forskalling til loft af gibs
Fra : tom

Dato : 10-10-06 18:16

hejsa

er ved at pille noget 19x100 profil loft ned. skal ha gibs (120x240) op.
Der skal jo noget forskalling til. Kan jeg bruge det træ jeg piller ned og
sætte dem per 30cm ? eller skal det være rigtigt forskalling

Fra : Dr. Enduro

Dato : 10-10-06 18:54

tom skrev:
> [...]
> Der skal jo noget forskalling til. Kan jeg bruge det træ jeg piller ned og
> sætte dem per 30cm ? eller skal det være rigtigt forskalling

Det er god værkstedshumor.

--
Hilsen Jan

Fra : joppe

Dato : 10-10-06 19:03

Jeg tror det er for spinkelt. Gør det rigtigt (hehe) og læg dem
dobbelt. Ellers gør det Leth og sæt det op med dykkere

Go arbejdslyst
Jesper

Fra : André S Hansen

Dato : 10-10-06 19:05

"tom" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der skal jo noget forskalling til. Kan jeg bruge det træ jeg piller ned
> og sætte dem per 30cm ? eller skal det være rigtigt forskalling

Ja du kan godt bruge det gamle træ, det skal bare skummes op, så er du
sikker på det holder, og så lige lad dem ligge i rå lindolie natten over.

Nok forkert gruppe, mon ikke der er en til byg.

André S Hansen
GS500E

Fra : tom

Dato : 10-10-06 19:19

> Ja du kan godt bruge det gamle træ, det skal bare skummes op, så er du
> sikker på det holder, og så lige lad dem ligge i rå lindolie natten over.

ska jeg lade 7m lange træpinde ligge i linolie ?!?! arh hva. hvad skulle
det gøre. håber ikke der kommer vand der hvor de er :-/

Fra : André S Hansen

Dato : 10-10-06 19:32

> ska jeg lade 7m lange træpinde ligge i linolie ?!?! arh hva. hvad skulle
> det gøre. håber ikke der kommer vand der hvor de er :-/

Nej Nej. Du er i forket gruppe, her snakker vi om Mc en sætning, Leth
altid kom med.

André S Hansen
GS500E

Fra : tom

Dato : 11-10-06 18:40

> Nej Nej. Du er i forket gruppe, her snakker vi om Mc en sætning, Leth
> altid kom med.

godt så - den havde jeg ikke lige set

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-06 21:32

tom wrote:

> ska jeg lade 7m lange træpinde ligge i linolie ?!?! arh hva. hvad skulle
> det gøre. håber ikke der kommer vand der hvor de er :-/

Du kan også bruge motorolie (nyt eller brugt, spiller ingen rolle).
Dog må du kun bruge 2-takts olie, 4-takts får det ganske enkelt til at
rasle fra hinanden :)

Sorry, kunne ikke lade være.

Vi snakker MC her inde, kan ikke hjælpe med dit gamle loft, beklager.

/Thomas

Fra : Futte & Co.

Dato : 10-10-06 19:22

tom wrote:
> [...]
> Der skal jo noget forskalling til. Kan jeg bruge det træ jeg piller ned og

Jamen sæ'fø'li ka' du det
På den måde får du os bedre råd til en ny mc

--

Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-06 22:56

tom wrote:
> [...]
> Der skal jo noget forskalling til. Kan jeg bruge det træ jeg piller ned og
> sætte dem per 30cm ? eller skal det være rigtigt forskalling

Skru du bare gipsen direkte på det gamle loft. Så slipper du også for at
pille det ned.

--
Squish
VFR750F

Fra : Ralph Køster

Dato : 11-10-06 06:30

Det er så hvis du kører Honda.
Hvis du kører Suzuki, så skal du købe nyt træ og sætte dem med 40 cm
afstand.

Kawasaki kørere kan dog her bruge spånplader og skruemaskine. Så skal de
sættes med 25 cm mellemrum.

Har du andre spørgsmål, så kom bare med dem.

MC-håndværkeren.

Fra : tom

Dato : 11-10-06 18:42

> [...]
> sættes med 25 cm mellemrum.
>
> Har du andre spørgsmål, så kom bare med dem.

jajaja, den er god, har fanget pointen men tak for input