|
| Vedens smukkeste? Fra : Hekto |
Dato : 07-10-06 00:14 |
| | |
Ulvir (07-10-2006)
| Kommentar Fra : Ulvir |
Dato : 07-10-06 00:27 |
| | |
Michael Dahlberg (07-10-2006)
| Kommentar Fra : Michael Dahlberg |
Dato : 07-10-06 07:25 |
| | |
Steffen Voss Winkler (07-10-2006)
| Kommentar Fra : Steffen Voss Winkler |
Dato : 07-10-06 07:45 |
| | |
Armand (07-10-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 07-10-06 11:19 |
|
Steffen Voss Winkler skrev:
> Den grimmeste må altså være Bimota Mantra:
> http://www.sylviastuurman.nl/motor/mantra/mantraVoor.jpg
- - - - som egentlig er nært beslægtet med BMW's frygteligt grimme
kreation: K1200R!
< http://myautoworld.com/motorcycles/motorcycles-3/2006_BMW_K_1200_R/P0017931.jpg>
viser den til overflod i Mantra-matchende farver!
>
> Den smukkeste.... uanset for og imod Ducati, så kan der ikke herske nogen
> tvivl om, at udfra ren æstetik så må valget falde på... Duc 916 !!
Jup!
Designet på 916 og efterfølgere er (blevet?) tidløst som sjældent set,
og vil sikkert ses og opfattes i trafikken som ny i mange år frem i
tiden - Helt på linie med f.eks. Lamborghini Countach!
--
Armand.
| |
Hekto (08-10-2006)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 08-10-06 15:52 |
| | |
Armand (08-10-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 08-10-06 16:17 |
| | |
Hekto (08-10-2006)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 08-10-06 17:09 |
| | |
Steen Johansen (11-10-2006)
| Kommentar Fra : Steen Johansen |
Dato : 11-10-06 01:10 |
|
"Steffen Voss Winkler" <vosswinkler@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:45274c0c$0$3490$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Den smukkeste.... uanset for og imod Ducati, så kan der ikke herske nogen
> tvivl om, at udfra ren æstetik så må valget falde på... Duc 916 !!
> http://www.mariavw.dk/Duc916.jpg
> hilsner
> Steffen
> http://www.dfmc.dk/default.asp?id=870
Fastelavn er mit navn boller må jeg have hvis jeg ingen boller får laver jeg
ballade
MvH Steen
| |
Ukendt (07-10-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 07-10-06 08:23 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
news:mn.38497d6a6851aaf2.41941@urxgb.qxROT13...
> Nu har vi haft verdens bedste, verdens hurtigste o.s.v.
> Hvad med den smukkeste? ... eller grimmeste. Et godt bud på det sidste:
Hemm......... den grimmeste, denne kunne være et bud BMW R1200GS
http://www.motorfreaks.nl/index.php/review/2334
og så alligevel, så kunne den godt gå hen og blive min næste cykel
--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen
BMW K1200 RS '99
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66
| |
Ukendt (07-10-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 07-10-06 08:30 |
| | |
Hekto (07-10-2006)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 07-10-06 08:47 |
|
> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
> news:mn.38497d6a6851aaf2.41941@urxgb.qxROT13...
>> Nu har vi haft verdens bedste, verdens hurtigste o.s.v.
>> Hvad med den smukkeste? ... eller grimmeste. Et godt bud på det
>> sidste:
>
>
> Hemm......... den grimmeste, denne kunne være et bud BMW R1200GS
> http://www.motorfreaks.nl/index.php/review/2334
> og så alligevel, så kunne den godt gå hen og blive min næste cykel
>
Naaah ... ikke grim ... effektiv! Absolut en herlig ting!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
LOUD VALVES SAVES LIVES!
| |
Aragorn Elessar (08-10-2006)
| Kommentar Fra : Aragorn Elessar |
Dato : 08-10-06 00:40 |
|
"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote in message
news:491d4$452755c7$55183f7d$27173@news.arrownet.dk...
>
> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
> news:mn.38497d6a6851aaf2.41941@urxgb.qxROT13...
