/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Vedens smukkeste?
Fra : Hekto


Dato : 07-10-06 00:14

Nu har vi haft verdens bedste, verdens hurtigste o.s.v.
Hvad med den smukkeste? ... eller grimmeste. Et godt bud på det sidste:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/nl/5/52/Morbidelli_850_V8_1994.jpg

- nå, de tog sig sammen og ændrede lidt på designet; men en success
blev det ikke:

http://www.ducatimeccanica.com/Morbidelli_Museum/images/850_V8.jpg

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
LOUD VALVES SAVES LIVES!



 
 
Ulvir (07-10-2006)
Kommentar
Fra : Ulvir


Dato : 07-10-06 00:27

Hekto wrote:
> Nu har vi haft verdens bedste, verdens hurtigste o.s.v.
> Hvad med den smukkeste? ... eller grimmeste. Et godt bud på det
> sidste:
>
> http://upload.wikimedia.org/wikipedia/nl/5/52/Morbidelli_850_V8_1994.jpg

Med andre lygter og en fed lakering var den ikke saaaa grim...



Michael Dahlberg (07-10-2006)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 07-10-06 07:25

Det grimmeste der nogensinde har været i serieproduktion e r efter min
mening:
http://www.motorbike-search-engine.co.uk/classic_bikes/1963%20velocette.jpg
Den var for sin tid også den mest lydløse!

Michael Dahlberg



Steffen Voss Winkler (07-10-2006)
Kommentar
Fra : Steffen Voss Winkler


Dato : 07-10-06 07:45

Den grimmeste må altså være Bimota Mantra:
http://www.sylviastuurman.nl/motor/mantra/mantraVoor.jpg

Den smukkeste.... uanset for og imod Ducati, så kan der ikke herske nogen
tvivl om, at udfra ren æstetik så må valget falde på... Duc 916 !!
http://www.mariavw.dk/Duc916.jpg

--
hilsner
Steffen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=870
---
Bøffel teorien: Når løver jagter en flok bøfler er det de svageste der dør
og derved plejes hjorden og bliver stærkere.
Det samme gælder når man drikker - her er det de svageste hjerneceller der
dør først. Det er derfor man bliver klogere at af drikke !!
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
news:mn.38497d6a6851aaf2.41941@urxgb.qxROT13...
> Nu har vi haft verdens bedste, verdens hurtigste o.s.v.
> Hvad med den smukkeste? ... eller grimmeste. Et godt bud på det sidste:
>
> http://upload.wikimedia.org/wikipedia/nl/5/52/Morbidelli_850_V8_1994.jpg
>
> - nå, de tog sig sammen og ændrede lidt på designet; men en success blev
> det ikke:
>
> http://www.ducatimeccanica.com/Morbidelli_Museum/images/850_V8.jpg
>
> --
> /Hekto
> Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> LOUD VALVES SAVES LIVES!
>
>



Armand (07-10-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-10-06 11:19

Steffen Voss Winkler skrev:
> Den grimmeste må altså være Bimota Mantra:
> http://www.sylviastuurman.nl/motor/mantra/mantraVoor.jpg

- - - - som egentlig er nært beslægtet med BMW's frygteligt grimme
kreation: K1200R!
<http://myautoworld.com/motorcycles/motorcycles-3/2006_BMW_K_1200_R/P0017931.jpg>
viser den til overflod i Mantra-matchende farver!
>
> Den smukkeste.... uanset for og imod Ducati, så kan der ikke herske nogen
> tvivl om, at udfra ren æstetik så må valget falde på... Duc 916 !!

Jup!
Designet på 916 og efterfølgere er (blevet?) tidløst som sjældent set,
og vil sikkert ses og opfattes i trafikken som ny i mange år frem i
tiden - Helt på linie med f.eks. Lamborghini Countach!

--
Armand.

Hekto (08-10-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 08-10-06 15:52

> Steffen Voss Winkler skrev:
>> Den grimmeste må altså være Bimota Mantra:
>> http://www.sylviastuurman.nl/motor/mantra/mantraVoor.jpg
>
> - - - - som egentlig er nært beslægtet med BMW's frygteligt grimme
> kreation: K1200R!
> <http://myautoworld.com/motorcycles/motorcycles-3/2006_BMW_K_1200_R/P0017931.jpg>
> viser den til overflod i Mantra-matchende farver!
>>
Tjaaaa ... jeg synes nu at K1'eren over mange af dem!

http://www.flyingbrick.de/assets/images/K1Gross.JPG

Bemærk det smukke sæde og Morini-Dart forskærmen!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
LOUD VALVES SAVES LIVES!



Armand (08-10-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-10-06 16:17

Hekto skrev:
>>
> Tjaaaa ... jeg synes nu at K1'eren over mange af dem!
> http://www.flyingbrick.de/assets/images/K1Gross.JPG
>
www.flyingbrick?!
"den flyvende mursten"
Hvorfor er jeg ikke selv kommet på dét før?

