|
| HD XR1200 prototype Fra : per biker |
Dato : 12-10-06 22:52 |
| | |
Brian Lund Larsen (13-10-2006)
| Kommentar Fra : Brian Lund Larsen |
Dato : 13-10-06 07:10 |
|
per biker skrev:
> http://www.motorcycledaily.com/10october06_hdxr1200.htm
>
> meninger anybody ?
>
> minder lidt om en honda VT80.
>
> Ser heller ikke ud som det bliver den dyreste MC.
>
Det er da en af de pænere de har lavet og jeg ville nok ikke takke nej
hvis den var gratis, men:
<snip>
is powered by a specially tuned version of the company's venerable
1200cc air-cooled V-Twin. The motor features downdraft fuel injection,
and is claimed to produce an impressive 85-90hp.
</snip>
Wow! 85-90HK fra en 1200cc? Impressive indeed:D
--
// brian - SV1000S K6
| |
Gitte (13-10-2006)
| Kommentar Fra : Gitte |
Dato : 13-10-06 07:59 |
|
"Brian Lund Larsen" <brian.lund.larsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1160719805.653127.18520@m73g2000cwd.googlegroups.com...
1200cc air-cooled V-Twin. The motor features downdraft fuel injection,
and is claimed to produce an impressive 85-90hp.
</snip>
Wow! 85-90HK fra en 1200cc? Impressive indeed:D
--
// brian - SV1000S K6
Ja den er da pænere end de fleste hd'er, og kan sikkert styre og dreje
bedre.
Men 85-90 hk , så må den have et godt bundtræk når den ikke har flere
heste.
Mon ikke de har skrevet forkert da de skrev "impressive" , de kan da kun
imponere et par knallertrødder med tuningskit
Men Harleyen kan jo ikke lastes for det motorcycledaily.com skriver - men
det sider noget om dette "blad".
Kh Gitte
| |
Harald Blaatand (13-10-2006)
| Kommentar Fra : Harald Blaatand |
Dato : 13-10-06 15:03 |
|
--
Citatteknik er et emne, der er megen uenighed om
"Gitte" <gg@gittegrinerafspammere.dk> wrote in message
news:452f393b$0$172$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Brian Lund Larsen" <brian.lund.larsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1160719805.653127.18520@m73g2000cwd.googlegroups.com...
>
> 1200cc air-cooled V-Twin. The motor features downdraft fuel injection,
> and is claimed to produce an impressive 85-90hp.
> </snip>
>
> Wow! 85-90HK fra en 1200cc? Impressive indeed:D
>
> --
>
> // brian - SV1000S K6
>
> Ja den er da pænere end de fleste hd'er, og kan sikkert styre og dreje
> bedre.
> Men 85-90 hk , så må den have et godt bundtræk når den ikke har flere
> heste.
>
> Mon ikke de har skrevet forkert da de skrev "impressive" , de kan da kun
> imponere et par knallertrødder med tuningskit
>
> Men Harleyen kan jo ikke lastes for det motorcycledaily.com skriver - men
> det sider noget om dette "blad".
>
> Kh Gitte
>
>
Og "nogen" undrede sig over at jeg efterlyste en HD gruppe på dansk ! ' )
Hvis "du" vil have en Sportster med flere heste,køb en Buell !
Mvh
¨
Steen
| |
Ukendt (15-10-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-10-06 09:10 |
|
Harald Blaatand skrev i meddelelsen
<452f9c96$0$937$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
>Og "nogen" undrede sig over at jeg efterlyste en HD gruppe på dansk ! ' )
Jaee, og så vil vi have en gruppe for sports V2'ere, så Michael ikke kan
drille os ;-D
mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
| |
Armand (15-10-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 15-10-06 18:25 |
|
Harald Blaatand skrev:
> Og "nogen" undrede sig over at jeg efterlyste en HD gruppe på dansk !
> ' )
Hvis det er rygklapperi á scootergalleriet m.fl. at man er ude efter, er
en seperat gruppe en fin ide. Men er man virkelig interesseret i folks
meninger så er detteher stedet :-|
Til gengæld må man så tage det sure med det søde, og dét gælder også
alle dem der egentlig er ligeglade! I og for sig kan det heller ikke
være noget problem eftersom alle newsreadere må have en form for
sorterings-funktion der kan blackliste givne tråde hvis man bliver for
trætte af at de fylder i mængden - For Mozilla's Thunderbird, som jeg
bruger, er det letteste blot at trykke på "t" på keyboardet første gang
man støder på en uønsket tråd, hvorefter at hele tråden markeres som
læst og derved soples forbi under videre læsning :-|
--
Armand.
| |
Harald Blaatand (15-10-2006)
| Kommentar Fra : Harald Blaatand |
Dato : 15-10-06 20:36 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:45326e9d$0$12614$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Harald Blaatand skrev:
>
> > Og "nogen" undrede sig over at jeg efterlyste en HD gruppe på dansk !
