Rabat på ny MC ?
Fra : Henrik Mahler

Dato : 04-11-06 14:04

Hejsa

Jeg har læst i dagspressen i den sidste tid
hvorledes man selv på de helt billige biler
kan få prisen forhandlet ned, med dygtighed
og held, samt lidt frækhed måske, gør dette
sig også gældende for MC ?

Jeg er klar over min eftertragtede GS-500
sevfølgelig ikke gir stor prutte-margin

På den anden side står udstyr for 22.000 på
ønskelisten, det burde forbedre grundlaget
for forhandling skulle man mene ,....

Så med en samlet pris på 77.000 ville mon
så en rimelig rabat være opnåelig ? 7000 ?
5000 ? 2000 ? hvad er jeres erfaringer ?

MVH Henrik

Fra : Peter B. Juul

Dato : 04-11-06 15:49

Henrik Mahler <ng@paradis.dk> writes:

> Så med en samlet pris på 77.000 ville mon
> så en rimelig rabat være opnåelig ? 7000 ?
> 5000 ? 2000 ? hvad er jeres erfaringer ?

Det kommer utroligt meget an på forhandleren.

Er det vigtigt for ham, at få solgt en ekstre GS500 i dag? Betaler du
kontant eller skal han i gang med låne-ansøgnings-papirarbejdet? Er I
overhovedet på bølgelængde?

Prisprutning er ikke en mekanisk ting, der bare virker. Det er en
kunstart... Det gik op for mig, da jeg var i Dubai og blev undervist i
det af en, der havde boet der i tre år.

Det er vigtigt, at du selv har sat dig fast på, hvad det maksimale du
vil betale for varen er og at du er klar til at trække på skuldrene og
sige øv - og så i øvrigt gå din vej uden sure miner.

(I Dubai betyder det typisk, at man bliver kaldt tilbage og får et
sidste tilbud... I Vesten betyder det typisk, at handlen er
afblæst. Jeg har én gang oplevet at måtte vende tilbage til en butik i
London for at købe en vare, som jeg havde prøvet at prutte ned ved at
gå. Det var ubehageligt :) )

Som sagt, det afhænger meget af forhandleren, men en sund strategi i
dit tilfælde ville nok være noget med først at blive enige om selve
MC'en til standardpris - men vente med at skrive under! - og så
begynde at snakke udstyr. Og lad være med at komme med din liste. Tag
tingene en af gangen, så din ordre hele tiden bliver større og
større. Overvej om der er et par ting på listen, som du måske kan
overtale forhandleren til at give dig med gratis, når du nu har købt
alt det andet... Det er jo i sidste ende bare en rabat på det samlede
køb.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : Henrik Mahler

Dato : 04-11-06 16:19

Tak for svaret, kemien er rimelig, jeg havde
egentligt tænkt mig at lægge kortene på bordet
og sige: "gir du ikke et par tusinde i rabat
hvis jeg lægger hele mit køb her" dette vil
virke ærligt og reelt, mange, mig selv inkl,
hader den der tykiske basar-mentalitet,....

I den aktuelle situation er det yderligere
en faktor at forhandleren har en meget vigtig
knowhow om monteringen af udstyret, noget jeg
meget gerne vil tære på, til gengæld så skal
jeg til den anden ende af landet, men regner
med at dette er uden betydning for sevice og
evt garantirep , sålænge vi taler ny Suzuki
vil dette vel kunne ordnes overalt,....

Der bliver tale om lån, dog m høj udbetaling,
jeg vil gerne have et tilbud nu, men vil helst
først have Mc´en til foråret da det vil være
åndsvagt at have forsikring og lån løbende før
det er nødvendigt, vinteropbevaring ligeså,...

MVH Henrik

Fra : Peter B. Juul

Dato : 04-11-06 16:24

Henrik Mahler <ng@paradis.dk> writes:

> Der bliver tale om lån, dog m høj udbetaling,

Har du checket om din bank kan give en bedre rente? Spørgsmålet man
stiller banken bør være noget i retning af "Jeg vil købe en MC. Jeg
kan låne pengene til en AOP på x%. Kan I give et bedre tilbud?"

Det kan de typisk godt... De driver jo også en forretning.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Det handler alt sammen om at tage hensyn til
The RockBear. ((^)) sine medmennesker, selv når de er åbentlyst

Fra : Henrik Mahler

Dato : 04-11-06 16:42

Hej igen, nej, har ikke tjekket banken endu men vil
da helt klart gøre det, og gebyr-størrelse etc skal
nok studeres mere nøje end hvorvidt renten svinger
en halv pct, regner med at vælge lang løbetid som
udgangspunkt, dog med muligheden for at indfri når
som helst uden ekstra omkostning, havde først tænkt
mig at skifte i 2008 hvor jeg ville have pengende
kontant,... men nu er min MZ Saxon trods sine kun
18.000 km så syg og ustabil at den ikke opfylder
behovet for daglig transport uden bøvl ,....