--
Armand.

Hekto (08-10-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 08-10-06 17:09

> Hekto skrev:
>>>
>> Tjaaaa ... jeg synes nu at K1'eren over mange af dem!
>> http://www.flyingbrick.de/assets/images/K1Gross.JPG
>>
> www.flyingbrick?!
> "den flyvende mursten"
> Hvorfor er jeg ikke selv kommet på dét før?

Ja, man kan jo kalde den betegnelse for god og grundig, tysk selvironi!
Jeg tror aldrig at K1 kommer på Guckenheim eller sådan noet!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
LOUD VALVES SAVES LIVES!



Steen Johansen (11-10-2006)
Kommentar
Fra : Steen Johansen


Dato : 11-10-06 01:10


"Steffen Voss Winkler" <vosswinkler@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:45274c0c$0$3490$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Den smukkeste.... uanset for og imod Ducati, så kan der ikke herske nogen
> tvivl om, at udfra ren æstetik så må valget falde på... Duc 916 !!
> http://www.mariavw.dk/Duc916.jpg
> hilsner
> Steffen
> http://www.dfmc.dk/default.asp?id=870

Fastelavn er mit navn boller må jeg have hvis jeg ingen boller får laver jeg
ballade
MvH Steen



Ukendt (07-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-10-06 08:23


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
news:mn.38497d6a6851aaf2.41941@urxgb.qxROT13...
> Nu har vi haft verdens bedste, verdens hurtigste o.s.v.
> Hvad med den smukkeste? ... eller grimmeste. Et godt bud på det sidste:


Hemm......... den grimmeste, denne kunne være et bud BMW R1200GS
http://www.motorfreaks.nl/index.php/review/2334
og så alligevel, så kunne den godt gå hen og blive min næste cykel


--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen
BMW K1200 RS '99
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66




Ukendt (07-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-10-06 08:30


"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
meddelelse news:491d4$452755c7$55183f7d$27173@news.arrownet.dk...


Hov det var sq lige et forkert link jeg fik smidt med
http://www.bmbikes.co.uk/photopages/photosr1200gs.htm


--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen
BMW K1200 RS '99
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66



Hekto (07-10-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 07-10-06 08:47

> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
> news:mn.38497d6a6851aaf2.41941@urxgb.qxROT13...
>> Nu har vi haft verdens bedste, verdens hurtigste o.s.v.
>> Hvad med den smukkeste? ... eller grimmeste. Et godt bud på det
>> sidste:
>
>
> Hemm......... den grimmeste, denne kunne være et bud BMW R1200GS
> http://www.motorfreaks.nl/index.php/review/2334
> og så alligevel, så kunne den godt gå hen og blive min næste cykel
>

Naaah ... ikke grim ... effektiv! Absolut en herlig ting!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
LOUD VALVES SAVES LIVES!



Aragorn Elessar (08-10-2006)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 08-10-06 00:40


"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote in message
news:491d4$452755c7$55183f7d$27173@news.arrownet.dk...
>
> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
> news:mn.38497d6a6851aaf2.41941@urxgb.qxROT13...
> > Nu har vi haft verdens bedste, verdens hurtigste o.s.v.
> > Hvad med den smukkeste? ... eller grimmeste. Et godt bud på det sidste:
>
>
> Hemm......... den grimmeste, denne kunne være et bud BMW R1200GS
> http://www.motorfreaks.nl/index.php/review/2334
> og så alligevel, så kunne den godt gå hen og blive min næste cykel
>
>
> --
> Mvh.
> Dennis Hellan Pedersen
> BMW K1200 RS '99
> http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66

Tjah skal du fra Paris til Dakar er den da genial!?
Tak for sidst, det var hyggeligt at se jer igen nede på Malerklemmen. Hils
fruen fra mig og makkeren.

Hej fra

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================



Ukendt (08-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-10-06 09:52


"Aragorn Elessar" <AragornDK@Gmail.com> skrev i en meddelelse
news:lZWVg.758$2_6.372@news.get2net.dk...
>
> Tjah skal du fra Paris til Dakar er den da genial!?
> Tak for sidst, det var hyggeligt at se jer igen nede på Malerklemmen. Hils
> fruen fra mig og makkeren.


Den kan vel også bruges fra Dalby til Nordkap ! ?


Tak i lige måde.....