> > Nu har vi haft verdens bedste, verdens hurtigste o.s.v.
> > Hvad med den smukkeste? ... eller grimmeste. Et godt bud på det sidste:
>
>
> Hemm......... den grimmeste, denne kunne være et bud BMW R1200GS
> http://www.motorfreaks.nl/index.php/review/2334
> og så alligevel, så kunne den godt gå hen og blive min næste cykel
>
>
> --
> Mvh.
> Dennis Hellan Pedersen
> BMW K1200 RS '99
> http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66
Tjah skal du fra Paris til Dakar er den da genial!?
Tak for sidst, det var hyggeligt at se jer igen nede på Malerklemmen. Hils
fruen fra mig og makkeren.
Hej fra
Aragorn_DK
--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================
| |
Ukendt (08-10-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 08-10-06 09:52 |
|
"Aragorn Elessar" <AragornDK@Gmail.com> skrev i en meddelelse
news:lZWVg.758$2_6.372@news.get2net.dk...
>
> Tjah skal du fra Paris til Dakar er den da genial!?
> Tak for sidst, det var hyggeligt at se jer igen nede på Malerklemmen. Hils
> fruen fra mig og makkeren.
Den kan vel også bruges fra Dalby til Nordkap ! ?
Tak i lige måde.....
--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen
BMW K1200 RS '99
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66
| |
Aragorn Elessar (08-10-2006)
| Kommentar Fra : Aragorn Elessar |
Dato : 08-10-06 14:29 |
|
"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote in message
news:60e0a$4528bc3d$55183f7d$14441@news.arrownet.dk...
>
> "Aragorn Elessar" <AragornDK@Gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:lZWVg.758$2_6.372@news.get2net.dk...
> >
> > Tjah skal du fra Paris til Dakar er den da genial!?
> > Tak for sidst, det var hyggeligt at se jer igen nede på Malerklemmen.
Hils
> > fruen fra mig og makkeren.
>
>
> Den kan vel også bruges fra Dalby til Nordkap ! ?
> Tak i lige måde.....
> Mvh.
> Dennis Hellan Pedersen
> BMW K1200 RS '99
> http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66
Arrrrrrrrrrh, så PYT da!
Hej fra
Aragorn_DK
--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================
| |
Dan \"748\" Dethlefs~ (07-10-2006)
| Kommentar Fra : Dan \"748\" Dethlefs~ |
Dato : 07-10-06 09:41 |
| | |
Steen Gruby (07-10-2006)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 07-10-06 11:12 |
|
On Sat, 07 Oct 2006 10:40:42 +0200, "Dan \"748\" Dethlefsen"
<748@dethlefsensOST.dk> wrote:
Hej Dan.
>
>Mit bud på øjeblikkets smukkeste, men desværrre utilgænglig p.g.a pris
>og styktal. Min skulle være den helt røde udgave
>
> http://www.danburybmw.com/pre_owned_image_gallery.asp?veh=312688
Lidt mere plastic og Paso'en er genopstået
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Eg Egemarke (07-10-2006)
| Kommentar Fra : Eg Egemarke |
Dato : 07-10-06 11:23 |
| | |
Mikael Klynder (07-10-2006)
| Kommentar Fra : Mikael Klynder |
Dato : 07-10-06 13:44 |
| | |
Dr. Enduro (08-10-2006)
| Kommentar Fra : Dr. Enduro |
Dato : 08-10-06 15:00 |
|
Mikael Klynder skrev:
> "Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:45278015$0$49203$14726298@news.sunsite.dk...
>> Den grimmeste er nok denne her......
>>
>>
>> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=627
>
> Den er da flot!
>
> Mikael
>
>
Ja, charme har den da i hvert fald!
--
Hilsen Jan
| |
Hekto (07-10-2006)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 07-10-06 15:42 |
|
> Lidt mere plastic og Paso'en er genopstået
*GRILL*
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
LOUD VALVES SAVES LIVES!
| |
Thomas (07-10-2006)
| Kommentar Fra : Thomas |
Dato : 07-10-06 11:11 |
|
"Dan "748" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> skrev i en meddelelse
news:452767fa$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hekto skrev:
>> Nu har vi haft verdens bedste, verdens hurtigste o.s.v.