> > ' )
>
> Hvis det er rygklapperi á scootergalleriet m.fl. at man er ude efter, er
> en seperat gruppe en fin ide. Men er man virkelig interesseret i folks
> meninger så er detteher stedet :-|
> Til gengæld må man så tage det sure med det søde, og dét gælder også alle
> dem der egentlig er ligeglade! I og for sig kan det heller ikke være noget
> problem eftersom alle newsreadere må have en form for sorterings-funktion
> der kan blackliste givne tråde hvis man bliver for trætte af at de fylder
> i mængden - For Mozilla's Thunderbird, som jeg bruger, er det letteste
> blot at trykke på "t" på keyboardet første gang man støder på en uønsket
> tråd, hvorefter at hele tråden markeres som læst og derved soples forbi
> under videre læsning :-|
>
> --
> Armand.
Så slemt er det heller ikke ,bare et ironisk opstød over at en mente at " en
Harley Sportster der kun yder 85-90 hk heste ,til gengæld må have et godt
bundtræk !
">Men 85-90 hk , så må den have et godt bundtræk når den ikke har flere
heste.<"
Det blev ikke opfattet som surt eller sødt,ok,måske lidt "Cute" )
Jeg er ikke ude efter rygklapperi,men det kunne da være sjovt at "folk" ikke
behøvede lange forklaringer om hvem Willie .G er
Mvh
Steen
| |
Armand (15-10-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 15-10-06 20:47 |
|
Harald Blaatand skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
> news:45326e9d$0$12614$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>
>> Hvis det er rygklapperi á scootergalleriet m.fl. at man er ude efter, er
>> en seperat gruppe en fin ide. Men er man virkelig interesseret i folks
>> meninger så er detteher stedet :-|
> Jeg er ikke ude efter rygklapperi,men det kunne da være sjovt at "folk" ikke
> behøvede lange forklaringer om hvem Willie .G er
>
Tjaeh :-/
Vi kan ikke alle være lige vidende ned til detaljer - Er det åbenlyst
for dig hvem Tamburini og Terreblance er (ærligt og uden at Google), og
kan du navnene på alle de sidste tyve års RR-GP champs på fingerspidserne??
--
Armand.
| |
Harald Blaatand (16-10-2006)
| Kommentar Fra : Harald Blaatand |
Dato : 16-10-06 00:43 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:45329022$0$12649$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Harald Blaatand skrev:
>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
>> news:45326e9d$0$12614$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>>
>>> Hvis det er rygklapperi á scootergalleriet m.fl. at man er ude efter, er
>>> en seperat gruppe en fin ide. Men er man virkelig interesseret i folks
>>> meninger så er detteher stedet :-|
>
>> Jeg er ikke ude efter rygklapperi,men det kunne da være sjovt at "folk"
>> ikke behøvede lange forklaringer om hvem Willie .G er
>>
> Tjaeh :-/
> Vi kan ikke alle være lige vidende ned til detaljer - Er det åbenlyst for
> dig hvem Tamburini og Terreblance er (ærligt og uden at Google), og kan du
> navnene på alle de sidste tyve års RR-GP champs på fingerspidserne??
>
> --
> Armand.
Det må jeg svare nej til,og interessen og også meget begrænset for disse for
nogen sikkert meget vigtige oplysninger.
Disse nogen ville sikkert have stor fornøjelse af en gruppe hvor de kunne
diskutere den slags blandt ligesindede der forstår "what the fuck" de taler
om !
Godt du forstod hvad jeg mente ! )
Steen
| |
Harald Blaatand (14-10-2006)
| Kommentar Fra : Harald Blaatand |
Dato : 14-10-06 11:36 |
|
"Gitte" <gg@gittegrinerafspammere.dk> wrote in message
news:452f393b$0$172$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
klip
> > Men 85-90 hk , så må den have et godt bundtræk når den ikke har flere
> heste.
>
klip
> Kh Gitte
>
>
"Spiller Paven pik ?";.)