--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen
BMW K1200 RS '99
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66



Aragorn Elessar (08-10-2006)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 08-10-06 14:29


"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote in message
news:60e0a$4528bc3d$55183f7d$14441@news.arrownet.dk...
>
> "Aragorn Elessar" <AragornDK@Gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:lZWVg.758$2_6.372@news.get2net.dk...
> >
> > Tjah skal du fra Paris til Dakar er den da genial!?
> > Tak for sidst, det var hyggeligt at se jer igen nede på Malerklemmen.
Hils
> > fruen fra mig og makkeren.
>
>
> Den kan vel også bruges fra Dalby til Nordkap ! ?
> Tak i lige måde.....
> Mvh.
> Dennis Hellan Pedersen
> BMW K1200 RS '99
> http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66

Arrrrrrrrrrh, så PYT da!

Hej fra

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================



Dan \"748\" Dethlefs~ (07-10-2006)
Kommentar
Fra : Dan \"748\" Dethlefs~


Dato : 07-10-06 09:41

Hekto skrev:
> Nu har vi haft verdens bedste, verdens hurtigste o.s.v.
> Hvad med den smukkeste? ... eller grimmeste. Et godt bud på det sidste:
>

Mit bud på øjeblikkets smukkeste, men desværrre utilgænglig p.g.a pris
og styktal. Min skulle være den helt røde udgave

http://www.danburybmw.com/pre_owned_image_gallery.asp?veh=312688

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S
www.dethlefsens.dk
www.robertsmc.dk

Steen Gruby (07-10-2006)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 07-10-06 11:12

On Sat, 07 Oct 2006 10:40:42 +0200, "Dan \"748\" Dethlefsen"
<748@dethlefsensOST.dk> wrote:

Hej Dan.
>
>Mit bud på øjeblikkets smukkeste, men desværrre utilgænglig p.g.a pris
>og styktal. Min skulle være den helt røde udgave
>
>http://www.danburybmw.com/pre_owned_image_gallery.asp?veh=312688


Lidt mere plastic og Paso'en er genopstået

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Eg Egemarke (07-10-2006)
Kommentar
Fra : Eg Egemarke


Dato : 07-10-06 11:23

Den grimmeste er nok denne her......


http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=627


IZH Planeta 5

MvH Eg



Mikael Klynder (07-10-2006)
Kommentar
Fra : Mikael Klynder


Dato : 07-10-06 13:44

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45278015$0$49203$14726298@news.sunsite.dk...
> Den grimmeste er nok denne her......
>
>
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=627

Den er da flot!

Mikael



Dr. Enduro (08-10-2006)
Kommentar
Fra : Dr. Enduro


Dato : 08-10-06 15:00

Mikael Klynder skrev:
> "Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:45278015$0$49203$14726298@news.sunsite.dk...
>> Den grimmeste er nok denne her......
>>
>>
>> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=627
>
> Den er da flot!
>
> Mikael
>
>

Ja, charme har den da i hvert fald!

--
Hilsen Jan

Hekto (07-10-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 07-10-06 15:42

> Lidt mere plastic og Paso'en er genopstået

*GRILL*

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
LOUD VALVES SAVES LIVES!



Thomas (07-10-2006)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 07-10-06 11:11


"Dan "748" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> skrev i en meddelelse
news:452767fa$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hekto skrev:
>> Nu har vi haft verdens bedste, verdens hurtigste o.s.v.
>> Hvad med den smukkeste? ... eller grimmeste. Et godt bud på det sidste:
>>
>
> Mit bud på øjeblikkets smukkeste, men desværrre utilgænglig p.g.a pris og
> styktal. Min skulle være den helt røde udgave
>
> http://www.danburybmw.com/pre_owned_image_gallery.asp?veh=312688
>

Er det mig, eller ser den bike ud som om den skriger og skal fodres?

/Ths



Armand (07-10-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-10-06 11:50

Thomas skrev:
> "Dan "748" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> skrev i en meddelelse
> news:452767fa$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>
>> Mit bud på øjeblikkets smukkeste, men desværrre utilgænglig
>> http://www.danburybmw.com/pre_owned_image_gallery.asp?veh=312688
>
> Er det mig, eller ser den bike ud som om den skriger og skal fodres?
>
Snarere omvendt:
Siddende på sadlen: Fodre den med højre hånd til den skriger

--
Armand.

bøv (07-10-2006)
Kommentar
Fra : bøv


Dato : 07-10-06 21:36


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
news:mn.38497d6a6851aaf2.41941@urxgb.qxROT13...
> Nu har vi haft verdens bedste, verdens hurtigste o.s.v.
> Hvad med den smukkeste? ... eller grimmeste. Et godt bud på det sidste:
>
> http://upload.wikimedia.org/wikipedia/nl/5/52/Morbidelli_850_V8_1994.jpg
>
> - nå, de tog sig sammen og ændrede lidt på designet; men en success blev
> det ikke:
>
> http://www.ducatimeccanica.com/Morbidelli_Museum/images/850_V8.jpg
>
> --
> /Hekto
> Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> LOUD VALVES SAVES LIVES!
Dette synes jeg er et bedre bud:
http://www.timcamerondesign.com.au/bmw.htm