>> Hvad med den smukkeste? ... eller grimmeste. Et godt bud på det sidste:
>>
>
> Mit bud på øjeblikkets smukkeste, men desværrre utilgænglig p.g.a pris og
> styktal. Min skulle være den helt røde udgave
>
> http://www.danburybmw.com/pre_owned_image_gallery.asp?veh=312688
>
Er det mig, eller ser den bike ud som om den skriger og skal fodres?
/Ths
| |
Armand (07-10-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 07-10-06 11:50 |
|
Thomas skrev:
> "Dan "748" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> skrev i en meddelelse
> news:452767fa$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>
>> Mit bud på øjeblikkets smukkeste, men desværrre utilgænglig
>> http://www.danburybmw.com/pre_owned_image_gallery.asp?veh=312688
>
> Er det mig, eller ser den bike ud som om den skriger og skal fodres?
>
Snarere omvendt:
Siddende på sadlen: Fodre den med højre hånd til den skriger
--
Armand.
| |
bøv (07-10-2006)
| Kommentar Fra : bøv |
Dato : 07-10-06 21:36 |
| | |
Aragorn Elessar (08-10-2006)
| Kommentar Fra : Aragorn Elessar |
Dato : 08-10-06 00:46 |
| | |
Jes Vestervang (08-10-2006)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 08-10-06 14:03 |
|
"Dennis Hellan Pedersen \(4690\)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> writes:
> Hemm......... den grimmeste, denne kunne være et bud BMW R1200GS
> http://www.motorfreaks.nl/index.php/review/2334
Nå, jeg synes da egentlig at den er køn nok. Det er rart med design
der tør skille sig lidt ud fra mængden.
> og så alligevel, så kunne den godt gå hen og blive min næste cykel
>
Jeg er også lidt vild med den, men er alligevel mere fristet af KTM
990 Superduke. Det er bare en skam at de er så dyre :-/
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R
| |
Dr. Enduro (08-10-2006)
| Kommentar Fra : Dr. Enduro |
Dato : 08-10-06 14:58 |
| | |
J.C.Kløve (08-10-2006)
| Kommentar Fra : J.C.Kløve |
Dato : 08-10-06 21:42 |
| | |
Armand (09-10-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 09-10-06 01:23 |
|
J.C.Kløve skrev:
> Hekto skrev:
>>> Steffen Voss Winkler skrev:
>>>> Den grimmeste må altså være Bimota Mantra:
>>>> http://www.sylviastuurman.nl/motor/mantra/mantraVoor.jpg
>>> - - - - som egentlig er nært beslægtet med BMW's frygteligt grimme
>>> kreation: K1200R!
>>> < http://myautoworld.com/motorcycles/motorcycles-3/2006_BMW_K_1200_R/P0017931.jpg>
>>> viser den til overflod i Mantra-matchende farver!
>> Tjaaaa ... jeg synes nu at K1'eren over mange af dem!
>>
>> http://www.flyingbrick.de/assets/images/K1Gross.JPG
>
> Smag og behag. . . .
> Jeg finder den en af de grimmeste.... (på trods af at jeg faktisk
> fandt den super fed da den kom frem - men jeg kunne jo også lide
> kassebukser engang =8-D )
>
Det hænder indimellem at man forblændes af at noget er toppen af poppen
og ikke mindst uopnåeligt dyr således at man slet ikke kan overskue hvor
grimt det kan være. Og lige netop omkring "murstenen" synes jeg kun at
det primært er mine BMW-ejende bekendte der har udtrykt begejstring over
den.
Mon ikke at det nogenlunde er/bliver samme forhold der gælder K1200R :-/
--
Armand.