Undskyld,men det jeg prøvede på at sige var;du kunne ligeså godt have
skrevet" ja,men så må de da vel være en luftkølet V Twin ?"
*"Ja,de fleste Harleyer har et "rigtigt godt bundtræk" )
Mvh
Steen
| |
Jesper Pedersen (14-10-2006)
| Kommentar Fra : Jesper Pedersen |
Dato : 14-10-06 13:28 |
|
> <snip>
> is powered by a specially tuned version of the company's venerable
> 1200cc air-cooled V-Twin. The motor features downdraft fuel injection,
> and is claimed to produce an impressive 85-90hp.
> </snip>
> Wow! 85-90HK fra en 1200cc? Impressive indeed:D
Tjaee, Yamaha skal bruge 1670ccm for at få det samme i deres MT-01...
| |
Armand (13-10-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 13-10-06 09:03 |
|
per biker skrev:
>
> ....Ser heller ikke ud som det bliver den dyreste MC.
>
Harley'er ér billige!
De sidste par års tid har dollaren ligget på ca. 80% af ellers vanligt
og det gør selvsagt amerikanske produkter tilsvarende billigere.
Men er der nogen der har registreret et prisfald på 20% på HD? Njarh, de
Europæiske importører scorer pænt kassen disse år :-|
--
Armand.
| |
AW på ZRX (13-10-2006)
| Kommentar Fra : AW på ZRX |
Dato : 13-10-06 09:17 |
|
> meninger anybody ?
> Ser heller ikke ud som det bliver den dyreste MC.
Den er tudegrim - ligner en legetøjsmodel fra BR.
XR750 var en fed maskine, XR 1000 (deres tidligere forsøg på en gademaskine
baseret på XR750) var et misfoster,
og nu har de altså lavet endnu et misfoster som absolut intet har med XR750
at gøre.
Så syntes jeg denne XR 1200 er laaaangt federe.
http://www.storzperf.com/xr1200.html
og så ligner den rent faktisk en XR 750:
http://totalcar.index.hu/totalbike/sorsator/hdbuli/6.jpg
Hvorfor har HD's desigafdeling ikke bare købet en stribe conversionkits og
smækket på nogle sporster 1200.
Så havde de ikke spildt deres designafdelings tid.
Allan
| |
Claus Rittig (13-10-2006)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 13-10-06 20:49 |
|
"AW på ZRX" <allan@malwisFJERN.dk> skrev i en meddelelse
news:452f4b66$0$4158$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> Den er tudegrim - ligner en legetøjsmodel fra BR.
Jeg synes den er kanon flot. Iøvrigt er 85-90 hk rigeligt til den type
motorcykel.
> XR750 var en fed maskine, XR 1000 (deres tidligere forsøg på en
> gademaskine baseret på XR750) var et misfoster,
XR750 var sideventilet. Det er godtnok længe siden...
XR1000 var i mine øjne en af de absolut fedeste Harley'er der nogensinde er
lavet. Jeg var meget tæt på at købe en engang, og jeg kan godt stadig ærgre
mig over at jeg ikke bare gjorde det.
Rittig
| |
AW på ZRX (13-10-2006)
| Kommentar Fra : AW på ZRX |
Dato : 13-10-06 21:57 |
|
> XR750 var sideventilet. Det er godtnok længe siden...
> XR1000 var i mine øjne en af de absolut fedeste Harley'er der nogensinde
> er lavet. Jeg var meget tæt på at købe en engang, og jeg kan godt stadig
> ærgre mig over at jeg ikke bare gjorde det.
Det skulle du nok have gjort. De er vist penge værd nu.
V-Rod er den med det fedeste udseende. (Den ombyggede jeg linker til ser
faktisk også rigtig fed ud, men den er jo ikke standard)
Jeg kan dog ikke lide at køre på V-Rod. Men jeg kan generelt ikke køre med
benene fremme.
XR1000 var sikkert smart da den kom frem (1984 ?), men den var en underlig
sammenblanding af en chopper og en dirttrack.
En "hverken eller". Det skal dog siges at efter jeg har googlet lidt på den
og fundet flere billeder, så er den ikke helt så slem som først antaget.
Heldigvis er smag og behag forskelligt
Allan
| |
Claus Rittig (14-10-2006)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 14-10-06 20:25 |
|
"AW på ZRX" <allan@malwisFJERN.dk> skrev i en meddelelse
news:452ffda9$0$4166$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>> XR1000 var i mine øjne en af de absolut fedeste Harley'er der nogensinde
>> er lavet. Jeg var meget tæt på at købe en engang, og jeg kan godt stadig
>> ærgre mig over at jeg ikke bare gjorde det.