Bøv



Aragorn Elessar (08-10-2006)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 08-10-06 00:46


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote in message
news:mn.38497d6a6851aaf2.41941@urxgb.qxROT13...
> Nu har vi haft verdens bedste, verdens hurtigste o.s.v.
> Hvad med den smukkeste? ... eller grimmeste. Et godt bud på det sidste:
>
> http://upload.wikimedia.org/wikipedia/nl/5/52/Morbidelli_850_V8_1994.jpg
>
> - nå, de tog sig sammen og ændrede lidt på designet; men en success
> blev det ikke:
>
> http://www.ducatimeccanica.com/Morbidelli_Museum/images/850_V8.jpg
>
> --
> /Hekto
> Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> LOUD VALVES SAVES LIVES!

Jeg synes at BMWs R69S er dejlig - og smuk!
<http://www.bmwmc.dk/images/MCTC_2006/03/images/fullsize/PICT0214.JPG>

Hej fra

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================



Jes Vestervang (08-10-2006)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 08-10-06 14:03

"Dennis Hellan Pedersen \(4690\)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> writes:

> Hemm......... den grimmeste, denne kunne være et bud BMW R1200GS
> http://www.motorfreaks.nl/index.php/review/2334

Nå, jeg synes da egentlig at den er køn nok. Det er rart med design
der tør skille sig lidt ud fra mængden.

> og så alligevel, så kunne den godt gå hen og blive min næste cykel
>

Jeg er også lidt vild med den, men er alligevel mere fristet af KTM
990 Superduke. Det er bare en skam at de er så dyre :-/
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Dr. Enduro (08-10-2006)
Kommentar
Fra : Dr. Enduro


Dato : 08-10-06 14:58

Hekto skrev:
> Nu har vi haft verdens bedste, verdens hurtigste o.s.v.
> Hvad med den smukkeste? ... eller grimmeste. Et godt bud på det sidste:
>
> http://upload.wikimedia.org/wikipedia/nl/5/52/Morbidelli_850_V8_1994.jpg
>
> - nå, de tog sig sammen og ændrede lidt på designet; men en success blev
> det ikke:
>
> http://www.ducatimeccanica.com/Morbidelli_Museum/images/850_V8.jpg
>

Hehe, der har stjålet designet fra en K 1100 og en gammel VFR 750 og
blandet det godt sammen...

--

Hilsen Jan

J.C.Kløve (08-10-2006)
Kommentar
Fra : J.C.Kløve


Dato : 08-10-06 21:42


Hekto skrev:
> > Steffen Voss Winkler skrev:
> >> Den grimmeste må altså være Bimota Mantra:
> >> http://www.sylviastuurman.nl/motor/mantra/mantraVoor.jpg
> >
> > - - - - som egentlig er nært beslægtet med BMW's frygteligt grimme
> > kreation: K1200R!
> > <http://myautoworld.com/motorcycles/motorcycles-3/2006_BMW_K_1200_R/P0017931.jpg>
> > viser den til overflod i Mantra-matchende farver!
> >>
> Tjaaaa ... jeg synes nu at K1'eren over mange af dem!
>
> http://www.flyingbrick.de/assets/images/K1Gross.JPG

Smag og behag. . . .
Jeg finder den en af de grimmeste.... (på trods af at jeg faktisk
fandt den super fed da den kom frem - men jeg kunne jo også lide
kassebukser engang =8-D )

--
Dun@nt


Armand (09-10-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-10-06 01:23

J.C.Kløve skrev:
> Hekto skrev:
>>> Steffen Voss Winkler skrev:
>>>> Den grimmeste må altså være Bimota Mantra:
>>>> http://www.sylviastuurman.nl/motor/mantra/mantraVoor.jpg
>>> - - - - som egentlig er nært beslægtet med BMW's frygteligt grimme
>>> kreation: K1200R!
>>> <http://myautoworld.com/motorcycles/motorcycles-3/2006_BMW_K_1200_R/P0017931.jpg>
>>> viser den til overflod i Mantra-matchende farver!
>> Tjaaaa ... jeg synes nu at K1'eren over mange af dem!
>>
>> http://www.flyingbrick.de/assets/images/K1Gross.JPG
>
> Smag og behag. . . .
> Jeg finder den en af de grimmeste.... (på trods af at jeg faktisk
> fandt den super fed da den kom frem - men jeg kunne jo også lide
> kassebukser engang =8-D )
>
Det hænder indimellem at man forblændes af at noget er toppen af poppen
og ikke mindst uopnåeligt dyr således at man slet ikke kan overskue hvor
grimt det kan være. Og lige netop omkring "murstenen" synes jeg kun at
det primært er mine BMW-ejende bekendte der har udtrykt begejstring over
den.
Mon ikke at det nogenlunde er/bliver samme forhold der gælder K1200R :-/

