Michael skrev:
> Asger har ret, det bedste ville være at gå op i cc samt et tun
> topstykke, du skulle have købt en 110ccm motor ,der er det
> hele afstemt
Tak for svarene, ham der købte motoren gav kun en kasse øl for
den, så derfor blev valget den motor
Den skal ikke køre
stærkt, men da den skal køre på en hjemmelavet bane i en gammel
grusgrav hvor der er ret stejle skrænter, så er det sejtrækket
der mangles.
Som den er nu, da opgiver den faktisk ævret alt for tidligt, ved
den mindste stigning falder motorens omdrejninger, og selv om
gearingen er beregnet til de rimelige store stigninger, så dør
motoren ud selv i det laveste gear, den kan godt komme over
forhindringerne, men det går meget sløvt.
Jeg har en bekendt der har en gammel Honda CD 50 hvor plumben i
topstykket er taget, det er sådan set nøjagtig samme motor ud
over kineserens små ventiler, den gamle Honda ryger over bakkerne
med en landevejsgearing og det er selv om de kører med samme fart
side om side, så sløv er kineseren godt nok.
Kompressionen på de to motorer er ens, så det er ikke fordi
kineseren er slidt op, den har kørt ca 1600 km og stammer fra en
Kinroad knallert der fik vokseværk, 125 cc.
--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.
vestjydehl@lite.dk fjern vestjyde for mail.