>
> Det skulle du nok have gjort. De er vist penge værd nu.
Ja, det lægger blot endnu mere til ærgrelsen. Det værste var at det var en
'84 model som havde kørt 200km (og den så fuldstændig ud som ny!), prisen
var rimelig og det var i '92. Allerede et par år efter begyndte de at blive
handlet til uhyrlige priser.
> V-Rod er den med det fedeste udseende. (Den ombyggede jeg linker til ser
> faktisk også rigtig fed ud, men den er jo ikke standard)
V-Rod er et fantastisk frisk pust i HD's lineup som viser at de vil mere end
bare de klassiske cruiser- og touring-kunder. Den kan man let være stolt af.
> XR1000 var sikkert smart da den kom frem (1984 ?), men den var en underlig
> sammenblanding af en chopper og en dirttrack.
Det synes jeg egentlig ikke. Jo, selvfølgelig var der ingen tvivl om at
stilen var dirttrack, men den var ikke chopper eller cruiser, mere en slags
almindelig sportster i en lidt "race" stil. Noget i retning af streetfighter
stilen der dukkede op 15 år senere. Kig evt. lidt på Triumph's moderne
udgave af Speed Triple naked style med dobbelt forlygte, et forsøg på at
blande lige dele "klassisk" og "bad boy". Lige mig!
> Heldigvis er smag og behag forskelligt
Oh, ja. Og langt det meste af min MC tid har jeg tilbragt på store 4-takt
offroadere hvor stilen var "bad boy" og "møgbeskidt".
Rittig
| |
Harald Blaatand (15-10-2006)
| Kommentar Fra : Harald Blaatand |
Dato : 15-10-06 13:33 |
|
"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
news:452feec7$0$49204$14726298@news.sunsite.dk...
> "AW på ZRX" <allan@malwisFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> news:452f4b66$0$4158$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>
>> Den er tudegrim - ligner en legetøjsmodel fra BR.
>
> Jeg synes den er kanon flot. Iøvrigt er 85-90 hk rigeligt til den type
> motorcykel.
>
>> XR750 var en fed maskine, XR 1000 (deres tidligere forsøg på en
>> gademaskine baseret på XR750) var et misfoster,
>
> XR750 var sideventilet. Det er godtnok længe siden...
> XR1000 var i mine øjne en af de absolut fedeste Harley'er der nogensinde
> er lavet. Jeg var meget tæt på at købe en engang, og jeg kan godt stadig
> ærgre mig over at jeg ikke bare gjorde det.
>
> Rittig
>
Jeg har også engang rørt ved sådan en XR 1000 hos Sand Jensen i
Silkeborg,jeg var lige ved at købe den,ærgeligt jeg ikke gjorde det,den
ville have pyntet ved siden af den Titan, Norton 850 Commando, Triumph 750
Bonneville, Benelli 750 Sei,Laverda 1000,og den M.V Agusta 750 jeg heller
ikke købte !
Jeg skulle jo nok også have beholdt min gamle Yamaha R5 350 cc,og Yamaha XS
650,Kawa Z1 900,MZ 125 Sport,Husquarna 250 cross,BSA Lightning,og Triumph
T6,men allermest savner jeg den Harley som nogle hjernedøde tosser stjal fra
mig,da jeg endelig havde fået indregistreret den og gjort den lidt pæn !
P.S
Det må have været den her jeg næsten købte !
http://home18.inet.tele.dk/xr1000/
Mvh
Steen
| |
Claus Rittig (15-10-2006)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 15-10-06 19:40 |
|
"Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:45322a8a$0$909$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg har også engang rørt ved sådan en XR 1000 hos Sand Jensen i
> Silkeborg,jeg var lige ved at købe den,ærgeligt jeg ikke gjorde det,den
> ville have pyntet ved siden af den Titan, Norton 850 Commando, Triumph 750
> Bonneville, Benelli 750 Sei,Laverda 1000,og den M.V Agusta 750 jeg heller
> ikke købte !
LOL, ja du er sgu et fjols!
Sikke mange bommerter du har lavet i dit MC liv.