--
Armand.
(der har samme tanker om Ducati's 749 og 999)

J.C.Kløve (08-10-2006)
Kommentar
Fra : J.C.Kløve


Dato : 08-10-06 21:50


Armand skrev:

> Jup!
> Designet på 916 og efterfølgere er (blevet?) tidløst som sjældent set,
> og vil sikkert ses og opfattes i trafikken som ny i mange år frem i
> tiden - Helt på linie med f.eks. Lamborghini Countach!
>
916 er givet oppe at ringe i top 3 mennn

http://www.danburybmw.com/new_vehicle_detail.asp?sid=03532526X10K8K2006J3I45I40JPMQ840R0&veh=33733&CatDesc=Motorcycles


MV F4 Senna, følger den nu godt til dørs!

--
Dun@nt


Bo Nielsen (09-10-2006)
Kommentar
Fra : Bo Nielsen


Dato : 09-10-06 00:03


"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
news:1160340575.008834.138130@e3g2000cwe.googlegroups.com...

Armand skrev:

> Jup!
> Designet på 916 og efterfølgere er (blevet?) tidløst som sjældent set,
> og vil sikkert ses og opfattes i trafikken som ny i mange år frem i
> tiden - Helt på linie med f.eks. Lamborghini Countach!
>
916 er givet oppe at ringe i top 3 mennn

http://www.danburybmw.com/new_vehicle_detail.asp?sid=03532526X10K8K2006J3I45I40JPMQ840R0&veh=33733&CatDesc=Motorcycles


MV F4 Senna, følger den nu godt til dørs!

--
Dun@nt

Og her nikker jeg så anerkendende og giver dig helt ret!

ScooterBo



Jes Vestervang (08-10-2006)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 08-10-06 23:31

"Dennis Hellan Pedersen \(4690\)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> writes:

> "Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> skrev...
>
>>
>> Jeg er også lidt vild med den, men er alligevel mere fristet af KTM
>> 990 Superduke. Det er bare en skam at de er så dyre :-/
>
>
> http://www.bmw.dk/mc/nyheter/en_artikkel.asp?id=1894
>
> 2500.- om måneden er da også en sjat penge, ..... men mon ikke at
> der kommer nogle flere brugte på gaden om 2-3 år, der skal da nok
> være nogen der hopper på leasing "tilbudet".......

Kunne man nu få sådan en til halvdelen af nypris ville den jo
unægteligt blive lidt mere interessant. En skam at KTM'en sikkert
aldrig bliver importeret hertil :-/
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Steffen V.W. (09-10-2006)
Kommentar
Fra : Steffen V.W.


Dato : 09-10-06 07:30


J.C.Kløve skrev:
> Armand skrev:
>
> > Jup!
> > Designet på 916 og efterfølgere er (blevet?) tidløst som sjældent set,
> > og vil sikkert ses og opfattes i trafikken som ny i mange år frem i
> > tiden - Helt på linie med f.eks. Lamborghini Countach!
> >
> 916 er givet oppe at ringe i top 3 mennn
>
> http://www.danburybmw.com/new_vehicle_detail.asp?sid=03532526X10K8K2006J3I45I40JPMQ840R0&veh=33733&CatDesc=Motorcycles
>
>
> MV F4 Senna, følger den nu godt til dørs!
>
> --
> Dun@nt

Som jeg ser det er F4'eren "overdone" - den er et æstetisk overkill -
ligesom f.eks. en TVR Tuscan.

<Historie clip on>
Det moderne motorcykel design blev "født" i 1992 da Honda lavede
NR750'eren

http://www.vintageairstreamer.com/otherinterests/scooters/images/nr750.gif

Sammenlign f.eks. med en "normal" 1992 cykel som GSXR-1100

http://www.bikez.com/pictures/suzuki/1992/9254_0_1_2_gsx-r%201100_Image%20credits%20-%20J-P.%20Delorme.jpg

NR'eren lignede noget ingen havde lavet før men den kunne ikke køre
og var vel en fiasko.

Da Massimo Tamburini i 1994 designede den første 916'er var det med
mange detaljer "lånt" fra NR750'eren.... monosvinger, underseat
exhaust, forlygterne...
Men hvor NR750'eren fremstår kluntet og tung, så er 916'eren elegant
som en Ferrari og også en fuldblodsracer der vandt... form og funktion
i perfekt balance.

http://content.answers.com/main/content/wp/en/0/03/Ducati_916_monoposto_1994.jpg

Da Tamburini og MV Agusta i 1998 sendte den først F4'er på gaden, var
indtrykket helt klart overvældende, men jeg syntes, at med tiden er
F4'eren blevet mere et design ikon end en motorcykel.... Jeg ved godt
at MV 1000'eren kører med i Superstock 1000 - men hvor er MV når det
gælder WSBK.