(der har samme tanker om Ducati's 749 og 999)
| |
J.C.Kløve (08-10-2006)
| Kommentar Fra : J.C.Kløve |
Dato : 08-10-06 21:50 |
| | |
Bo Nielsen (09-10-2006)
| Kommentar Fra : Bo Nielsen |
Dato : 09-10-06 00:03 |
|
"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
news:1160340575.008834.138130@e3g2000cwe.googlegroups.com...
Armand skrev:
> Jup!
> Designet på 916 og efterfølgere er (blevet?) tidløst som sjældent set,
> og vil sikkert ses og opfattes i trafikken som ny i mange år frem i
> tiden - Helt på linie med f.eks. Lamborghini Countach!
>
916 er givet oppe at ringe i top 3 mennn
http://www.danburybmw.com/new_vehicle_detail.asp?sid=03532526X10K8K2006J3I45I40JPMQ840R0&veh=33733&CatDesc=Motorcycles
MV F4 Senna, følger den nu godt til dørs!
--
Dun@nt
Og her nikker jeg så anerkendende og giver dig helt ret!
ScooterBo
| |
Jes Vestervang (08-10-2006)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 08-10-06 23:31 |
|
"Dennis Hellan Pedersen \(4690\)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> writes:
> "Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> skrev...
>
>>
>> Jeg er også lidt vild med den, men er alligevel mere fristet af KTM
>> 990 Superduke. Det er bare en skam at de er så dyre :-/
>
>
> http://www.bmw.dk/mc/nyheter/en_artikkel.asp?id=1894
>
> 2500.- om måneden er da også en sjat penge, ..... men mon ikke at
> der kommer nogle flere brugte på gaden om 2-3 år, der skal da nok
> være nogen der hopper på leasing "tilbudet".......
Kunne man nu få sådan en til halvdelen af nypris ville den jo
unægteligt blive lidt mere interessant. En skam at KTM'en sikkert
aldrig bliver importeret hertil :-/
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R
| |
Steffen V.W. (09-10-2006)
| Kommentar Fra : Steffen V.W. |
Dato : 09-10-06 07:30 |
| | |
Armand (09-10-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 09-10-06 19:51 |
| | |
Steffen Voss Winkler (09-10-2006)
| Kommentar Fra : Steffen Voss Winkler |
Dato : 09-10-06 20:42 |
|
>> Som jeg ser det er F4'eren "overdone" - den er et æstetisk overkill -
>> ligesom f.eks. en TVR Tuscan.
>> Det moderne motorcykel design blev "født" i 1992 da Honda lavede
>> NR750'eren
>> http://www.vintageairstreamer.com/otherinterests/scooters/images/nr750.gif
>> Sammenlign f.eks. med en "normal" 1992 cykel som GSXR-1100
>>
>> NR'eren lignede noget ingen havde lavet før
>
> Tjaeh :-/
> Ved gensyn ligner den da en VFR af samme årgang til forveksling!
> < http://motoplanete.com/honda/VFR-750-94.jpg>
>
> Og når vi så har fat i dén, så lagde såvel VFR:
> < http://i3.ebayimg.com/02/m/08/a1/35/2c_24.JPG>
> som CBR600:
> < http://i11.ebayimg.com/06/i/08/96/32/27_1.JPG>
> ud med at være regulære Paso-kloner:
> < http://www.rcsquared.com/motorcycles/readers/ducati/duke004.jpg> :-|
Nu har jeg altså svært ved at se ligheden - sådan lige bortset fra at de
alle har 2 hjul, Honda logo på tanken og farven
Men okay - NR'eren adskiller sig ikke, rent visuelt, grundlæggende fra
samtidens design- NR'eren lignede ikke en Tie Fighter
Men alligevel samlede den så mange nye design udtryk og tekniske detaljer
som gjorde den helt usædvanlig - især i 1992:
Monosvinger.
Underseat exhaust
Elektronisk indsprøjtning
Magnesium hjul
Håndlavet carbon kåbe
Titanium plejlstænger
Forlygterne var ny teknologi, der muliggjorde de små lygter.
Honda optog ialt 200 patenter alene i motoren
NR logoet var graveret mere end 17 forskellige steder (excl. kåben)
Sidestøttebenet forsvandt ind i kåben når opslået
osv osv.
