Hepco & Becker typer
Fra : Henrik Mahler

Dato : 09-11-06 20:24

Hejsa,... har kik på en bagagebærer på ebay:

http://i5.ebayimg.com/04/i/08/e1/58/69_1.JPG

Men er deres systemer altid kompatible, jeg tænker
på at anvende nye tasker af samme mærke, og så gi
denne bagagebærer en oplakering så den se ny ud

MVH Henrik

Fra : Anders Majland

Dato : 10-11-06 08:56

> Men er deres systemer altid kompatible, jeg tænker
> på at anvende nye tasker af samme mærke, og så gi
> denne bagagebærer en oplakering så den se ny ud

Ja men pasformen på deres rack er ikke altid helt god - prøv at søge tilbage
i gruppen og du vil finde min øffen og et rack til en xtz750 hvor der var
3cm forskel i højden mellem højre og venstre side .... Men køber du brugt er
det nok blevet tilpasset ....

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Henrik Mahler

Dato : 10-11-06 22:06

Hmmm, ja, desværre, skal have fundet et rør-
type bagage-bærer system, det skal være muligt
at genbruge min næsten nye Kappa-52 toppboks,
og så ellers finde et sæt ikke alt for dyre
side-tasker pa 40-45 liter der kan tilpasas,
det ser ud til at nogle af de helt billige
har en "universal adaptor plade" der ville
kunne bruges ikke bare til top-box, men også
fæstnet til siden på et rørbaseret system, så
er fordelen også at hele tasken samtidig bliver
låsbar på de fleste af dem, selve bagagebæren
skal nog alligevel tilpasses idet der i forvejen
vil blive fæstnet en træk-krog til nogle af
bespændings-punkterne, men udgangspunktet må
jo være at finde et system der "stort set" vil
passe, måske et dyrer system senere, krauser
måske, men kun hvis jeg løber over en identisk
MC hvor jeg ser en yderst vellykket løsning til
efterligning

Forløbigt skal der bare laves en rimelig løsning
der er anvendelig fra dag-1, og ikke helt dum,
har kik på følgene tre sidetaske-løsninger, som
jeg tror vil kunne tilpases nævnte system:

http://www.louis.de/?topic=artnr_gr&artnr_gr=10024411

http://www.louis.de/?topic=artnr_gr&artnr_gr=10025915

http://www.louis.de/?topic=artnr_gr&artnr_gr=10025920

Den midterste ser oplagt ud, meget billig, nogenlunde
passende design, incl adatorplade, og skulle alt gå
galt så den må boltes fast så findes der en billig
indertaske

MVH Henrik

Fra : Jan Bachman

Dato : 10-11-06 08:52

On 09 Nov 2006 19:23:34 GMT, Henrik Mahler <ng@paradis.dk> wrote:

> [...]
>på at anvende nye tasker af samme mærke, og så gi
>denne bagagebærer en oplakering så den se ny ud

Jeg har selv H&B tasker (model Liberty) m. H&B taskeholdere af anden
model (de er buede). Taskerne kan købes med eller uden montering af
greb. Grebene kan købes løst i et sæt. Som jeg forstår det, så moteres
grebene vha. en syl der omhyggeligt stikkes gennem læderet de rigtige
steder, og så nittes grebene fast. Du burde derfor kunne få et nyt sæt
tasker til at passe på dine holdere. Men tjek det lige

Med hensyn tilbagagebæreren ved jeg ikke noget.

/Jan

Fra : Jan Bachman

Dato : 10-11-06 08:57

On Fri, 10 Nov 2006 08:52:25 +0100, Jan Bachman <jamen@davs.du> wrote:

>Grebene kan købes løst i et sæt. Som jeg forstår det, så moteres
>grebene vha. en syl der omhyggeligt stikkes gennem læderet de rigtige
>steder, og så nittes grebene fast.

Her et link til et sæt greb hos Louis (1 taske)
http://www.louis.de/_30b48bc048d915f4fd4e70f289201c868a/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&artnr_gr=10005090&anzeige=0

/Jan

Fra : Henrik Mahler

Dato : 10-11-06 21:48

Hej Jan, det var nu deres hard-cases ala junior-serien
jeg gik efter,.... ikke custom tasker på en GS-500

Den bagage-bærer jeg linkede til skulle også gerne
være til plastic-taskerne,... det er en jungle

Fra : BSV

Dato : 10-11-06 23:37

> Men er deres systemer altid kompatible, jeg tænker
> på at anvende nye tasker af samme mærke, og så gi
> denne bagagebærer en oplakering så den se ny ud
>
> MVH Henrik

Dem jeg har prøvet passede sammen, jeg har haft model Journey siddende på
tre forskellige MC, godt nok på den sidste kun topcase, da de andre ikke har
mulighed for at være der.

MVH
BSV
ZX12R