Læderjakke
Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 14-10-06 18:04

Hej alle.
Det har sikkert været oppe før i denne udmærkede gruppe, men har ikke kunnet
se noget om det

Prøblemet for mig er, at jeg er træt af at køre i kunststofjakke.
Jeg vil derfor gerne have en læderjakke - problemet er "bare" at jeg har
meget lange arme (og ben) og derfor ikke kan passe "standardjakker" - hvis
de endeligt erlangenok på ærmerne, så er de i størrelse XXXXL, og det er jeg
alsså ikke i omfang.
Det fandtes en gang en specielforretning her i Jylland (har jeg ladet mig
fortælle), hvor det var/er muligt at få tøj der er længere på arme/ben.
Er der nogen der kan hjælpe med en adresse. Jeg har været hos Louis.de i
Hamborg, og de har et stort udvalg, men stadig ikke noget der er langt nok
på ærmerne

John
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1071

Fra : Ulvir

Dato : 14-10-06 18:20

John Senius-Jørgensen wrote:

> de har et stort udvalg, men stadig ikke noget der er langt nok på ærmerne

Altså Ape Hanger tøj?

Undskyld, jeg ku' ikke la' være..

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 14-10-06 18:47

Tja det må du da gerne kalde det, bare det passer

Fra : Kim Hansen

Dato : 14-10-06 19:20

On Sat, 14 Oct 2006 19:03:57 +0200, John Senius-Jørgensen
<slettesførstjsj@senius.dk> wrote:

Hej

Jeg ved ikke,om jeg kan hjælpe dig med dit Prøblem
Men jeg har et sæt lædertøj ( ældre ) som har været min
lillebror's, og han var 198 høj, tynd og hvad der til hører (lange
arme syn's jeg)
Jeg ved ikke om han havde specialt lange arme, men jeg har arvet hans
lædertøj ( vist nok held tøj ). Jakke og smækbukser.
Det må du da gerne prøve og evt købe for en plovmand eller en god
flaske Whisky (Evt Laproaigh eller Bowmore)
hvis du vil have brugt og kan passe det. Det var pænt og velholdt
sidst jeg så det, og da hængte jeg det ind i skabet. Jeg bor på
Vestfyn.
Mvh Kim Hansen.

M.V.H

Kim Hansen

Vestfyn

DL 650 Vstrom
DR 250s

Ved reply slet "fjern" i Mailadressen.

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-06 09:47

"John Senius-Jørgensen" <slettesførstjsj@senius.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hamborg, og de har et stort udvalg, men stadig ikke noget der er langt nok

Jaguar Gloveco, Mc beklædning, Søborg Hovedgade 23, Søborg tlf: 39424422.

Han laver lædertøj på mål og det til rimlige priser.
Kender nogen der fik lavet der for nogle år siden og de var meget tilfredse.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Christian

Dato : 15-10-06 11:22

> [...]
>
> Han laver lædertøj på mål og det til rimlige priser.
> Kender nogen der fik lavet der for nogle år siden og de var meget

har en kammerat der har købt et standard-læder-kit hos ham (nb- bukser og
jakke!) - han bander det firma langt ad hækkenxxx til da hans liste over
fremkomne fejl v. tøjet er laaaaang.

Kunne dog godt forestille mig at det var noget andet hvis det tøj du får er
customized og dermed ikke stang-varer....

kan også være min kammerat bare har fået mandags-tøj, men han
er_ikke_glad...

Christian.

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 15-10-06 15:48

Takker for dit indlæg, jeg forsøger at kontakte dem, så det har været en fin
hjælp.

Fra : Hans Harding

Dato : 15-10-06 10:48

> [...]
> Jeg vil derfor gerne have en læderjakke - problemet er "bare" at jeg har
> meget lange arme (og ben) og derfor ikke kan passe "standardjakker"

Jeg har fået syet en komplet læderdragt efter mål hos:
http://www.psi-danmark.dk/
kvaliteten og pasform er i top, dragten blev leveret til aftalt tid og pris,
så dem tør jeg godt anbefale dig at bestille en jakke hos.

