Nogen der ved dette?
Fra : Anders

Dato : 11-10-06 20:02

Hey NG.
Har set nogle FINE systemer på nettet hvor man kan flippe nummerpladen
op, hvis nu dem med de blå glas på taget er i nærheden.

Er der nogen der har en ide om hvad det koster i bøde at blive nappet
med sådan et system?

Bare et spørgsmål af ren og skær nysgerrighed.

Anders.

Fra : SLK

Dato : 11-10-06 20:11

> [...]
nappet
> med sådan et system?
>
> Bare et spørgsmål af ren og skær nysgerrighed.

Hej Anders.
Har ikke set det omtalte system før, har du et link?

Er blot nysgerrig. Har dog ingen problemer med politiet for jeg kører,
for det meste, ordentligt ;)
--
http://Billig-Scooter.dk
http://Billig-MC.dk

Fra : Anders

Dato : 11-10-06 20:51

http://www.metacafe.com/watch/72555/motorcycle_videos_license_trick/

Fra : Armand

Dato : 11-10-06 21:37

Anders skrev:

> http://www.metacafe.com/watch/72555/motorcycle_videos_license_trick/

Alt for langsomt, selv ved f.eks. auto-flip styret af radarsensor :-|
Det er vel ikke ved 30km/t at der er brug for systemet!

--
Armand.

Fra : Dr. Enduro

Dato : 11-10-06 20:14

Anders skrev:
> [...]
> med sådan et system?
>
> Bare et spørgsmål af ren og skær nysgerrighed.

Husker du Benjamin...?

--
Hilsen Jan

Fra : Anders

Dato : 11-10-06 20:49

Dr. Enduro wrote:

> Husker du Benjamin...?

Øhh, nej ikke lige PT...

Anders

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 11-10-06 20:16

Anders wrote:
> [...]
> op, hvis nu dem med de blå glas på taget er i nærheden.
>
> Er der nogen der har en ide om hvad det koster i bøde at blive nappet

Næ, men gratis er det ihvertfald ikke...
Det koster 1000 kr, hvis man kommer til at bøde pladen lidt, så det er
nok mindsteprisen...

Men personligt synes jeg at dem med en LCD-plade man har monteret ovenpå
statens blikskilt er noget smartere, de reagerer også meget hurtigere..

Fra : MKS - 74

Dato : 11-10-06 20:30

On Wed, 11 Oct 2006 21:15:35 +0200, SmaRTrxxv <thore@snaps.dk> wrote:

>Næ, men gratis er det ihvertfald ikke...
>Det koster 1000 kr, hvis man kommer til at bøde pladen lidt, så det er
>nok mindsteprisen...

Bødekataloget siger:

"Kørsel med ulæselig/tildækket/bøjet nummerplade" - 500 kr.

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 11-10-06 20:38

MKS - 74 wrote:

> Bødekataloget siger:
>
> "Kørsel med ulæselig/tildækket/bøjet nummerplade" - 500 kr.

hmm... lyder billigt...

Thore

Fra : MKS - 74

Dato : 11-10-06 20:50

On Wed, 11 Oct 2006 21:37:45 +0200, SmaRTrxxv <thore@snaps.dk> wrote:

>hmm... lyder billigt...

Tjah...Hvis politiet iøvrigt er i nærheden ser jeg ikke rigtig hvad
man skal bruge sådan et svip-op-system til, der vel primært er
"brugbart" mod f.eks ATK eller faste stationer. Er politiet der,
bliver man jo bare stoppet og får 500,- oveni øvrige forseelser,
ellers skal man jo alligevel til at køre fra dem med langt højere
indsats. Bødekataloget:

<http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/0C9E9B00-61BB-4884-865E-C2477291CE63/0/p669_0106.pdf>

--
-Michael
CBR600info - http://cbr600.dyndns.dk

Fra : Armand

Dato : 11-10-06 21:28

MKS - 74 skrev:

> Bødekataloget siger:
>
> "Kørsel med ulæselig/tildækket/bøjet nummerplade" - 500 kr.

Paradoksalt nok sælger en svensker et vippe-system med det argument at
det rengører nummerpladen for sne

--
Armand.

Fra : MKS - 74

Dato : 11-10-06 21:34

On Wed, 11 Oct 2006 22:28:05 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Paradoksalt nok sælger en svensker et vippe-system med det argument at
>det rengører nummerpladen for sne

Jeps har set, og det er ikke i sig selv ulovligt at ha' monteret. Der
var et TV-klip med systemet hvor anvendelsen var mod faste kameraer...