Størrelse på akselbolt cbr 600
Fra : Rune F. Christiansen

Dato : 25-10-06 18:54

Er der lige nogen som ved hvilken størrelse nøgle, jeg skal bruge til
at løsne den ovenstående del? Jeg skal lige have justeret min kæde,
men har ikke en topnøgle del som passer og jeg syntes det er voldsomt
at købe et helt nyt sæt bare for en del. Det er en f4 fra 99.

Fra : MKS - 74

Dato : 25-10-06 19:22

On 25 Oct 2006 10:54:25 -0700, "Rune F. Christiansen"
<rfc987456@hotmail.com> wrote:

>Er der lige nogen som ved hvilken størrelse nøgle, jeg skal bruge til
>at løsne den ovenstående del?

27mm - Der er en nøgle i det orig. værktøjssæt der passer, hvis du
ellers har det.

--
-Michael
CBR600info - http://cbr600.dyndns.dk

Fra : Rune F. Christiansen

Dato : 25-10-06 19:25

>værktøjssæt der passer, hvis du
> ellers har det.
>
> --
> -Michael
> CBR600info - http://cbr600.dyndns.dk

Det var der da også.. hehe havde slet ikke tænkt på det. tak for det

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-10-06 06:32

Rune F. Christiansen wrote:

> Det var der da også.. hehe havde slet ikke tænkt på det. tak for det

Troede du det var ballast?

--
vh
Torben

Fra : Rune F. Christiansen

Dato : 26-10-06 08:37

Torben Scheel skrev:

> Troede du det var ballast?

Dog ikke :) nogle gange tænker man bare ikke så langt. Skal alligevel
have en ny top, havde da tænkt mig at spænde bolten til det
foreskrevne moment...

Fra : Armand

Dato : 26-10-06 17:23

Rune F. Christiansen skrev:
> Er der lige nogen som ved hvilken størrelse nøgle, jeg skal bruge til
> at løsne den ovenstående del? Jeg skal lige have justeret min kæde,

Emneskifte:
Er du helt sikker på om den trænger til justering?
Få en kammerat til hjælpe dig med at kontrollere hvorledes at kæden
opfører sig under kørsel med jævn fart: Den underløbende del bør hænge
nedad i én lang bue! Sitrer og slår den op/ned er den alt(!) for stram,
hvorimod at den er for slap hvis den slanger sig i indtil flere bugtninger!
Hvorledes er det så med din (også ifald du hár nået at justere!)?

Hvis nu min skepsis ikke er berettiget så er behov for efterjustering af
kæden, udover dén der naturligt forekommer ved montering af hjulet efter
skifte af bagdækket, en god indikation på at kæden er ved at være helt
færdig, og du vil sikkert opleve stedse tiere behov for efterspænding
herefter.
Tag derfor denne første justering som et varsel på at du godt kan
begynde at se dig om efter det billigste tilbud på et kædekit til F4'eren!

--
Armand.

Fra : Rune F. Christiansen

Dato : 26-10-06 23:35

Armand skrev:

> [...]
> Tag derfor denne første justering som et varsel på at du godt kan
> begynde at se dig om efter det billigste tilbud på et kædekit til F4'eren!

Jeg er temmelig sikker ja. Den er for slap ingen tvivl om det. Min
mekaniker bemærkede det også da jeg var der for et par dage siden.
Jeg ved godt at det snart er på tide med en ny. Tandhjulene er så
småt også ved at være slidt, så der skal lige bruges lidt tid i
vinterhalvåret med at montere en ny kæde.Men gætter også på den er
ved at have gået 25.000km

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-06 09:39

Rune F. Christiansen skrev i meddelelsen
<1161902084.611731.182400@i3g2000cwc.googlegroups.com>...

>Jeg ved godt at det snart er på tide med en ny.

http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/chain :-|

mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Rune F. Christiansen

Dato : 27-10-06 20:28

Orla Pedersen skrev:
> Rune F. Christiansen skrev i meddelelsen
> [...]

Puha, det ser godtnok ikkee rart ud. Planen var sådan set også bare
at beholde den nuværende kæde de sidste 14 dages tid inden mc'en
skulle i vinteropbevaring.

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-06 21:33

Rune F. Christiansen skrev i meddelelsen
<1161977290.525021.226490@i3g2000cwc.googlegroups.com>...

>Puha, det ser godtnok ikkee rart ud. Planen var sådan set også bare
>at beholde den nuværende kæde de sidste 14 dages tid inden mc'en
>skulle i vinteropbevaring.

Jeg ventede lige på det helt rigtige tilbud på kæde........

Når en kæde strækker sig er den færdig !

mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Armand

Dato : 27-10-06 22:33

Rune F. Christiansen skrev:

> Puha, det ser godtnok ikkee rart ud. Planen var sådan set også bare
> at beholde den nuværende kæde de sidste 14 dages tid inden mc'en
> skulle i vinteropbevaring.

Hvis det er første gang du har brug for at efterspænde, og det taler din
forglemmelse af værktøjets mulige eksistens jo for, så klarer kæden nok
også de næste par uger (eller hvornår det første sne nu falder)!

--
Armand.