|
| Symtomer på defekt ændrør ? Fra : Kent Nielsen |
Dato : 18-10-06 19:09 |
|
Halløj,
Kan et defekt tændrør (tidligere druknet) give disse symtomer:
Ved forsigtig gasgivning, kan cyklen køres uden rykkeri et pænt stykke op i
omdr. registret.
Ved fuld gas sætter den noget ud, nærmest som man er ved at køre tør. (Det
hjælper ikke aktivere chokeren, (som så ikke er en choker))
Ved motorbremsning skyder den lidt i lydpotten.
Gæt selv hvilken af de nedestående cykler det drejer sig om
--
Mvh
Kent Nielsen
Yamaha FZR 1000 Exup
SkyTeam "DAX" ST 125-6
| |
Johan Vikkelsøe-Pede~ (18-10-2006)
| Kommentar Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~ |
Dato : 18-10-06 20:59 |
|
Vil mene et defekt/brudt tændkabel, eller tændrørshætte, så ved belastning,
springer gnisten der hvor det er nemmest, direkte i stel, deraf ingen
trækkraft, og følelsen af at gå på 3 cyl..
MVH
Johan
"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke.invalid> skrev i en meddelelse
news:45366e58$0$3512$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Halløj,
> Kan et defekt tændrør (tidligere druknet) give disse symtomer:
> Ved forsigtig gasgivning, kan cyklen køres uden rykkeri et pænt stykke op
> i omdr. registret.
> Ved fuld gas sætter den noget ud, nærmest som man er ved at køre tør. (Det
> hjælper ikke aktivere chokeren, (som så ikke er en choker))
>
> Ved motorbremsning skyder den lidt i lydpotten.
>
> Gæt selv hvilken af de nedestående cykler det drejer sig om
>
> --
> Mvh
> Kent Nielsen
> Yamaha FZR 1000 Exup
> SkyTeam "DAX" ST 125-6
>
| |
Ukendt (18-10-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-10-06 19:53 |
|
Kent Nielsen skrev i meddelelsen
<45366e58$0$3512$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
>Halløj,
>Kan et defekt tændrør (tidligere druknet) give disse symtomer:
Ja, typisk NGK sympton
mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
| |
H&M (20-10-2006)
| Kommentar Fra : H&M |
Dato : 20-10-06 13:15 |
|
> Ved forsigtig gasgivning, kan cyklen køres uden rykkeri et pænt stykke op
> i omdr. registret.
> Ved fuld gas sætter den noget ud, nærmest som man er ved at køre tør. (Det
> hjælper ikke aktivere chokeren, (som så ikke er en choker))
Jeg foreslår at du checker tændings avancen, den bør påvirkes af vacuum, når
du giver den rullen, en utæt slange evt. Blot et forslag.
| |
Ukendt (20-10-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-10-06 15:52 |
|
H&M skrev i meddelelsen <4538bdb9$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
>Jeg foreslår at du checker tændings avancen, den bør påvirkes af vacuum
Kun meeget få mc'er har vacuum reguleret tænding. :-| Flere har dog
gasspjældssensor, som fungerer lidt på samme måde.
mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
| |
H&M (20-10-2006)
| Kommentar Fra : H&M |
Dato : 20-10-06 20:40 |
|
>
>>Jeg foreslår at du checker tændings avancen, den bør påvirkes af vacuum
>
> Kun meeget få mc'er har vacuum reguleret tænding. :-| Flere har dog
> gasspjældssensor, som fungerer lidt på samme måde.
OK, var jeg ikke klar over, men det lyder nu stadig som noget i den retning
der kunne være galt.
God jagt....
| |
Steen Gruby (20-10-2006)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 20-10-06 20:52 |
|
On Fri, 20 Oct 2006 21:39:37 +0200, "H&M" <mosvad@nullspammail.dk>
wrote:
Hej.
>
>OK, var jeg ikke klar over, men det lyder nu stadig som noget i den retning
>der kunne være galt.
>
Orla har ret.
Det er kun meget få MC der har vacumreguleret tænding.
Et eksemper er visse typer Ducati Paso 750 med højt produktionsnummer.
De er udstyret med en DigiPlex2 fra Magneti Mirelli - Den er sjovt nok
den samme som findes i visse Fiat modeller dog med et andet program
Skal vi over i fejl i tændingsforskydningen er der er mulighed for at
den elektroniske (automatiske) avancering er gået fløjten, hvilket
betyder at fortændingen i regelen forbliver på høj (tidligste
tænding).
Det er set før og er en kendt fejltype.
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Kent Nielsen (20-10-2006)
| Kommentar Fra : Kent Nielsen |
Dato : 20-10-06 18:32 |
|
"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke.invalid> skrev i en meddelelse
news:45366e58$0$3512$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Halløj,
> Kan et defekt tændrør (tidligere druknet) give disse symtomer:
> Ved forsigtig gasgivning, kan cyklen køres uden rykkeri et pænt stykke op
> i omdr. registret.
> Ved fuld gas sætter den noget ud, nærmest som man er ved at køre tør. (Det
> hjælper ikke aktivere chokeren, (som så ikke er en choker))
>
> Ved motorbremsning skyder den lidt i lydpotten.
Halløj
Nå så fandt jeg ud af hvor hunden var begravet
Nyt tændrør gav ikke noget.
Det sad sådan et trådnet med en blændplade i luftfilterhuset, ved fuld rulle
blev den suget for tæt på indsugningsåbningen mod karburatoren og gav derfor
en chokervirkning, væk med den plade og den kører fint. (Der skal
tilsyneladende småjusteres lidt på sådan en ny kinøjser model)
--
Mvh
Kent Nielsen
Yamaha FZR 1000 Exup
SkyTeam "DAX" ST 125-6
| |
Jim Andersen (23-10-2006)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 23-10-06 12:39 |
|
Kent Nielsen wrote:
> (Der skal tilsyneladende småjusteres lidt på sådan en
> ny kinøjser model)
Det er da vel løgn !
Jeg får straks fat i Ritzau.
/jim
| |
Kent Nielsen (23-10-2006)
| Kommentar Fra : Kent Nielsen |
Dato : 23-10-06 15:51 |
|
"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:453ca9dd$0$20302$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Kent Nielsen wrote:
>> (Der skal tilsyneladende småjusteres lidt på sådan en
>> ny kinøjser model)
>
> Det er da vel løgn !
>
> Jeg får straks fat i Ritzau.
*LOL*
Ja det er dælme groft hvad man skal finde sige i efter at have betalt 799
Euro + 491 kr. i registreringsafgift og 1490 kr. i moms for sådan et stykke
mekanik.
http://s00114269.shop.auctionweb.info/product_info.php?cPath=9&products_id=AW2282250
Men helt ærligt, nu havde jeg for efterhånden mange år siden en Honda Dax i
orginal aftapning, og jeg må altså sige jeg morer mig kosteligt med
kinøjseren.
--
Mvh
Kent Nielsen
Yamaha FZR 1000 Exup
SkyTeam "DAX" ST 125-6
| |
|
|