synes beløbet er for højt, kræve
den vurderet uden at indbetale det forlangte depositum, eller skal man
betale og så få beløbet retur, hvis man også synes den endelige vurdering er
for høj?

mvh
Erik



Torben Scheel (24-11-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 24-11-06 08:02

EK wrote:
> Med hensyn til at trække sig - hvordan er det lige det foregår. Man kan jo
> få en forhåndsvurdering. Kan man, hvis man synes beløbet er for højt, kræve
> den vurderet uden at indbetale det forlangte depositum, eller skal man
> betale og så få beløbet retur, hvis man også synes den endelige vurdering er
> for høj?
>
Så vidt jeg ved er reglen stadig at er den indregistreret fanger bordet,
så betal depositum, vent på den endelige afgørelse og beslut dig. Der
skulle ikke gå mere end 3 ugers tid efter depositum er betalt, før den
endelige afgørelse kommer.

--
vh
Torben

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste