Lidt kedsomhed/drømme ?
Fra : Ukendt

Dato : 07-11-06 19:40

Hej.

Drømmer lidt, om at der bliver lidt penge tilovers efter skrueskurs+nye
vinduer+ terrasse projektet !, måske utopi

Men jeg har flere gange tænkt på at det kunne være rart med en lidt lettere
cykel til de sjove solo Søndags ture på favorit Margueritruten, ikke noget
fancy/racer agtigt men mere i denne stil

Aprilia Pegaso 650
Caciva Canyon 500
Honda SLR 650
Honda Transalp XL 600
Kawasaki KLE 500
Suzuki XF 650 Freewind
Yamaha XTZ Teneré 660
Yamaha XT 600

Er der nogen af de ovennævnte modeller man så absolut skal holde sig fra ?
Vi snakker priser til maks. 35 K, et par af modellerne kan nok blive svære
at finde til den pris, men den pris de står til i evt. DBA er jo ikke altid
udtryk for hvad de faktisk bliver solgt for

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Hekto

Dato : 07-11-06 20:10

> [...]
> svære at finde til den pris, men den pris de står til i evt. DBA er
> jo ikke altid udtryk for hvad de faktisk bliver solgt for

Lige mærket kan man jo altid diskutere!

Men, typen er god nok. Det er en i DK temlig overset kategori, til de
små smalle ujævne sogneveje, og du vil komme på steder du ikke ville
drømme om på bimmeren. Til gegæld er der måske fare for at du finder
bimmeren kedelig bagefter.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Anders Majland

Dato : 07-11-06 21:01

Drømme koster jo ikke noget før de skal føres ud i livet

I 2003 stod jeg med motorskade på den lile aprilia og var med så med toget
på arbejde og jeg begyndte for alvor at nærlæse DBA.. Jeg var egenligt ret
hooket på en pegaso men syntes at de enten var for nye (dyre) eller for
gamle og have kørt for langt .. Og anden uge jeg var med toget endte jeg med
at købe en xt600z tenere der havde fået ny motor. Den har jeg så kørt
50000km på siden og i foråret suppleret med en xtz750 super tenere

Nogen af dem vil nok være temmeligt slidte for at kommer under 35kkr - men
hvis det er som et renoveringsprojekt gør det jo ikke så meget udover at
stumper jo også koster... Knofedt alene gør det ikke ...

> Men, typen er god nok. Det er en i DK temlig overset kategori, til de små
> smalle ujævne sogneveje, og du vil komme på steder du ikke ville drømme om
> på bimmeren.

Lige præcis - men udvalget af brugte er heller ikke stort. Der er dog en
stor import syd fra..
Om det lige skal være den ene eller anden kan nemt komme til at dreje sig om
udbud ... Udover DBA så se også køb salg på http://www.tenere.dk/ og
http://www.dormck.dk/forums/ De maskiner du søger er ikke lige "hardcore
enduro" men derfor er der nu mange af dem hos medlemmerne begge steder
alligevel

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-06 08:25

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse

> [...]
> smalle ujævne sogneveje, og du vil komme på steder du ikke ville drømme om
> på bimmeren. Til gegæld er der måske fare for at du finder bimmeren

Jahh..... det vil jeg ikke udelukke, havde fornøjelsen af en Suzuki DL650
Vstrom en 1½ times tid, sidste forår, det var så absolut et hyggeligt møde
, men desværre lidt udenfor økonomisk rækkevidde hvis bimmeren skal
beholdes .......

Fra : CL

Dato : 08-11-06 05:22

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
meddelelse news:5b172$4550d31c$55183f7d$24827@news.arrownet.dk...
> [...]
> at finde til den pris, men den pris de står til i evt. DBA er jo ikke
> altid udtryk for hvad de faktisk bliver solgt for

Købte i foråret en Honda xl 600 r som vinter Mc, men jeg er
blevet så glad for at køre på den at det indtil nu er blevet til 10 k km.
og kun 4 k km på CBR 1 K så jeg kan kun anbefale dig at gøre det.
Hvad med en Honda nx 650 Dominator de kan fås til en ok pris
og de passer motorer med alle Hondas en cylindere 600-650 ccm
luftkølede radialventilede hvis du en dag skulle få brug for en donor.
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 08-11-06 16:43

Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:

> [...]