Faktisk har Tamburini selv indrømmet at han lod sig inspirerer af NR'eren da
916'eren skulle tegnes.
Steffen
| |
Armand (09-10-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 09-10-06 22:08 |
|
Steffen Voss Winkler skrev:
>>>
>> Ved gensyn ligner den da en VFR af samme årgang til forveksling!
>> < http://motoplanete.com/honda/VFR-750-94.jpg>
>>
>> Og når vi så har fat i dén, så lagde såvel VFR:
>> < http://i3.ebayimg.com/02/m/08/a1/35/2c_24.JPG>
>> som CBR600:
>> < http://i11.ebayimg.com/06/i/08/96/32/27_1.JPG>
>> ud med at være regulære Paso-kloner:
>> < http://www.rcsquared.com/motorcycles/readers/ducati/duke004.jpg> :-|
>
> Nu har jeg altså svært ved at se ligheden - sådan lige bortset fra at de
> alle har 2 hjul, Honda logo på tanken og farven
> Men okay - NR'eren adskiller sig ikke, rent visuelt, grundlæggende fra
> samtidens design- NR'eren lignede ikke en Tie Fighter
>
> Men alligevel samlede den så mange nye design udtryk og tekniske detaljer
> som gjorde den helt usædvanlig - især i 1992:
> Monosvinger.
> Underseat exhaust
> Elektronisk indsprøjtning
> Magnesium hjul
> Håndlavet carbon kåbe
> Titanium plejlstænger
> Forlygterne var ny teknologi, der muliggjorde de små lygter.
Det er gaanske vist!
Men også prisen var helt hen i fremtiden
> NR logoet var graveret mere end 17 forskellige steder (excl. kåben)
Dén slår MV vistnok i dag!
> Sidestøttebenet forsvandt ind i kåben når opslået
< http://i5.ebayimg.com/04/m/07/f5/79/20_24.JPG>
>
> Faktisk har Tamburini selv indrømmet at han lod sig inspirerer af NR'eren da
> 916'eren skulle tegnes.
Jo, jo!
--
Armand.
| |
Hekto (10-10-2006)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 10-10-06 10:18 |
|
Armand pretended :
>> NR logoet var graveret mere end 17 forskellige steder (excl. kåben)
>
> Dén slår MV vistnok i dag!
Den rekord har cagiva med garanti!
Der er en 'pøllefant' på ALT fra gaffelbro til
gummiet på gearskiftepadalen.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!
| |
Armand (10-10-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 10-10-06 23:01 |
|
Hekto skrev:
> Armand pretended :
>>> NR logoet var graveret mere end 17 forskellige steder (excl. kåben)
>> Dén slår MV vistnok i dag!
>
> Den rekord har cagiva med garanti!
> Der er en 'pøllefant' på ALT fra gaffelbro til
> gummiet på gearskiftepadalen.
>
Klart, klart! Selvfølgelig følte brødreflokken et behov for at pisse
territoriet ekstr meget af, efter at have fået ædelt blod i selskabet!
Men MV'erne er stemplet og graveret på alle essentielle enkeltdele. Jeg
kan sgu'tte finde detailbilleder nogetsteds på nettet; men efter
weekenden har jeg nok en Gb digishots fra Køln hvoriblandt jeg skal
sørge for at have nogle MV-graveringer!
--
Armand.
(lige hjemkommet fra Køln-klargøring af Barbie (Tak til JJB for
SMS-assistance))
| |
Hekto (10-10-2006)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 10-10-06 10:21 |
| | |
Armand (10-10-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 10-10-06 23:03 |
| | |
Hekto (10-10-2006)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 10-10-06 23:48 |
|
> Lige på det billede jeg fandt til ovenstående sammenligning, synes
> jeg at den ser uhyggelig meget "toro" ud!
> Lige til en paso(!) double, for at bruge et pt. ofte hørt ord.