Skønheden ligger i balancen imellem form og funktion. Derfor er en
916'er verdens flotteste motorcykel.
Det er også derfor at det ikke giver mening at udnævne f.eks. BMW
R1150GS til at være den grimmeste... den er bygget til noget andet.

http://www.bikeroundoz.com/images/R1150GS%20pic.jpg

Men når Bimota bygger en Mantra så er facit bare: den er grim som
arvesynden og form vs funktion passer ikke sammen.

Hilsner
Steffen V.W.


Armand (09-10-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-10-06 19:51

Steffen V.W. skrev:
> J.C.Kløve skrev:
>> Armand skrev:
>>
>>> Jup!
>>> Designet på 916 og efterfølgere er (blevet?) tidløst som sjældent set,
>>> og vil sikkert ses og opfattes i trafikken som ny i mange år frem i
>>> tiden - Helt på linie med f.eks. Lamborghini Countach!
>>>
>
> Som jeg ser det er F4'eren "overdone" - den er et æstetisk overkill -
> ligesom f.eks. en TVR Tuscan.
> Det moderne motorcykel design blev "født" i 1992 da Honda lavede
> NR750'eren
> http://www.vintageairstreamer.com/otherinterests/scooters/images/nr750.gif
> Sammenlign f.eks. med en "normal" 1992 cykel som GSXR-1100
>
> NR'eren lignede noget ingen havde lavet før

Tjaeh :-/
Ved gensyn ligner den da en VFR af samme årgang til forveksling!
<http://motoplanete.com/honda/VFR-750-94.jpg>

Og når vi så har fat i dén, så lagde såvel VFR:
<http://i3.ebayimg.com/02/m/08/a1/35/2c_24.JPG>
som CBR600:
<http://i11.ebayimg.com/06/i/08/96/32/27_1.JPG>
ud med at være regulære Paso-kloner:
<http://www.rcsquared.com/motorcycles/readers/ducati/duke004.jpg> :-|

> Da Massimo Tamburini i 1994 designede den første 916'er var det med
> mange detaljer "lånt" fra NR750'eren.... monosvinger,

???
<http://www.bikez.com/pictures/aprilia/1988/14121_0_1_2_af1%20125%20replica_Image%20credits%20-%20norbinet.jpg>
Fra '88!
VFR hoppede først på omlring 1992!

> ....underseat exhaust,

Neat!

> forlygterne...

Mnjarh :-/

> Men hvor NR750'eren fremstår kluntet og tung, så er 916'eren elegant
> som en Ferrari og også en fuldblodsracer der vandt... form og funktion
> i perfekt balance.
> .......MV 1000'eren kører med i Superstock 1000 - men hvor er MV
> når det gælder WSBK.
> Skønheden ligger i balancen imellem form og funktion. Derfor er en
> 916'er verdens flotteste motorcykel.

Virkeligt rammende filosofiske ord!!

--
Armand.

Steffen Voss Winkler (09-10-2006)
Kommentar
Fra : Steffen Voss Winkler


Dato : 09-10-06 20:42



>> Som jeg ser det er F4'eren "overdone" - den er et æstetisk overkill -
>> ligesom f.eks. en TVR Tuscan.
>> Det moderne motorcykel design blev "født" i 1992 da Honda lavede
>> NR750'eren
>> http://www.vintageairstreamer.com/otherinterests/scooters/images/nr750.gif
>> Sammenlign f.eks. med en "normal" 1992 cykel som GSXR-1100
>>
>> NR'eren lignede noget ingen havde lavet før
>
> Tjaeh :-/
> Ved gensyn ligner den da en VFR af samme årgang til forveksling!
> <http://motoplanete.com/honda/VFR-750-94.jpg>
>
> Og når vi så har fat i dén, så lagde såvel VFR:
> <http://i3.ebayimg.com/02/m/08/a1/35/2c_24.JPG>
> som CBR600:
> <http://i11.ebayimg.com/06/i/08/96/32/27_1.JPG>
> ud med at være regulære Paso-kloner:
> <http://www.rcsquared.com/motorcycles/readers/ducati/duke004.jpg> :-|

Nu har jeg altså svært ved at se ligheden - sådan lige bortset fra at de
alle har 2 hjul, Honda logo på tanken og farven
Men okay - NR'eren adskiller sig ikke, rent visuelt, grundlæggende fra
samtidens design- NR'eren lignede ikke en Tie Fighter

Men alligevel samlede den så mange nye design udtryk og tekniske detaljer
som gjorde den helt usædvanlig - især i 1992:
Monosvinger.
Underseat exhaust
Elektronisk indsprøjtning
Magnesium hjul
Håndlavet carbon kåbe
Titanium plejlstænger
Forlygterne var ny teknologi, der muliggjorde de små lygter.
Honda optog ialt 200 patenter alene i motoren
NR logoet var graveret mere end 17 forskellige steder (excl. kåben)
Sidestøttebenet forsvandt ind i kåben når opslået
osv osv.

