Top speed:250mph(402.3km/h) wankelmotor
Fra : Ukendt

Dato : 11-11-06 22:59

Ligesom jeg troede jeg havde set det hele.....

http://www.geocities.co.jp/HeartLand-Suzuran/6261/wrce_motorcycles.html

Filmen nederst på siden.

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-06 23:21
Fra : André S Hansen

Dato : 11-11-06 23:23

"Bongo" <news.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ligesom jeg troede jeg havde set det hele.....
>
> http://www.geocities.co.jp/HeartLand-Suzuran/6261/wrce_motorcycles.html
>
> Filmen nederst på siden.

http://www.marineturbine.com/motorsports.asp

Ja køn er den ikke , tror ikke synsmanden ville blive vild med den larm
eneste plus er den kører på disel , prisen er hamper, og hørte på
discovery, at den smelter kofanger på biler, hvis de kom for tæt på.

André S Hansen
GS500E

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-06 23:31

Så kan jeg ikke finde mere, med denne side er den bedste: :)
http://www.kotaro269.com/archives/50298841.html

Fra : Kent Nielsen

Dato : 12-11-06 08:17

"Bongo" <news.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ligesom jeg troede jeg havde set det hele.....
>
> http://www.geocities.co.jp/HeartLand-Suzuran/6261/wrce_motorcycles.html
>
> Filmen nederst på siden.

Som ikke er en wankel, men turbinemotor i stedet.
(En Rolls Royce 250-C18 med 320 hk v. 52.000 omdr.)

Kent Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-06 09:41

> Som ikke er en wankel, men turbinemotor i stedet.
Jep

> (En Rolls Royce 250-C18 med 320 hk v. 52.000 omdr.)
Men i følge "kotaro269" linket jeg postede sidst er det en helikoptermotor.

Fra : Thomas

Dato : 12-11-06 09:53

> Men i følge "kotaro269" linket jeg postede sidst er det en
> helikoptermotor.

Derfor kan det da godt være en turbinemotor. Det har en C130 Herkules
transportfly også - selv om det ser ud som en alm. stempelmotor på afstand.

/Ths.

Fra : Kent Nielsen

Dato : 12-11-06 10:05

> Men i følge "kotaro269" linket jeg postede sidst er det en
> helikoptermotor.

Ok, deraf den manglende efterbrænder

Kent Nielsen

Fra : Kent Nielsen

Dato : 12-11-06 10:12

"Bongo" <news.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Men i følge "kotaro269" linket jeg postede sidst er det en
> helikoptermotor.
Ja det er korrekt, en "petroliums" turbine motor.
Her kan du se hvilke helikoptere der bl.a. er tilladt med denne motor.
http://www.airweb.faa.gov/Regulatory_and_Guidance_Library/rgAD.nsf/0/ea50d5c2956a32c98625719400586f4b!OpenDocument

Kent Nielsen

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 12-11-06 21:24

"Bongo" <news.tele.dk> wrote in message
> Jep

> Men i følge "kotaro269" linket jeg postede sidst er det en
helikoptermotor.

Jøp - tjek denne video på YouTube, om Y2K-cyklen:
http://www.youtube.com/watch?v=NFGy-A68_vY

Hej fra

Aragorn_DK

--