*GRILL* du ser for meget fjernsyn!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
LOUD VALVES SAVES LIVES!
| |
Jens Meldgaard (09-10-2006)
| Kommentar Fra : Jens Meldgaard |
Dato : 09-10-06 23:39 |
|
"Steffen V.W." <vosswinkler@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:1160375373.833387.224680@k70g2000cwa.googlegroups.com...
J.C.Kløve skrev:
> Armand skrev:
>
> > Jup!
> > Designet på 916 og efterfølgere er (blevet?) tidløst som sjældent set,
> > og vil sikkert ses og opfattes i trafikken som ny i mange år frem i
> > tiden -
Helt enig 916 og efterfølgere, er noget af det smukkeste der endnu er set på
to hjul.
Helt på linie med f.eks. Lamborghini Countach!
> >
> 916 er givet oppe at ringe i top 3 mennn
>
> http://www.danburybmw.com/new_vehicle_detail.asp?sid=03532526X10K8K2006J3I45I40JPMQ840R0&veh=33733&CatDesc=Motorcycles
>
>
> MV F4 Senna, følger den nu godt til dørs!
>
> --
> Dun@nt
>Som jeg ser det er F4'eren "overdone" - den er et æstetisk overkill -
>ligesom f.eks. en TVR Tuscan.
<Historie clip on>
>Det moderne motorcykel design blev "født" i 1992 da Honda lavede
>NR750'eren
http://www.vintageairstreamer.com/otherinterests/scooters/images/nr750.gif
>Sammenlign f.eks. med en "normal" 1992 cykel som GSXR-1100
Man kunne jo også sammenligne med en anden "normal" cykel 1990: VFR 750 F
( RC 36 ).
http://www.vfr.dk/Encyklop/encyklop.asp
Den må så være moderen til NRéren. Det er samme steltype, ensidet svinger,
dobbelte forlygter, tank facon og sæde/"bagdel"
Der er selvfølgelig også forskelle: lidt smallere lygter, USD gaffel og
under sædet udstødning, men det er kun detaljer.
http://www.bikez.com/pictures/suzuki/1992/9254_0_1_2_gsx-r%201100_Image%20credits%20-%20J-P.%20Delorme.jpg
>NR'eren lignede noget ingen havde lavet før men den kunne ikke køre
>og var vel en fiasko.
Det var den jo nok. Men det er faktisk lidt synd, for det var faktisk en
flot cykel, og motoren var så absolut noget helt for sig. Jeg har set den
som NR 500 GPcykel med Mick Grant som kører. Det var på Assen, kan ikke
huske hvornår, må have været midt i ´80'erne . Det var fantastisk dengang,
at høre en firtakter med så mange omdr.(der gik rygter om 22.000 pr.min.)
mellem alle totakterne
mvh Jens
Sydals
http://content.answers.com/main/content/wp/en/0/03/Ducati_916_monoposto_1994.jpg
http://www.bikeroundoz.com/images/R1150GS%20pic.jpg
Men når Bimota bygger en Mantra så er facit bare: den er grim som
arvesynden og form vs funktion passer ikke sammen.
Hilsner
Steffen V.W.
| |
Jes Vestervang (09-10-2006)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 09-10-06 18:56 |
|
"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> writes:
> "Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> skrev...
>
>>>> Jeg er også lidt vild med den, men er alligevel mere fristet af
>>>> KTM 990 Superduke. Det er bare en skam at de er så dyre :-/
>
>> En skam at KTM'en sikkert aldrig bliver importeret hertil :-/
>
> Kvalitet koster. Det er jo ikke noget nyt.
Bare en skam at forskellen ganges med tre her i landet :-/
> Vent et par år, og importer så en velholdt tysk.
Det lyder som en god idé - til den tid skulle der også gerne være
røget nogle ingeniørlønninger ind
> Jeg fik et par gode billeder af en 950cc på vej over Grossglockner
> Hochalpenstrasse i sommer, sådan en skal jeg eje!
Det er også som om at den er alt hvad jeg søger ved en mc (måske lige
bortset fra langtur). Kraftig motor, lav vægt, offroad-kørestilling,
fede køreegenskaber osv.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R
| |
|
|