> cykel til de sjove solo Søndags ture på favorit Margueritruten, ikke noget
> fancy/racer agtigt men mere i denne stil

Har haft en Canyon 500, og kan man leve med den kun har 34Hk er den ret
underholdende. Til mit behov var den ret god, kun mine langture kom den
til kort. Men en ferie til skagen fra Kbh klarede den fint nok, og der var
også andre gange den fandt til Jylland.
Og så er det den af de nævnte der er flottest

/
Jesper

Fra : Richard

Dato : 08-11-06 18:38

Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:

> Drømmer lidt, om at der bliver lidt penge tilovers efter skrueskurs+nye
> vinduer+ terrasse projektet !, måske utopi

Hold da op - du må have haft et rigtig flot budget - eller i det mindste
fulgt det rigtig godt op - skuret ser jo ganske veludrustet ud

> Men jeg har flere gange tænkt på at det kunne være rart med en lidt lettere
> cykel til de sjove solo Søndags ture på favorit Margueritruten, ikke noget
> fancy/racer agtigt men mere i denne stil

Kan sagtens følge dig, kunne også godt tænde på sådan en af de lettere
gyngeheste med opret, afslappet kørestilling - en af Hondaerne i det
mindste

Ud over hvad du måtte indhøste af erfaringer med de enkelte modeller
herinde, ville jeg undersøge vægt og vægt/effekt. Og ikke mindst om der er
gode dæk at få i de aktuelle størrelser - som fx BT45 til småvejskørsel,
eller hvad du nu selv lægger mest vægt på

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Anders Majland

Dato : 08-11-06 22:17

> Hold da op - du må have haft et rigtig flot budget - eller i det mindste
> fulgt det rigtig godt op - skuret ser jo ganske veludrustet ud

Yep det ser super lækkert ud - og fliserne giver det sidste pift. Det ser
bare så meget bedre ud end rå beton, maling eller epoxy. Jeg fik for et par
år siden en pris på epoxy til mit udhus og besluttede at jeg "engang" ville
lægge fliser istedeft, men så langt er jeg ikke kommet endnu ...

> Kan sagtens følge dig, kunne også godt tænde på sådan en af de lettere
> gyngeheste med opret, afslappet kørestilling - en af Hondaerne i det
> mindste

Det er jo det med mærkerne igen ...

> [...]
> gode dæk at få i de aktuelle størrelser - som fx BT45 til småvejskørsel,
> eller hvad du nu selv lægger mest vægt på

Prøv at se
http://www.motorradonline.de/static/specials/ReifenSpezial/Reifentest2005/enduro/reifen_e_05_01.html
Men køber man en "gyngehest" ender man måske også let lidt uden for
asfalten og så er et lidt grovere dæk måske en ide .... På min xt'er har jeg
kørt 2 sæt avon distanzia der er et udpræget gade/touring dæk. Pt er jeg
igang med et sæt mitas e-07 og de er bedre på grus. på xtz'en har jeg
michelin anakee der er ved at være færdige - men da jeg ikke har kørt med
andet på den er det svært at sammenligne ... Det var ihvertfald til den
spændende side at nå færgen hjem i torsdags da der lå sne flere steder - men
ikke værre end at det var til at styre med en rolig gashånd og ditto bremsen

Fra : Richard

Dato : 08-11-06 23:27

Anders Majland wrote:

> [...]
> år siden en pris på epoxy til mit udhus og besluttede at jeg "engang" ville
> lægge fliser istedeft, men så langt er jeg ikke kommet endnu ...

Men er det ikke for hårdt at stå på? - overvejede at lægge en tynd
vandfast masonitplade el.lign. ud i skruehjørnet for at få en lidt
blødere gulvoverflade uden en kant, man falder over?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://www.dfmc.dk/?id=132

Fra : Anders Majland

Dato : 09-11-06 09:29

> Men er det ikke for hårdt at stå på?

Jeg synes ikke det er et problem at gå stå når jeg roder - men derimod hårdt
for knæene. Der er en mc lift på ønskesedlen til jul

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-06 17:59

Richard skrev i meddelelsen
<455259b7$0$838$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

>Men er det ikke for hårdt at stå på? - overvejede at lægge en tynd
>vandfast masonitplade el.lign. ud i skruehjørnet for at få en lidt
>blødere gulvoverflade uden en kant, man falder over?