> Jeg skulle jo nok også have beholdt min gamle Yamaha R5 350 cc,og Yamaha
> XS 650,Kawa Z1 900,MZ 125 Sport,Husquarna 250 cross,BSA Lightning,og
> Triumph T6
Nemlig. Man burde aldrig SÆLGE motorcykler, kun købe. Jeg kender faktisk en
der prøver at praktisere den politik. Det er dyrt, men for hulen han har
mange fede klassikere stående "på lager".
> men allermest savner jeg den Harley som nogle hjernedøde tosser stjal fra
> mig,da jeg endelig havde fået indregistreret den og gjort den lidt pæn !
Tjah, jeg fik også stjålet min. Pisse surt at tænke på at den nu befordrer
en eller anden polak som ikke værdsætter al den tid jeg havde kastet i den.
Rittig
| |
Armand (15-10-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 15-10-06 20:39 |
|
Claus Rittig skrev:
> "Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:45322a8a$0$909$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>> Jeg har også engang rørt ved sådan en XR 1000 hos Sand Jensen i
>> Silkeborg,jeg var lige ved at købe den,ærgeligt jeg ikke gjorde det,den
>> ville have pyntet ved siden af den Titan, Norton 850 Commando, Triumph 750
>> Bonneville, Benelli 750 Sei,Laverda 1000,og den M.V Agusta 750 jeg heller
>> ikke købte !
>
> LOL, ja du er sgu et fjols!
> Sikke mange bommerter du har lavet i dit MC liv.
Der kan stadig rettes op på'ed: SEI'en er ganske overkommelig i forhold
til resten af selskabet
>> Jeg skulle jo nok også have beholdt min gamle Yamaha R5 350 cc,og Yamaha
>> XS 650,Kawa Z1 900,MZ 125 Sport,Husquarna 250 cross,BSA Lightning,og
>> Triumph T6
>
> Nemlig. Man burde aldrig SÆLGE motorcykler, kun købe.
Jup!
Alle de motorcykler jeg gennem tiden har solgt/byttet igennem tiden har
holdt prislejet lige siden
--
Armand.
| |
per biker (14-10-2006)
| Kommentar Fra : per biker |
Dato : 14-10-06 00:05 |
|
[SNIP]
> V-Rod er den med det fedeste udseende. (Den ombyggede jeg linker til ser
> faktisk også rigtig fed ud, men den er jo ikke standard)
> Jeg kan dog ikke lide at køre på V-Rod. Men jeg kan generelt ikke køre med
> benene fremme.
[SNIP]
> Allan
Saa skal du proeve dig en tur paa en Street Rod (VRSCR), du vil sikkert
faa dig en oplevelse.
Der sidder du med benene under dig, det gaelder ogsaa Night Rod model
2006, men den er meget lav.
Per Jakobsen
Harley Davidson VRSCR 2006 (Street rod)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=501
| |
J.C.Kløve (14-10-2006)
| Kommentar Fra : J.C.Kløve |
Dato : 14-10-06 10:24 |
|
Harald Blaatand skrev:
> --
> Citatteknik er et emne, der er megen uenighed om
> "Gitte" <gg@gittegrinerafspammere.dk> wrote in message
> news:452f393b$0$172$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > "Brian Lund Larsen" <brian.lund.larsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> > news:1160719805.653127.18520@m73g2000cwd.googlegroups.com...
> >
> > 1200cc air-cooled V-Twin. The motor features downdraft fuel injection,
> > and is claimed to produce an impressive 85-90hp.
> > </snip>
> >
> > Wow! 85-90HK fra en 1200cc? Impressive indeed:D
> >
> > --
> >
> > // brian - SV1000S K6
> >
> > Ja den er da pænere end de fleste hd'er, og kan sikkert styre og dreje
> > bedre.
> > Men 85-90 hk , så må den have et godt bundtræk når den ikke har flere
> > heste.
> >
> > Mon ikke de har skrevet forkert da de skrev "impressive" , de kan da kun
> > imponere et par knallertrødder med tuningskit
> >
> > Men Harleyen kan jo ikke lastes for det motorcycledaily.com skriver - men
> > det sider noget om dette "blad".
> >
> > Kh Gitte
> >
> >
>
> Og "nogen" undrede sig over at jeg efterlyste en HD gruppe på dansk ! ' )
>
> Hvis "du" vil have en Sportster med flere heste,køb en Buell !
> Mvh
> ¨
> Steen
| |
per biker (16-10-2006)
| Kommentar Fra : per biker |
Dato : 16-10-06 10:12 |
| | |
|
|