Faktisk har Tamburini selv indrømmet at han lod sig inspirerer af NR'eren da
916'eren skulle tegnes.

Steffen



Armand (09-10-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-10-06 22:08

Steffen Voss Winkler skrev:
>>>
>> Ved gensyn ligner den da en VFR af samme årgang til forveksling!
>> <http://motoplanete.com/honda/VFR-750-94.jpg>
>>
>> Og når vi så har fat i dén, så lagde såvel VFR:
>> <http://i3.ebayimg.com/02/m/08/a1/35/2c_24.JPG>
>> som CBR600:
>> <http://i11.ebayimg.com/06/i/08/96/32/27_1.JPG>
>> ud med at være regulære Paso-kloner:
>> <http://www.rcsquared.com/motorcycles/readers/ducati/duke004.jpg> :-|
>
> Nu har jeg altså svært ved at se ligheden - sådan lige bortset fra at de
> alle har 2 hjul, Honda logo på tanken og farven
> Men okay - NR'eren adskiller sig ikke, rent visuelt, grundlæggende fra
> samtidens design- NR'eren lignede ikke en Tie Fighter
>
> Men alligevel samlede den så mange nye design udtryk og tekniske detaljer
> som gjorde den helt usædvanlig - især i 1992:
> Monosvinger.
> Underseat exhaust
> Elektronisk indsprøjtning
> Magnesium hjul
> Håndlavet carbon kåbe
> Titanium plejlstænger
> Forlygterne var ny teknologi, der muliggjorde de små lygter.

Det er gaanske vist!
Men også prisen var helt hen i fremtiden

> NR logoet var graveret mere end 17 forskellige steder (excl. kåben)

Dén slår MV vistnok i dag!

> Sidestøttebenet forsvandt ind i kåben når opslået

<http://i5.ebayimg.com/04/m/07/f5/79/20_24.JPG>
>
> Faktisk har Tamburini selv indrømmet at han lod sig inspirerer af NR'eren da
> 916'eren skulle tegnes.

Jo, jo!

--
Armand.

Hekto (10-10-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 10-10-06 10:18

Armand pretended :
>> NR logoet var graveret mere end 17 forskellige steder (excl. kåben)
>
> Dén slår MV vistnok i dag!

Den rekord har cagiva med garanti!
Der er en 'pøllefant' på ALT fra gaffelbro til
gummiet på gearskiftepadalen.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!



Armand (10-10-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-10-06 23:01

Hekto skrev:
> Armand pretended :
>>> NR logoet var graveret mere end 17 forskellige steder (excl. kåben)
>> Dén slår MV vistnok i dag!
>
> Den rekord har cagiva med garanti!
> Der er en 'pøllefant' på ALT fra gaffelbro til
> gummiet på gearskiftepadalen.
>
Klart, klart! Selvfølgelig følte brødreflokken et behov for at pisse
territoriet ekstr meget af, efter at have fået ædelt blod i selskabet!
Men MV'erne er stemplet og graveret på alle essentielle enkeltdele. Jeg
kan sgu'tte finde detailbilleder nogetsteds på nettet; men efter
weekenden har jeg nok en Gb digishots fra Køln hvoriblandt jeg skal
sørge for at have nogle MV-graveringer!

--
Armand.
(lige hjemkommet fra Køln-klargøring af Barbie (Tak til JJB for
SMS-assistance))

Hekto (10-10-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 10-10-06 10:21

Armand pretended :
> Og når vi så har fat i dén, så lagde såvel VFR:
> <http://i3.ebayimg.com/02/m/08/a1/35/2c_24.JPG>
> som CBR600:
> <http://i11.ebayimg.com/06/i/08/96/32/27_1.JPG>
> ud med at være regulære Paso-kloner:
> <http://www.rcsquared.com/motorcycles/readers/ducati/duke004.jpg> :-|

Med den lille forskel at Paso'en er et smukt
design. Der er kælet for detaljerne. Der er
virkelig noget 'Ferrari' over den.

Til gengæld er der mange meninger om designet!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!



Armand (10-10-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-10-06 23:03

Hekto skrev:
> Armand pretended :
>> Og når vi så har fat i dén, så lagde såvel VFR:
>> <http://i3.ebayimg.com/02/m/08/a1/35/2c_24.JPG>
>> som CBR600:
>> <http://i11.ebayimg.com/06/i/08/96/32/27_1.JPG>
>> ud med at være regulære Paso-kloner:
>> <http://www.rcsquared.com/motorcycles/readers/ducati/duke004.jpg> :-|
>
> Med den lille forskel at Paso'en er et smukt
> design. Der er kælet for detaljerne. Der er
> virkelig noget 'Ferrari' over den.
> Til gengæld er der mange meninger om designet!
>

Lige på det billede jeg fandt til ovenstående sammenligning, synes jeg
at den ser uhyggelig meget "toro" ud!
Lige til en paso(!) double, for at bruge et pt. ofte hørt ord.