Ikke noget problem IMHO, køb "træsko" med blød kerne, det fungerer fint. I
øvrigt en rigtig god idé med gulvvarme i skrueskuret, (hvis skuret alligevel
skal opvarmes), det er så godt for benene, og for cyklen for den sags skyld.
Og ikke dyrere end en hvilkensomhelst anden opvarmning.

mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 08-11-06 22:53

rpaderichard@netscape.net (Richard) wrote:

> [...]
>gode dæk at få i de aktuelle størrelser - som fx BT45 til småvejskørsel,
>eller hvad du nu selv lægger mest vægt på

Den slags cykler skal da ha' noget med mønster! Et eller andet sted
mellem Mitas C-02 Stoneking og Metzeler Tourance. For eksempel Conti
TKC80. Så er der adgang til grus- og skovveje og kilometervis af
super-underholdning

--
..: Kåre Nejmann :.
Yamaha XTZ750 SuperTénéré - rigtig sjov på grus.

Fra : Richard

Dato : 08-11-06 23:31

Kåre Nejmann wrote:

> [...]
> mellem Mitas C-02 Stoneking og Metzeler Tourance. For eksempel Conti
> TKC80. Så er der adgang til grus- og skovveje og kilometervis af

Tjah, det afhænger jo netop af, hvad man vil med dem, og til en vis grad
hvor man bor. Herovre i nærheden af Kø'strup har vi ingen skove at køre
i og i det hele taget ville min anvendelse for en gyngehest være mere
motard-agtig, på de snoede biveje og i hvertfald kun på asfalt

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-06 08:19

"Richard" <richardpunktumpade@Se-Epost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og i det hele taget ville min anvendelse for en gyngehest være mere
> motard-agtig, på de snoede biveje og i hvertfald kun på asfalt

Jep, det samme her, det mest løse underlag bliver sq' nok perlestenene på
Malerklemmens parkering

Fra : Anders Majland

Dato : 09-11-06 09:33

> Tjah, det afhænger jo netop af, hvad man vil med dem, og til en vis grad
> hvor man bor. Herovre i nærheden af Kø'strup har vi ingen skove at køre i

Størstedelen af medlemmerne i tenere.dk er bosat deromkring - og det lykkdes
dem alligevel at finde lidt uden for asfalten

> og i det hele taget ville min anvendelse for en gyngehest være mere
> motard-agtig, på de snoede biveje og i hvertfald kun på asfalt

Indtil du har prøvet andet

Men det er ikke noget problem at finde anvendeligt asfalt gummi til alle dem
på listen - så imho lad hjertet bestemme ...

Fra : Richard

Dato : 09-11-06 19:36

Anders Majland wrote:

> Indtil du har prøvet andet

Tjah, med adgang til et køreterræn ville jeg nok foretrække at køre på en
mere dedikeret terræncykel, fragte den derud på en trailer og spare
reg.afgiften...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-06 14:10

> [...]
> lettere cykel til de sjove solo Søndags ture på favorit Margueritruten,
> ikke noget fancy/racer agtigt men mere i denne stil

Hvis man nu henter en Aprilia Pegaso 650 ( 03/97- 44800 km ) i D, der
koster 1500 Euro eller 11188,- kr.

Hvis jeg så går ind på www.skat.dk og beregner registreringsafgift, så er
det da de 11188,- kr. jeg skal sætte i Afgiftspligtig værdi , ikke ?

11188,- + beregnet afgift 17994,- = 29128,-

er det korrekt !

der er to, årg. 96' i DBA og det er modellen nummeret før, det er sat til
salg 39-39900 ,
vil det sige jeg sparer små 10000,- ved at hente en i D + det er en nyere
model ?

Hvis jeg kikker på dem der har været gennem møllen er der en 97'

23/05-1997- 15000 + beregnet afgift 24856,- = 39856,-

det ligner jo mere priserne i DBA !

Er lidt forvirret, så kom gerne med lidt guldkorn

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 15-11-06 22:59

"Dennis Hellan Pedersen \(4690\)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvis jeg så går ind på www.skat.dk og beregner registreringsafgift, så er
>det da de 11188,- kr. jeg skal sætte i Afgiftspligtig værdi , ikke ?

Njah. Afgiftspligtig værdi er ikke det samme som din indkøbspris.
Afgiftspligtig værdi finder Skat i princippet ved at 'regne baglæns'
fra den pris cyklen cirka ville have, hvis den blev solgt med
nummerplade hos en dansk forhandler.

Indkøbsprisen betyder altså ingenting for afgiftens størelse!

Jeg er langt fra ekspert i emnet, men det er jo meget diskuteret her i
gruppen. Jeg ville foreslå dig at spørge en ekstra gang (eller tre)
hos Skat - før du handler.

--
Kåre