Mvh
Hans
CB500 til landevej
CBR600 til bane

PS: jeg har ingen økonomiske interesser i virksomheden

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 15-10-06 15:47

Takker for dit indlæg, jeg vil forsøge at kontakte dem.

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-10-06 06:30

John Senius-Jørgensen wrote:

> Er der nogen der kan hjælpe med en adresse. Jeg har været hos Louis.de i
> Hamborg, og de har et stort udvalg, men stadig ikke noget der er langt
> nok på ærmerne

Har du prøvet de ekstra lange størrelser?

Jeg er 195cm 90 kg og Vanucci str. 106 passer på mig. De der 100ognoget
størrelser er med lange arme og ben. Herligt at "nå sammen" efter 10 år
med Jaguar Gloveco str. 56

--
vh
Torben

Fra : MortenP

Dato : 17-10-06 07:49

> Jeg er 195cm 90 kg og Vanucci str. 106 passer på mig. De der 100ognoget
> størrelser er med lange arme og ben. Herligt at "nå sammen" efter 10 år
> med Jaguar Gloveco str. 56

Lige lidt OT, og så alligevel ikke.
jer der kører med læder jakker.. er de varme nok?.. altså ifht. textil..
og omvendt.. kan man ånde i skidtet om sommeren?

Mvh.
MortenP

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-06 09:15

MortenP skrev i meddelelsen ...

>Lige lidt OT, og så alligevel ikke.
>jer der kører med læder jakker.. er de varme nok?.. altså ifht. textil..
>og omvendt.. kan man ånde i skidtet om sommeren?

Læder er herligt på en varm dag, og "ånder" fint, men har man købt med
forfængeligheden, så er det nødvendigvis for koldt på den her årstid.
Ingen mulighed for varmt tøj under. Og så er det imho alt for upraktisk til
en en hverdagskører.

Textil med Goretex membran "ånder" også fint, og er vandtæt. Og med med
mulighed for at justere størrelse, også udmærket med varmt tøj under i
ydersessonen.

Billigt textil med "kopi" membraner, som Sheltex, kan være komplet ulidelige
i sommervarmen, har selv et par handsker med Sheltex membran, de minder mest
om plasticposer. Jeg har hørt Safety1. tøj omtalt som "plasticpose".

Mine HG støvler med Goretex membran er da også væsentlig rarere at have på,
og "lugter" en del mindre end de Gianni Falco støvler HG'erne erstattede.

Så min anbefaling er at have et textil sæt af god kvalitet, og med rigtig
Goretex-membran, til hverdagskørsel, og så et lædersæt til de små
"sommer-blast's"

mvh
Orla, som stadig har sin første Dainese læderjakke hængende, ikke meget
beskyttelse i den men det var jo normen dengang. :-|
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-10-06 09:45

MortenP wrote:
> Lige lidt OT, og så alligevel ikke. jer der kører med læder jakker.. er
> de varme nok?.. altså ifht. textil.. og omvendt.. kan man ånde i skidtet
> om sommeren?

Jeg har en textiljakke til ydersæsonen (og det er ikke endnu medmindre
jeg skal meget langt, eller køre om natten). Mit læder har plads til
flis og cowboybukser under, det fungerer for mig størstedelen af året.
Dertil et par regnbukser med membran, så er jeg helgarderet.

Et velsiddende Rukka sæt kunne dog godt komme på ønskesedlen når ungerne
er gamle nok til at passe sig selv eller komme med på touring.

--
vh
Torben

Fra : Ib Jensen

Dato : 18-10-06 05:57

Jeg er lidelsesfælle.
Jeg har købt en Held læderjakke hos Brdr. sejr her i Århus som passer mig
fint.
Mvh.
Ib Jensen
Risskov