--
Armand.

Hekto (10-10-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 10-10-06 23:48

> Lige på det billede jeg fandt til ovenstående sammenligning, synes
> jeg at den ser uhyggelig meget "toro" ud!
> Lige til en paso(!) double, for at bruge et pt. ofte hørt ord.

*GRILL* du ser for meget fjernsyn!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
LOUD VALVES SAVES LIVES!



Jens Meldgaard (09-10-2006)
Kommentar
Fra : Jens Meldgaard


Dato : 09-10-06 23:39


"Steffen V.W." <vosswinkler@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:1160375373.833387.224680@k70g2000cwa.googlegroups.com...

J.C.Kløve skrev:
> Armand skrev:
>
> > Jup!
> > Designet på 916 og efterfølgere er (blevet?) tidløst som sjældent set,
> > og vil sikkert ses og opfattes i trafikken som ny i mange år frem i
> > tiden -

Helt enig 916 og efterfølgere, er noget af det smukkeste der endnu er set på
to hjul.

Helt på linie med f.eks. Lamborghini Countach!
> >
> 916 er givet oppe at ringe i top 3 mennn
>
> http://www.danburybmw.com/new_vehicle_detail.asp?sid=03532526X10K8K2006J3I45I40JPMQ840R0&veh=33733&CatDesc=Motorcycles
>
>
> MV F4 Senna, følger den nu godt til dørs!
>
> --
> Dun@nt

>Som jeg ser det er F4'eren "overdone" - den er et æstetisk overkill -
>ligesom f.eks. en TVR Tuscan.

<Historie clip on>
>Det moderne motorcykel design blev "født" i 1992 da Honda lavede
>NR750'eren

http://www.vintageairstreamer.com/otherinterests/scooters/images/nr750.gif

>Sammenlign f.eks. med en "normal" 1992 cykel som GSXR-1100

Man kunne jo også sammenligne med en anden "normal" cykel 1990: VFR 750 F
( RC 36 ).

http://www.vfr.dk/Encyklop/encyklop.asp

Den må så være moderen til NRéren. Det er samme steltype, ensidet svinger,
dobbelte forlygter, tank facon og sæde/"bagdel"
Der er selvfølgelig også forskelle: lidt smallere lygter, USD gaffel og
under sædet udstødning, men det er kun detaljer.

http://www.bikez.com/pictures/suzuki/1992/9254_0_1_2_gsx-r%201100_Image%20credits%20-%20J-P.%20Delorme.jpg

>NR'eren lignede noget ingen havde lavet før men den kunne ikke køre
>og var vel en fiasko.

Det var den jo nok. Men det er faktisk lidt synd, for det var faktisk en
flot cykel, og motoren var så absolut noget helt for sig. Jeg har set den
som NR 500 GPcykel med Mick Grant som kører. Det var på Assen, kan ikke
huske hvornår, må have været midt i ´80'erne . Det var fantastisk dengang,
at høre en firtakter med så mange omdr.(der gik rygter om 22.000 pr.min.)
mellem alle totakterne

mvh Jens
Sydals


http://content.answers.com/main/content/wp/en/0/03/Ducati_916_monoposto_1994.jpg


http://www.bikeroundoz.com/images/R1150GS%20pic.jpg

Men når Bimota bygger en Mantra så er facit bare: den er grim som
arvesynden og form vs funktion passer ikke sammen.

Hilsner
Steffen V.W.



Jes Vestervang (09-10-2006)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 09-10-06 18:56

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> writes:

> "Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> skrev...
>
>>>> Jeg er også lidt vild med den, men er alligevel mere fristet af
>>>> KTM 990 Superduke. Det er bare en skam at de er så dyre :-/
>
>> En skam at KTM'en sikkert aldrig bliver importeret hertil :-/
>
> Kvalitet koster. Det er jo ikke noget nyt.

Bare en skam at forskellen ganges med tre her i landet :-/

> Vent et par år, og importer så en velholdt tysk.

Det lyder som en god idé - til den tid skulle der også gerne være
røget nogle ingeniørlønninger ind

> Jeg fik et par gode billeder af en 950cc på vej over Grossglockner
> Hochalpenstrasse i sommer, sådan en skal jeg eje!

Det er også som om at den er alt hvad jeg søger ved en mc (måske lige
bortset fra langtur). Kraftig motor, lav vægt, offroad-kørestilling,
fede køreegenskaber osv.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste